157291
Book
In basket
Spis treści: ROZDZIAŁ I. Demokratyzacja, centralizacja i komercjalizacja jako płaszczyzny analiz edukacyjnych: 1. Rozważania o naturze współczesnych demokracji: 1.1. Wolność, równość i sprawiedliwość w filozofi i społecznej ; 1.2. Demokracja liberalna ; 1.3. Modele państwa opiekuńczego jako podstawa rozważań o współczesnych odmianach demokracji liberalnej ; 1.4. Modele demokracji liberalnej ; 1.5. Demokratyzacja ; 1.6. Demokratyzacja systemu szkolnego. 2. Pomiędzy centralizacją a decentralizacją. 3. Komercjalizacja jako jeden z postulatów neoliberalnych: 3.1. Neoliberalizm i jego społeczne implikacje ; 3.2. Zagadnienia prywatyzacji i komercjalizacji jako postulaty (neo)liberalne. ROZDZIAŁ II. Dobra publiczne i prywatne a kontekst edukacyjny: 1. Dobro publiczne - dobro prywatne: 1.1. Klasyczna teoria dóbr publicznych ; 1.2. Rywalizacyjność oraz wykluczalność ; 1.3. „Zatorowość” ; 1.4. Zawodności państwa i rynku ; 1.5. Dobro publiczne w ujęciu prawno-administracyjnym ; 1.6. Rozstrzygnięcie podstawowych charakterystyk. 2. Edukacja- między dobrem publicznym a prywatnym. ROZDZIAŁ III. Rozważania o metodzie: 1. Rola wyboru stanowiska badawczego. 2. Struktura procesu badawczego. ROZDZIAŁ IV. Przeobrażenia polskiego szkolnictwa w świetle procesów demokratyzacji, centralizacji i komercjalizacji: 1. Struktura systemu szkolnego: 1.1. Przemiany struktury systemu szkolnego ; 1.2. Miejsce placówek niepublicznych w systemie szkolnym. 2. Relacja szkoły, samorządu oraz administracji centralnej: 2.1. Szkoła a samorząd terytorialny ; 2.2. Szkoła w relacji z administracją centralną ; 2.3. Pozycja i kompetencje dyrektora szkoły. 3. Instytucje i procedury demokratyczne: 3.1. Dostęp do systemu ; 3.2. Demokratyczne treści systemu szkolnego ; 3.3. Alternatywne formy i programy nauczania ; 3.4. Przedstawicielstwo. 4. Elementy finansowania systemu szkolnego. 5. Podsumowanie i wnioski: 5.1. Przemiany w zakresie demokratyzacji i centralizacji ; 5.2. Komercjalizacja systemu ; 5.3. Przemiany polskiego systemu szkolnego w perspektywie teorii dóbr. Zakończenie. Bibliografia.
Availability:
Wypożyczalnia Piotrków
There are copies available to loan: sygn. 116143 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
There are copies available to loan: sygn. 39822 (1 egz.)
Notes:
w kręgu demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji
Bibliography, etc. note
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 171-178.
Summary, etc.
Spis treści: ROZDZIAŁ I. Demokratyzacja, centralizacja i komercjalizacja jako płaszczyzny analiz edukacyjnych: 1. Rozważania o naturze współczesnych demokracji: 1.1. Wolność, równość i sprawiedliwość w filozofi i społecznej ; 1.2. Demokracja liberalna ; 1.3. Modele państwa opiekuńczego jako podstawa rozważań o współczesnych odmianach demokracji liberalnej ; 1.4. Modele demokracji liberalnej ; 1.5. Demokratyzacja ; 1.6. Demokratyzacja systemu szkolnego. 2. Pomiędzy centralizacją a decentralizacją. 3. Komercjalizacja jako jeden z postulatów neoliberalnych: 3.1. Neoliberalizm i jego społeczne implikacje ; 3.2. Zagadnienia prywatyzacji i komercjalizacji jako postulaty (neo)liberalne. ROZDZIAŁ II. Dobra publiczne i prywatne a kontekst edukacyjny: 1. Dobro publiczne - dobro prywatne: 1.1. Klasyczna teoria dóbr publicznych ; 1.2. Rywalizacyjność oraz wykluczalność ; 1.3. „Zatorowość” ; 1.4. Zawodności państwa i rynku ; 1.5. Dobro publiczne w ujęciu prawno-administracyjnym ; 1.6. Rozstrzygnięcie podstawowych charakterystyk. 2. Edukacja- między dobrem publicznym a prywatnym. ROZDZIAŁ III. Rozważania o metodzie: 1. Rola wyboru stanowiska badawczego. 2. Struktura procesu badawczego. ROZDZIAŁ IV. Przeobrażenia polskiego szkolnictwa w świetle procesów demokratyzacji, centralizacji i komercjalizacji: 1. Struktura systemu szkolnego: 1.1. Przemiany struktury systemu szkolnego ; 1.2. Miejsce placówek niepublicznych w systemie szkolnym. 2. Relacja szkoły, samorządu oraz administracji centralnej: 2.1. Szkoła a samorząd terytorialny ; 2.2. Szkoła w relacji z administracją centralną ; 2.3. Pozycja i kompetencje dyrektora szkoły. 3. Instytucje i procedury demokratyczne: 3.1. Dostęp do systemu ; 3.2. Demokratyczne treści systemu szkolnego ; 3.3. Alternatywne formy i programy nauczania ; 3.4. Przedstawicielstwo. 4. Elementy finansowania systemu szkolnego. 5. Podsumowanie i wnioski: 5.1. Przemiany w zakresie demokratyzacji i centralizacji ; 5.2. Komercjalizacja systemu ; 5.3. Przemiany polskiego systemu szkolnego w perspektywie teorii dóbr. Zakończenie. Bibliografia.
Funding information note
Współfinansowanie: Wydział Pedagogiczny (Uniwersytet Warszawski)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again