Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(67)
Forma i typ
Książki
(63)
Publikacje fachowe
(33)
Poradniki i przewodniki
(26)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Proza
(4)
Audiobooki
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(79)
wypożyczone
(14)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(32)
Czytelnia Piotrków
(5)
Wypożyczalnia Bełchatów
(18)
Wypożyczalnia Opoczno
(21)
Wypożyczalnia Radomsko
(13)
Wypożyczalnia Tomaszów
(11)
Autor
Pikiel Sylwia
(8)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Cioch Agnieszka
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Ayres A. Jean (1920-1988).
(3)
Barlow David H. (1942- )
(3)
Ehrenreich-May Jill
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Kennedy Sarah M.
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Sherman Jamie A.
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Andruszko Robert
(2)
Armstrong Nicky.
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Bennett Shannon M.
(2)
Bilek Emily L.
(2)
Ciarrochi Joseph
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Crowder Amanda K.
(2)
Domurat Marcin
(2)
Elsenraat Tracy
(2)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Hayes Louise L.
(2)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(2)
Hull Robert
(2)
Kmiecik Anna M.
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Louis Karen McDonald (1962- )
(2)
Phifer Lisa Weed
(2)
Porges Stephen W.
(2)
Sunderland Margot
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Augustynek Andrzej (1948- )
(1)
Bailey Anna
(1)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(1)
Bell Mary
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Briere John
(1)
Buzzella Brian A.
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chu Victor (1946- ).
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Cobham Vanessa.
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dattilio Frank M.
(1)
DeYoung Patricia A. (1953- )
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Fava Giovanni A. (1952- )
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
France Hiedi
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Giereło Joanna.
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Gołębiewska Izabela (psycholog)
(1)
Granholm Eric L.
(1)
Greenstone James L.
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gębka Artur
(1)
Hayes Steven C.
(1)
Heaton Jeanne Albronda (1944- )
(1)
Hershfield Jon
(1)
Holden Jason L.
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Jaworek Jolanta
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kazdin Alan E.
(1)
Knapp Herschel
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Krahé Barbara (1955- )
(1)
Kubitsky Jacek (1944- ).
(1)
Kwiatkowska Anna M.
(1)
Langley Audra
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Leviton Sharon C.
(1)
Lichner Tracey K.
(1)
Linehan Marsha M. (1943- )
(1)
Lisiecka Sława (1947- ).
(1)
Lowney Chris
(1)
Lynch Christopher
(1)
Lyneham Heidi J.
(1)
McCurry Christopher
(1)
McQuaid John Robert (1964- )
(1)
Mellibruda Jerzy (1938- )
(1)
Morrison James R. (1940- )
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piacentini John
(1)
Pinto Stefania S.
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1901-20001901-2000
(1)
1989-2000
(1)
1989-20001989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(66)
Język
polski
(65)
nieznany (0)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(2415)
6-8 lat
(1589)
9-13 lat
(1241)
Szkoły wyższe
(1119)
0-5 lat
(866)
Psychoterapeuci
(67)
Młodzież
(840)
Nauczyciele
(682)
Rodzice
(646)
Studenci
(584)
14-17 lat
(475)
Szkoły podstawowe
(450)
Niewidomi
(263)
Szkoły średnie
(248)
Dorośli
(233)
Pedagodzy
(203)
Psycholodzy
(192)
Nauczyciele przedszkoli
(155)
Nauczyciele nauczania początkowego
(140)
Przedszkola
(137)
Niedowidzący
(127)
Szkoły ponadgimnazjalne
(112)
Gimnazja
(108)
Logopedzi
(95)
Szkoły zawodowe
(85)
Terapeuci
(81)
Klasa 3.
(74)
Klasa 1.
(73)
Terapeuci zajęciowi
(70)
Klasa 2.
(69)
Klasa 4.
(62)
Słabowidzący
(61)
Nauczanie początkowe
(60)
Nauczyciele języka polskiego
(60)
Klasa 5.
(57)
Klasa 6.
(55)
Menedżerowie
(54)
Dyrektorzy szkół
(49)
Klasa 7.
(46)
Klasa 8.
(43)
Lekarze
(38)
Pracownicy socjalni
(38)
Nauczyciele akademiccy
(36)
Uczniowie
(36)
18+
(35)
Bibliotekarze
(33)
Szkoły ponadpodstawowe
(33)
Szkoły specjalne
(33)
Uczniowie szkół średnich
(33)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(31)
Terapeuci pedagogiczni
(31)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Wychowawcy klas
(26)
Fizjoterapeuci
(25)
Osoby w wieku starszym
(25)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Nauczyciele matematyki
(23)
Pedagodzy specjalni
(23)
Socjolodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(22)
Niepełnosprawni intelektualnie
(21)
Wychowawcy małych dzieci
(20)
Psychiatrzy
(19)
Nauczyciele szkół średnich
(18)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(18)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Prawnicy
(17)
Nauczyciele historii
(16)
Kobieta
(15)
Licea
(14)
Pedagodzy szkolni
(14)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(14)
Technikum
(14)
Klasa 1
(13)
Pracownicy naukowi
(13)
Ekonomiści
(12)
Nauczyciele geografii
(12)
Dziennikarze
(11)
Klasa 4
(11)
Nauczyciele języków
(11)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(11)
Klasa 3
(10)
Nauczyciele biologii
(10)
Policjanci
(10)
Pracodawcy
(10)
Arteterapeuci
(9)
Doradcy zawodowi
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(9)
Klasa 5
(8)
Klasa 8
(8)
Nastolatki
(8)
Nauczyciele chemii
(8)
Nauczyciele muzyki
(8)
Pediatrzy
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy oświaty
(8)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(8)
Adwokaci
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dzieci
(20)
Psychoterapia
(16)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(12)
Uczucia
(10)
Nastolatki
(9)
Młodzież
(8)
Lęk
(7)
Gniew
(6)
Stres pourazowy
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Zaburzenia emocjonalne
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Mindfulness
(5)
Przezwyciężanie lęku
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(5)
Trauma
(5)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Dojrzewanie
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Zaburzenia lękowe
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Bajkoterapia
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Martwienie się
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Samoakceptacja
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Terapia transdiagnostyczna
(3)
Uczenie się
(3)
Zespół ADHD
(3)
Agresywność
(2)
Autonomiczny układ nerwowy
(2)
Autopsychoterapia
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Nerw błędny
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzicielstwo bliskości
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samookaleczenie
(2)
Samowspółczucie
(2)
Smutek
(2)
Socjoterapia
(2)
Strach
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Teoria poliwagalna
(2)
Terapia Gestalt
(2)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(2)
Terapia poznawcza
(2)
Terapia schematów
(2)
Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zachowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agorafobia
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Ból psychiczny
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy na schizofrenię
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Empatia
(1)
Erotomania
(1)
Farmakoterapia
(1)
Fizjoterapia
(1)
Frustracja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Koszmary senne
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Leczenie
(1)
Leczenie uzupełniające
(1)
Gatunek
Poradnik
(27)
Podręcznik
(19)
Opracowanie
(10)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Karty pracy ucznia
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Literatura dla dzieci
(1)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Protokoły
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(59)
Medycyna i zdrowie
(23)
Edukacja i pedagogika
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń. Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38239 (1 egz.)
E-book
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 186 CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110532 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34574 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Publikacja ta to przełomowy i praktyczny poradnik na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych. Łączy różne podejścia do wielu rodzajów następstw traumy. Autorzy koncentrują się na empirycznym wsparciu technik terapeutycznych oraz kluczowej roli relacji między terapeutą a pacjentem. Osobny rozdział poświęcili zastosowaniu środków psychoaktywnych w leczeniu pacjentów dotkniętych traumą i ich ograniczeniom. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorki sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki. Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana jest również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo. źródło: https://www.znak.com.pl/ksiazka/zachowania-ryzykowne-i-problemowe-mlodziezy-uwarunkowania-psychospoleczne-i-rola-aktywnosci-wolnoczasowej-magdalena-chec-186930
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114293 (1 egz.)
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112829 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36355 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35443, 34931 (2 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31634 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 93842 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29340 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39930 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Brak informacji o dostępności: sygn. 315 CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla dzieci oraz ich rodziców, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. źródło opisu: https://www.gwp.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113184 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. źródlo opisu: https://www.gwp.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113185 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia dobrostanu psychicznego to innowacyjna strategia monitorowania dobrostanu psychicznego, której pacjent uczy się stopniowo, rozwijając ją etapami. Autor wzbogacił publikację, dzieląc się anegdotami z przebiegu własnej praktyki zawodowej, co jest szczególnie interesujące dla specjalistów z dziedziny psychologii i psychiatrii. Książka została napisana przystępnym językiem i przejrzyście, co sprawia, że jej lektura jest cenna także dla doradców, wychowawców oraz rodziny i przyjaciół pacjentów, a także samych pacjentów. Źródło opisu: https://www.znak.com.pl/ksiazka/terapia-dobrostanu-psychicznego-leczenie-i-zastosowania-kliniczne-giovanni-a-fava-258580.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115454 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37622 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44483 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Empatia : 48 ćwiczeń, które nauczą dziecko wyrażać swoje emocje, rozumieć innych oraz dbać o relacje / Hiedi France ; ilustracje: Sarah Rebar ; przekład Anna Sawicka-Chrapkiewicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka, 2022. - 146, [5] stron : ilustracje ; 25 cm.
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty. Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić? Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią. Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Znajdziesz tu niemal pięćdziesiąt różnorodnych ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć umiejętność empatii. Możecie wykonywać je wspólnie albo dziecko może pracować nad nimi samodzielnie. Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe! Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się: rozwiązywać konflikty, nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie, współpracować w grupie, okazywać innym troskę i życzliwość, mówić „przepraszam”, słuchać aktywnie, wyrażać swoje emocje. źródło opisu: www.gwp.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 114264 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie i jak wynikające z niego zachowania wpływają na funkcjonowanie rodziny. Tłumaczą, na czym polega proponowana terapia, opisują cele leczenia, stosowane techniki oraz przebieg poszczególnych sesji. Program terapeutyczny jest przeznaczony dla małych dzieci, więc ogromnie ważne jest zaangażowanie rodziny pacjenta. Dlatego też rodzice wraz z dzieckiem poznają narzędzia pozwalające im zrozumieć objawy zaburzenia, a tym samym skuteczniej je kontrolować i pracować nad ich ograniczaniem. Istotne jest także zrozumienie przez rodziców, jak ich własne obawy i lęki wpływają na zachowanie dziecka. źródło opisu: https://www.gwp.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Inspirująca książka dla dzieci w wieku 9-13 lat, która pomaga im zrozumieć, w jaki sposób nasze myśli wpływają na nasze zachowanie i samopoczucie. Nasze umysły są pełne myśli, niektóre korzystne, a niektóre szkodliwe. Ale jak odróżnić te, które nam służą, od tych, które nas ograniczają? Źródło opisu: https://natuli.pl/pl/p/Na-tropie-podejrzanych-mysli.-Terapia-ACT-i-CBT/26189.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115583 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37104 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej