158157
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2452)
Temat prezentowanej rozprawy jest rozpatrywany w dwóch uzupełniających się częściach: teoretyczno-poznawczej i empirycznej. Celem tej pierwszej było dokonanie przeglądu teorii z zakresu zmian społecznych i edukacyjnych, przedstawienie koncepcji kształcenia zintegrowanego oraz prezentacja kompetencji i funkcji nauczyciela w zmieniajacej się sytuacji oświatowej. Badania empiryczne usystematyzowano w obszarach dotyczących sposobu przygotowania i wdrażania reformy edukacji przez MEN, deklarowanego przez nauczycieli sposobu wprowadzania kształacenia zintegrowanego, realizacji kształacenia zintegrowanego oraz oceny wprowadzonych zmian po upływie trzech lat od wdrożenia reformy na terenie powiatu cieszyńskiego. Prezentowana analiza przygotowania, wdrażania i realizowania zmian była prowadzona na płaszczyznach: politycznej, organiazacyjnej, społecznej, psychologicznej i pedagogicznej. Podkreślono w niej też, że realne zmiany w praktyce edukacyjnej mogą nastapić dopiero po integracji działań praktyków i przedstawicieli środowiska akademickiego. Źródło opisu: https://wydawnictwo.us.edu.pl/node/823.
Availability:
Wypożyczalnia Piotrków
There are copies available to loan: sygn. 115191 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 245-260.
Summary, etc.
Temat prezentowanej rozprawy jest rozpatrywany w dwóch uzupełniających się częściach: teoretyczno-poznawczej i empirycznej. Celem tej pierwszej było dokonanie przeglądu teorii z zakresu zmian społecznych i edukacyjnych, przedstawienie koncepcji kształcenia zintegrowanego oraz prezentacja kompetencji i funkcji nauczyciela w zmieniajacej się sytuacji oświatowej. Badania empiryczne usystematyzowano w obszarach dotyczących sposobu przygotowania i wdrażania reformy edukacji przez MEN, deklarowanego przez nauczycieli sposobu wprowadzania kształacenia zintegrowanego, realizacji kształacenia zintegrowanego oraz oceny wprowadzonych zmian po upływie trzech lat od wdrożenia reformy na terenie powiatu cieszyńskiego. Prezentowana analiza przygotowania, wdrażania i realizowania zmian była prowadzona na płaszczyznach: politycznej, organiazacyjnej, społecznej, psychologicznej i pedagogicznej. Podkreślono w niej też, że realne zmiany w praktyce edukacyjnej mogą nastapić dopiero po integracji działań praktyków i przedstawicieli środowiska akademickiego. Źródło opisu: https://wydawnictwo.us.edu.pl/node/823.
Language note
Streszczenie w języku angielskim, czeskim.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again