Sorting
Source
Książki
(1)
Form of Work
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piotrków
(1)
Author
Kiereś Barbara
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(1)
Language
Polish
(1)
Subject
Cele wychowania
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Godność ludzka
(1)
Kolektywizm (ideologia)
(1)
Natura ludzka
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Personalizm
(1)
Teoria wychowania
(1)
Wychowanie chrześcijańskie
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
1 result Filter
Book
In basket
(Scripta Philosophiae Classicae)
Spis treści: CZĘŚĆ PIERWSZA, PROBLEM PERSONALIZMU. ASPEKT FILOZOFICZNY: Rozdział I. Stan badań i przegląd stanowisk: 1. Personalistyczny nurt myślowy. Ogólna charakterystyka ; 2. Typologia personalizmów. Próba uporządkowania: 2.1. Personalizmy horyzontalne ; 2.2. Personalizmy teistyczne pozatomistyczne ; 2.3. Personalizmy teistyczne tomistyczne. 3. Problem genezy personalizmu. Rozdział II, Filozoficzne uwarunkowania sporu o człowieka: 1. Problem filozofii. Idealizm versus realizm ; 2. Filozofia. Spór o człowieka. Rozdział III, Realistyczna wykładnia personalizmu: 1. Życie ludzkie. Naczelne aspekty: 1.1. Natura ludzka ; 1.2. Stałość i niezmienność natury ludzkiej. Prawo naturalne ; 2. Człowiek jako osoba: 2.1. Człowiek - "ja" natury rozumnej: 2.2. Dusza ludzka jako podmiot cielesno-duchowej natury człowieka ; 3. Spotencjalizowanie natury ludzkiej. Cechy życia osobowego: 3.1. Zdolność do poznania ; 3.2. Zdolność do miłości ; 3.3. Wolność ; 3.4. Podmiotowość wobec prawa ; 3.5. Zupełność-odrębność bytowa ; 3.6. Godność ; 4. Społeczny kontekst życia ludzkiego: 4.1. Racja bytu społeczności. Otwartość natury ludzkiej ; 4.2. Przyczyna celowa życia społecznego. Dobro wspólne ; 4.3. Podstawowe formy życia społecznego. Rodzina, naród, państwo. CZĘŚĆ DRUGA, KU PERSONALIZMOWI W PEDAGOGICE: Rozdział I, Aspekt historyczny personalizmu w pedagogice ; 1. Grecka paideia ; 2. Chrześcijaństwo a wychowanie: 2.1. Myśl antyczna a chrześcijaństwo ; 2.2. Chrześcijańska paideia ; 3. Problem paedagogia perennis. Rozdział II. Pedagogika dziś: 1. Pedagogika w okresie tzw. transformacji ustrojowej ; 2. Transformacja ustrojowa a problem cywilizacji ; 3. Trzy pedagogiki. Indywidualizm i kolektywizm versus personalizm ; 4. Dylematy współczesnej pedagogiki. Idee wychowawcze: 4.1. Idea wolności ; 4.2. Idea podmiotowości ; 4.3. Idea godności ; 4.4. Idea asertywnej ekspresji ; 4.5. Idea wartości ; 4.6. Idea tolerancji. Rozdział III, Personalistyczna paedagogia perennis. Zarys problematyki: 1. Aspekt teoretyczno-metodologiczny problemu pedagogiki ; 2. Przedmiot teorii wychowania: 2.1. Ludzkie ciało jako przedmiot teorii wychowania ; 2.2. Życie osobowe człowieka jako przedmiot teorii wychowania ; 3. Problem metody w teorii wychowania: 3.1. Wychowanie jako aktualizacja i usprawnianie ; 3.2. Aktualizacja i usprawnianie cnót ; 4. Cel wychowania. Człowiek i jego dobro: 4.1. Problem celu wychowania ; 4.2. Życie indywidualne człowieka ; 4.3. Życie jednostkowe i życie społeczne ; 4.4. Życie doczesne i życie wieczne. Zakończenie: Od wiedzy o człowieku do sztuki wychowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piotrków
There are copies available to loan: sygn. 114911 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again