157772
Book
In basket
(Biblioteczka Poznańskich Studiów Polonistycznych Serii Językoznawczej, ISSN 1233-8672 ; nr 43)
(Prace Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza)
„Praca składa się z pięciu części, z których pierwsze dwie są swoistym teoretycznym wstępem pozwalającym czytelnikowi zrozumieć założenia przyjęte w pracy, natomiast kolejne mają charakter analityczno-opisowy. Część pierwasza przedstawia stanowisko autorki dotyczące miejsca języka uczniowskiego i młodzieżowego na tle innych odmian polszczyzny, a także ukazuje najważniejsze cechy tej odmiany środowiskowej. Uwzględnia te problemy związane z przyjęciem jednoznacznej definicji grupy społecznej, jaką jest młodzież. Kolejna częć obejmuje problematykę wartościowania, sposobów definiowania wartości i możliwości ich hierarchizowania. Począwszy od części trzeciej – w której została omówiona sytuacja nadawczo-odbiorcza cechująca poszczególne pisma lub grupy pism i jej wpływ na wartościowanie – praca orzybiera charakter analityczno-opisowy. W części czwartej, będącej najistotniejszym fragmentem pracy, zostały wskazane charakterystyczne językowe sposoby wyrażania wartości z uwzględnieniem różnic pomiędzy analizowanymi pismami. Ostatnia część ukazuje hierarchie wartości zawarte w poszczególnych czasopismach i stanowi dopełnienie analiz prowadzonych w części poprzedzającej. Dodatkiem do pracy jest alfabetyczny spis gazetek uczniowskich wydanych w latach 2000–2004, stanowiących materiał do analizy przeprowadzonej w tej pracy.”. źródło opisu: z wprowadzenia
Availability:
Wypożyczalnia Piotrków
There are copies available to loan: sygn. 112637 (1 egz.)
Notes:
język i świat wartości czasopism szkolnych na tle pism młodzieżowych
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 201-210.
Summary, etc.
„Praca składa się z pięciu części, z których pierwsze dwie są swoistym teoretycznym wstępem pozwalającym czytelnikowi zrozumieć założenia przyjęte w pracy, natomiast kolejne mają charakter analityczno-opisowy. Część pierwasza przedstawia stanowisko autorki dotyczące miejsca języka uczniowskiego i młodzieżowego na tle innych odmian polszczyzny, a także ukazuje najważniejsze cechy tej odmiany środowiskowej. Uwzględnia te problemy związane z przyjęciem jednoznacznej definicji grupy społecznej, jaką jest młodzież. Kolejna częć obejmuje problematykę wartościowania, sposobów definiowania wartości i możliwości ich hierarchizowania. Począwszy od części trzeciej – w której została omówiona sytuacja nadawczo-odbiorcza cechująca poszczególne pisma lub grupy pism i jej wpływ na wartościowanie – praca orzybiera charakter analityczno-opisowy. W części czwartej, będącej najistotniejszym fragmentem pracy, zostały wskazane charakterystyczne językowe sposoby wyrażania wartości z uwzględnieniem różnic pomiędzy analizowanymi pismami. Ostatnia część ukazuje hierarchie wartości zawarte w poszczególnych czasopismach i stanowi dopełnienie analiz prowadzonych w części poprzedzającej. Dodatkiem do pracy jest alfabetyczny spis gazetek uczniowskich wydanych w latach 2000–2004, stanowiących materiał do analizy przeprowadzonej w tej pracy.”. źródło opisu: z wprowadzenia
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again