Wsparcie edukacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(15)
Wypożyczalnia Bełchatów
(4)
Wypożyczalnia Opoczno
(5)
Wypożyczalnia Radomsko
(3)
Wypożyczalnia Tomaszów
(6)
Autor
Kołodziej Agnieszka
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Białek Agnieszka
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Clark Trevor
(1)
Costley Debra
(1)
Deman Isabelle
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Fila Jadwiga
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Katra Grażyna
(1)
Keane Elaine
(1)
Klimiuk Emilia
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(1)
Lane Kathie
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Liwo Helena
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Minahan Jessica
(1)
Paluch Anna
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Rappaport Nancy (1959- )
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Rybińska Agnieszka (edukacja)
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły średnie
(3)
Nauczyciele szkół średnich
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Temat
Podręczniki akademickie
(6779)
Powieść polska
(5249)
Polska
(4554)
Biografia
(4394)
Poezja polska
(3770)
Wsparcie edukacyjne
(-)
Literatura polska
(3678)
Język polski
(3382)
Wydawnictwa popularne
(3012)
Podręczniki
(2481)
Kobieta
(2168)
Antologia
(2062)
Pamiętniki polskie
(2041)
Pisarze polscy
(1944)
Matematyka
(1889)
Historia
(1712)
Opowiadanie polskie
(1625)
Rodzina
(1528)
Nauczanie
(1296)
Pedagogika
(1289)
Wychowanie
(1270)
Encyklopedie
(1268)
Wychowanie w rodzinie
(1259)
Publicystyka polska
(1257)
Poradnik
(1226)
Literatura
(1211)
Dramat polski
(1176)
Filozofia
(1176)
Powieść amerykańska
(1118)
Poradniki dla nauczycieli
(1095)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1079)
Szkolnictwo
(1075)
Relacje międzyludzkie
(1053)
Język niemiecki
(1040)
Nauczanie początkowe
(1037)
Wychowanie przedszkolne
(1026)
Fizyka
(1022)
Materiały konferencyjne
(1017)
Miłość
(1010)
Psychologia
(1006)
Uczniowie
(992)
Materiały pomocnicze dla szkół
(990)
Język angielski
(958)
Powieść angielska
(958)
Nauczyciele
(951)
Powieść obyczajowa
(929)
Młodzież
(868)
Warszawa
(821)
Dziecko
(811)
Psychologia dziecka
(790)
Powieść francuska
(783)
Ćwiczenia i zadania
(762)
Album
(758)
Przyjaźń
(741)
Sztuka
(724)
II wojna światowa (1939-1945)
(709)
Język rosyjski
(694)
Chemia
(652)
Wojsko
(646)
Uczucia
(637)
Źródła historyczne
(635)
Biologia
(631)
Polacy za granicą
(629)
Tajemnica
(621)
Powieść rosyjska
(617)
Muzyka
(613)
Powieść historyczna
(608)
Oświata
(607)
Socjologia
(598)
Dzieci
(568)
Życie codzienne
(566)
Kultura
(563)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(558)
Zarządzanie
(557)
Powieść młodzieżowa polska
(555)
Wojna 1939-1945 r.
(552)
Słownik języka polskiego
(533)
Przewodnik turystyczny
(518)
Psychoterapia
(504)
Geografia
(501)
Uczenie się
(498)
Poeci polscy
(494)
Teatr polski
(489)
Polityka międzynarodowa
(481)
Osobowość
(476)
Technika
(474)
Małżeństwo
(466)
Powieść psychologiczna
(466)
Powieść niemiecka
(464)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(454)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(449)
Metody nauczania
(448)
Żydzi
(444)
Zabójstwo
(438)
Politycy
(436)
Psychologia społeczna
(435)
Etyka
(427)
Podręczniki dla szkół średnich
(427)
Zwierzęta
(426)
Przyroda
(425)
Psychologia wychowawcza
(415)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Język słowacki
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autorzy książki podejmują fundamentalne zagadnienia dotyczące psychologicznych aspektów funkcjonowania współczesnej szkoły w czterech blokach tematycznych: Wspieranie ucznia w procesie przyswajania wiedzy, analiza czynników sprzyjających i niekorzystnych Wspieranie ucznia w rozwoju emocjonalnym i społecznym Sylwetka nauczyciela Analiza zjawiska przemocy oraz propozycje przeciwdziałania. "Autorzy są zarówno naukowcami, badaczami, jak i specjalistami praktykami w swoich dziedzinach, co pozwoliło im nie tylko na przedstawienie najnowszej wiedzy psychologicznej, lecz także na zilustrowanie omawianych zagadnień realnymi przykładami z praktyki szkolnej. Dzięki temu monografia nabrała bardzo żywego, bezpośredniego charakteru. Ogromnym jej atutem jest również omówienie szerokiej gamy programów profilaktyczno-wychowawczych, ułatwiających pedagogom i psychologom odnoszenie się do takich zjawisk jak doświadczanie przemocy, stygmatyzacja, samotność, trudności w funkcjonowaniu rodzin, zagrożenia dla zdrowia związane z używaniem substancji psychoaktywnych czy niewłaściwe nawyki żywieniowe." z recenzji dr hab. Elżbiety Turskiej, profesor Uniwersytetu Śląskiego. "Książka odkrywa przed czytelnikiem na nowo zdefiniowaną szkołę, uwrażliwia na rozliczne doświadczenia i problemy uczniów oraz nauczycieli, a także stanowi cenne źródło wiedzy o sposobach wspierania i stymulacji uczniów z różnymi ograniczeniami i w różnych okolicznościach." z recenzji dr hab. Ludwiki Wojciechowskiej, profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego. źródło opisu: od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113123 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; t. 7)
W pozycji zostały omówione zagadnienia związane z 3 obszarami, takimi jak: Edukacja włączająca - podstawy teoretyczne; Edukacja włączająca w praktyce - czy nowy model przedszkola/szkoły?; Wspólna przestrzeń - wspólne problemy - wspólne rozwiązania. Doświadczenia praktyków. źródło opisu: ze spisu treści
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112187, 112188, 112186, 112189 (4 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34428 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczny przewodnik dla nauczycieli pracującymi z dziećmi z autyzmem w szkołach ponadpodstawowych powstał na podstawie badań przeprowadzonych przez Australijskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Autyzmem. Autorzy publikacji przedstawiają konkretne strategie, wskazówki i przykłady do pracy z dziećmi autystycznymi. Celem pracy z tymi dziećmi jest zwiększenie ich motywacji, aktywności i zaangażowania w środowisku szkoły ogólnodostępnej. Omówiono problemy w zakresie uczenia się i studiowania, socjalizacji i nawiązywania przyjaźni, organizacji i planowania, stresu i niepokoju. Książka zawiera trzy rozdziały. Pierwszy omawia istotę zaburzeń autystycznych, cechy autystyczne, teorie deficytów poznawczych, w tym wpływ cech autystycznych na rozwój ucznia. Druga część pokazuje wpływ zaburzeń autystycznych oraz zaburzeń pokrewnych na funkcjonowanie uczniów dotkniętych autyzmem i wyzwania dla uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych w procesie edukacji w ogólnodostępnej szkole średniej. Trzeci rozdział stanowi zasadniczą część poradnika dla nauczycieli i zawiera konkretne strategie w nauczaniu uczniów z autyzmem. Przedstawiono model edukacji włączającej i model wspierania pozytywnych zachowań, grupy wsparcia. Omówiono m.in. nieszablonowe podejścia do kształcenia uczniów autystycznych, „ośrodek odrabiania prac domowych” w szkole, zindywidualizowane plany edukacyjne, ocenianie umiejętności, programy nauczania, wspieranie interakcji społecznych i rozwoju społeczno-emocjonalnego ucznia, działania profilaktyczne, strategie działań interwencyjnych oraz planowanie przyszłości edukacyjnej lub zawodowej. źródło opisu: http://pbw.gda.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115935, 114933 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmaite trudności uczniów prowokują nauczycieli do refleksji, zaskakują, zbijają z tropu, a czasem wytrącają z równowagi. O jakich trudnościach mowa? Niektóre dzieci zmagają się ze specyficznym zaburzeniem językowym, inne - cierpią z powodu zaniedbań wychowawczych, dysleksji, dyspraksji lub zaburzeń, które uniemożliwiają im pełne zaangażowanie się w naukę. Jeszcze inne zaś potrzebują jedynie trochę więcej czasu i zachęt, by nabrać pewności siebie. Zdarza się, że ze względu na tak wiele różnorodnych sytuacji pedagodzy nie są pewni, jakie podejście powinni wybrać, by pomóc swoim wychowankom. Niniejszy poradnik stanowi wygodny zbiór prostych wskazówek, jak rozpoznać trudności uczniów, oraz praktycznych pomysłów, jak ułatwić proces nauczania. Książka, zawierająca wiele ćwiczeń gotowych do wykorzystania, przyda się zarówno nauczycielom, jak i rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej. Źródło opisu: www.harmonia.edu.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113348 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35218 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika. dr hab. Izabela Bieńkowska, prof. PŚ Struktura pracy jest logiczna i dobrze przemyślana. Autorki w rozdziałach, w których omawiają specjalne potrzeby edukacyjne, zachowały pewien schemat prezentacji treści. Mianowicie wychodzą od omawianego pojęcia, dokonują analizy symptomów specyficznych, ale także wtórnych czy błędnie utożsamianych z danym zaburzeniem, następnie diagnozują, by wreszcie przedstawić system wsparcia i kwestie dostosowania wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów. Dzięki takiemu uporządkowaniu Autorkom udało się ukazać nie tylko specyficzny i zarazem interdyscyplinarny charakter przedmiotu swych dociekań, ale także szereg zawiłości i praktycznych wyzwań z nim związanych. dr hab. Aleksandra Tłuściak-Deliowska, prof. APS. źródło opisu: www.marszalek.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112969 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37920 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35923 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki "Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć". Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113019 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje – ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia – wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć. źródło opisu: www.harmonia.edu.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113007 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kod zachowania powinni przeczytać wszyscy nauczyciele, pedagodzy (doradcy), dyrektorzy szkół i rodzice! Przesłanie tu zawarte jest jasne: problemowe zachowania naszych dzieci będą nadal trwały, jeśli będziemy nadal stosować tylko system kar i nagród. Naszym zadaniem jako opiekunów jest zrozumienie tych problemów i nauczenie dzieci metod lepszego radzenia sobie z nimi. Autorki nie unikają tematów trudnych, takich jak uczniowie mówiący: „Nic mnie to nie obchodzi”, albo mający skłonność do zachowań o seksualnym podłożu. Kod zachowania zawiera praktyczne rady oraz wzory formularzy (arkuszy roboczych), które pomogą zorganizować pracę w oparciu o opisany tu szczegółowo plan FAIR. Nie trać więcej czasu na bezowocne próby opanowania ‘trudnych’ uczniów; pozwól, żeby twoim przewodnikiem stała się tak dobrze opisana tu metoda działania.” „Kod zachowania zawiera mnóstwo mądrych, konkretnych rad dla nauczycieli i pedagogów od przedszkola do końca szkoły podstawowej. Z głębokim zrozumieniem została tu opisana natura zachowań lękowych, opozycyjnych, wynikających z wycofania (zamknięcia się w sobie), oraz mających podłoże seksualne. Szczegółowe propozycje tu zawarte pomogą pracownikom szkół w przewidywaniu i przeciwdziałaniu tym trudnym, często przytłaczającym ich problemom.” „Praktyczny przewodnik, który pomoże nauczycielom zrozumieć i poprawić zachowanie uczniów i u wszystkich zmniejszyć stres. Książka ta przyda się z pewnością doświadczonym nauczycielom, a dla studentów i stażystów, czy świeżo upieczonych konsultantów szkolnych - jest wprost nieocenionym wstępem do ich pracy. Szczególne wrażenie zrobiła na mnie oryginalność i kreatywność użytych tu materiałów, a także liczne opisane przykłady.” „Nauczyciele oraz szkolni konsultanci do spraw zdrowia psychicznego na pewno uznają tę książkę za ważną pomoc. Jest niezwykle pouczająca; w sposób praktyczny kieruje pracą z uczniami, którzy mają problemy emocjonalne lub/i behawioralne. Mające duże doświadczenie autorki, łączą tu funkcjonalną analizę zachowań z dogłębną wiedzą na temat czterech często występujących typów problemów. Opisują wiele strategii pomocnych w zmianie zachowań, nauczaniu i nawiązywaniu dobrych relacji z tymi uczniami.” Autorzy tych recenzji to znani konsultanci, lekarze i naukowcy. Doskonale oddają wartość i przydatność tej książki - do pracy na co dzień, dla nauczycieli, rodziców dyrektorów, psychologów i pedagogów. Źródło opisu: https://fraszka.edu.pl/produkt/n-rappaport-j-minahan-kod-zachowania-jak-rozszyfrowac-i-zmieniac-najtrudniejsze-zachowania/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nasze codzienne życie obfituje w sytuacje trudne. W takim samym stopniu, a może nawet większym, sytuacji trudnych doświadczają dzieci. Nie zawsze jesteśmy w stanie przewidzieć czekające je trudności i odpowiednio się na nie przygotować, ale należy pamiętać, że to od reakcji otaczających dziecko dorosłych zależy poczucie bezpieczeństwa i jakość życia najmłodszych.... Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5083067/edukacja-malego-dziecka-tom-18-wsparcie-pedagogiczne-w-trudnych-sytuacjach-spolecznych-i-e.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115512 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta to cenna i wartościowa pozycja. Zgłębiający jej treści nauczyciele mogą uzyskać tyleż naukowe, co podane w przystępny sposób informacje. Za niezwykle ważne i godne polecenia należy uznać wskazówki adresowane nie tylko przez specjalistów, ale i rodziców dzieci dotkniętych niedokształceniem mowy o typie afazji. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż książka powstała w ścisłej współpracy wielu osób na co dzień spotykających się i pracujących z niedokształceniem mowy o typie afazji. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka napisana została z myślą o rodzicach, nauczycielach i terapeutach pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, czyli z dysleksją rozwojową, objawiającą się w postaci dysleksji, dysortografii i dysgrafii. Treść publikacji jest skierowana do uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej. Poradnik zawiera: - ćwiczenia praktyczne do wykorzystania podczas pracy terapeutycznej z uczniem z dysleksją rozwojową, do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz do samodzielnej pracy w domu dla uczniów z 7-8 klasy szkoły podstawowej; - informacje dotyczące samooceny, pozycji społecznej i myślenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania wraz z kwestionariuszami testów do ich określenia; - opis procesu myślenia dyslektyka i trudności, które napotyka. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111301 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z trzech części. Pierwsza część, obejmująca trzy rozdziały, została przygotowane na podstawie kwerendy literatury pedagogicznej i psychologicznej. W rozdziale pierwszym, wprowadzającym w tematykę zdolności, przedstawiłam definicje oraz ważniejsze koncepcje i modele zdolności ogólnych i specyficznych, systemowych oraz rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest zagadnieniu uzdolnień matematycznych. W szczególności ma na celu ukazanie sposobów definiowania i postrzegania struktury uzdolnień matematycznych oraz zaprezentowanie wybranych koncepcji i modeli tychże. W rozdziale trzecim przedstawiłam wyniki ważniejszych badań prowadzonych nad zjawiskiem występowania uzdolnień matematycznych u dzieci i młodzieży, za źródło mając literaturę przedmiotu. Część druga monografii zawiera dziewięć rozdziałów, w których zaprezentowałam wyniki badań własnych. Rozdział czwarty zawiera szczegółowo przedstawiony program badawczy, m.in. cele i zadnia badawcze, charakterystykę osób badanych oraz metod, technik i narzędzi badawczych, którymi posłużyłam się, realizując zamierzenia badawcze. Rozdziały piąty, szósty, siódmy, ósmy, dziewiąty, dziesiąty, jedenasty i dwunasty stanowią prezentację otrzymanych wyników ilościowych i jakościowych, ukazujących, jak kształtują się losy szkolne dzieci uzdolnionych matematycznie. W rozdziałach tych opisuję również czynniki mające związek z demonstrowaniem uzdolnień matematycznych. W części trzeciej niniejszej monografii, na którą składają się rozdziały trzynasty i czternasty, przedstawiłam syntetycznie najważniejsze ustalenia badawcze, wnioski, ich interpretację oraz elementy publicznego dyskursu dotyczącego tych zagadnień w kontekście dotychczasowych ustaleń naukowych. Książkę kończę refleksją nad tym, co moje badania wnoszą do obecnego stanu wiedzy oraz rekomendacjami dla praktyki edukacyjnej. Przygotowana monografia stanowi istotny wkład do obecnego stanu wiedzy o problematyce dotyczącej dziecka uzdolnionego matematycznie. Przeprowadzona wnikliwa kwerenda literatury pokazuje, że niewiele jest publikacji naukowych zajmujących się identyfikacją i rozwijaniem zadatków uzdolnień matematycznych u dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Zaletą tej publikacji jest to, że oparta jest ona na wnikliwych badaniach podłużnych, ale się do nich nie ogranicza, zawiera bowiem także praktyczne rekomendacje dla praktyki edukacyjnej, które mogą być bardzo pomocne w kreowaniu optymalnego środowiska dla dzieci przejawiających zachowania znamionujące uzdolnienia matematyczne. Książka jest adresowana do rodziców i nauczycieli oraz wszystkich, którym los i kariera edukacyjna dzieci uzdolnionych matematycznie nie jest obojętna, a także do studentów i pracowników naukowych, którzy zainteresowani są w ogóle zjawiskiem manifestowania uzdolnień matematycznych u dzieci. źródło opisu: www.impulsoficyna.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich - diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy - negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej. Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki. źródło opisu: od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112307 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36451 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45178 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej