158157
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2452)
Temat prezentowanej rozprawy jest rozpatrywany w dwóch uzupełniających się częściach: teoretyczno-poznawczej i empirycznej. Celem tej pierwszej było dokonanie przeglądu teorii z zakresu zmian społecznych i edukacyjnych, przedstawienie koncepcji kształcenia zintegrowanego oraz prezentacja kompetencji i funkcji nauczyciela w zmieniajacej się sytuacji oświatowej. Badania empiryczne usystematyzowano w obszarach dotyczących sposobu przygotowania i wdrażania reformy edukacji przez MEN, deklarowanego przez nauczycieli sposobu wprowadzania kształacenia zintegrowanego, realizacji kształacenia zintegrowanego oraz oceny wprowadzonych zmian po upływie trzech lat od wdrożenia reformy na terenie powiatu cieszyńskiego. Prezentowana analiza przygotowania, wdrażania i realizowania zmian była prowadzona na płaszczyznach: politycznej, organiazacyjnej, społecznej, psychologicznej i pedagogicznej. Podkreślono w niej też, że realne zmiany w praktyce edukacyjnej mogą nastapić dopiero po integracji działań praktyków i przedstawicieli środowiska akademickiego. Źródło opisu: https://wydawnictwo.us.edu.pl/node/823.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115191 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 245-260.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Temat prezentowanej rozprawy jest rozpatrywany w dwóch uzupełniających się częściach: teoretyczno-poznawczej i empirycznej. Celem tej pierwszej było dokonanie przeglądu teorii z zakresu zmian społecznych i edukacyjnych, przedstawienie koncepcji kształcenia zintegrowanego oraz prezentacja kompetencji i funkcji nauczyciela w zmieniajacej się sytuacji oświatowej. Badania empiryczne usystematyzowano w obszarach dotyczących sposobu przygotowania i wdrażania reformy edukacji przez MEN, deklarowanego przez nauczycieli sposobu wprowadzania kształacenia zintegrowanego, realizacji kształacenia zintegrowanego oraz oceny wprowadzonych zmian po upływie trzech lat od wdrożenia reformy na terenie powiatu cieszyńskiego. Prezentowana analiza przygotowania, wdrażania i realizowania zmian była prowadzona na płaszczyznach: politycznej, organiazacyjnej, społecznej, psychologicznej i pedagogicznej. Podkreślono w niej też, że realne zmiany w praktyce edukacyjnej mogą nastapić dopiero po integracji działań praktyków i przedstawicieli środowiska akademickiego. Źródło opisu: https://wydawnictwo.us.edu.pl/node/823.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim, czeskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej