Edukacja antydyskryminacyjna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(6)
Wypożyczalnia Bełchatów
(1)
Wypożyczalnia Opoczno
(1)
Wypożyczalnia Radomsko
(2)
Wypożyczalnia Tomaszów
(2)
Autor
Raczyńska Kamila.
(2)
Synakiewicz Alina.
(2)
Dąbrowska Anna.
(1)
Fic Lucyna.
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- ).
(1)
Krysztofiak Katarzyna.
(1)
Obrycka Małgorzata (1979- )
(1)
Piekarski Grzegorz (pedagog)
(1)
Sałapata Marta Anna
(1)
Skrzypczak Piotr (1978- )
(1)
Winiarek-Kołucka Małgorzata.
(1)
Zańko Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Dzieci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Podręczniki akademickie
(6779)
Powieść polska
(5249)
Polska
(4554)
Biografia
(4394)
Poezja polska
(3770)
Edukacja antydyskryminacyjna
(-)
Literatura polska
(3678)
Język polski
(3382)
Wydawnictwa popularne
(3012)
Podręczniki
(2481)
Kobieta
(2170)
Antologia
(2062)
Pamiętniki polskie
(2041)
Pisarze polscy
(1944)
Matematyka
(1889)
Historia
(1712)
Opowiadanie polskie
(1625)
Rodzina
(1531)
Nauczanie
(1297)
Pedagogika
(1289)
Wychowanie
(1272)
Encyklopedie
(1268)
Wychowanie w rodzinie
(1259)
Publicystyka polska
(1257)
Poradnik
(1226)
Literatura
(1211)
Dramat polski
(1176)
Filozofia
(1176)
Powieść amerykańska
(1118)
Poradniki dla nauczycieli
(1095)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1079)
Szkolnictwo
(1078)
Relacje międzyludzkie
(1055)
Język niemiecki
(1040)
Nauczanie początkowe
(1037)
Wychowanie przedszkolne
(1026)
Fizyka
(1022)
Materiały konferencyjne
(1017)
Miłość
(1011)
Psychologia
(1006)
Uczniowie
(992)
Materiały pomocnicze dla szkół
(990)
Język angielski
(958)
Powieść angielska
(958)
Nauczyciele
(951)
Powieść obyczajowa
(929)
Młodzież
(870)
Warszawa
(821)
Dziecko
(811)
Psychologia dziecka
(790)
Powieść francuska
(783)
Ćwiczenia i zadania
(762)
Album
(758)
Przyjaźń
(742)
Sztuka
(724)
II wojna światowa (1939-1945)
(711)
Język rosyjski
(694)
Chemia
(652)
Wojsko
(646)
Uczucia
(642)
Źródła historyczne
(635)
Biologia
(631)
Polacy za granicą
(629)
Tajemnica
(621)
Powieść rosyjska
(617)
Muzyka
(613)
Oświata
(608)
Powieść historyczna
(608)
Socjologia
(598)
Dzieci
(574)
Życie codzienne
(566)
Kultura
(563)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(558)
Zarządzanie
(557)
Powieść młodzieżowa polska
(555)
Wojna 1939-1945 r.
(552)
Słownik języka polskiego
(533)
Przewodnik turystyczny
(518)
Psychoterapia
(505)
Geografia
(501)
Uczenie się
(499)
Poeci polscy
(494)
Teatr polski
(489)
Polityka międzynarodowa
(481)
Osobowość
(476)
Technika
(474)
Małżeństwo
(466)
Powieść psychologiczna
(466)
Powieść niemiecka
(464)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(454)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(449)
Metody nauczania
(448)
Żydzi
(444)
Zabójstwo
(438)
Politycy
(436)
Psychologia społeczna
(435)
Etyka
(427)
Podręczniki dla szkół średnich
(427)
Zwierzęta
(426)
Przyroda
(425)
Psychologia wychowawcza
(415)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Spotkania z Innymi to bogato ilustrowany zbiór siedemnastu czytanek o osobach wyróżniających się pod pewnym względem, zwykle postrzeganych jako niezrozumiałe, dziwaczne, wręcz niebezpieczne, będących tematem plotek i stereotypowych opinii – często niesprawiedliwych i krzywdzących. Główna bohaterka czytanek, Kamila, poznaje osoby niepełnosprawne, chore, starsze, wywodzące się z obcych narodów i kultur, praktykujące odmienne religie oraz charakteryzujące się różnymi stylami życia i możliwościami. Ich sytuacja jest zwykle wynikiem wydarzeń z przeszłości, które ukształtowały ich charakter, poglądy na świat i wpłynęły na zachowanie. Kamila dowiaduje się, że nie wszyscy ludzie są tacy sami, lecz są w równym stopniu ważni i tak samo zasługują na szacunek, przyjaźń i miłość. Podstawowe treści wychowania leżące u podstaw Spotkań z Innymi to tolerancja, szacunek dla odmienności, przekonanie o konieczności poznania drugiego człowieka, zanim wyda się o nim opinię i zacznie oceniać jego zachowanie. W podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół czytamy: „W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, a także postawy poszanowania dla innych kultur i tradycji”. Zgodnie z wytycznymi ministerialnymi Spotkania z Innymi mogą służyć przy realizacji tego założenia jako książka pomocnicza. To pierwsza w Polsce pomoc naukowa dla najmłodszych zawierająca tak bogaty wybór tematów w tej dziedzinie. Książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku 6–10 lat. Może służyć rodzinie w domowym zaciszu lub na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych dla uczniów w klasach 0–III. Z pewnością zainteresuje nauczycieli, studentów nauk społecznych i humanistycznych, animatorów świetlic i kół zainteresowań, członków organizacji pozarządowych, wolontariuszy itp. Oprócz czytanek zawiera poradnik metodyczny, listy lektur uzupełniających dla dzieci i dorosłych oraz wykaz stron internetowych z materiałami do edukacji międzykulturowej. źródło opisu: Oficyna Wydawnicza Impuls
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka niniejszej książki jest znacznie bogatsza i ważniejsza, niż mogłoby jednostronnie czytane sugerować określenie „dla Innego” w podtytule Tworzenie przestrzeni i warunków dla Innego. Każdy przecież może zadać pytanie, pozornie zaskakujące, mające rację bytu: A dlaczego to tworzenie „dla Innego” musi mnie zajmować? Da się zresztą tę zbuntowaną postawę dalej niuansować; rzeczywiście może to rodzić dla wielu kłopot. Co ja jestem winny/a Innemu, gdy go nie znam ani nawet nie chcę znać czy nie mam okazji do znajomości? Jestem kształtowany/a przez nieuchronne ograniczenia sfer typowej socjalizacji, pozbawionej różnorodności w obszarach źródeł dla tożsamości: w repertuarze dostępnych ról, w dominujących stereotypach czy przekonaniach światopoglądowych, religijnych czy obyczajowych, w nawykach i gestach, aż po rytuały. Po co mi Inny, gdy ja chcę być właśnie taki, a nie inny? I chyba mam do tego prawo? Bo kto mi zabroni? Chyba mogę być, jakim chcę być? Należy podejmować takie pytania oraz widzieć w nich wyzwania edukacyjne, kulturowe i rozwojowe, a w końcu i etyczne. Otóż to zaskakujące czy wręcz niewygodne dla wielu pytanie ma także zaskakujące i niewygodne dla sceptyków odpowiedzi, uwalniające od stereotypów, od nieartykułowanych często, ukrytych w nieświadomości wręcz przesłanek różnych form hejtu, nietolerancji, agresji, a przynajmniej obojętności i lekceważenia. Lista tych odpowiedzi może być długo rozbudowywana. Z recenzji wydawniczej dr hab. Edyty Głowackiej-Sobiech, prof. UAM. Recenzowana praca zasługuje na uznanie, zwłaszcza, że dla Autorów/Autorek tomu tytułowa „Inność” na wymiar pedagogiczny, stąd i wynika wartość praktyczna całego przedsięwzięcia. Refleksje Autorów/Autorek są wspólne i wskazują na obowiązki wynikające ze społecznych funkcji pełnionych przez nauczycieli/nauczycielki, zarówno w akademii, jak i przedszkolu i szkole, lekarzy/lekarki, trenerów/trenerki, opiekunów/opiekunki społeczne, działaczy/ działaczki społeczne, artystów/artystki, pracodawców/pracodawczynie. Na te wszystkie grupy zawodowe i społeczne spada obowiązek przestrzegania oraz promowania różnorodności oraz tolerancji. Jak jednak wygląda to w praktyce – trzeba książkę przeczytać! Lektura recenzowanego tomu powinna dać wiele do myślenia, przede wszystkim jednak powinna pomóc w odpowiedzi na pytania: gdzie jesteśmy, gdzie być chcemy, kim/czym jesteśmy i kim/czym być chcemy. Zreflektowane czytanie pozwoli na określenie nas jako „Innych” lub „Swoich”. W nowoczesnych społeczeństwach te podziały nic nie znaczą, bo każdy w nich może być „Sobą”. źródło opisu: ze wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112290 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36415 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43692 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109117 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107093 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33409 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31832 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36987 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogie oporu / Piotr Zańko. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2020. - 282 strony : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 25 cm.
Monografie zwane autorskimi nie zawsze posiadają cechy, które pozwalają traktować je jako spełniające kryteria owej „autorskiej sygnatury”, jaka zaznacza się w koncepcji rozważań, założeniach teoretyczno-metodologicznych i prowadzonej narracji. Piszący starają się być przezroczyści, oddając przede wszystkim głos innym przywoływanym autorytetom, rzadko wypowiadają wprost własne sądy i unikają deklaracji aksjologicznych. Książka, którą czytelnik trzyma w rękach, jest zaprzeczeniem takiej postawy, a Piotr Zańko proponuje zestaw autorskich koncepcji, dla których zwornikiem są tytułowe pedagogie oporu w liczbie mnogiej. Książka jest odważnym manifestem, napisanym przez humanistę, dla którego wymiar edukacyjny uwspólnionego obszaru naszych doświadczeń, zwanych życiem „z wartościami”, ma wprawdzie znaczenie podstawowe, ale dalece niewyczerpujące tego, co Piotr Zańko nazywa formami żywej edukacji, dla których raison d’être jest społeczny aktywizm i krytyczny namysł nad formą życia, w jakiej przyszło nam bytować. Pedagogie oporu są dlań postawą słabych i uciśnionych, choć nie zawsze wchodzi w rachubę przemoc i przymus, bo niekiedy chodzi po prostu o świadomość, że „wypisanie” się z aktywnej postawy wobec świata jedynie wzmacnia obecne w niej, w tym wypadku związane z monokulturą neoliberalizmu, trendy. źródło: https://www.empik.com/pedagogie-oporu-zanko-piotr,p1259217522,ksiazka-p
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112864 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej