Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(96)
Forma i typ
Książki
(95)
Publikacje fachowe
(61)
Publikacje dydaktyczne
(50)
Publikacje naukowe
(24)
Poradniki i przewodniki
(11)
Proza
(6)
Gry i zabawki
(2)
Poezja
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(133)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(58)
Czytelnia Piotrków
(4)
Wypożyczalnia Bełchatów
(22)
Wypożyczalnia Opoczno
(25)
Wypożyczalnia Radomsko
(21)
Wypożyczalnia Tomaszów
(25)
Autor
Szłapa Katarzyna
(7)
Domagała Aneta
(6)
Galewska-Kustra Marta
(6)
Wrzesiński Sławomir
(6)
Mirecka Urszula
(5)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(4)
Krupa Dorota
(4)
Kłos Joanna
(4)
Mach Cecylia
(4)
Naprawa Renata
(4)
Pszczółka Jolanta.
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Szczepańska Krystyna
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Tomasik Iwona
(4)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Panaś Regina
(3)
Tomasik Iwona (logopeda)
(3)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Cieszyńska Joanna
(2)
Fuks Agata
(2)
Kłos Joanna (grafik)
(2)
Manicki Krystian
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Wasilewska-Kogut Joanna
(2)
Andrzejewska Anna (ilustratorka)
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Bauman Sabina
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bogdańska Teresa
(1)
Bzdyk-Gibińska Agnieszka.
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czaplewska Ewa
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Dyduch Mariusz.
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Forrester Cheryl.
(1)
Gibiński Maciej.
(1)
Glej Sandra.
(1)
Grabias Stanisław (1942- )
(1)
Grzesiak-Witek Danuta
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gunia Grażyna (1955- ).
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jabłoński Janusz.
(1)
Jankowska Małgorzata.
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa.
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Kietzman Krzysztof.
(1)
Korendo Marta
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Kołcun Bożena
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krzemińska Marcelina (1986- )
(1)
Krzysztoszek Grażyna.
(1)
Kurkowski Zdzisław Marek
(1)
Kutscher Martin L.
(1)
Kułaga Karolina
(1)
Kuś Joanna
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lichota Edyta Joanna
(1)
Lipa Anna (logopeda).
(1)
Lubina Monika
(1)
Machoś-Nikodem Marzena
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Miechowska Anna
(1)
Mikosza Lucyna.
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Obłucki Janusz (1956-2013)
(1)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(1)
Olszewska Agnieszka.
(1)
Olszewska-Drwęcka Grażyna
(1)
Olszówka Piotr (1970- )
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Paluch Anna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Pietrzak Małgorzata
(1)
Piszczek Małgorzata.
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota.
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Południak Marcin
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Skiba Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(52)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(81)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(96)
Język
polski
(96)
Odbiorca
Dzieci
(2433)
6-8 lat
(1603)
9-13 lat
(1253)
Szkoły wyższe
(1120)
0-5 lat
(871)
Logopedzi
(96)
Młodzież
(844)
Nauczyciele
(692)
Rodzice
(656)
Studenci
(584)
14-17 lat
(479)
Szkoły podstawowe
(456)
Niewidomi
(263)
Szkoły średnie
(248)
Dorośli
(234)
Pedagodzy
(208)
Psycholodzy
(197)
Nauczyciele przedszkoli
(157)
Przedszkola
(141)
Nauczyciele nauczania początkowego
(140)
Niedowidzący
(127)
Szkoły ponadgimnazjalne
(112)
Gimnazja
(108)
Szkoły zawodowe
(85)
Terapeuci
(82)
Klasa 3.
(78)
Klasa 1.
(77)
Klasa 2.
(74)
Terapeuci zajęciowi
(74)
Psychoterapeuci
(69)
Klasa 4.
(63)
Nauczanie początkowe
(61)
Słabowidzący
(61)
Nauczyciele języka polskiego
(60)
Klasa 5.
(58)
Klasa 6.
(56)
Menedżerowie
(54)
Dyrektorzy szkół
(50)
Klasa 7.
(47)
Klasa 8.
(43)
Pracownicy socjalni
(39)
Lekarze
(38)
Nauczyciele akademiccy
(36)
Uczniowie
(36)
18+
(35)
Bibliotekarze
(33)
Szkoły ponadpodstawowe
(33)
Szkoły specjalne
(33)
Uczniowie szkół średnich
(33)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(31)
Terapeuci pedagogiczni
(31)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Wychowawcy klas
(26)
Fizjoterapeuci
(25)
Osoby w wieku starszym
(25)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Nauczyciele matematyki
(23)
Pedagodzy specjalni
(23)
Socjolodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(22)
Niepełnosprawni intelektualnie
(21)
Wychowawcy małych dzieci
(21)
Psychiatrzy
(19)
Nauczyciele szkół średnich
(18)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(18)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Prawnicy
(17)
Nauczyciele historii
(16)
Kobieta
(15)
Licea
(14)
Pedagodzy szkolni
(14)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(14)
Technikum
(14)
Klasa 1
(13)
Pracownicy naukowi
(13)
Ekonomiści
(12)
Nauczyciele geografii
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Dziennikarze
(11)
Klasa 4
(11)
Nauczyciele języków
(11)
Doradcy zawodowi
(10)
Klasa 3
(10)
Nauczyciele biologii
(10)
Policjanci
(10)
Pracodawcy
(10)
Arteterapeuci
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(9)
Klasa 5
(8)
Klasa 8
(8)
Nastolatki
(8)
Nauczyciele chemii
(8)
Nauczyciele muzyki
(8)
Pediatrzy
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy oświaty
(8)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(8)
Adwokaci
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Temat
Korekcja mowy
(27)
Terapia logopedyczna
(24)
Wymowa
(22)
Zaburzenia mowy
(22)
Język polski
(19)
Logopedia
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Afazja
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Mowa
(10)
Chorzy z afazją
(8)
Diagnoza logopedyczna
(8)
Jąkanie
(8)
Autyzm
(6)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(6)
Integracja sensoryczna
(6)
Komunikacja werbalna
(6)
Mowa niewyraźna
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Dwujęzyczność
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Metoda Krakowska
(5)
Mutyzm wybiórczy
(5)
Rodzina
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Padaczka
(4)
Profilaktyka logopedyczna
(4)
Słuch
(4)
Zaburzenia słuchu
(4)
Czytanie sylabowe
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Leczenie
(3)
Logopedzi
(3)
Logorytmika
(3)
Nauka czytania
(3)
Niemowlę
(3)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(3)
Sylaby
(3)
Słownictwo
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Afazja dziecięca
(2)
Akcent
(2)
Bliźnięta jednojajowe
(2)
Choroba Alzheimera
(2)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(2)
Czytanie
(2)
Diagnoza
(2)
Dyslalia
(2)
Dyslalia obwodowa
(2)
Dziecko chore na padaczkę
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko jąkające się
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z FAS
(2)
Elektrostymulacja
(2)
Epileptycy
(2)
Fonetyka akustyczna
(2)
Fonogesty
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Jedzenie (czynność)
(2)
Język dziecka
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Lateralizacja
(2)
Logopedia dziecięca
(2)
Metoda Bobathów
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Noworodek
(2)
Okulografia
(2)
Osoby jąkające się
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pamięć słuchowa
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Plastrowanie dynamiczne
(2)
Pucio (postać fikcyjna)
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rozwój mowy
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Rozwój psychomotoryczny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samogłoski
(2)
Seplenienie boczne
(2)
Spółgłoski
(2)
Stosowana analiza zachowania
(2)
System biofeedback
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(23)
Poradnik
(20)
Praca zbiorowa
(17)
Materiały pomocnicze
(13)
Ćwiczenia logopedyczne
(11)
Podręcznik
(10)
Scenariusz zajęć
(9)
Monografia
(6)
Opracowanie
(6)
Opowiadania i nowele
(5)
Program nauczania
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Rymowanki
(2)
Wiersze
(2)
Arkusz obserwacji
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(79)
Językoznawstwo
(26)
Psychologia
(20)
Medycyna i zdrowie
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
96 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka w logopedii : wybrane zagadnienia / Ewa Małgorzata Skorek. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 366 stron : ilustracje ; 24 cm.
Celem monografii jest: 1) ukazanie miejsca profilaktyki w dorobku współczesnej logopedii polskiej, rozpatrywanej przez pryzmat aktywności publikacyjnej, profesji, kształcenia i nauki; 2) wskazanie stanu zaawansowania rozwoju logopedii prewencyjnej na tle innych dziedzin, a także obszarów profilaktyki logopedycznej najbardziej zaniedbanych i wymagających pilnego podjęcia działań badawczych. Książka składa się z siedmiu rozdziałów. W rozdziale pierwszym przybliżono podstawowe pojęcia związane z zapobieganiem powstawaniu stanów niepożądanych (takie jak promocja zdrowia, prewencja, profilaktyka) oraz wskazano relacje znaczeniowe między analizowanymi terminami. W czterech kolejnych rozdziałach ukazano profilaktykę logopedyczną: 1) w dorobku publikacyjnym polskich logopedów z podziałem na trzy podejścia do zagadnienia jako działania związane z kulturą żywego słowa i logopedią artystyczną, opieką od poczęcia oraz czynności prowadzone kompleksowo i przez całe życia człowieka; 2) w kontekście profesjonalizacji zawodu oraz edukacyjnym w obu przypadkach z uwzględnieniem dwóch zawodów logopedycznych: logopedy i nauczyciela logopedy, przy czym w jednym z rozdziałów dodatkowo zaprezentowano niepublikowane dotąd wyniki badań własnych, dotyczące przedmiotu profilaktyki w programach studiów logopedycznych rozpoczętych w roku akademickim 2017/2018; 3) w perspektywie naukowej. W ostatnim przypadku uwaga autorki skupia się na koncepcjach logopedii (językoznawczej, biologiczno-językoznawczej, holistycznej, pedagogicznej, pedagogiczno-medycznej, medycznej), zaburzeniach mowy w paradygmatach zdrowia (biomedycznym, holistycznym, holistyczno-ekologicznym) oraz przedmiocie logopedii jako profesji i nauki na tym tle ukazano różnicę w podejściu do zagadnień związanych z profilaktyką w logopedii. W rozdziale szóstym i siódmym przedstawiono modele profilaktyki oparte na różnych kryteriach i konstruowane na użytek wielu dziedzin życia (w tym logopedii) oraz autorską holistyczno-ekologiczną koncepcję profilaktyki logopedycznej wraz krótkim omówieniem zagadnień z nią związanych, takich jak: cele, ryzyko wystąpienia zaburzenia mowy, czynniki ryzyka i chroniące, zachowania i sytuacje problemowo-ryzykowne, stopień ryzyka, kierunek działań prewencyjnych, grupa docelowa, stan zdrowia, grupa ryzyka, wiek i liczba odbiorców, realizatorzy działań profilaktycznych, strategie i poziomy profilaktyki zaburzeń mowy. Źródło opisu: https://www.medicon.pl/profilaktyka-w-logopedii-wybrane-zagadnienia/33960.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich - diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy - negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej. Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki. źródło opisu: od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112307 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36451 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35012 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka : materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Wydanie VI. - Gdańsk : Wydawnictwo Wydawnictwo Harmonia, 2021. - Teka (28, [46] stron, [18] kart tablic luzem) : ilustracje (głównie kolorowe) ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD).
Materiały składają się z teczki, w której znajduje się książka, kolorowe załączniki oraz płyta CD. Ta część zawiera następujące rozdziały: Krok I. Zabawy oddechowe Krok II. Zabawy usprawniające narządy mowy Krok III. Zabawy słuchowe Krok IV. Zabawy logorytmiczne Krok V. Zabawy dźwiękonaśladowcze Krok VI. Zabawy ze słowem Zabawy oddechowe i usprawniające narządy mowy oprócz opisu zostały wzbogacone o fotografię dziecka demonstrującego sposób wykonywania ćwiczenia. Do zabaw słuchowych, dźwiękonaśladowczych i ze słowem dodano kolorowe karty. Do zabaw słuchowych, logorytmicznych i dźwiękonaśladowczych dołączona jest płyta CD, na której znajdują się nagrania ścieżek i scenek słuchowych oraz muzyka do ćwiczeń ruchowo-słuchowych. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/krok-po-kroku-jak-rozwijac-mowe-dziecka-materialy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115392 F + CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Zabawy do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów” stanowią ćwiczenia utrwalające uzyskane wyrazy dźwiękonaśladowcze oraz najprostsze słowa. Można tu znaleźć zadania takie jak: rysowanie po śladzie, labirynty czy odnajdywanie różnic. Te zabawy nie tylko posłużą kształtowaniu mowy, ale także rozwiną zdolność koncentracji, percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową oraz usprawnią rękę. Cały materiał został opracowany tak, aby mogli z niego korzystać nie tylko terapeuci, ale przede wszystkim rodzice. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/krok-po-kroku-jak-rozwijac-mowe-dziecka-zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115391 F (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38527 + CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Myślę, mówię, opowiadam zawiera tematycznie pogrupowane ćwiczenia, ilustracje oraz zestawy wyrazów przeznaczone do terapii i rewalidacji mowy. W teczce znajduje się zbiór ponad 300 kolorowych obrazków przedstawiających podstawowe przedmioty, miejsca, osoby, zwierzęta, cechy, czynności, a nawet relacje przestrzenne, przyczynowo-skutkowe czy historyjki obrazkowe. Do ilustracji opracowano zestaw 23 scenariuszy z ćwiczeniami uszeregowanymi według stopnia trudności oraz zasad postępowania terapeutycznego. Materiał słowno-ilustracyjny został dobrany tak, aby zarówno uczyć, jak i bawić. Proponowane ćwiczenia rozwijają mowę pod względem leksykalnym, gramatycznym, semantycznym, a także usprawniają naukę czytania i pisania. Niniejsza publikacja ma charakter uniwersalny. Kierowana jest w szczególności do osób dorosłych z afazją, ale pomocna będzie także w terapii wymowy, opóźnionego rozwoju mowy oraz usprawnianiu komunikacji językowej dzieci. Niniejsze opracowanie będzie świetnie służyć do budowania oraz przywracania umiejętności językowych pacjentów zarówno w gabinetach terapeutycznych, jak i w terapii domowej. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/mysle-mowie-opowiadam-materialy-do-cwiczen-dla-osob-z-afazja-oraz-do-ogolnej-terapii-i-0.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114961 F (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Gra edukacyjna „Słowa na orbicie” to propozycja zabawy doskonalącej syntezę i analizę sylabową, percepcję wzrokową oraz słuchową. Usprawnia czytanie, umiejętność kojarzenia, rozwija słownik czynny i bierny dziecka, jak również służy ćwiczeniu pamięci, orientacji przestrzennej, wymowy głosek i utrwalaniu pisowni wyrazów. Publikacja skierowana jest nie tylko do logopedów i terapeutów pedagogicznych, ale także do nauczycieli edukacji przedszkolnej i nauczania zintegrowanego oraz rodziców, którzy chcą spędzić czas ze swoim dzieckiem na zabawie edukacyjnej. źródło opisu: od wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110794 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa : Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową. W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące: integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia); diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu; wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto); narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha); terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową; wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki); umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem. Książka skierowana jest do rodziców, terapeutów pracujących z dziećmi, nauczycieli przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej, logopedów oraz fizjoterapeutów. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114295, 114296 (2 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy. Publikacja adresowana jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać również w swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparcia w codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemy z koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych, podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszących jakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czy wręcz niezdarności. Źródło opisu: www.ksiegarnia.difin.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112995 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36347 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapie wspomagające nieharmonijny rozwój dziecka : ćwiczenia / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 285, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W książce zaproponowane są zabawy, ćwiczenia dla dzieci, u których zaobserwowano nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny. Dodatkowo umieszczone są programy zajęć na cały rok do wykorzystania dla logopedów, jak również bajki terapeutyczno-logopedyczne. W publikacji można znaleźć: zabawy służące doskonaleniu postawy, równowagi, obustronnej koordynacji ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz rytmu i tempa ćwiczeń; zabawy psychomotoryczne wpływające na rozwój emocjonalno-społeczny dzieci; zabawy psychomotoryczne ćwiczenia usprawniające motorykę; strategie terapeutyczne służące doskonaleniu wykonywania złożonych poleceń; bajki logopedyczne w pracy z dzieckiem oraz logopedyczne programy zajęć. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114301 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37380 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37418 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115382 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dialog i narracja czyli Co się mieści w opowieści : praktyczny podręcznik wychowania językowego zapisany w 12 opowieściach / Dorota Szubstarska. - Wydanie 1. - Gdańsk : Wydawnictwo Wydawnictwo Harmonia, 2019. - Teka(podręcznik: 169 stron ; [65] kart tablic scenariuszy obrazkowych, liczbowanie różne) : ilustracje ; 31 cm.
(Świat Opowiadany)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
W opowieściach mieści się ogromny potencjał do działania z małym dzieckiem, a język w działaniu i poprzez działanie programuje się naturalnie. Metoda dialogu i narracji opisana w prezentowanym podręczniku to nie tylko sposób terapeutycznego postępowania, to także bogaty i spójny program wychowania językowego. Nawiązuje on do innych publikacji Wydawnictwa Harmonia sygnowanych znakiem i tytułem Świata Opowiadanego. Do tej pory ukazały się seria obrazków i plansz Słowa w akcji oraz 34 scenariusze obrazkowe. Ich treściowe bogactwo pozwala na nieograniczone możliwości kreowania zajęć z małymi dziećmi od drugiego roku życia. Publikacja Dialog i narracja, czyli co się mieści w opowieści składa się z podręcznika w dwunastu opowieściach oraz scenariuszy obrazkowych - do zastosowania w praktyce terapeutycznej od zaraz. Autorka zapewnia, że posiadają pozytywny dziecięcy atest! [Wydawnictwo Harmonia, 2019].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110793 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologia mowy / redakcja naukowa Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. - 172, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja zawiera ćwiczenia dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. Pierwsza część Lubię mówić to materiał obejmujący wyrazy dwusylabowe złożone z sylab otwartych (typu „mapa”, „buty”) oraz jednosylabowe, zakończone spółgłoską (typu „dom”). Z publikacji korzystać mogą zarówno logopedzi, terapeuci, jak i rodzice. W jaki sposób pracować z materiałem? Jeśli dziecko nie potrafi wypowiadać wyrazów dwusylabowych, zaczynamy od nauki powtarzania pierwszych sylab nazw obrazków. Czyli w wyrazie „mata” dziecko powtarza tylko sylabę „ma”, w wyrazie „buty” – powtarza tylko sylabę „bu”. Po opanowaniu sylab otwartych można przejść do łączenia ich w wyrazy dwusylabowe. Następnie pracujemy na wyrazach jednosylabowych zakończonych spółgłoską. Później wszystkie wyrazy utrwalamy w różnych kontekstach (wykonywanie ćwiczeń z kart pracy), by na końcu utrwalić je w wyrażeniach, zdaniach, krótkich opowiadaniach. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/lubie-mowic-materialy-do-terapii-opoznionego-rozwoju-mowy-czesc-1-0.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114960 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111336 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44333 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33738 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30765 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35649 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej