157244
Book
In basket
(Media & Popkultura)
Autor stara się odkryć ponadczasowe prawidła rządzące atrakcyjnością rozrywki oraz odpowiedzieć na pytanie, czy rozrywka "dla wszystkich" w ogóle jest możliwa. Zaletą książki jest lekki język oraz troska o przejrzystość i jasność. Wywód ilustrują liczne odwołania do czołowych dzieł dzisiejszej popkultury: kinowych, telewizyjnych, ale także do świata internetu i reklamy oraz do współczesnych "świątyń konsumpcji" - hipermarketów. ["Łośgraf"]
"[...] to świetna książka, która powinna stać się obowiązkową lekturą każdego, kto chociaż trochę interesuje się drogami rozwoju współczesnej kultury. Mimo, że mówi o rzeczach poważnych, czyta się ją "lekko, łatwo i przyjemnie". Znajdujemy w niej nowatorskie spojrzenie na popkulturę z perspektywy psychologii ewolucyjnej oraz teorii umysłu, która [...] wydobywa na jaw jej infantylizujący wpływ. Autor pokazuje nam, jak przekazy pop-kultury, odwołując się do elementarnych procesów myślowych i reakcji charakterystycznych dla dzieci, blokują rozwój intelektualny ludzi i cofają ich w rozwoju jako przedstawicieli gatunku Homo sapiens." (dr hab. Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, prof. UŚ).
"[...] interesująca, [...] brawurowo napisana opowieść o wpływie mediów na kulturę. [...] Kozłowski szuka źródeł szerzenia się popkultury w innych niż dotąd eksploatowane obszarach. Odnajduje je w chytrym, acz nie do końca - przynajmniej w swych początkach - wyrachowanym zwrocie właścicieli wielkich i mniejszych koncernów medialnych i twórców popkultury ku rudymentom ewolucyjnego wyposażenia Homo sapiens.s - emocjom i instynktom. Przede wszystkim prowokuje do dyskusji, zmieniając dotychczasowe tory interpretacji i refleksji." (prof. dr hab. Barbara Szacka, SWPS)
Availability:
Wypożyczalnia Piotrków
There are copies available to loan: sygn. 101615 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr.
Summary, etc.
Autor stara się odkryć ponadczasowe prawidła rządzące atrakcyjnością rozrywki oraz odpowiedzieć na pytanie, czy rozrywka "dla wszystkich" w ogóle jest możliwa. Zaletą książki jest lekki język oraz troska o przejrzystość i jasność. Wywód ilustrują liczne odwołania do czołowych dzieł dzisiejszej popkultury: kinowych, telewizyjnych, ale także do świata internetu i reklamy oraz do współczesnych "świątyń konsumpcji" - hipermarketów. ["Łośgraf"]
"[...] to świetna książka, która powinna stać się obowiązkową lekturą każdego, kto chociaż trochę interesuje się drogami rozwoju współczesnej kultury. Mimo, że mówi o rzeczach poważnych, czyta się ją "lekko, łatwo i przyjemnie". Znajdujemy w niej nowatorskie spojrzenie na popkulturę z perspektywy psychologii ewolucyjnej oraz teorii umysłu, która [...] wydobywa na jaw jej infantylizujący wpływ. Autor pokazuje nam, jak przekazy pop-kultury, odwołując się do elementarnych procesów myślowych i reakcji charakterystycznych dla dzieci, blokują rozwój intelektualny ludzi i cofają ich w rozwoju jako przedstawicieli gatunku Homo sapiens." (dr hab. Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, prof. UŚ).
"[...] interesująca, [...] brawurowo napisana opowieść o wpływie mediów na kulturę. [...] Kozłowski szuka źródeł szerzenia się popkultury w innych niż dotąd eksploatowane obszarach. Odnajduje je w chytrym, acz nie do końca - przynajmniej w swych początkach - wyrachowanym zwrocie właścicieli wielkich i mniejszych koncernów medialnych i twórców popkultury ku rudymentom ewolucyjnego wyposażenia Homo sapiens.s - emocjom i instynktom. Przede wszystkim prowokuje do dyskusji, zmieniając dotychczasowe tory interpretacji i refleksji." (prof. dr hab. Barbara Szacka, SWPS)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again