157772
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; T. 3)
„Funkcjonowanie systemu edukacji, kształtowanie kompetencji jego uczestników oraz przyszłości nauczania i uczenia się, szczególnie w kontekście koncepcji uczenia się przez całe życie – to tematy poruszane podczas konferencji naukowych dotyczących systemu szkolnictwa, m.in. Kongresu Rozwoju Systemu Edukacji. Kompetencjom poświęcamy również niniejszy tom Serii Naukowej Wydawnictwa FRSE. Zagadnienie to jest jednym z najważniejszych obszarów współpracy europejskiej – zdefiniowanie kompetencji kluczowych jako niezbędnych na każdym krajowym i europejskim rynku pracy to priorytet przekrojowy łączący różne programy i inicjatywy Unii Europejskiej. Publikacja Kompetencje przyszłości daje nam podstawę do dyskusji i wymiany doświadczeń dotyczących przyszłości nauczanych umiejętności oraz w samym kontekście rozwoju edukacji. Temat kompetencji omawiamy na różne sposoby – od artykułu o kompetencjach przyszłości, po tekst pokazujący wyniki – prowadzonych przez Fundację – badań dotyczących tego, jak mobilność edukacyjna w programie Erasmus+ staje się sposobem na rozwijanie umiejętności potrzebnych na rynku pracy. Zainteresowanych tematyką wartości zapraszam do lektury artykułu Przyszłość należy do świadomych i aktywnych obywateli, a osoby szukające inspiracji w dziedzinie wspierania rozwoju kreatywności wśród uczniów – do przeczytania tekstu na ten temat. W naszej publikacji nie zabrakło także kwestii ważnych ze względu na postępujący z dnia na dzień rozwój technologiczny, który ma ogromne znaczenie, zarówno stricte w procesie nauczania i uczenia się, jak i w kwestii cyberbezpieczeństwa uczniów i nauczycieli. Jest sprawą oczywistą, że bez wyposażenia nauczycieli w konieczne i pożądane w tym zawodzie kompetencje społeczne, nie można mówić o rozwoju systemu edukacji oraz kompetencji uczniów i słuchaczy. 10 Dlatego nie zapomnieliśmy również o artykułach z zakresu psychologii i coachingu, które m.in. dotyczą znaczenia oraz prestiżu w zawodzie nauczyciela, mówią o wpływie różnych rodzajów inteligencji na funkcjonowanie ucznia i nauczyciela oraz podnoszeniu skuteczności nauczania i wychowania poprzez coaching i mentoring edukacyjny. Mam nadzieję, że lektura naszej publikacji stanowić będzie dla Państwa źródło wiedzy oraz inspiracje do owocnych i ważnych naukowych dyskusji”. prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski redaktor naukowy. źródło opisu: http://czytelnia.frse.org.pl.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112545 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38738 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44377 (1 egz.)
Strefa uwag:
porozmawiajmy o kompetencjach, wyzwania współczesnej edukacji, kompetencje cyfrowe, kompetencje społeczne nauczycieli
wyzwania współczesnej edukacji
kompetencje cyfrowe
kompetencje społeczne nauczycieli
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia przy pracach.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
„Funkcjonowanie systemu edukacji, kształtowanie kompetencji jego uczestników oraz przyszłości nauczania i uczenia się, szczególnie w kontekście koncepcji uczenia się przez całe życie – to tematy poruszane podczas konferencji naukowych dotyczących systemu szkolnictwa, m.in. Kongresu Rozwoju Systemu Edukacji. Kompetencjom poświęcamy również niniejszy tom Serii Naukowej Wydawnictwa FRSE. Zagadnienie to jest jednym z najważniejszych obszarów współpracy europejskiej – zdefiniowanie kompetencji kluczowych jako niezbędnych na każdym krajowym i europejskim rynku pracy to priorytet przekrojowy łączący różne programy i inicjatywy Unii Europejskiej. Publikacja Kompetencje przyszłości daje nam podstawę do dyskusji i wymiany doświadczeń dotyczących przyszłości nauczanych umiejętności oraz w samym kontekście rozwoju edukacji. Temat kompetencji omawiamy na różne sposoby – od artykułu o kompetencjach przyszłości, po tekst pokazujący wyniki – prowadzonych przez Fundację – badań dotyczących tego, jak mobilność edukacyjna w programie Erasmus+ staje się sposobem na rozwijanie umiejętności potrzebnych na rynku pracy. Zainteresowanych tematyką wartości zapraszam do lektury artykułu Przyszłość należy do świadomych i aktywnych obywateli, a osoby szukające inspiracji w dziedzinie wspierania rozwoju kreatywności wśród uczniów – do przeczytania tekstu na ten temat. W naszej publikacji nie zabrakło także kwestii ważnych ze względu na postępujący z dnia na dzień rozwój technologiczny, który ma ogromne znaczenie, zarówno stricte w procesie nauczania i uczenia się, jak i w kwestii cyberbezpieczeństwa uczniów i nauczycieli. Jest sprawą oczywistą, że bez wyposażenia nauczycieli w konieczne i pożądane w tym zawodzie kompetencje społeczne, nie można mówić o rozwoju systemu edukacji oraz kompetencji uczniów i słuchaczy. 10 Dlatego nie zapomnieliśmy również o artykułach z zakresu psychologii i coachingu, które m.in. dotyczą znaczenia oraz prestiżu w zawodzie nauczyciela, mówią o wpływie różnych rodzajów inteligencji na funkcjonowanie ucznia i nauczyciela oraz podnoszeniu skuteczności nauczania i wychowania poprzez coaching i mentoring edukacyjny. Mam nadzieję, że lektura naszej publikacji stanowić będzie dla Państwa źródło wiedzy oraz inspiracje do owocnych i ważnych naukowych dyskusji”. prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski redaktor naukowy. źródło opisu: http://czytelnia.frse.org.pl.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja została zrealizowana przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej