158157
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka analizuje kwestie związane z procesem nauki i edukacją, ze szczególnym uwzględnieniem działań mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów. Autorzy przedstawiają różnorodne metody i strategie pedagogiczne, które mogą być stosowane w szkolnej praktyce, aby umożliwić każdemu uczniowi rozwój i realizację jego potencjału. Książka skupia się na tematach takich jak diagnoza potrzeb edukacyjnych, dostosowanie procesu nauczania do indywidualnych umiejętności i możliwości uczniów oraz tworzenie warunków sprzyjających efektywnemu uczeniu się. Autorzy podkreślają także znaczenie współpracy między nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami w obszarze edukacji, by stworzyć kompleksowe wsparcie dla uczniów. [źródło opisu: https://ksiegarnia.difin.pl/uczen-w-szkolnej-przestrzeni-uczenia-sie-i-wyrownywania-szans-edukacyjnych-tom-1?search=Ucze%C5%84%20w%20szkolnej%20przestrzeni%20uczenia%20si%C4%99%20i%20wyr%C3%B3wnywania%20szans%20edukacyjnych].
Spis treści: Wstęp ; 1. Kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły jako ważne wyznaczniki procesu kształtowania kompetencji uczniowskich / Grażyna Cęcelek ; 2. Nauczyciel wczesnej edukacji w roli diagnosty / Anna Szkolak-Stępień ; 3. Nauczyciel – mądry doradca ucznia w poszukiwaniu i odkrywaniu wartości / Dorota Sipińska ; 4. Uczeń w relacji z mistrzem – przywołanie wzorca oratorskiego /Mirosław Wójcik ; 5. Znaczenie autorytetu w edukacji szkolnej / Adam Przybysz ; 6. Twórczość i kreatywność współczesnego ucznia / Katarzyna Miłek ; 7. Dziecko w wieku wczesnoszkolnym jako współtwórca procesu edukacyjnego / Marlena M. Kowalczyk, Wioleta Połajdowicz, Elżbieta Smolarek ; 8. Odkrywanie przez dociekanie jako strategia dynamizowania rozwoju umiejętności dostrzegania problemów u uczniów edukacji wczesnoszkolnej / Anna Ozga ; 9. Wzbogacanie szans edukacyjnych dzieci i młodszych uczniów z wykorzystaniem profilu inteligencji wielorakich / Teresa Janicka-Panek ; 10. Stosowanie przez nauczycieli metod aktywizujących w edukacji uczniów niższych klas szkoły podstawowej / Jolanta Flanz ; 11. Edukacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej – w perspektywie rodziców i nauczycieli / Justyna Strykowska-Nowakowska ; 12. Talent to (nie) wszystko, czyli o tym, jak dzieci postrzegają znaczenie zdolności i wysiłku / Agnieszka Leszcz-Krysiak ; 13. Realne szanse szkoły na wychowawcze wsparcie w warunkach pracy zdalnej / Daria Modrzejewska, Joanna Paul-Kańska ; 14. Metoda design thinking na poziomie planowania i prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych z uczniami / Olga Zamecka-Zalas.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117443 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40375 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Książka analizuje kwestie związane z procesem nauki i edukacją, ze szczególnym uwzględnieniem działań mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów. Autorzy przedstawiają różnorodne metody i strategie pedagogiczne, które mogą być stosowane w szkolnej praktyce, aby umożliwić każdemu uczniowi rozwój i realizację jego potencjału. Książka skupia się na tematach takich jak diagnoza potrzeb edukacyjnych, dostosowanie procesu nauczania do indywidualnych umiejętności i możliwości uczniów oraz tworzenie warunków sprzyjających efektywnemu uczeniu się. Autorzy podkreślają także znaczenie współpracy między nauczycielami, rodzicami i innymi specjalistami w obszarze edukacji, by stworzyć kompleksowe wsparcie dla uczniów. [źródło opisu: https://ksiegarnia.difin.pl/uczen-w-szkolnej-przestrzeni-uczenia-sie-i-wyrownywania-szans-edukacyjnych-tom-1?search=Ucze%C5%84%20w%20szkolnej%20przestrzeni%20uczenia%20si%C4%99%20i%20wyr%C3%B3wnywania%20szans%20edukacyjnych].
Spis treści: Wstęp ; 1. Kompetencje nauczyciela współczesnej szkoły jako ważne wyznaczniki procesu kształtowania kompetencji uczniowskich / Grażyna Cęcelek ; 2. Nauczyciel wczesnej edukacji w roli diagnosty / Anna Szkolak-Stępień ; 3. Nauczyciel – mądry doradca ucznia w poszukiwaniu i odkrywaniu wartości / Dorota Sipińska ; 4. Uczeń w relacji z mistrzem – przywołanie wzorca oratorskiego /Mirosław Wójcik ; 5. Znaczenie autorytetu w edukacji szkolnej / Adam Przybysz ; 6. Twórczość i kreatywność współczesnego ucznia / Katarzyna Miłek ; 7. Dziecko w wieku wczesnoszkolnym jako współtwórca procesu edukacyjnego / Marlena M. Kowalczyk, Wioleta Połajdowicz, Elżbieta Smolarek ; 8. Odkrywanie przez dociekanie jako strategia dynamizowania rozwoju umiejętności dostrzegania problemów u uczniów edukacji wczesnoszkolnej / Anna Ozga ; 9. Wzbogacanie szans edukacyjnych dzieci i młodszych uczniów z wykorzystaniem profilu inteligencji wielorakich / Teresa Janicka-Panek ; 10. Stosowanie przez nauczycieli metod aktywizujących w edukacji uczniów niższych klas szkoły podstawowej / Jolanta Flanz ; 11. Edukacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej – w perspektywie rodziców i nauczycieli / Justyna Strykowska-Nowakowska ; 12. Talent to (nie) wszystko, czyli o tym, jak dzieci postrzegają znaczenie zdolności i wysiłku / Agnieszka Leszcz-Krysiak ; 13. Realne szanse szkoły na wychowawcze wsparcie w warunkach pracy zdalnej / Daria Modrzejewska, Joanna Paul-Kańska ; 14. Metoda design thinking na poziomie planowania i prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych z uczniami / Olga Zamecka-Zalas.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Akademia Nauk Stosowanych Stefana Batorego (Skierniewice)
Uwaga dotycząca języka
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej