157772
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka analizuje rolę ucznia we współczesnym świecie, w którym społeczność i media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu zachowań i wartości. Autorzy omawiają wpływ społeczności i mediów na rozwój i edukację ucznia, zwracając uwagę na różnorodne aspekty takie jak cyberprzemoc, uzależnienia od internetu czy manipulacje informacyjne. To istotna lektura dla wszystkich zainteresowanych tematyką edukacji, rozwoju młodzieży i wpływu społeczności i mediów na nasze życie codzienne. Pozwala zrozumieć, jak wykorzystać nowoczesne technologie w sposób pozytywny i jak chronić ucznia przed negatywnymi skutkami nadmiernego eksponowania się w mediach społecznościowych. [źródło opisu: https://ksiegarnia.difin.pl/uczen-w-przestrzeni-spolecznej-i-medialnej-tom-2?search=Ucze%C5%84%20w%20przestrzeni%20spo%C5%82ecznej%20i%20medialnej].
Spis treści: Wstęp ; 1. Rozwijanie postaw twórczych uczniów. Wybrane aspekty / Małgorzata Gajak-Toczek ; 2. Przestrzeń funkcjonowania ucznia a warunki kryzysowe / Roksolyana Shvay ; 3. Uczeń w przestrzeni międzykulturowej a możliwość rozwijania kompetencji społecznych przez sztukę / Kamila Lasocińska ; 4. Dziecko w świecie kultury audiowizualnej z perspektywy rodziców i nauczycieli edukacji elementarnej / Magdalena Grochowalska ; 5. Uczeń bezpieczny w cyfrowym świecie / Alojzy Pilich ; 6. Uzależnienie dzieci i młodzieży od świata wirtualnego / Agnieszka Gołębieska-Wesołowska ; 7. Znajomość wirtualnej codzienności uczniów wśród psychologów szkolnych na tle innych pracowników szkoły – raport z badań / Piotr Klimczyk ; 8. Wpływ korzystania z wysokich technologii na rozwój mowy dziecka / Anna Karowicz ; 9. Nowe media a rozwój dzieci. Rola kontroli rodzicielskiej i edukacji medialnej / Dorota Gawlik ; 10. Media w przestrzeni edukacyjnej – szanse i zagrożenia (na przykładzie roli gier językowych w kreowaniu obrazu świata i człowieka w mediach tradycyjnych oraz przestrzeni internetowej) / Anna Maćkowiak ; 11. „Swoje chwalicie, cudzego nie znacie” – nauczyciel wobec pozytywnego wpływu cyberprzestrzeni na funkcjonowanie i rozwój dzieci i młodzieży / Aleksandra Szczygieł ; 12. Współczesne metody rozwoju kompetencji pracowniczych i ewaluacja ich efektywności / Piotr Miller ; 13. Rola efektywnego procesu doradczego w świadomym planowaniu przyszłości przez ucznia / Barbara Sikora ; 14. Ukraińskie dzieci w zagranicznych szkołach: nowe doświadczenia i potrzeby / Nellia Nychkalo 15. „Rozpad słońca – ostateczny kataklizm globu”, czyli uczeń wobec technologicznej paidei późnego kapitalizmu. Między biopolityką a psychowładzą / Tomasz Krakowiak.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117444 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Książka analizuje rolę ucznia we współczesnym świecie, w którym społeczność i media odgrywają coraz większą rolę w kształtowaniu zachowań i wartości. Autorzy omawiają wpływ społeczności i mediów na rozwój i edukację ucznia, zwracając uwagę na różnorodne aspekty takie jak cyberprzemoc, uzależnienia od internetu czy manipulacje informacyjne. To istotna lektura dla wszystkich zainteresowanych tematyką edukacji, rozwoju młodzieży i wpływu społeczności i mediów na nasze życie codzienne. Pozwala zrozumieć, jak wykorzystać nowoczesne technologie w sposób pozytywny i jak chronić ucznia przed negatywnymi skutkami nadmiernego eksponowania się w mediach społecznościowych. [źródło opisu: https://ksiegarnia.difin.pl/uczen-w-przestrzeni-spolecznej-i-medialnej-tom-2?search=Ucze%C5%84%20w%20przestrzeni%20spo%C5%82ecznej%20i%20medialnej].
Spis treści: Wstęp ; 1. Rozwijanie postaw twórczych uczniów. Wybrane aspekty / Małgorzata Gajak-Toczek ; 2. Przestrzeń funkcjonowania ucznia a warunki kryzysowe / Roksolyana Shvay ; 3. Uczeń w przestrzeni międzykulturowej a możliwość rozwijania kompetencji społecznych przez sztukę / Kamila Lasocińska ; 4. Dziecko w świecie kultury audiowizualnej z perspektywy rodziców i nauczycieli edukacji elementarnej / Magdalena Grochowalska ; 5. Uczeń bezpieczny w cyfrowym świecie / Alojzy Pilich ; 6. Uzależnienie dzieci i młodzieży od świata wirtualnego / Agnieszka Gołębieska-Wesołowska ; 7. Znajomość wirtualnej codzienności uczniów wśród psychologów szkolnych na tle innych pracowników szkoły – raport z badań / Piotr Klimczyk ; 8. Wpływ korzystania z wysokich technologii na rozwój mowy dziecka / Anna Karowicz ; 9. Nowe media a rozwój dzieci. Rola kontroli rodzicielskiej i edukacji medialnej / Dorota Gawlik ; 10. Media w przestrzeni edukacyjnej – szanse i zagrożenia (na przykładzie roli gier językowych w kreowaniu obrazu świata i człowieka w mediach tradycyjnych oraz przestrzeni internetowej) / Anna Maćkowiak ; 11. „Swoje chwalicie, cudzego nie znacie” – nauczyciel wobec pozytywnego wpływu cyberprzestrzeni na funkcjonowanie i rozwój dzieci i młodzieży / Aleksandra Szczygieł ; 12. Współczesne metody rozwoju kompetencji pracowniczych i ewaluacja ich efektywności / Piotr Miller ; 13. Rola efektywnego procesu doradczego w świadomym planowaniu przyszłości przez ucznia / Barbara Sikora ; 14. Ukraińskie dzieci w zagranicznych szkołach: nowe doświadczenia i potrzeby / Nellia Nychkalo 15. „Rozpad słońca – ostateczny kataklizm globu”, czyli uczeń wobec technologicznej paidei późnego kapitalizmu. Między biopolityką a psychowładzą / Tomasz Krakowiak.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej