Sorting
Source
Książki
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia Piotrków
(2)
Author
Krasoń Katarzyna.
(1)
Mazepa-Domagała Beata.
(1)
Polański Edward (1932-2024)
(1)
Rychlik Adam
(1)
Year
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Interpunkcja
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kreatywność
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Pisownia
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Twórczość
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Genre/Form
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
2 results Filter
Book
In basket
„Kształcenie poprawności ortograficznej polega na opanowaniu umiejętności i nawyku bezbłędnego pisania. Ważną rzeczą jest przestrzeganie zasad i prawidłowości, jakie leżą u podstaw kształcenia nawyku ortograficznego. Stan taki osiąga dziecko wówczas, gdy rozumie budowę i sens pisanych słów, właściwie dobiera znaki graficzne i sprawnie posługuje się zasadami ortograficznymi. Recenzowana książka składa się z: wprowadzenia, dwóch części: - A – ortografia i dziewięć rozdziałów oraz - B – interpunkcja i dwóch rozdziałów, spisu tabel i bibliografii. A. ORTOGRAFIA Rozdział I – Determinanty sprawności ortograficznej uczniów stanowi o kompetencjach ortograficznych a typach pamięci w tym roli elementów graficznych, tablic ortograficznych i pracy ze słownikiem ortograficznym a ponadto roli powtórzeń w kształtowaniu kompetencji ortograficznych i znajomości reguł ortograficznych. Rozdział II – Treści ortograficzne w klasach I–III charakteryzuje ortografię w klasach młodszych w ujęciu ogólnym i szczegółowym. Ponadto zawarte są główne zasady pisowni oraz wynikające z nich wnioski dla nauczania (zasada fonetyczna, morfologiczna, historyczna, konwencjonalna). Całość rozdziału zamyka wykaz ortogramów dla klas I–III. Rozdział III poświęcony jest Kompetencjom ortograficznym uczniów na etapie kształcenia wczesnoszkolnego przedstawionym w postaci tabeli, która pozwala na ich porównanie w poszczególnych klasach. Kolejne dwa rozdziały: IV – Integracja w kształceniu ortograficznym i V – Ćwiczenia ortograficzne zwracają uwagę Czytelnikowi na integrację ortografii z różnymi działami nauki o języku takimi jak: fonetyka, słowotwórstwo, fleksja. Wszystkie wywody Autorów analizowane są na wielości przykładów”. Piotr Kowolik źródło opisu: https://bazhum.muzhp.pl
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piotrków
There are copies available to loan: sygn. 112708 (1 egz.)
No cover
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again