159290
Książka
W koszyku
Hortiterapia wykorzystywana jest jako alternatywna forma rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Wykorzystuje jako narzędzie terapeutyczne rośliny oraz ogrody i związane z nimi prace pielęgnacyjne. Metoda ta pozwala uczestnikom zajęć na: * zwiększenie motywacji do ćwiczeń i pracy * przejmowanie inicjatywy w działaniach * aktywizację zmysłów (propriocepcji, dotyku, węchu, smaku, wzroku, słuchu) * naukę obserwacji otoczenia i kształtowanie wrażliwości estetycznej * okazywanie emocji w akceptowany społecznie sposób * współpracę w grupie rówieśniczej * poprawę kondycji fizycznej oraz sprawności manualnej i motorycznej. Publikacja przekazuje treści edukacyjne w atrakcyjnej formie bajek, które porządkują emocje i doznania, wyciszają i uruchamiają wyobraźnię dzieci, pozwalając im na rozwój kreatywności. Ponadto bajki pomagają – również dzieciom z trudnościami w komunikowaniu się – wyrażać emocje i przeżycia, zdobywać wiedzę o świecie, kształtować świat wartości i wrażliwość estetyczną, odnajdywać wzorce do naśladowania. Zawarte w książce scenariusze zajęć ogrodniczych zostały opracowane zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych. [źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5112017/historyjki-na-cztery-pory-roku-scenariusze-zajec-z-dziecmi-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-w-stopniu-umiarkowanym-i-znacznym]
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39278 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronie 56.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Hortiterapia wykorzystywana jest jako alternatywna forma rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Wykorzystuje jako narzędzie terapeutyczne rośliny oraz ogrody i związane z nimi prace pielęgnacyjne. Metoda ta pozwala uczestnikom zajęć na: * zwiększenie motywacji do ćwiczeń i pracy * przejmowanie inicjatywy w działaniach * aktywizację zmysłów (propriocepcji, dotyku, węchu, smaku, wzroku, słuchu) * naukę obserwacji otoczenia i kształtowanie wrażliwości estetycznej * okazywanie emocji w akceptowany społecznie sposób * współpracę w grupie rówieśniczej * poprawę kondycji fizycznej oraz sprawności manualnej i motorycznej. Publikacja przekazuje treści edukacyjne w atrakcyjnej formie bajek, które porządkują emocje i doznania, wyciszają i uruchamiają wyobraźnię dzieci, pozwalając im na rozwój kreatywności. Ponadto bajki pomagają – również dzieciom z trudnościami w komunikowaniu się – wyrażać emocje i przeżycia, zdobywać wiedzę o świecie, kształtować świat wartości i wrażliwość estetyczną, odnajdywać wzorce do naśladowania. Zawarte w książce scenariusze zajęć ogrodniczych zostały opracowane zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych. [źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5112017/historyjki-na-cztery-pory-roku-scenariusze-zajec-z-dziecmi-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-w-stopniu-umiarkowanym-i-znacznym]
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej