Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(39)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(38)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Proza
(4)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(56)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(29)
Czytelnia Piotrków
(2)
Wypożyczalnia Bełchatów
(13)
Czytelnia Bełchatów
(1)
Wypożyczalnia Opoczno
(10)
Wypożyczalnia Radomsko
(10)
Wypożyczalnia Tomaszów
(6)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Barlow David H. (1942- )
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Babiuch Małgorzata (1960- )
(2)
Brejnak Wojciech (1944-2020)
(2)
Crowder Amanda K.
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Elliott Julian (1955- )
(2)
Elsenraat Tracy
(2)
Gray Deborah D. (1951- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hull Robert
(2)
Kennedy Sarah M.
(2)
Kmiecik Anna M.
(2)
Kot Sylwia.
(2)
Kowalska Maryla
(2)
Lipińska Marta.
(2)
Małecki Jakub (1982- )
(2)
Phifer Lisa Weed
(2)
Place Maurice
(2)
Sherman Jamie A.
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Audrain Ashley (1982- )
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Bennett Shannon M.
(1)
Bilek Emily L.
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- ).
(1)
Fisher Pamela E.
(1)
Gałecki Piotr (psychiatra)
(1)
Genderen Hannie van
(1)
Gibson Lindsay C.
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Harrn Andrea
(1)
Hay Dale F.
(1)
Howarth Roy
(1)
Imbir Kamil
(1)
Jacob Gitta
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jenkins Jennifer M.
(1)
Keltner Dacher
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kompanowski Michał
(1)
Korbel Justyna Agata.
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lisowski Rafał (1981- )
(1)
Litwińska Zuzanna Saba.
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz.
(1)
Marsh Wendela Whitcomb
(1)
Martynowicz Emilia.
(1)
Marzec Helena
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Mućko Przemysław (psycholog)
(1)
Namysłowska Irena
(1)
Niedźwiecka Marta
(1)
Nowak Artur
(1)
Oatley Keith
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pennebaker James W.
(1)
Pinto Stefania S.
(1)
Praski Łukasz
(1)
Romanowska Krystyna (1971- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Seebauer Laura (1982- )
(1)
Smith Deborah Deutsch.
(1)
Smyth Joshua M.
(1)
Stolarczyk Michał
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szulc Agata (1965- )
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Szymańska-Błotnicka Marzena
(1)
Szymczyk Katarzyna
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- ).
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Rodzice
(9)
Psycholodzy
(7)
Psychoterapeuci
(6)
Pedagodzy
(5)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Młodzież
(4)
14-17 lat
(3)
6-8 lat
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Logopedzi
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pediatrzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Rodzice adopcyjni
(1)
Rodzice zastępczy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Zaburzenia emocjonalne
(31)
Zaburzenia zachowania
(12)
Uczucia
(10)
Dzieci
(8)
Trauma
(7)
Depresja psychiczna
(6)
Dziecko trudne
(6)
Młodzież
(6)
Rozwój emocjonalny
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Zaburzenia lękowe
(6)
Zaburzenia psychiczne
(6)
Nastolatki
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Gniew
(4)
Inteligencja emocjonalna
(4)
Lęk
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Zaburzenia odżywiania
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Młodzież trudna
(3)
Wychowanie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Zespół ADHD
(3)
Adopcja
(2)
Autodestruktywność
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dorosłość
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziadkowie i wnuki
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Mentalizacja
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością
(2)
Nauczanie
(2)
Nerwica natręctw
(2)
Osoby zaginione
(2)
Pamięć autobiograficzna
(2)
Postpamięć
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samopoznanie
(2)
Samotność
(2)
Smutek
(2)
Strach
(2)
Stres pourazowy
(2)
Terapia transdiagnostyczna
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia snu
(2)
Zachowania samobójcze
(2)
Zapobieganie
(2)
Agorafobia
(1)
Agresywność
(1)
Anoreksja
(1)
Asertywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badanie psychiatryczne
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci z rodzin dysfunkcyjnych
(1)
Dysforia płciowa
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dzieci dorosłe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko leworęczne
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z afazją
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziewczęta
(1)
Egzorcyzmy
(1)
Eksternalizm
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Radziejów (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Powieść psychologiczna
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Thriller
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Monografia
(1)
Powieść
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(26)
Edukacja i pedagogika
(12)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Ta książka to kompendium wiedzy na temat różnych podejść do rozumienia emocji oraz wkładu rozmaitych dyscyplin nauki w wiedzę na ich temat. Autorzy zrelacjonowali też współczesną wiedzę o komunikowaniu emocji i mózgowych podstawach ich przeżywania, emocjonalnej regulacji, omówili kształtowanie się życia emocjonalnego, zależności między myśleniem a emocjami oraz zaburzenia emocjonalne u dzieci i dorosłych. Przez ponad dwa tysiące lat różni myśliciele twierdzili, że emocje są irracjonalne i destruktywne. Według tej linii myślenia szlachetniejsze zdobycze ludzkiej natury dają się osiągnąć wtedy, gdy poddajemy nasze namiętności kontroli rozumu. W tej książce dochodzimy do innych wniosków. Emocje mają podstawowe znaczenie dla dostosowania się do otoczenia społecznego. Kształtują nasze postrzeganie świata i ukierunkowują ważne działania, takie jak zaangażowanie się w związek intymny, walkę o sprawiedliwość czy pocieszanie przyjaciela. Emocje są fundamentem naszej tożsamości, moralnych osądów i związków. Są niezbędne dla naszej pogoni za sensem życia." źródło opisu: ze wstępu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113171 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35184 k (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Duże Litery)
Mistrzowsko skonstruowany thriller psychologiczny, który zostanie w twojej głowie już na zawsze… Znakomita, wnikliwa i wstrząsająca powieść, której nie sposób porównać z żadną inną. Zapisaną w naszych genach historię rodziny przekazujemy z pokolenia na pokolenie. Z matki na córkę Dobro i zło. Przyjmujemy dziedzictwo, nie mając wyboru, Nie od nas zależy, kim się staniemy… Czasem aniołami, A czasem potworami… Blythe Connor pragnie być dla swojej małej Violet czułą i troskliwą matką, jakiej sama nigdy nie miała. Ale w tym pierwszym, najbardziej intensywnym i wyczerpującym okresie macierzyństwa Blythe dochodzi do wniosku, że z jej córką jest coś nie tak - dziewczynka nie zachowuje się jak większość dzieci. A może to tylko wyobraźnia? Jej mąż, Fox, uważa, że na pewno przywidzenia. Im bardziej Fox lekceważy jej obawy, tym bardziej Blythe wątpi, czy jest przy zdrowych zmysłach, a my zaczynamy zadawać sobie pytanie, czy jej opowieść o swoim życiu jest prawdziwa. Dopiero gdy rodzi się Sam, Blythe odkrywa szczęście i bliskość z dzieckiem, o jakich zawsze marzyła. Wydaje się, że nawet Violet kocha młodszego braciszka. Kiedy jednak jedno zdarzenie w mgnieniu oka nieodwracalnie zmienia ich życie, Blythe musi się zmierzyć z okrutną prawdą. "Odruch" jest majstersztykiem, który czyta się jednym tchem, hipnotyzującą powieścią, która podważa wszystko, co wiemy o macierzyństwie i obowiązkach rodziców wobec dzieci, oraz ukazuje dramat kobiet, którym nikt nie wierzy. źródło opisu: www.czytam.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla dzieci oraz ich rodziców, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. źródło opisu: https://www.gwp.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113184 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110180, 110179 (2 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37187 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94179 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30360 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Samodzielne życie z autyzmem to poradnik przeznaczony dla nastolatków i młodych dorosłych ze spektrum autyzmu, którzy przygotowują się do nowych wyzwań codzienności. Publikacja przyda się także czytelnikom w średnim wieku i starszym, którzy mają trudności w odczytywaniu niewerbalnych sygnałów społecznych, niezależnie od tego, czy otrzymali oni diagnozę, czy też nie. Osoby z ASD znajdą tu przystępny zestaw wskazówek, dzięki którym zadania dorosłego życia będą o wiele łatwiejsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36348 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30402 (1 egz.)
Czytelnia Bełchatów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30404 W, 30406 P (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100916, 100917, 94364 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. źródlo opisu: https://www.gwp.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113185 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie. W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i – co najważniejsze – empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów. Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik ten jest źródłem wiarygodnych i rzetelnych ćwiczeń psychologicznych - owocem wieloletniego doświadczenia psychologów, pedagogów i terapeutów. Udało im się stworzyć wspaniałe narzędzie, które odpowiada na setki problemów młodego człowieka. Opracowali proste strategie łagodzące symptomy kojarzone z traumą, adhd, autyzmem, depresją, złością, zaburzeniami nastroju, depresją i zaburzeniami lękowymi. Zebrali klasyczne ćwiczenia zaczerpnięte z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, jak i mniej konwencjonalne podejścia bazujące na arteterapii i uczeniu polisensorycznym (nasze mózgi lubią to najbardziej!). Angielskie wydanie uważa się za kreatywną biblię praktycznej psychologii dla całej rodziny - od lat króluje na listach najlepiej sprzedających się książek psychologicznych. Polskie wydanie powstawało podczas pandemii, kiedy nasze życie przeniosło się do domu i internetu. Karty pracy zamieniły się w inspirujące plansze terapeutyczne - wypełnione łagodnymi kolorami, porami roku, dekoracjami w stylu hygge, bo Apteczka Psychologiczna to również inspiracja ku czerpaniu radości z drobiazgów, rozwijaniu uważności, budowaniu wspierających relacji i po prostu zadbania o siebie w najprostszy sposób, w każdej sytuacji. Skorzystaj z tego narzędzia, gdy potrzebujesz wsparcia albo znajdź przytulny kącik i zaprojektuj swoje własne wnętrze od nowa. Każdy znajdzie coś dla siebie! źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113790 F, 114257 F (2 egz.)
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 113729 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik ten jest źródłem wiarygodnych i rzetelnych ćwiczeń psychologicznych - owocem wieloletniego doświadczenia psychologów, pedagogów i terapeutów. Udało im się stworzyć wspaniałe narzędzie, które odpowiada na setki problemów młodego człowieka. Opracowali proste strategie łagodzące symptomy kojarzone z traumą, adhd, autyzmem, depresją, złością, zaburzeniami nastroju, depresją i zaburzeniami lękowymi. Zebrali klasyczne ćwiczenia zaczerpnięte z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, jak i mniej konwencjonalne podejścia bazujące na arteterapii i uczeniu polisensorycznym (nasze mózgi lubią to najbardziej!). Angielskie wydanie uważa się za kreatywną biblię praktycznej psychologii dla całej rodziny - od lat króluje na listach najlepiej sprzedających się książek psychologicznych. Polskie wydanie powstawało podczas pandemii, kiedy nasze życie przeniosło się do domu i internetu. Karty pracy zamieniły się w inspirujące plansze terapeutyczne - wypełnione łagodnymi kolorami, porami roku, dekoracjami w stylu hygge, bo Apteczka Psychologiczna to również inspiracja ku czerpaniu radości z drobiazgów, rozwijaniu uważności, budowaniu wspierających relacji i po prostu zadbania o siebie w najprostszy sposób, w każdej sytuacji. Skorzystaj z tego narzędzia, gdy potrzebujesz wsparcia albo znajdź przytulny kącik i zaprojektuj swoje własne wnętrze od nowa. Każdy znajdzie coś dla siebie! źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności. Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczący zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze. źródło opisu: https://www.gwp.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113186 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Znany psychiatra dzieci i młodzieży, profesor Michael Schulte-Markwort, z empatią przedstawia perspektywę dzieci i zrozumiale wyjaśnia, jak kompetentnie i troskliwie towarzyszyć im w życiu. Zwraca się do rodziców, wychowawców, nauczycieli i wszystkich osób mających do czynienia zarówno z najmłodszymi, jak i nastolatkami. Porusza szeroko zakrojone tematy - od zagadnień związanych z korzystaniem z komputerów, przez terapie dzieci po lęk przed rozwodem rodziców, fobie, natręctwa i ataki wściekłości. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111324 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35276 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak czytać emocje / Andrea Harrn ; tłumaczenie Michał Kompanowski. - Warszawa : Quraro, copyright 2022. - 238, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Emocje są naszymi przewodnikami - intuicyjną mądrością - i z tego właśnie powodu powinniśmy im poświęcać jak największą uwagę. Psychologia nie musi być skomplikowana. Ta książka jest tego dowodem. Autorka, doświadczona psychoterapeutka, opisuje w niej ludzkie nastroje, emocje, uczucia i cechy osobowości, odwołując się do terapii poznawczo-behawioralnej, teorii uważności i psychologii pozytywnej. Jak czytać emocje ułatwi Ci rozpoznawanie nastrojów, emocji, uczuć i ich zaburzeń oraz najczęściej spotykanych typów osobowości. Znajdziesz tu objaśnienia różnych stanów emocjonalnych uzupełnione o towarzyszące im rekcje i symptomy. Opisy zostały dopełnione przykładami najczęściej spotykanych zachowań oraz anegdotami ułatwiającymi interpretację. Przedstawione na końcu książki rzeczywiste przykłady pomogą z kolei w interpretacji otaczających nas wydarzeń. Rozwijanie własnej inteligencji emocjonalnej przynosi ogromne korzyści - pozwala na lepsze poznanie samego siebie, kształtuje empatię, współczucie i zrozumienie dla drugiej osoby. Ta książka może pomoże Ci się odnaleźć w świecie emocji. źródło opisu: od wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113220 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33928 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychiatria : rozpoznania według ICD-11. [T. 1] / Piotr Gałecki, Agata Szulc. - Wrocław : Edra Urban & Partner, copyright 2023. - [10], 438 stron : ilustracje ; 27 cm.
Spis treści: 1. Definicja zaburzenia psychicznego ; 2. Układ nerwowy człowieka - co jest istotne dla psychiatry? ; 3. Psychopatologia ; 4. Jak prawidłowo przeprowadzić badanie psychiatryczne ; 5. Zaburzenie psychiczne wczoraj i dziś - krótka historia psychiatrii ; 6. Zaburzenia neurorozwojowe (blok L1-6A0) ; 7. Schizofrenia lub inne pierwotne zaburzenia psychotyczne (blok L1-6A2) ; 8. Katatonia (blok L1-6A4) ; 9. Zaburzenia nastroju (blok L1-6A6) i zaburzenia depresyjne (blok L2-6A7) ; 9A. Zaburzenia nastroju (blok L1-6A6) ; 9B. Zaburzenia depresyjne (blok L2-6A7) ; 10. Zaburzenia lękowe lub związane z lękiem (blok L1-6B0) ; 11. Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne lub pokrewne (blok L1-6B2) ; 12. Zaburzenia swoiście związane ze stresem (blok L1-6B4) ; 13. Zaburzenia dysocjacyjne (blok L1-6B6) ; 14. Zaburzenia odżywiania się lub jedzenia (blok L1‑6B8) ; 15. Zaburzenia eliminacji (wydalania) (blok L1-6C0).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114946 W (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87698 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38393, 38087 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej