Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(313)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(309)
Publikacje dydaktyczne
(51)
Publikacje naukowe
(49)
Publikacje fachowe
(40)
Poradniki i przewodniki
(36)
Proza
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Muzyka
(3)
E-booki
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(413)
wypożyczone
(56)
tylko na miejscu
(10)
nieokreślona
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(164)
Czytelnia Piotrków
(8)
Wypożyczalnia Bełchatów
(88)
Czytelnia Bełchatów
(2)
Wypożyczalnia Opoczno
(70)
Wypożyczalnia Radomsko
(66)
Wypożyczalnia Tomaszów
(89)
Autor
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(10)
Dudzińska Irena (1922-2010).
(8)
Franczyk Anna
(7)
Siemek Danuta.
(7)
Zielińska Ewa
(7)
Bartkowiak Zbigniew (1924-2010).
(6)
Dobrowolska Janina.
(6)
Merżan Ida (1907-1987).
(6)
Chrzanowska Danuta (1921-1994)
(5)
Domagała Aneta
(5)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(5)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(5)
Mirecka Urszula
(5)
Naprawa Renata
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Wiącek Renata.
(5)
Dmochowska Maria (1926-2010)
(4)
Hajnicz Wanda.
(4)
Klim-Klimaszewska Anna
(4)
Krajewska Katarzyna
(4)
Magda-Adamowicz Marzenna
(4)
Marek Elżbieta.
(4)
Nadrowska Katarzyna.
(4)
Nartowska Hanna.
(4)
Rudna Monika.
(4)
Skarbek Karolina
(4)
Sławecka Jadwiga.
(4)
Vopel Klaus W. (1940- ).
(4)
Czubak Marzena.
(3)
Derewlana Hanna
(3)
Jałowiec Magdalena.
(3)
Jegier Aneta
(3)
Jońca Dominika
(3)
Kielar Maria.
(3)
Konarski Miłosz
(3)
Korczak Cezary Włodzimierz (1925-2006).
(3)
Kołodziejska Dorota.
(3)
Krzysztoszek Zofia (1925-2018).
(3)
Landy Aleksander.
(3)
Lasota Agnieszka
(3)
Leśniewska Katarzyna.
(3)
Lipina Stanisława (1907-1994).
(3)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(3)
Noll Cheryl Kirk
(3)
Olczak Agnieszka
(3)
Pawłowska Paulina (1990- )
(3)
Poddjakow N. N.
(3)
Poddâkov Nikolaj Nikolaevič.
(3)
Silberg Jackie (1934- )
(3)
Stążka-Gawrysiak Agnieszka
(3)
Teodorczyk-Twardowska Anna
(3)
Trempała Janusz (1953- )
(3)
Wosińska Beata.
(3)
Wrońska Irmina.
(3)
Zachariasz Hanna.
(3)
Łyszkowska Blanka
(3)
Binder Anna
(2)
Binder Marek
(2)
Borowska Barbara (filolog)
(2)
Buk-Cegiełka Marta
(2)
Deptuła Maria
(2)
DuPaul George J.
(2)
Dzieniszewska-Klepacka Lidia.
(2)
Erkert Andrea (1967- ).
(2)
Faber Joanna
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Haleniuk Jadwiga.
(2)
Haug-Schnabel Gabriele (1952- ).
(2)
Helwing Daniela
(2)
Jackowska Anna.
(2)
Jugowar Barbara.
(2)
Kamińska-Suchanek Beata
(2)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(2)
Kern Lee.
(2)
Kielar-Turska Maria (1942- )
(2)
Kilanowska Maria.
(2)
King Julie
(2)
Kirska-Okuniewska Magdalena
(2)
Kornatowska Irena (1927- ).
(2)
Kozłowska Anna.
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kołodziej Katarzyna (1975- )
(2)
Krysiak Beata.
(2)
Kurniewicz-Witczakowa Romana.
(2)
Langowska Mariola.
(2)
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Lewinowa Sabina.
(2)
Litwińska Katarzyna.
(2)
Malinowska Dominika
(2)
Misiuk Agnieszka.
(2)
Munio Muñoz Beatriz
(2)
Mystkowska Halina
(2)
Pawluczuk-Solarz Monika
(2)
Piątkowska Renata (1958- )
(2)
Rudzińska-Rogoża Aneta.
(2)
Sikora Jagoda
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Skokowska-Rudolf Maria (1895-1975).
(2)
Snel Eline (1954- )
(2)
Stein Agnieszka
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(42)
2010 - 2019
(128)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(26)
1970 - 1979
(43)
1960 - 1969
(13)
1950 - 1959
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(101)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(314)
Język
polski
(312)
nieznany (xxx)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(44)
Nauczyciele przedszkoli
(35)
Dzieci
(21)
0-5 lat
(17)
6-8 lat
(15)
Nauczyciele
(15)
Szkoły wyższe
(11)
Logopedzi
(10)
Psycholodzy
(10)
Studenci
(10)
Przedszkola
(9)
Wychowawcy małych dzieci
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(8)
Pedagodzy
(8)
9-13 lat
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Asystenci rodzin
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 1.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Żłobki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Muzyka polska
(3)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(299)
Wychowanie przedszkolne
(135)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(56)
Wychowanie w rodzinie
(41)
Dojrzałość szkolna
(28)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(23)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(22)
Poradniki dla nauczycieli
(19)
Diagnoza pedagogiczna
(18)
Przedszkola
(18)
Gry i zabawy
(17)
Nauczanie początkowe
(13)
Poradniki dla rodziców
(13)
Gry i zabawy ruchowe
(11)
Myślenie
(9)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(9)
Uczniowie klas początkowych
(9)
Dziecko trudne
(8)
Dziecko z ADHD
(8)
Grupy społeczne
(8)
Konflikt
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Psychologia wychowawcza
(8)
Adaptacja społeczna
(7)
Agresywność
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Metoda Montessori
(7)
Mowa
(7)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(7)
Poradnik
(7)
Rozwój emocjonalny
(7)
Uczucia
(7)
Zaburzenia mowy
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Gry edukacyjne
(6)
Regulacja emocji
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Rozwój społeczny
(6)
Techniki relaksacyjne
(6)
Czytelnictwo dzieci
(5)
Dziecko wiejskie
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(5)
Kompetencje emocjonalne
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Niemowlę
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika przedszkolna
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Przedszkolaki
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój poznawczy
(5)
Rozwój psychiczny
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wychowanie
(5)
Diagnoza psychologiczna
(4)
Dwujęzyczność
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Gimnastyka korekcyjna
(4)
Gniew
(4)
Higiena
(4)
Jąkanie
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Korekcja mowy
(4)
Logopedia
(4)
Psychologia różnic indywidualnych
(4)
Rozwój fizyczny dziecka
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(4)
Socjalizacja
(4)
Sztuka
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Wychowankowie domów dziecka
(4)
Bajkoterapia
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Diagnoza logopedyczna
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Dorosłość
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Emocje podstawowe
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Literatura dziecięca
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Okres prenatalny
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Piosenka dziecięca polska
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Pojęcia
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Psychologia stosowana
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Rodzina
(3)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Francja
(3)
Izrael
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Liban
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Serbia
(1)
Słowacja
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(55)
Praca zbiorowa
(23)
Scenariusz zajęć
(18)
Opracowanie
(17)
Podręcznik
(12)
Raport z badań
(10)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Materiały pomocnicze
(8)
Monografia
(7)
Opowiadania i nowele
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Pieśń i piosenka
(4)
Literatura dla dzieci
(3)
Muzyka dla dzieci
(3)
Muzyka instrumentalna
(3)
Muzyka rozrywkowa
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Muzyka użytkowa
(2)
Scenariusz zajęć dla przedszkoli
(2)
Scenariusz zajęć dla żłobków
(2)
Album
(1)
Arkusz obserwacji
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Instrukcje
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(108)
Psychologia
(66)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(13)
Językoznawstwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
314 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 346)
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi. Podejmują próbę uchwycenia zmian w postrzeganiu roli i zadań przedszkola i relacji nauczycielek i nauczycieli z rodzicami dzieci oraz szerszym środowiskiem lokalnym. Te zmiany zmierzały od kierowniczej, dyrektywnej roli nauczycieli i nauczycielek do co raz szerzej ujmowanego współdziałania jako kluczowego elementu „kultury instytucji edukacyjnej”, obejmującego wspólne określanie celów, zasad, warunków współpracy, sposobów realizacji działań, itp. Przykładem rozwiązania wywiedzionego z nowoczesnych koncepcji psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych na kompetencje współdziałania dzieci przedszkolnych jest projekt „Przedszkolaki na Uniwersytecie” realizowany na Wydziale Studiów Edukacyjnych od 2014 roku, opisany przez autorki w jednym z rozdziałów monografii. Prezentując założenia projektu autorki zwracają uwagę na tworzenie przestrzeni wspólnej, przestrzeni współpracy przez różne podmioty: przedstawicieli uczelni wyższej: nauczycielki i nauczycieli akademickich i studentki oraz studentów, dyrektorki i nauczycielki przedszkoli, dzieci przedszkolne i ich rodziców. Odwołują się do wybranych wypowiedzi i komentarzy uczestników i uczestniczek projektu. W dalszej części przywołują dziecięcą perspektywę ujmowania pojęcia współpracy z drugim człowiekiem na podstawie wypowiedzi dzieci przedszkolnych. W zakończeniu opracowania prezentują wybrane zabawy sprzyjające rozwijaniu współpracy między dziećmi przedszkolnymi. Źródło opisu: https://press.amu.edu.pl/pl/wsp%C3%B3%C5%82praca%20dzieci%20w%20wieku%20przedszkolnym%20zmieniaj%C4%85ce%20si%C4%99%20konteksty%20i%20perspektywy%20(pdf).html.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114938 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43713 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych). Teczka zawiera: wzór karty informacyjnej; wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej; kwestionariusz wywiadu z rodzicami; arkusz obserwacji dziecka; kwestionariusz dla rodziców; 5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą; karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/teczka-psychologa-dzieciecego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114963 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela. Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym. W niniejszej książce Autorki przedstawiają przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez nie propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
rudne, konfliktowe sytuacje, które mogą rodzić wiele negatywnych emocji, spotykają nie tylko dorosłych, ale również dzieci. Jak poradzić sobie ze swoimi uczuciami? Kolacja, która nie smakuje i za żadną cenę nie chce zostać zjedzona. Koleżanka na placu zabaw, z którą zawsze ciężko się dogadać. Mała, z pozoru nieistotna sprawa, która prowadzi do ogromnej awantury. Uczucie zdenerwowania, zwłaszcza w młodym człowieku, może pojawić się bardzo łatwo - nie ma w tym nic złego. Ważne jest jednak, aby nauczyć dziecko radzić sobie z takimi emocjami. Jak nad nimi zapanować, by zneutralizowane, a nie wyrzucone na zewnątrz w postaci wybuchowej mieszanki? "Self-regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę" to książka, które pomoże rodzicom obdarzyć pociechy kompetencjami właściwego radzenia sobie z emocjami. Metodę Self-Regulation (samoregulację) opracował profesor Stuart Shanker. Zakłada one, że uczuć nie należy na siłę tłumić i wypierać - co jest zgodne ze współczesną wiedzą psychologiczną. Właściwą drogą jest spokojna, ale zdecydowana kontrola nad własnym samopoczuciem, dzięki której wszystkie emocje doświadczane i wyrażane są w odpowiedni sposób. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dialog i narracja czyli Co się mieści w opowieści : praktyczny podręcznik wychowania językowego zapisany w 12 opowieściach / Dorota Szubstarska. - Wydanie 1. - Gdańsk : Wydawnictwo Wydawnictwo Harmonia, 2019. - Teka(podręcznik: 169 stron ; [65] kart tablic scenariuszy obrazkowych, liczbowanie różne) : ilustracje ; 31 cm.
(Świat Opowiadany)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
W opowieściach mieści się ogromny potencjał do działania z małym dzieckiem, a język w działaniu i poprzez działanie programuje się naturalnie. Metoda dialogu i narracji opisana w prezentowanym podręczniku to nie tylko sposób terapeutycznego postępowania, to także bogaty i spójny program wychowania językowego. Nawiązuje on do innych publikacji Wydawnictwa Harmonia sygnowanych znakiem i tytułem Świata Opowiadanego. Do tej pory ukazały się seria obrazków i plansz Słowa w akcji oraz 34 scenariusze obrazkowe. Ich treściowe bogactwo pozwala na nieograniczone możliwości kreowania zajęć z małymi dziećmi od drugiego roku życia. Publikacja Dialog i narracja, czyli co się mieści w opowieści składa się z podręcznika w dwunastu opowieściach oraz scenariuszy obrazkowych - do zastosowania w praktyce terapeutycznej od zaraz. Autorka zapewnia, że posiadają pozytywny dziecięcy atest! [Wydawnictwo Harmonia, 2019].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110793 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96879 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie i jak wynikające z niego zachowania wpływają na funkcjonowanie rodziny. Tłumaczą, na czym polega proponowana terapia, opisują cele leczenia, stosowane techniki oraz przebieg poszczególnych sesji. Program terapeutyczny jest przeznaczony dla małych dzieci, więc ogromnie ważne jest zaangażowanie rodziny pacjenta. Dlatego też rodzice wraz z dzieckiem poznają narzędzia pozwalające im zrozumieć objawy zaburzenia, a tym samym skuteczniej je kontrolować i pracować nad ich ograniczaniem. Istotne jest także zrozumienie przez rodziców, jak ich własne obawy i lęki wpływają na zachowanie dziecka. Poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – ma służyć rodzicom lub opiekunom dziecka do powtarzania strategii poznanych w trakcie sesji i stosowania ich samodzielnie w domu. Zawiera formularze wykorzystywane do obserwowania objawów oraz do notowania przebiegu ekspozycji, realizacji programu nagród i wykonania zadań domowych. Uwzględniono także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia. źródło opisu: https://www.gwp.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju człowieka : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Janusz Trempała. - Wydanie 1. - 8 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - XVI, 542 strony : ilustracje, portrety ; 29 cm.
Nowoczesny polski podręcznik psychologii rozwojowej pokazujący ewolucję dyscypliny, stan obecny i perspektywy przyszłych badań. Książka prezentuje: teoretyczne podstawy badań nad rozwojem pozwalające zrozumieć i wyjaśnić zmiany w zachowaniu człowieka w ciągu życia, obecny stan dyscypliny, najnowsze koncepcje, problemy i wyniki badań, a także klasyczne badania i teorie, które wywarły istotny wpływ na kształt współczesnej psychologii rozwoju człowieka, zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej, pokazujące zastosowania wiedzy o rozwoju w wybranych obszarach praktyki społecznej, rozwiązania dydaktyczne niezwykle przydatne w samodzielnej pracy studenta: bloki rozszerzające, podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, zadania kontrolne, słownik pojęć, dodatkowe lektury. źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl/Psychologia-rozwoju-czlowieka,840760324,p.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112818 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na wszystko jest sposób / Renata Piątkowska ; [okładka i ilustracje Ewa Kownacka]. - Wydanie VI w Wydawnictwie Literatura - Łódź : Wydawnictwo Literatura, 2023. - 92, [3] strony : ilustracje ; 23 cm.
Na babcię, która poucza i poucza, na bałagan w pokoju, na zarazki na rękach i nawet na sąsiadkę, która chyba jest czarownicą - na wszystko jest sposób! Piotruś, choć mały, nieźle sobie radzi. Może dlatego, że nie boi się przygód? Że mama jest blisko? A może po prostu wie, że z każdym zmartwieniem można sobie jakoś poradzić! Książka nagrodzona w Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren organizowanym przez fundację Cała Polska czyta dzieciom. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Zawiera opowiadania: Babie lato ; Pies ; Wąż ; Babcia ; Zarazki ; Czarownica ; Wystawa kwiatów ; Światło latarki ; Jędza ; Na wszystko jest sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114708 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37635 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36357 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura ruchu dziecka przedszkolnego / Agnieszka Zalewska-Meler. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2019. - 254 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
"Kiedy kończę pisać określony tekst, od razu powstaje w mojej głowie nowe wyzwanie: jak zachęcić do czytania, aby ożywić myśli przelane na papier? Impulsem do realizacji przedsięwzięcia badawczego była chęć wypełnienia luki, jaką dostrzegłam w opracowaniach dotyczących problematyki aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego, która najczęściej wpisana jest w obszar rozważań nad prawidłowościami rozwoju, w biologiczno-behawioralną optykę postrzegania dziecka. Posługując się w życiu zawodowym i prywatnym fotografią, dostrzeg­łam, że zdjęcia dziec­ka, które pokazują prawdę utrwalonej danej chwili dzieciństwa, często ukazują je ruchu. Album dziecka zawiera zatrzymane w kadrze gest, mimikę, a przede wszystkim bycie w ruchu, gdzie z perspektywy czasu dziecko samo odkrywa dokonujące się za sprawą ruchu zmiany. Wspomnienia z dzieciństwa niejednokrotnie wiążą się z poczuciem sprawstwa, wolności, niezależności oraz radością, jaką dają bieganie, wspinanie się, pływanie, odbijanie piłki, jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach, łyżwach czy też - jak przekonuje Michał Rusinek - huśtanie.[...] Wyrażam nadzieję, że książka okaże się interesująca dla jej adresatów, czyli nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz kandydatów do tego zawodu, jak również rodziców i opiekunów, tzn. pozwoli zrozumieć istotny obszar dziecięcej codzienności, a zatem zdobywanie doświadczeń ruchowych oraz nadawanie im znaczeń. Wyniki szczegółowej dokumentacji dziecięcych narracji (konstruowanych w relacji dialogicznej z dorosłym/badaczem) oraz analizy zebranego materiału badawczego za pomocą metody ciągłego porównania (z zewnątrz i wewnątrz przypadków) uzmysławiają, że świat ruchu dziecka przedszkolnego, przez bogactwo form aktywności ruchowej, a także zróżnicowanie kontekstu sytuacyjnego i specyfiki językowej dziecka tego okresu, przybiera postać kalejdoskopowego obrazu. Niejednokrotnie elementy związane z dynamiką prezentowanych doświadczeń ruchowych zaskakiwały bądź też zyskiwały na znaczeniu w kolejnych analitycznych zestawieniach pozyskanego materiału badawczego. Świat ruchu dziecka przedszkolnego to świat nieoczywistych zwrotów akcji, sekretów, tajemnic, które dopiero w kołowym obiegu myśli zyskują na znaczeniu". źródło opisu: od autorki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110145, 110146 (2 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107132 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z trzech części. Pierwsza część, obejmująca trzy rozdziały, została przygotowane na podstawie kwerendy literatury pedagogicznej i psychologicznej. W rozdziale pierwszym, wprowadzającym w tematykę zdolności, przedstawiłam definicje oraz ważniejsze koncepcje i modele zdolności ogólnych i specyficznych, systemowych oraz rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest zagadnieniu uzdolnień matematycznych. W szczególności ma na celu ukazanie sposobów definiowania i postrzegania struktury uzdolnień matematycznych oraz zaprezentowanie wybranych koncepcji i modeli tychże. W rozdziale trzecim przedstawiłam wyniki ważniejszych badań prowadzonych nad zjawiskiem występowania uzdolnień matematycznych u dzieci i młodzieży, za źródło mając literaturę przedmiotu. Część druga monografii zawiera dziewięć rozdziałów, w których zaprezentowałam wyniki badań własnych. Rozdział czwarty zawiera szczegółowo przedstawiony program badawczy, m.in. cele i zadnia badawcze, charakterystykę osób badanych oraz metod, technik i narzędzi badawczych, którymi posłużyłam się, realizując zamierzenia badawcze. Rozdziały piąty, szósty, siódmy, ósmy, dziewiąty, dziesiąty, jedenasty i dwunasty stanowią prezentację otrzymanych wyników ilościowych i jakościowych, ukazujących, jak kształtują się losy szkolne dzieci uzdolnionych matematycznie. W rozdziałach tych opisuję również czynniki mające związek z demonstrowaniem uzdolnień matematycznych. W części trzeciej niniejszej monografii, na którą składają się rozdziały trzynasty i czternasty, przedstawiłam syntetycznie najważniejsze ustalenia badawcze, wnioski, ich interpretację oraz elementy publicznego dyskursu dotyczącego tych zagadnień w kontekście dotychczasowych ustaleń naukowych. Książkę kończę refleksją nad tym, co moje badania wnoszą do obecnego stanu wiedzy oraz rekomendacjami dla praktyki edukacyjnej. Przygotowana monografia stanowi istotny wkład do obecnego stanu wiedzy o problematyce dotyczącej dziecka uzdolnionego matematycznie. Przeprowadzona wnikliwa kwerenda literatury pokazuje, że niewiele jest publikacji naukowych zajmujących się identyfikacją i rozwijaniem zadatków uzdolnień matematycznych u dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Zaletą tej publikacji jest to, że oparta jest ona na wnikliwych badaniach podłużnych, ale się do nich nie ogranicza, zawiera bowiem także praktyczne rekomendacje dla praktyki edukacyjnej, które mogą być bardzo pomocne w kreowaniu optymalnego środowiska dla dzieci przejawiających zachowania znamionujące uzdolnienia matematyczne. Książka jest adresowana do rodziców i nauczycieli oraz wszystkich, którym los i kariera edukacyjna dzieci uzdolnionych matematycznie nie jest obojętna, a także do studentów i pracowników naukowych, którzy zainteresowani są w ogóle zjawiskiem manifestowania uzdolnień matematycznych u dzieci. źródło opisu: www.impulsoficyna.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego. źródło opisu: https://harmonia.edu.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114268 (1 egz.)
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 113750 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35191 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39364 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45153 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej