154301
Książka
W koszyku
Problematyka niniejszej pracy obejmuje zagadnienie życia codziennego młodzieży z niepełnosprawnością ruchową. Celem nadrzędnym podjętych działań badawczych jest rekonstrukcja świata życia przeżywanego przez uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Główny cel uzupełnia cel o charakterze praktycznym: włączenie kategorii codzienności do obszarów badawczych poszukiwań w pedagogice specjalnej, a w szczególności analiz podmiotowego bycia w świecie uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza z nich gromadzi wyjściowe zasoby wiedzy, które są kluczowe dla prowadzonych rozważań nad światem życia codziennego. W centrum rozważań postawiono konkretne jednostki ludzkie – uczniów z niepełnosprawnością ruchową – z ich właściwą naturą, niepowtarzalnością i złożonością. W drugiej części pracy przedstawiono przyjętą w badaniach perspektywę badawczą oraz wyniki analiz ukierunkowanych na odkrywanie tytułowego świata życia uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Prezentowane wyniki odnoszą się do indywidualnych doświadczeń uczniów z niepełnosprawnością ruchową w różnych czasoprzestrzeniach życia codziennego takich jak: dom, szkoła, działania leczniczo-rehabilitacyjne oraz przestrzenie czasu wolnego. U progu analiz przyjęto, iż świat społeczny kształtował osoby z niepełnosprawnością oraz pozostaje we wzajemnej relacji ze strukturą „ja” badanych. Książka adresowana jest do opiekunów i nauczycieli młodzieży z niepełnosprawnością ruchową, studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, kierunków nauczycielskich, pedagogów specjalnych oraz wszystkich zainteresowanych podjętym w niej zagadnieniem. Źródło opisu: https://pedagogiczna.pl/swiat-zycia-codziennego-mlodziezy-z-niepelnosprawnoscia-ruchowa/.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115199 (1 egz.)
Strefa uwag:
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Problematyka niniejszej pracy obejmuje zagadnienie życia codziennego młodzieży z niepełnosprawnością ruchową. Celem nadrzędnym podjętych działań badawczych jest rekonstrukcja świata życia przeżywanego przez uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Główny cel uzupełnia cel o charakterze praktycznym: włączenie kategorii codzienności do obszarów badawczych poszukiwań w pedagogice specjalnej, a w szczególności analiz podmiotowego bycia w świecie uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza z nich gromadzi wyjściowe zasoby wiedzy, które są kluczowe dla prowadzonych rozważań nad światem życia codziennego. W centrum rozważań postawiono konkretne jednostki ludzkie – uczniów z niepełnosprawnością ruchową – z ich właściwą naturą, niepowtarzalnością i złożonością. W drugiej części pracy przedstawiono przyjętą w badaniach perspektywę badawczą oraz wyniki analiz ukierunkowanych na odkrywanie tytułowego świata życia uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Prezentowane wyniki odnoszą się do indywidualnych doświadczeń uczniów z niepełnosprawnością ruchową w różnych czasoprzestrzeniach życia codziennego takich jak: dom, szkoła, działania leczniczo-rehabilitacyjne oraz przestrzenie czasu wolnego. U progu analiz przyjęto, iż świat społeczny kształtował osoby z niepełnosprawnością oraz pozostaje we wzajemnej relacji ze strukturą „ja” badanych. Książka adresowana jest do opiekunów i nauczycieli młodzieży z niepełnosprawnością ruchową, studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, kierunków nauczycielskich, pedagogów specjalnych oraz wszystkich zainteresowanych podjętym w niej zagadnieniem. Źródło opisu: https://pedagogiczna.pl/swiat-zycia-codziennego-mlodziezy-z-niepelnosprawnoscia-ruchowa/.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej