Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(69)
Forma i typ
Książki
(65)
Publikacje fachowe
(34)
Poradniki i przewodniki
(27)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Proza
(5)
Audiobooki
(2)
Publikacje dla niewidomych
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(83)
wypożyczone
(13)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(35)
Czytelnia Piotrków
(5)
Wypożyczalnia Bełchatów
(18)
Wypożyczalnia Opoczno
(21)
Wypożyczalnia Radomsko
(14)
Wypożyczalnia Tomaszów
(11)
Autor
Pikiel Sylwia
(8)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Cioch Agnieszka
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Ayres A. Jean (1920-1988).
(3)
Barlow David H. (1942- )
(3)
Ehrenreich-May Jill
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Kennedy Sarah M.
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Sherman Jamie A.
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Andruszko Robert
(2)
Armstrong Nicky.
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Bennett Shannon M.
(2)
Bilek Emily L.
(2)
Ciarrochi Joseph
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Crowder Amanda K.
(2)
Domurat Marcin
(2)
Elsenraat Tracy
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gut-Orłowska Magdalena
(2)
Gębka Artur
(2)
Hayes Louise L.
(2)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(2)
Hull Robert
(2)
Kmiecik Anna M.
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Louis Karen McDonald (1962- )
(2)
Phifer Lisa Weed
(2)
Pollak Monika
(2)
Porges Stephen W.
(2)
Sunderland Margot
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Augustynek Andrzej (1948- )
(1)
Bailey Anna
(1)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(1)
Bell Mary
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Briere John
(1)
Buzzella Brian A.
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chu Victor (1946- ).
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Cobham Vanessa.
(1)
Cyniak-Cieciura Maria
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dattilio Frank M.
(1)
DeYoung Patricia A. (1953- )
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Fava Giovanni A. (1952- )
(1)
Foa Edna B. (1937- )
(1)
France Hiedi
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Giereło Joanna.
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Gołębiewska Izabela (psycholog)
(1)
Granholm Eric L.
(1)
Greenstone James L.
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Gubała Elżbieta (ilustratorka)
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Hayes Steven C.
(1)
Heaton Jeanne Albronda (1944- )
(1)
Hershfield Jon
(1)
Holden Jason L.
(1)
Homańczyk Andrzej
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Jaworek Jolanta
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kazdin Alan E.
(1)
Knapp Herschel
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Krahé Barbara (1955- )
(1)
Kubitsky Jacek (1944- ).
(1)
Kwiatkowska Anna M.
(1)
Langley Audra
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Leviton Sharon C.
(1)
Lichner Tracey K.
(1)
Linehan Marsha M. (1943- )
(1)
Lisiecka Sława (1947- ).
(1)
Lowney Chris
(1)
Lynch Christopher
(1)
Lyneham Heidi J.
(1)
McCurry Christopher
(1)
McQuaid John Robert (1964- )
(1)
Mellibruda Jerzy (1938- )
(1)
Morrison James R. (1940- )
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piacentini John
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1901-20001901-2000
(1)
1989-2000
(1)
1989-20001989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(67)
nieznany (0)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(2433)
6-8 lat
(1603)
9-13 lat
(1253)
Szkoły wyższe
(1120)
0-5 lat
(871)
Psychoterapeuci
(69)
Młodzież
(844)
Nauczyciele
(692)
Rodzice
(656)
Studenci
(584)
14-17 lat
(479)
Szkoły podstawowe
(456)
Niewidomi
(263)
Szkoły średnie
(248)
Dorośli
(234)
Pedagodzy
(208)
Psycholodzy
(197)
Nauczyciele przedszkoli
(157)
Przedszkola
(141)
Nauczyciele nauczania początkowego
(140)
Niedowidzący
(127)
Szkoły ponadgimnazjalne
(112)
Gimnazja
(108)
Logopedzi
(96)
Szkoły zawodowe
(85)
Terapeuci
(82)
Klasa 3.
(78)
Klasa 1.
(77)
Klasa 2.
(74)
Terapeuci zajęciowi
(74)
Klasa 4.
(63)
Nauczanie początkowe
(61)
Słabowidzący
(61)
Nauczyciele języka polskiego
(60)
Klasa 5.
(58)
Klasa 6.
(56)
Menedżerowie
(54)
Dyrektorzy szkół
(50)
Klasa 7.
(47)
Klasa 8.
(43)
Pracownicy socjalni
(39)
Lekarze
(38)
Nauczyciele akademiccy
(36)
Uczniowie
(36)
18+
(35)
Bibliotekarze
(33)
Szkoły ponadpodstawowe
(33)
Szkoły specjalne
(33)
Uczniowie szkół średnich
(33)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(31)
Terapeuci pedagogiczni
(31)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Wychowawcy klas
(26)
Fizjoterapeuci
(25)
Osoby w wieku starszym
(25)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Nauczyciele matematyki
(23)
Pedagodzy specjalni
(23)
Socjolodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(22)
Niepełnosprawni intelektualnie
(21)
Wychowawcy małych dzieci
(21)
Psychiatrzy
(19)
Nauczyciele szkół średnich
(18)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(18)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Prawnicy
(17)
Nauczyciele historii
(16)
Kobieta
(15)
Licea
(14)
Pedagodzy szkolni
(14)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(14)
Technikum
(14)
Klasa 1
(13)
Pracownicy naukowi
(13)
Ekonomiści
(12)
Nauczyciele geografii
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Dziennikarze
(11)
Klasa 4
(11)
Nauczyciele języków
(11)
Doradcy zawodowi
(10)
Klasa 3
(10)
Nauczyciele biologii
(10)
Policjanci
(10)
Pracodawcy
(10)
Arteterapeuci
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(9)
Klasa 5
(8)
Klasa 8
(8)
Nastolatki
(8)
Nauczyciele chemii
(8)
Nauczyciele muzyki
(8)
Pediatrzy
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy oświaty
(8)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(8)
Adwokaci
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dzieci
(21)
Psychoterapia
(16)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(13)
Uczucia
(11)
Nastolatki
(10)
Młodzież
(8)
Lęk
(7)
Gniew
(6)
Stres pourazowy
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Zaburzenia emocjonalne
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Mindfulness
(5)
Przezwyciężanie lęku
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(5)
Trauma
(5)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Dojrzewanie
(4)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Przywiązanie (psychologia)
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Zaburzenia lękowe
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Agresywność
(3)
Autopsychoterapia
(3)
Bajkoterapia
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Martwienie się
(3)
Samoakceptacja
(3)
Socjoterapia
(3)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Terapia transdiagnostyczna
(3)
Uczenie się
(3)
Zespół ADHD
(3)
Autodestruktywność
(2)
Autonomiczny układ nerwowy
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Erotomania
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Nerw błędny
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzicielstwo bliskości
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Samookaleczenie
(2)
Samowspółczucie
(2)
Smutek
(2)
Strach
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Teoria poliwagalna
(2)
Terapia Gestalt
(2)
Terapia poznawcza
(2)
Terapia schematów
(2)
Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zachowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agorafobia
(1)
Alkoholizm
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Asertywność
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Ból psychiczny
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy na schizofrenię
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dysmorfia mięśniowa
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Empatia
(1)
Farmakoterapia
(1)
Fizjoterapia
(1)
Fonoholizm
(1)
Frustracja
(1)
Hazard
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Gatunek
Poradnik
(28)
Podręcznik
(19)
Opracowanie
(11)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Opowiadania i nowele
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Karty pracy ucznia
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Literatura dla dzieci
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Protokoły
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(61)
Medycyna i zdrowie
(23)
Edukacja i pedagogika
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych zachowań. Niektóre z nich pomagają nam budować relacje, osiągać ważne dla nas cele oraz chronić się przed niebezpieczeństwem, z kolei inne mogą sprowadzać na nas kłopoty, ranić naszych bliskich, a nawet nas samych. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które zachowania nam służą, a które nie? Czy możliwe jest wyeliminowanie ze swojego życia wszystkich podejrzanych zachowań? I czy można oceniać kogoś tylko na podstawie jego zachowania? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych zachowań. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku coraz częściej pojawiają się zachowania, które mogą niepokoić rodziców i opiekunów. Dzieci w naturalny sposób zaczynają śmielej eksplorować otaczający je świat, podejmując również zachowania bardziej ryzykowne. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomogą dziecku ograniczyć zachowania, które mu nie służą, i budować obraz siebie w sposób życzliwy, bez krzywdzących ocen na swój temat. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi zachowaniami. Zachowania te stanęły na drodze dzieci, sprowadzając na nie wiele kłopotów [Od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego))
Spis treści: Część I. Podstawy teoretyczne, wyniki badań oraz stosowanie ich w praktyce: Rozdział 1. Usprawnianie funkcjonowania osób ze schizofrenią ; Rozdział 2. Trening CBSST jako praktyka oparta na dowodach ; Rozdział 3. Rozpoczęcie pracy ; Rozdział 4. Ocena: mierzenie skuteczności terapeutycznej CBSST. Część II. Praktyczny przewodnik: Rozdział 5. Wprowadzenie i sesja wyznaczania celów ; Rozdział 6. Moduł umiejętności poznawczych ; Rozdział 7. Moduł umiejętności społecznych ; Rozdział 8. Moduł umiejętności rozwiązywania problemów ; Rozdział 9. Grupy pacjentów o specjalnych potrzebach terapeutycznych. Część III. Zeszyt ćwiczeń dla pacjenta: moduł umiejętności poznawczych: Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów ; Sesja 2: związek między myślami, uczuciami i zachowaniami ; Sesja 3: technika 3z - złap, zbadaj, zmień ; Sesja 4: technika 3z - zbadaj to ; Sesja 5: technika 3z - zmień to ;Sesja 6: ćwiczenie techniki 3z. Moduł umiejętności społecznych: Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów ; Sesja 2: skuteczna komunikacja kluczem do osiągnięcia celów ; Sesja 3: wyrażanie przyjemnych uczuć ; Sesja 4: formułowanie próśb w sposób pozytywny ; Sesja 5: proszenie o pomoc w realizacji celów ; Sesja 6: wyrażanie nieprzyjemnych uczuć. Moduł umiejętności rozwiązywania problemów: Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów ; Sesja 2: wprowadzenie do techniki SCALE ; Sesja 3: określanie problemu ; Sesja 4: rozważanie wszystkich rozwiązań problemu ; Sesja 5: opracowanie planu ; Sesja 6: rozwiązywanie problemów związanych z celami. Aneks A. Narzędzia oceny pacjenta. Aneks B. Gry służące nauczaniu i zwiększeniu zaangażowania pacjenta. Aneks C. Materiały dodatkowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115468 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Rozdział 1: Socjoterapia w pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie / Marta Porembska ; "Moja reakcja w relacjach" - program socjoterapeutyczny dla uczniów klas II szkoły podstawowej doświadczających trudności w budowaniu relacji rówieśniczych / Anna Izdebska ; "Wciśnij ESc i żyj - w zgodzie ze sobą i światem" - program socjoterapetyczny usprawniający funkcjonowanie w grupie rówieśniczej dzieci z klas VII zaburzone przez izolację z powodu pandemii CONID-19 / Anna Buczek.
Część szósta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych do różnych grup odbiorców, przede wszystkim przejawiających zaburzenia zachowania, a także zaburzenia w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają zagadnienia dotyczące trudności m.in. w: - budowaniu relacji u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - kształtowaniu adekwatnego obrazu samego siebie wynikające z braku zaufania w relacjach z innymi ludźmi (w tym z rówieśnikami) wśród dzieci w wieku 8-10 lat; - funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej wśród dzieci z klas VII szkoły podstawowej, będące wynikiem izolacji z powodu pandemii COVID-19. [Difin]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Brak informacji o dostępności: sygn. 39717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałkowska, Aneta R. Borkowska. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : PWN, 2020. - 1035, [2] strony : faksymile, fotografie, ilustracje, wykresy ; 30 cm.
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114260 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37082 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44062 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji. Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania. Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych. Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111530 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat stanowi doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. W pułapce myśli - dla nastolatków to publikacja, która stanowi nawiązanie do bestsellera W pułapce myśli – tym razem została skierowana do młodych ludzi. To wyczerpujący poradnik, który wyróżnia lekki i bezpośredni język, a zawarte w nim przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie. W pułapce myśli dla nastolatków rozwija (najważniejsze) umiejętności potrzebne do radzenia sobie z trudnymi, czasem wręcz przytłaczającymi emocjami: stresem, brakiem wiary w siebie, wstydem, gniewem czy lękiem. Książka daje młodym ludziom jasny przekaz, że nie są w swoich uczuciach osamotnieni, a porady w niej zawarte pomagają przejść ten trudny etap życia z podniesioną głową. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na niepowodzeniach, problemach okresu dorastania czy codziennych zmaganiach, być bardziej uważnym, rozpoznawać swoje myśli i uczucia, akceptować siebie i swoje emocje oraz rozwiązywać problemy. To lektura obowiązkowa nie tylko dla młodzieży, ale i rodziców, nauczycieli oraz terapeutów pracujących z tą grupą wiekową. Dzięki książce młodzi ludzie: • przezwyciężą trudne emocje związane z okresem dorastania • nauczą się wykorzystywać siłę uważności w codziennych sytuacjach • przestaną szukać w sobie wad i zaczną rozwiązywać swoje problemy • zyskają pewność siebie i poczucie własnej wartości • odnajdą wartości, które pomogą stworzyć życie, jakiego pragną. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dwaj wybitni badacze – Steven C. Hayes i Stefan G. Hofmann – stworzyli książkę przełomową, która łączy korzyści płynące z różnych modeli w ramach terapii poznawczo-behawioralnej, w tym nurtów tak zwanej trzeciej fali. Jest to pierwsza tak wszechstronna publikacja – zawiera przegląd najważniejszych założeń, dziedzin i obszarów stanowiących teoretyczne fundamenty tytułowego podejścia jako zbioru empirycznie zweryfikowanych terapii, a także szczegółowe omówienie podstawowych kompetencji klinicznych w zakresie interwencji behawioralnych, poznawczych, doświadczeniowych oraz opartych na akceptacji i uważności. Pozwala dogłębnie zrozumieć podstawowe procesy zmiany w ramach wdrażanych interwencji, które powinien znać każdy klinicysta. Stanowi olbrzymi krok naprzód w rozwoju przedmiotowej dziedziny, wyznaczając nowe standardy psychoterapii opartej na dowodach. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29066 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko - takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: • radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, • być „tu i teraz”, • nauczyć się tolerować niepewność, • rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego. Agnieszka Tousty-Ingielewicz psycholożka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna PTTPB, Centrum psychoterapii E-Moc-Ja. źródło opisu: https://www.gwp.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejszy poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z lękiem i zamartwianiem się, które wykorzystują elementy terapii poznawczo-behawioralnej i techniki uważności. Dowiesz się z niego, w jaki sposób myśli, zachowania i doznania fizyczne tworzą błędne koło lęku, które sprawia, że czujemy się jak w pułapce. Znajdziesz tu skuteczne ćwiczenia z zakresu uważnej świadomości zakotwiczające w bieżącej chwili, a także narzędzia, dzięki którym powstrzymasz zachowania unikowe i zmierzysz się z własnymi obawami. Co najważniejsze, odkryjesz, co wywołuje u ciebie lęk, i poznasz rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb. Postępując zgodnie z podanymi wskazówkami, będziesz w stanie zmienić swój umysł, a tym samym całe swoje życie. Lęk przestanie mieć nad tobą kontrolę i zaczniesz żyć tak, jak pragniesz. Dzięki zamieszczonym w książce przykładom i praktycznym ćwiczeniom dowiesz się, jak: • zaprzestać unikania i stawiać czoło sytuacjom, które budzą w tobie lęk, • rozpoznać i zmienić negatywne wzorce myślenia, • poradzić sobie z doznaniami fizycznymi, które towarzyszą lękowi, • zdystansować się od pełnych niepokoju myśli, • rozpoznać i zmienić zachowania, które podtrzymują lęk, • realizować to, na czym najbardziej ci zależy, mimo obaw i niepewności. źródło: https://www.gwp.pl/ponad-lekiem-strategie-terapii-poznawczo-behawioralnej-i-uwaznosci-pozwalajace-przezwyciezyc-lek-s-b.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39312 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tomcio rozwiązuje problemy : sen / Anna Kańciurzewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Wydawnictwo Harmonia, 2018. - 95, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci...)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Sen” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o trudnościach z zasypianiem, strachem przed ciemnością, koszmarami sennymi, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. źródło opisu: www.harmonia.edu.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tomcio rozwiązuje problemy : trudne emocje / Anna Kańciurzewska. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Wydawnictwo Harmonia, 2020. - 87, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Publikacje z serii "Kreatywne książeczki terapeutyczne" są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. źródło opisu: od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113726 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci...)
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień. źródło opisu: www.harmonia.edu.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93885 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30076, 33107 (2 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39917, 40799 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35863 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36766 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej