Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(2)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976).
(425)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(411)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(395)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(376)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(325)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(-)
Suchodolski Bogdan (1903-1992).
(317)
Prus Bolesław (1847-1912)
(311)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(297)
Szekspir William (1564-1616).
(272)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(256)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(221)
Okoń Wincenty (1914-2011).
(219)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(212)
Markiewicz Henryk (1922-2013).
(198)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(187)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(180)
Kochanowski Jan (1530-1584).
(179)
Tuwim Julian (1894-1953)
(178)
Żeleński (Boy) Tadeusz.
(174)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(172)
Konopnicka Maria
(165)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(165)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(160)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(158)
Praca zbiorowa
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(154)
Hertz Paweł (1918-2001)
(153)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(152)
Lem Stanisław (1921-2006)
(148)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(145)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(145)
Popławska Anna
(142)
Jastrun Mieczysław (1903-1983).
(141)
Parandowski Jan (1895-1978).
(141)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(139)
Staff Leopold (1878-1957)
(138)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(137)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(135)
Broniewski Władysław (1897-1962).
(134)
Puszczewicz Barbara.
(134)
Tołstoj Lew.
(134)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969).
(133)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(132)
Słowacki Juliusz
(132)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910).
(131)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(130)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(127)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981).
(126)
Pigoń Stanisław (1885-1968).
(126)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(125)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924).
(125)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832).
(124)
Conrad Joseph (1857-1924)
(122)
Krawczuk Aleksander (1922-2023)
(121)
Radzicki Józef
(119)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(117)
Bratny Roman (1921-2017).
(116)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(116)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(112)
Lenartowicz Teofil
(111)
Lenin Włodzimierz.
(111)
Stawar Andrzej (1900-1961).
(111)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(109)
Nałkowska Zofia (1884-1954)
(108)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(105)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(105)
Żeromski Stefan (1864-1925).
(105)
Dostoevskij Fëdor Mihajlovič (1821-1881).
(104)
Sandemo Margit (1924-2018)
(104)
Estreicher Karol (1827-1908).
(103)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(103)
Rzehak Wojciech (1967- )
(101)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(101)
Bunsch Karol (1898-1987)
(100)
Dostojewski Fiodor.
(100)
Prus Bolesław
(100)
Gałczyński Konstanty Ildefons (1905-1953).
(99)
Głowiński Michał (1934-2023)
(99)
Jasienica Paweł (1909-1970)
(99)
Zimnicka Iwona (1963- )
(99)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(99)
Janion Maria (1926-2020)
(98)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(97)
Mann Thomas (1875-1955).
(97)
Jałowiec Magdalena.
(96)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(95)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(94)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(94)
Witkiewicz Stanisław Ignacy (1885-1939)
(93)
Mróz Remigiusz (1987- )
(92)
Steel Danielle (1947- )
(92)
Błoński Jan (1931-2009)
(91)
Galsworthy John (1867-1933)
(91)
Gomulicki Wiktor
(91)
Pieter Józef (1904-1989)
(91)
Pollak Seweryn (1907-1987)
(91)
Włodarczyk Barbara.
(91)
Helsztyński Stanisław (1891-1986).
(90)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Temat
Decyzje
(1)
Empatia
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Socjalizacja
(1)
Gatunek
Gry i zabawy
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom rozwijać umiejętności społeczne. Proponowane gry i zabawy pomogą między innymi: - zintegrować grupę dzieci, które dopiero się poznają - rozwijać u dzieci samoświadomość i samokontrolę - wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych - ćwiczyć umiejętność słuchania, obserwacji i współpracy - rozwiązywać problemy poprzez negocjacje w grupie. Zawarte w zbiorze gry i zabawy mają różny stopień trudności.. Dzięki proponowanym adaptacjom, wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub z zaburzeniami mowy. Szczególną uwagę autorka poświęca dzieciom z zaburzeniami umiejętności społecznych i szkolnych, podpowiadając, w jaki sposób dorośli mogą świadomie i umiejętnie pomóc im w podejmowaniu kolejnych wyzwań. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/155785/jak-ksztaltowac-umiejetnosci-spoleczne-gry-i-zabawy-grupowe-dla-dzieci-od-lat-pieciu-do-jedenastu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Dzieci mają dwa umysły. Jeden z nich myśli, drugi czuje. Tuż pod loczkami i czapkami z daszkiem, tuż za szkłami kontaktowymi i rzęsami znajdują się dwa systemy kierujące dwoma różnymi, choć współzależnymi rodzajami inteligencji: racjonalną (IQ) i emocjonalną (EQ). To, jak dzieci funkcjonują każdego dnia i przez całe życie, zdeterminowane jest przez działanie obu tych systemów”. Program szkolny jest silnie skierowany na rozwój myślenia racjonalnego, ale jak pomóc dzieciom w kształtowaniu umysłu emocjonalnego? Jak wykształcić inteligencję emocjonalną. Poziom podstawowy to jedna z książek z serii dotyczącej rozwijania zdolności na płaszczyźnie emocjonalnej u dzieci. Seria składa się z trzech części: poziom podstawowy, poziom ponadpodstawowy i kształcenie zintegrowane. Każda z książek zawiera pełen program rozwijania kompetencji emocjonalnej, na który składają się scenariusze zajęć, zawierające w sumie 50 ćwiczeń, innych w każdej z książek. Serię tą można nazwać przewodnikiem po wybranych, najbardziej efektywnych ćwiczeniach, dotyczących nauczania o emocjach. Autorce, Dianne Schilling, przyświeca idea wprowadzenia do szkół programu nauczania inteligencji emocjonalnej, w związku z czym zaprojektowała i w niniejszej książce przedstawia czytelnikom część planu ciągłych, dostosowanych do dzieci lekcji. We wstępie poznamy teoretyczne podstawy dotyczące korzystania z książki, kształcenia umysłu emocjonalnego i stosowanej tu strategii uczenia przez dyskusję w kręgu. Dalsza część książki zawiera scenariusze zajęć w dziesięciu rozdziałach, dotyczących kolejno: samoświadomości, kontrolowania uczuć, podejmowania decyzji, kontrolowania stresu, postrzegania samego siebie, odpowiedzialności osobistej, empatii, komunikacji, dynamiki grupy i rozwiązywania konfliktów. W każdym z tych rozdziałów zostały zamieszczone opisy pięciu zajęć z ćwiczeniami na poziomie podstawowym w formie zadań pisemnych, przedstawień teatralnych, odgrywania ról, eksperymentów komunikacyjnych, symulacji i przede wszystkim dyskusji – w kręgu lub w parach. Sprawność emocjonalna jest równie ważna, co zdolności szkolne i akademickie. Jest jedną z kluczowych kompetencji, pozwalających ludziom budować satysfakcjonujące życie i dobrze funkcjonować w społeczeństwie. Książka stanowi cenny materiał dla wychowawców, psychologów i pedagogów, pokazujący, jak wykształcić inteligencję emocjonalną u dzieci, jakie ćwiczenia do tego zastosować i na co zwracać uwagę, by u dzieci wzrastały umiejętności komunikacyjne, rozpoznawania i regulacji emocji, rozwiązywania konfliktów i rozumienia drugiego człowieka. Dzięki temu, zgodnie z poniższym postulatem Daniela Golemana, wyposażymy dzieci w umiejętności, zapobiegające przyszłym problemom lub przynajmniej łagodzące ich skutki: „W ciągu ostatnich dziesięciu lat wiele razy wypowiadano „wojnę” przypadkom ciąży nastolatek, narkotykom i przemocy. Szkopuł w tym, że kampanie tego rodzaju są podejmowane zbyt późno, w momencie gdy rozmiar problemu sięga zenitu i zdążył wgryźć się w życie młodych ludzi na dobre. Akcje takie mają formę interwencji kryzysowych, które można by przyrównać do wysyłania karetki ratunkowej, gdy choroba zdążyła już zaatakować, zamiast jej zapobiegać. Prewencja powinna być na pierwszym miejscu, dlatego starajmy się, aby nasze dzieci nauczyły się od nas najważniejszych umiejętności, które w ich dalszym życiu pozwolą im uniknąć wielu problemów.” Daniel Goleman. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114925 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej