Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(35)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(7)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(9)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(24)
Czytelnia Piotrków
(4)
Wypożyczalnia Bełchatów
(9)
Czytelnia Bełchatów
(1)
Wypożyczalnia Opoczno
(8)
Wypożyczalnia Radomsko
(5)
Wypożyczalnia Tomaszów
(9)
Autor
Domagała Aneta
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Pawłowska Paulina (1990- )
(3)
Trempała Janusz (1953- )
(3)
Borowska Barbara (filolog)
(2)
Buk-Cegiełka Marta
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Jońca Dominika
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa (1962- )
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Baranowska Sabina
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
France Hiedi
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gutmann Joanna
(1)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Jakubowska Emilia (pedagog)
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kruszko Krzysztof
(1)
Laszczkowska Joanna
(1)
Lelonek Marian
(1)
Mach Cecylia
(1)
Makowska Ola (1974- )
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Młodnicka Magdalena
(1)
Naprawa Renata
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Selinger Agnes
(1)
Siara Olga
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Szczygieł Monika
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Wardęszkiewicz Bożenna
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Zawadzka Elżbieta (edukacja)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(34)
nieznany (xxx)
(1)
Odbiorca
Psycholodzy
(8)
6-8 lat
(7)
Dzieci
(7)
Rodzice
(6)
Szkoły wyższe
(6)
9-13 lat
(5)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele
(5)
0-5 lat
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pedagodzy
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Studenci
(3)
Pedagodzy specjalni
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 7.
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Podręczniki akademickie
(6779)
Powieść polska
(5249)
Polska
(4554)
Biografia
(4394)
Poezja polska
(3770)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(-)
Literatura polska
(3678)
Język polski
(3382)
Wydawnictwa popularne
(3012)
Podręczniki
(2481)
Kobieta
(2177)
Antologia
(2062)
Pamiętniki polskie
(2041)
Pisarze polscy
(1944)
Matematyka
(1889)
Historia
(1712)
Opowiadanie polskie
(1625)
Rodzina
(1534)
Nauczanie
(1298)
Pedagogika
(1289)
Wychowanie
(1274)
Encyklopedie
(1268)
Wychowanie w rodzinie
(1259)
Publicystyka polska
(1257)
Poradnik
(1226)
Literatura
(1211)
Dramat polski
(1176)
Filozofia
(1176)
Powieść amerykańska
(1118)
Poradniki dla nauczycieli
(1095)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1081)
Szkolnictwo
(1078)
Relacje międzyludzkie
(1064)
Język niemiecki
(1040)
Nauczanie początkowe
(1038)
Wychowanie przedszkolne
(1027)
Fizyka
(1022)
Materiały konferencyjne
(1017)
Miłość
(1013)
Psychologia
(1006)
Uczniowie
(992)
Materiały pomocnicze dla szkół
(990)
Język angielski
(958)
Powieść angielska
(958)
Nauczyciele
(951)
Powieść obyczajowa
(929)
Młodzież
(869)
Warszawa
(821)
Dziecko
(811)
Psychologia dziecka
(790)
Powieść francuska
(783)
Ćwiczenia i zadania
(762)
Album
(758)
Przyjaźń
(745)
Sztuka
(724)
II wojna światowa (1939-1945)
(712)
Język rosyjski
(694)
Chemia
(653)
Uczucia
(647)
Wojsko
(646)
Źródła historyczne
(635)
Biologia
(631)
Polacy za granicą
(629)
Tajemnica
(624)
Powieść rosyjska
(617)
Muzyka
(613)
Oświata
(608)
Powieść historyczna
(608)
Socjologia
(598)
Dzieci
(574)
Życie codzienne
(568)
Kultura
(563)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(558)
Zarządzanie
(557)
Powieść młodzieżowa polska
(555)
Wojna 1939-1945 r.
(552)
Słownik języka polskiego
(533)
Przewodnik turystyczny
(518)
Psychoterapia
(505)
Geografia
(501)
Uczenie się
(499)
Poeci polscy
(494)
Teatr polski
(489)
Polityka międzynarodowa
(481)
Osobowość
(476)
Technika
(474)
Małżeństwo
(468)
Powieść psychologiczna
(466)
Powieść niemiecka
(464)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(454)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(449)
Metody nauczania
(448)
Żydzi
(444)
Zabójstwo
(441)
Politycy
(436)
Psychologia społeczna
(435)
Etyka
(427)
Podręczniki dla szkół średnich
(427)
Zwierzęta
(426)
Przyroda
(425)
Psychologia wychowawcza
(416)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Francja
(2)
Izrael
(2)
Polska
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Liban
(1)
Powiat białostocki (woj. podlaskie)
(1)
Serbia
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Praca zbiorowa
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(7)
Monografia
(6)
Raport z badań
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Wzory dokumentów
(3)
Arkusz obserwacji
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(22)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 223, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5041941/logopedia-jak-zadbac-o-prawidlowy-rozwoj-mowy-dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114729 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia osiem okresów rozwoju człowieka; cztery z nich dotyczą okresu dzieciństwa, jeden - dorastania, a trzy - dorosłości. Każdy z nich przedstawiany jest z dwóch stron, raz od strony najważniejszych zmian i osiągnięć rozwoju, a dwa - od strony zjawisk o charakterze negatywnym, zagrażających realizacji zadań rozwojowych na tym właśnie etapie życia bądź utrudniających, czy nawet uniemożliwiających pomyślne przejście do następnego okresu. źródlo opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? : obserwacja / Joanna Chmura. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 62, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Poradnik wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego. źródło opisu: https://harmonia.edu.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114267 (1 egz.)
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 113749 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36883 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39363 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI wieku)
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego. źródło opisu: https://harmonia.edu.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114268 (1 egz.)
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 113750 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35191 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39364 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Empatia : 48 ćwiczeń, które nauczą dziecko wyrażać swoje emocje, rozumieć innych oraz dbać o relacje / Hiedi France ; ilustracje: Sarah Rebar ; przekład Anna Sawicka-Chrapkiewicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka, 2022. - 146, [5] stron : ilustracje ; 25 cm.
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty. Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić? Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią. Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Znajdziesz tu niemal pięćdziesiąt różnorodnych ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć umiejętność empatii. Możecie wykonywać je wspólnie albo dziecko może pracować nad nimi samodzielnie. Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe! Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się: rozwiązywać konflikty, nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie, współpracować w grupie, okazywać innym troskę i życzliwość, mówić „przepraszam”, słuchać aktywnie, wyrażać swoje emocje. źródło opisu: www.gwp.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 114264 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie i jak wynikające z niego zachowania wpływają na funkcjonowanie rodziny. Tłumaczą, na czym polega proponowana terapia, opisują cele leczenia, stosowane techniki oraz przebieg poszczególnych sesji. Program terapeutyczny jest przeznaczony dla małych dzieci, więc ogromnie ważne jest zaangażowanie rodziny pacjenta. Dlatego też rodzice wraz z dzieckiem poznają narzędzia pozwalające im zrozumieć objawy zaburzenia, a tym samym skuteczniej je kontrolować i pracować nad ich ograniczaniem. Istotne jest także zrozumienie przez rodziców, jak ich własne obawy i lęki wpływają na zachowanie dziecka. Poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – ma służyć rodzicom lub opiekunom dziecka do powtarzania strategii poznanych w trakcie sesji i stosowania ich samodzielnie w domu. Zawiera formularze wykorzystywane do obserwowania objawów oraz do notowania przebiegu ekspozycji, realizacji programu nagród i wykonania zadań domowych. Uwzględniono także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia. źródło opisu: https://www.gwp.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Rozdział 1: Socjoterapia w pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie / Marta Porembska ; "Moja reakcja w relacjach" - program socjoterapeutyczny dla uczniów klas II szkoły podstawowej doświadczających trudności w budowaniu relacji rówieśniczych / Anna Izdebska ; "Wciśnij ESc i żyj - w zgodzie ze sobą i światem" - program socjoterapetyczny usprawniający funkcjonowanie w grupie rówieśniczej dzieci z klas VII zaburzone przez izolację z powodu pandemii CONID-19 / Anna Buczek.
Część szósta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych do różnych grup odbiorców, przede wszystkim przejawiających zaburzenia zachowania, a także zaburzenia w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają zagadnienia dotyczące trudności m.in. w: - budowaniu relacji u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - kształtowaniu adekwatnego obrazu samego siebie wynikające z braku zaufania w relacjach z innymi ludźmi (w tym z rówieśnikami) wśród dzieci w wieku 8-10 lat; - funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej wśród dzieci z klas VII szkoły podstawowej, będące wynikiem izolacji z powodu pandemii COVID-19. [Difin]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Część piąta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych dla różnych grup odbiorców, doświadczających zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych czy zaburzeń w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają następujące zagadnienia: - zaniżone poczucie własnej wartości skutkujące wycofaniem z relacji rówieśniczych u dzieci z klas VII-VIII; - nieśmiałość oraz trudności we współpracy w grupie u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - profilaktykę zachowań dyskryminacyjnych wśród dzieci w wieku 12-14 lat. [lubimyczytac.pl]
Spis treśći: Rozdział 1: Pomoc socjoterapeutyczna dla dzieci z rodzin z problemem alkoholowym / Ewa Trojanowska ; Rozdział 2: "Czuje, myślę i działam" - program socjoterapeutyczny dla młodzieży wycofanej z relacji rówieśniczych / Izabela Pólkowska, Izabela Liberadzka-Krzyśpiak ; Rozdział 3: "Ja, Ty, My - wszyscy mamy moc" - program socjoterapeutyczny dla dzieci z klas I-III przejawiających nieśmiałość, niską samoocenę oraz trudności ze współpracą w grupie / Agnieszka Rostkowska ; Rozdział 4: "Każdy inny - każdy ważny" - program socjoterapeutyczny nakierowany na profilaktykę zachowań dyskryminacyjnych wśród dzieci w wieku 12-14 lat / Izabela Barbara Wołosz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116138 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29468 (1 egz.)
Czytelnia Bełchatów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 29672 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Przygotowaną książkę uznaję za wartościową, ponieważ porusza temat niezwykle zaniedbany […]. Uzupełnia [ona dotychczasową] wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w zakresie umiejętności rozpoznawania i nazywania poszczególnych emocji podstawowych. Ponadto dostarcza charakterystyki procesu regulowania emocji poprzez szczegółowy opis strategii radzenia sobie z uniwersalnymi emocjami o walencji negatywnej, tj.: złością, strachem i smutkiem. O wartości recenzowanej pozycji świadczą także dwa współzależne porządki, które można w niej odnaleźć. Podążając za jednym […] można odkryć, jak ‒ wraz z wiekiem ‒ zmienia się zdolność do rozpoznawania, nazywania i regulowania emocji. Zgodnie z drugim można zobaczyć, która z emocji podstawowych posiada najbardziej adekwatną i rozbudowaną dziecięcą wiedzę o emocjach, wyłaniającą się sukcesywnie wraz z rozwojem dziecka. Oba aspekty mogą stać się ważną przesłanką do tworzenia opartych na wiedzy (a nie tylko intuicji) programów edukacyjnych czy korekcyjnych w obszarze dziecięcych emocji [źródło opisu: https://wydawnictwo.umcs.eu/produkt/5550/rozpoznawanie-nazywanie-i-regulowanie-emocji-przez-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-wczesnoszkolnym].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116144 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z pedagogicznego i społecznego punktu widzenia podjęta przez Autora problematyka jest niezmiernie istotna dla każdego człowieka a tym bardziej dla dziecka. Dotyczy bowiem życia i zdrowia ludzkiego, które stanowi najwyższą wartość. Książka dra Krzysztofa Kruszki ujmuje całościowo problematykę zagrożeń w odniesieniu do jednej konkretnej grupy ludzkiej, a mianowicie dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nie było dotychczas takiego kompleksowego opracowania na rynku księgarskim, a nie ulega wątpliwości, że jest ono bardzo potrzebne. Współcześnie cywilizacja nie tylko nie zmniejszyła zagrożeń, ale nawet spowodowała ich powiększenie i nasilenie. Publikacja powinna zainteresować zarówno placówki edukacyjne, rodziców, jak wiele innych instytucji, w tym policję oraz mass media. Źródło opisu: https://wydawnictwo.umcs.eu/produkt/2778/pedagogiczne-aspekty-bezpieczenstwa-dzieci-w-wieku-wczesnoszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115192 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Rozdział 1: Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie. Rozdział 2: Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym. Rozdział 3: Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii. Rozdział 4: Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5: Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego. Rozdział 6: Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. 6.1: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy. 6.2: Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych. 6.3: Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi. 6.4: Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć. 6.5: Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie. 6.6: Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik o emocjach dla pedagogów oraz rodziców i opiekunów dzieci, a także dla wszystkich zainteresowanych wiedzą na temat emocji, napisany w bardzo przejrzysty i komunikatywny sposób. „To od nas nasze dzieci uczą się wielu zachowań tych właściwych oraz niepożądanych. My dorośli nie zawsze wiemy, jak reagować i higienizować własne emocje i uczucia. Często niewłaściwie interpretujemy i zbyt „gorąco” reagujemy na zachowania naszych dzieci. Może warto popularyzować wśród rodziców i nauczycieli postawę otwarcia. Powinniśmy w takich sytuacjach zrozumieć, że nie ma złych i dobrych emocji, albowiem wszystkie emocje są nasze i mamy prawo je odczuwać. Treści zawarte w „Plecaku emocji” są takim drogowskazem, jak rozmawiać, jak interpretować oraz jak szanować marzenia, plany i emocje drugiego człowieka oraz jakie zastosować praktyki uważności do odnalezienia dobrych rozwiązań pedagogiczno-terapeutycznych. […] poradnik wpisuje się w aktualne potrzeby pedagogiczno-społeczne i może stanowić atrakcyjną i merytorycznie poprawną propozycję nie tylko dla wymienionych adresatów, ale także sugerowałabym, by rozpowszechnić go wśród szerszego grona odbiorców. […] treści […] zredagowane są w sposób logicznie spójny, przejrzysty i komunikatywny. […] z tej wiedzy mogą z dużym zyskiem dla siebie skorzystać wszyscy, których zainteresuje problematyka emocji i budowania dobrych relacji”. (z recenzji dr Małgorzaty Karwowskiej – wykładowcy akademickiego, pedagoga specjalnego, logopedy, terapeuty). Źródło opisu: https://www.motyleksiazkowe.pl/psychologia-i-socjologia/63865-plecak-emocji-jestem-wazny-9788367473361.html.
Publikacja zawiera także bajki terapeutycze: Bajka o niedźwiadku Bodziu (dla dzieci, które boją się pierwszego dnia w szkole) ; Stefek Ołówek idzie do pierwszej klasy ; Strach wcale nie ma wielkich oczu ; Bajka o malutkiej biedronce (dla dziecka, które ma niepowodzenia w nauce, problemy szkolne) ; O dziewczynce Zuzi i nowym przyjacielu (dla dziecka, które boi się podróżować samochodem) ; Występ Otylki (dla dziecka, które boi się występu przed publicznością) ; Bajka o Radości i Smutku ; Bajka o myszce Adeli, która chciała być kimś innym (dla dziecka o niskiej samoocenie) ; Bajka o kurze, która nie przestała marzyć ; Zajączek Kubuś (o nieśmiałości).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115369 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37194 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114391 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej