Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(544)
Forma i typ
Książki
(544)
Publikacje naukowe
(48)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Poradniki i przewodniki
(30)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Proza
(2)
Dostępność
dostępne
(733)
nieokreślona
(33)
wypożyczone
(27)
tylko na miejscu
(25)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(229)
Czytelnia Piotrków
(9)
Wypożyczalnia Bełchatów
(149)
Czytelnia Bełchatów
(15)
Wypożyczalnia Opoczno
(125)
Wypożyczalnia Radomsko
(140)
Czytelnia Radomsko
(1)
Wypożyczalnia Tomaszów
(150)
Autor
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(39)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(32)
Przetacznikowa Maria.
(18)
Wołoszynowa Lidia (1911-2000).
(17)
Spionek Halina.
(15)
Gurycka Antonina (1920-2009).
(14)
Skorny Zbigniew (1926-2012).
(14)
Gordon Thomas (1918-2002).
(12)
Baley Stefan (1885-1952).
(11)
Lewin Aleksander (1915-2002).
(11)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(11)
Wojnar Irena (1924- ).
(11)
Burch Noel.
(10)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(10)
Szuman Stefan (1889-1972).
(10)
Aebli Hans (1923-1990).
(9)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(9)
Makiełło-Jarża Grażyna (1937- ).
(9)
Dudzińska Irena (1922-2010).
(8)
Filipczuk Halina (1924-2003).
(8)
Matczak Anna (1938- )
(8)
Pecyna Maria Bogumiła
(8)
Żebrowska Maria (1900-1978).
(8)
Błachowski Stefan (1889-1962).
(7)
Skorupska-Sobańska Julia.
(7)
Clero Claude.
(6)
Dewey John (1859-1952).
(6)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980).
(6)
Gloton Robert.
(6)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(6)
Debesse Maurice (1903-1992)
(5)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(5)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(5)
Mika Stanisław (1931- ).
(5)
Okoń Wincenty (1914-2011).
(5)
Suchodolski Bogdan (1903-1992).
(5)
Tync Stanisław (1889-1964).
(5)
Bogojawleński D. N.
(4)
Borzym Irena (1939- ).
(4)
Bukowska-Jóźwicka Anna
(4)
Isaacs Susan (1885-1948).
(4)
Kaja Barbara (1944- ).
(4)
Konopnicki Jan (1905-1980).
(4)
Kozłowski Waldemar (1948- )
(4)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015).
(4)
Olechnowicz Hanna (1918-2013)
(4)
Przezwański Roman.
(4)
Rembowski Józef (1923-1995).
(4)
Robertson John (1937- ).
(4)
Spionek-Pelc Halina (1924-1991).
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Adamska Helena.
(3)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925-2003).
(3)
Błeszyńska Helena.
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Guz Sabina.
(3)
Lindgren Henry Clay (1914-2005).
(3)
Molak Adolf (1914-1975).
(3)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(3)
Rylke Hanna
(3)
Sokołowska Alicja (?-2004).
(3)
Tatarowicz Jan.
(3)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(3)
Łopatkowa Maria (1927-2016)
(3)
Aksarina Nina Mihajlovna (1899-1979).
(2)
Ball Stephen J. (1950- ).
(2)
Białecki Ireneusz (1944- ).
(2)
Blaschke Anna.
(2)
Bleja-Sosna Barbara (1946- ).
(2)
Bolechowska Maria (1921-1993).
(2)
Claparede Edward.
(2)
Claparede Édouard (1873-1940).
(2)
Czaplińska-Mutermilchowa Róża.
(2)
Czarnecki Kazimierz (1933- ).
(2)
Dawid Jan Władysław (1859-1914).
(2)
Dembo Myron H.
(2)
Doleżal-Nowicka Irena (1923-2017).
(2)
Drwal Radosław Ł. (1946-1992).
(2)
Freinet Celestyn.
(2)
Freinet Célestin (1896-1966).
(2)
Gajda Janusz (1933- )
(2)
Gajewska Grażyna
(2)
Gerstmann Stanisław (1911-1983).
(2)
Gilly Michel.
(2)
Green Donald Ross.
(2)
Grochowska Nora.
(2)
Hamer Hanna
(2)
Hankała Andrzej (1952- ).
(2)
Hrapkiewicz Helena.
(2)
Isaacs Susan Sutherland Fairhurst (1885-1948)
(2)
Katra Grażyna
(2)
Klimowicz Grażyna.
(2)
Kowalik Stanisław (1947- ).
(2)
Krzywicka Dorota.
(2)
Kwaśniewicz Krzysztof.
(2)
Kwiatkowska Henryka (1940- )
(2)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(2)
Markinówna Estera (1903-ok. 1944)
(2)
Matusewicz Czesław (1931- )
(2)
Obniski Zbigniew.
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(95)
1980 - 1989
(72)
1970 - 1979
(97)
1960 - 1969
(91)
1950 - 1959
(28)
1940 - 1949
(6)
1930 - 1939
(4)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(544)
Język
polski
(544)
Odbiorca
Rodzice
(25)
Nauczyciele
(21)
Szkoły wyższe
(10)
Pedagodzy
(6)
Gimnazja
(4)
Psycholodzy
(4)
Studenci
(4)
Wychowawcy klas
(4)
6-8 lat
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele szkół średnich
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
0-5 lat
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychologia wychowawcza
(415)
Metody wychowawcze
(88)
Psychologia rozwojowa
(75)
Psychologia dziecka
(69)
Podręczniki akademickie
(53)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(51)
Uczniowie
(48)
Psychologia społeczna
(46)
Wychowanie
(41)
Wychowanie w rodzinie
(41)
Pedagogika
(23)
Młodzież
(21)
Godzina wychowawcza
(18)
Podręczniki
(18)
Nauczanie
(17)
Psychologia kliniczna
(16)
Psychologia
(15)
Wychowawstwo
(15)
Dzieci
(14)
Niedostosowanie społeczne
(14)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Błędy wychowawcze
(13)
Nauczyciele
(13)
Psychologia nauczania
(13)
Relacje międzyludzkie
(13)
Metody nauczania
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Rodzicielstwo
(11)
Uczenie się
(11)
Efektywność nauczania
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Grupy społeczne
(9)
Nastolatki
(9)
Piaget, Jean (1896-1980)
(9)
Rodzice
(9)
Rodzina
(9)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(9)
Agresywność
(8)
Dziecko
(8)
Konflikt
(8)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(8)
Psychoterapia
(8)
Twórczość dzieci i młodzieży
(8)
Uwaga (psychologia)
(8)
Dziecko trudne
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Osobowość
(7)
Rozwój osobowości
(7)
Uczucia
(7)
Autorytet
(6)
Dyscyplina szkolna
(6)
Dziecko chore
(6)
Materiały konferencyjne
(6)
Miłość
(6)
Motywacja uczenia się
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Poradniki dla rodziców
(6)
Przemoc w szkole
(6)
Sztuka
(6)
Więź rodzinna
(6)
Jedynacy
(5)
Młodzież trudna
(5)
Nieletni przestępcy
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Psycholodzy
(5)
Psychopatologia
(5)
Szkice literackie polskie
(5)
Trudności wychowawcze
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Dawid, Jan Władysław (1859-1914)
(4)
Dziecko maltretowane
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Interakcja wychowawcza
(4)
Komunikacja werbalna
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wydawnictwa popularne
(4)
Dyscyplina (socjologia)
(3)
Edukacja domowa
(3)
Empatia
(3)
Higiena
(3)
Nuda
(3)
Poradnik
(3)
Poznanie
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Psychiatria
(3)
Psychologia rodziny
(3)
Samokontrola
(3)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(3)
Socjalizacja
(3)
Testy psychologiczne
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Australia
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Goniądz (woj. podlaskie, pow. moniecki, gm. Goniądz)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(39)
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(10)
Scenariusz zajęć
(6)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Biografia
(1)
Encyklopedia
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Scenariusz
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(95)
Edukacja i pedagogika
(87)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Rozwój osobisty
(1)
544 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Pozytywna dyscyplina / Jane Nelsen ; przekład Anna Czechowska, Anna Rosiak. - Wydanie II. - Warszawa : CoJaNaTo, 2020. - 393, [10] stron : ilustracje ; 21 cm.
Pozytywna dyscyplina to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera. Wspiera rozwój odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku. Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z dzieckiem? Jak wspierać dziecko bez rozpieszczania? Jak wyznaczać granice, ustalać i egzekwować umowy i dzielić się z dzieckiem obowiązkami? Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości? POZYTYWNA DYSCYPLINA to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera. Na kartach tej książki znajdziesz odpowiedzi na wiele rodzicielskich pytań: Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z dzieckiem? Jak mam mówić, żeby dziecko mnie słyszało i częściej słuchało? Jak stworzyć warunki do współpracy z dzieckiem? Jak wspierać dziecko bez rozpieszczania? Jak wyznaczać granice, ustalać i egzekwować umowy i dzielić się z dzieckiem obowiązkami? Jak pomóc rodzeństwu dogadać się ze sobą? Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości? Jak wzmacniać jego zaufanie do siebie? Dlaczego dzieci różnią się od siebie w zależności od kolejności urodzenia? Jak sprawić, żeby bycie rodzicem było łatwiejsze? Słowo dyscyplina wywodzi się od łacińskiego discipere, które oznacza uchwycić intelektualnie, pojąć, zrozumieć. Dyscyplina może być zatem nauką rozumnego i sensownego życia oraz bycia – w rodzinie i społeczeństwie. Wie o tym doświadczona i pokorna autorka książki „Pozytywna Dyscyplina” - Jane Nelsen, która od ponad 30 lat tworzy Pozytywną Dyscyplinę i szkoli jej trenerów. A co jeszcze ważniejsze: ma siódemkę dzieci, dwadzieścia dwoje wnucząt i siedmioro prawnucząt. Wie, czym są poranne trudności z wyjściem z domu, obrażanie się i problemy z obowiązkami. Autorka podkreśla cztery kryteria skutecznej dyscypliny, która: jest uprzejma i stanowcza jednocześnie; pozwala czuć przynależność i więź; jest skuteczna długofalowo; uczy wartościowych umiejętności życiowych i społecznych oraz kształtuje charakter. [źródło opisu: www.lubimyczytac.pl]
Na okładce: Oparta na szacunku i empatii skuteczna metoda wychowawcza wspierająca rozwój samodyscypliny, odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36711 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38434, 38435 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci...)
Co możesz zrobić, aby dać swojemu maluszkowi dobrą bazę wychowawczą już od urodzenia? Jak komunikować się z maleństwem, aby zbudować prawidłową więź? Co powinno zawierać mądre wychowanie, aby ustrzec się problemów z zachowaniem dziecka w przyszłości? Czego unikać i jakie błędy popełniają najczęściej rodzice małych dzieci? Na te i wiele innych pytań odpowiada autorka książki Wychowanie maluszka od urodzenia do trzeciego roku życia. Poradnik dla rodziców i opiekunów - doktor nauk humanistycznych, psycholog dziecięcy z wieloletnią praktyką, mediator rodzinny, a jednocześnie mama sześciorga dzieci. źródło opisu: www.harmonia.edu.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak bez napięć wychować pewne siebie dziecko / Michaeleen Doucleff ; [przekład Anna Czajkowska]. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2022. - 399, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Książka autorstwa M. Doucleff wywraca współczesne pojmowanie rodzicielstwa do góry nogami, dając rodzicowi nadzieję na wychowanie bez krzyków i agresji współpracującego dziecka, które nie boryka się z brakiem pewności siebie i niekontrolowaną frustracją. Ten poradnik „zrzuca” dziecko z rodzinnego piedestału, ale w duchu miłości i rozsądku. Źródło opisu: https://muza.com.pl/pl/products/jak-bez-napiec-wychowac-pewne-siebie-dziecko-9359.html.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114892 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W jaki sposób szacunek, empatia i mądre wyznaczanie granic pomagają wychowywać uważne, samodzielne i szczęśliwe dzieci. Sarah Ockwell-Smith obala wiele mitów, które nagromadziły się wokół kar i motywowania dzieci, i proponuje alternatywne, efektywne podejście, u którego podstaw leży szacunek do dziecka. Nie należy jednak mylić go z rozpieszczaniem czy ignorowaniem niepożądanych zachowań - w centrum jej metody leżą zrozumienie i realistyczne oczekiwania względem dzieci, a także właściwe reagowanie na złe zachowanie. Proponowana przez nią łagodna dyscyplina skupia się na nauczaniu i uczeniu się zamiast na karach i nagrodach. Znakiem rozpoznawczym Sarah Ockwell-Smith jest praktyczne, świeże podejście i skupienie się nie tyle na „filozofii” i teoretyzowaniu, ile na zaradzeniu konkretnym problemom. Dlatego wśród poruszanych w książce tematów znajdziemy propozycje rozwiązań na: • dąsanie się i płacz, • agresywne czy niszczycielskie zachowania, • niesłuchanie i odmawianie posłuszeństwa, • bezczelność i pyskowanie, • rywalizację między rodzeństwem, • kłamanie, • przeklinanie, • niską samoocenę i brak pewności siebie. Łagodna dyscyplina znajdzie zastosowanie w odniesieniu do dzieci w różnym wieku - od raczkujących maluchów po nastolatków. Ta książka to mnóstwo motywacji i zestaw narzędzi do zmiany podejścia na bardziej uważne i współczujące. Czy dyscyplina może być łagodna? Sarah Ockwell-Smith przekonuje, że wychowywanie dzieci to przede wszystkim praca nad sobą i wzajemne inspirowanie do rozwoju. Zachęca, aby bliskie relacje budować na uważności, empatii i szacunku. A także wiedzy o sobie i dzieciach - bo przecież nie karzemy ryby za to, że nie umie chodzić. - Anna Kario-Skoczylas, blog bezkarinagród.pl. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112989 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienia dotyczące uwarunkowań nieprzystosowania społecznego stanowią częstą problematykę prac badawczych i naukowych w Polsce, jednak analiza tego problemu w kontekście zasobów, jakie posiada młodzież nieprzystosowana, wydaje się na tym polu sfragmentaryzowana. Autorzy, którzy podejmują się badań związanych z młodzieżą przejawiającą symptomy demoralizacji i popełniającą czyny karalne, skupiają się na przyczynach dezadaptacji młodych ludzi czy znaczeniu różnych problemów w ich życiu. W naszym przekonaniu, aby działania naprawcze były skuteczne, powinno się analizować funkcjonowanie młodzieży nieprzystosowanej z perspektywy posiadanych przez nią zasobów. Sądzimy, że istnieje wysoka potrzeba diagnozowania zasobów osobistych i społecznych młodzieży, ponieważ mogą być płaszczyzną odbicia, która będzie sprzyjać kształtowaniu zachowań akceptowanych i rozwojowi tożsamości zintegrowanej. Celem przeprowadzonych badań było rozpoznanie poziomu zasobów osobistych (poczucie koherencji, prężność, sprężystość) w grupie młodzieży nieprzystosowanej społecznie (nieletnich skierowanych do ośrodków kuratorskich) oraz ustalenie czy poziom zasobów osobistych łączy się z poczuciem otrzymywanego wsparcia (od rodziców, nauczycieli rówieśników) oraz z poczuciem negatywnych relacji w rodzinie, szkole i grupie rówieśników. Rezultaty prowadzonych badań pozwalają sformułować hipotezy badawcze, w których zakłada się że na rozwój i wystąpienie prężności, sprężystości i poczucia koherencji ma wpływ szereg czynników, do których zalicza się: atrybuty indywidualne, środowisko rodzinne i czynniki kontekstualne (wsparcie społeczne). Otrzymane wyniki badań wskazywały, że zasoby osobiste są związane z czynnikami wspierającymi i czynnikami ograniczającymi. Predyktorem wszystkich wyróżnionych zasobów jest wsparcie rodzinne. Wsparcie szkolne pełni funkcję predykcyjną dla sprężystości psychicznej, natomiast negatywne relacje w szkole obniżają poczucie koherencji. Wyniki badań przedstawione w książce, które oddajemy w ręce Czytelników, wnioski, proponowany program profilaktyczno-wychowawczy, analizy teoretyczne, informacje o funkcjonowaniu elementów systemu resocjalizacji mogą być przydatne nie tylko dla studentów pedagogiki resocjalizacyjnej, pracowników naukowo-dydaktycznych, teoretyków, specjalistów, lecz także szerokiego grona praktyków, profesjonalistów pracujących z młodzieżą niedostosowaną społecznie. Mogą stać się gotowym materiałem do zastosowania, skłaniać do prowadzenia dalszych badań i aktywności w zakresie rozwijania problematyki zasobów oraz pracy na podstawie potencjałów jednostki i grupy czy środowisk wychowawczych. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111518 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie jestem PROJEKTEM ani rodzica, ani nauczyciela. Mam własny POTENCJAŁ i BIOSTRUKTURY (dane od natury), które powodują, że JESTEM taki, jaki jestem. Mam także własne PROBLEMY ROZWOJOWE… Nie mogę zachowywać się jak TY, bo jestem SOBĄ - pomóż mi, jeśli umiesz… Rozwój dziecka przebiega dynamicznie. Czasem jest harmonijny, podręcznikowy, a problemy niemal nie występują. Czasem jest inaczej. To kwestia bardzo indywidualna. W przypadku rozwoju nieharmonijnego i występowania problemów rozwojowych szczególne znaczenie mają uważna obserwacja funkcjonowania dziecka oraz jak najszybsze udzielenie mu odpowiedniej pomocy. Wczesna diagnoza to najlepsza profilaktyka trudności szkolnych i załamania się losów dzieci. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107207 (1 egz.)
Czytelnia Bełchatów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33396 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pacjenci Susan Froward to ludzie, skatowani przez własnych rodziców. Fizycznie bądź psychicznie. Krytykowani, dręczeni okrutnymi żartami, przygniatani winą, napastowani seksualnie, czy... rozpaczliwie ochraniani. Niewielu z nich przed podjęciem terapii zdawało sobie sprawę z tego, że zostali zniszczeni destrukcyjnym wpływem „toksycznych” rodziców, umiejętnie zaszczepiających w dziecku wieczną traumę, poczucie znieważenia i poniżenia. Mają zachwiane poczucie własnej wartości prowadzące do samoniszczących zachowań. Zawsze, nawet niezależnie od faktycznych zasług, czują się bezwartościowi, niezależnie od kochającego partnera - niekochani, niezależnie od życiowego powodzenia - nieprzystosowani. Uczucia te wynikają w znacznej mierze z faktu, że jako dzieci zostali pozbawieni wiary w siebie i wpędzeni w poczucie winy. A stając się dorosłymi, nie potrafią zrzucić tego ciężaru, co odbija się na każdym aspekcie ich życia. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiedza na temat wielowymiarowego zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży jest niezbędna do planowania oraz realizacji konkretnych działań w procesie wychowania nieletnich. W prezentowanej publikacji autorka przyjmuje, że proces resocjalizacji nieletnich powinien być organizowany przede wszystkim z uwzględnieniem perspektywy rozwojowej. Jednym z głównych celów procesu resocjalizacji w tym ujęciu staje się zatem wspieranie wychowanków w pokonywaniu trudności związanych z realizacją zadań rozwojowych okresu adolescencji. Identyfikacja oraz wzmacnianie potencjałów nieletnich stanowią jego uzupełnienie. Wychowankowie młodzieżowych ośrodków wychowawczych są w okresie intensywnych zmian kształtującej się osobowości, która u części z nich zmierza w nieprawidłowym kierunku, stwarzając tym samym ryzyko określonych zaburzeń psychicznych. Dostosowanie realizowanych działań do indywidualnych potrzeb rozwojowych wychowanków, daje możliwości dokonania trwałych pozytywnych zmian w ich funkcjonowaniu psychospołecznym. źródło opisu: www.czytam.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113508, 113509 (2 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36857 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji została przedstawiona analiza różnych form przemocy wobec dzieci w szpitalach, instytucjach związanych z edukacją (szkoły) i placówkach opiekuńczo-wychowawczych (domy dziecka). Autorki odnoszą się do sytuacji związanej z COVID-19, pokazują, że koronawirus wywołuje problemy nie tylko natury zdrowotnej, ale również dotyka instytucje i wpływa na rozwój nowych form przemocy. Mocną stroną książki jest analiza/interpretacja przepisów prawnych i orzecznictwa sądowego w zakresie ochrony dzieci przed przemocą ze strony instytucji oraz wykorzystanie metody socjologicznej do badania świadomości społecznej na temat przemocy instytucjonalnej. Książka może pełnić funkcję poradnika skierowanego do pedagogów, nauczycieli, dyrektorów placówek oświatowych, pracowników socjalnych, studentów nauk społecznych, kuratorów sądowych, lekarzy. źródło opisu: od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112309 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44406 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji omówiono następujące zagadnienia: stosunki w obrębie rodzin, szczególnie w tych prezentujących postawę nadopiekuńczą ; opinie kobiet na temat ich relacji z nadopiekuńczymi rodzicami ; funkcjonowanie kobiet w dorosłości w wybranych rolach społecznych. źródło opisu: www.w.bibliotece.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112591 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja wpisuje się w aktualną obecnie w polskiej pedagogice problematykę efektywności oddziaływań wychowawczych. Praca resocjalizacyjna z młodzieżą niedostosowaną społecznie ukierunkowana jest na przygotowanie wychowanków na powrót do środowiska otwartego oraz funkcjonowanie w oparciu o obowiązujące normy społeczno-prawne. Cel ten nie może być osiągnięty bez stałych poszukiwań skutecznych rozwiązań, jak również wdrażaniu innowacji pedagogicznych. Autorki poza umocowaniem teoretycznym (opartym o różne nurty psychologiczne istotne z punktu widzenia resocjalizacji) zagadnienia resocjalizacji dzieci i młodzieży, wskazują przykładowe programy pracy, a przede wszystkim zachęcają czytelnika do tworzenia własnych autorskich programów ukierunkowanych na pomoc i wsparcie zarówno dziecka jak i jego rodziny. Publikacja zawiera również opis Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, zasad jego tworzenia i znaczenia dla przebiegu całego procesu resocjalizacji. Ponadto, czytelnik zostanie zapoznany z różnymi modyfikacjami tych programów w zależności od potrzeb i posiadanych przez dziecko jaki jego rodzinę zasobów. Interesujące jest również to jak tworzenie indywidualnych oraz grupowych programów pracy z wychowankami łączy się z zagadnieniem efektywności procesu resocjalizacji, pozwala projektować poszczególne jego etapy, wskazywać skuteczne działania i na bieżąco je modyfikować. źródło opisu: www.czytam.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narkotyki a demoralizacja : szansa na zmianę / redakcja naukowa Grzegorz Kudlak, Wojciech Wypler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2018. - 225 stron : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Zebrane artykuły, autorstwa specjalistów w takich dziedzinach naukowych jak psychiatria, psychologia, pedagogika czy prawo, oraz praktyków pracujących z młodzieżą w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych, wspierają aktualną wiedzę dotyczącą omawianych zagadnień. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich. źródło opisu: www.ksiegarnia.difin.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112302 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej