157772
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Poznańskich Studiów Polonistycznych Serii Językoznawczej, ISSN 1233-8672 ; nr 43)
(Prace Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza)
„Praca składa się z pięciu części, z których pierwsze dwie są swoistym teoretycznym wstępem pozwalającym czytelnikowi zrozumieć założenia przyjęte w pracy, natomiast kolejne mają charakter analityczno-opisowy. Część pierwasza przedstawia stanowisko autorki dotyczące miejsca języka uczniowskiego i młodzieżowego na tle innych odmian polszczyzny, a także ukazuje najważniejsze cechy tej odmiany środowiskowej. Uwzględnia te problemy związane z przyjęciem jednoznacznej definicji grupy społecznej, jaką jest młodzież. Kolejna częć obejmuje problematykę wartościowania, sposobów definiowania wartości i możliwości ich hierarchizowania. Począwszy od części trzeciej – w której została omówiona sytuacja nadawczo-odbiorcza cechująca poszczególne pisma lub grupy pism i jej wpływ na wartościowanie – praca orzybiera charakter analityczno-opisowy. W części czwartej, będącej najistotniejszym fragmentem pracy, zostały wskazane charakterystyczne językowe sposoby wyrażania wartości z uwzględnieniem różnic pomiędzy analizowanymi pismami. Ostatnia część ukazuje hierarchie wartości zawarte w poszczególnych czasopismach i stanowi dopełnienie analiz prowadzonych w części poprzedzającej. Dodatkiem do pracy jest alfabetyczny spis gazetek uczniowskich wydanych w latach 2000–2004, stanowiących materiał do analizy przeprowadzonej w tej pracy.”. źródło opisu: z wprowadzenia
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112637 (1 egz.)
Strefa uwag:
język i świat wartości czasopism szkolnych na tle pism młodzieżowych
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 201-210.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
„Praca składa się z pięciu części, z których pierwsze dwie są swoistym teoretycznym wstępem pozwalającym czytelnikowi zrozumieć założenia przyjęte w pracy, natomiast kolejne mają charakter analityczno-opisowy. Część pierwasza przedstawia stanowisko autorki dotyczące miejsca języka uczniowskiego i młodzieżowego na tle innych odmian polszczyzny, a także ukazuje najważniejsze cechy tej odmiany środowiskowej. Uwzględnia te problemy związane z przyjęciem jednoznacznej definicji grupy społecznej, jaką jest młodzież. Kolejna częć obejmuje problematykę wartościowania, sposobów definiowania wartości i możliwości ich hierarchizowania. Począwszy od części trzeciej – w której została omówiona sytuacja nadawczo-odbiorcza cechująca poszczególne pisma lub grupy pism i jej wpływ na wartościowanie – praca orzybiera charakter analityczno-opisowy. W części czwartej, będącej najistotniejszym fragmentem pracy, zostały wskazane charakterystyczne językowe sposoby wyrażania wartości z uwzględnieniem różnic pomiędzy analizowanymi pismami. Ostatnia część ukazuje hierarchie wartości zawarte w poszczególnych czasopismach i stanowi dopełnienie analiz prowadzonych w części poprzedzającej. Dodatkiem do pracy jest alfabetyczny spis gazetek uczniowskich wydanych w latach 2000–2004, stanowiących materiał do analizy przeprowadzonej w tej pracy.”. źródło opisu: z wprowadzenia
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej