Wychowawcy świetlic
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(4)
Czytelnia Piotrków
(1)
Wypożyczalnia Bełchatów
(1)
Wypożyczalnia Opoczno
(1)
Wypożyczalnia Radomsko
(3)
Wypożyczalnia Tomaszów
(1)
Autor
Plummer Deborah (1957- )
(2)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Homicki Bogusław (1941- )
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dzieci
(2427)
6-8 lat
(1599)
9-13 lat
(1250)
Szkoły wyższe
(1119)
0-5 lat
(868)
Wychowawcy świetlic
(-)
Młodzież
(842)
Nauczyciele
(690)
Rodzice
(651)
Studenci
(584)
14-17 lat
(477)
Szkoły podstawowe
(454)
Niewidomi
(263)
Szkoły średnie
(248)
Dorośli
(234)
Pedagodzy
(206)
Psycholodzy
(195)
Nauczyciele przedszkoli
(155)
Przedszkola
(141)
Nauczyciele nauczania początkowego
(140)
Niedowidzący
(127)
Szkoły ponadgimnazjalne
(112)
Gimnazja
(108)
Logopedzi
(95)
Szkoły zawodowe
(85)
Terapeuci
(81)
Klasa 3.
(77)
Klasa 1.
(76)
Terapeuci zajęciowi
(74)
Klasa 2.
(72)
Psychoterapeuci
(69)
Klasa 4.
(63)
Nauczanie początkowe
(61)
Słabowidzący
(61)
Nauczyciele języka polskiego
(60)
Klasa 5.
(58)
Klasa 6.
(56)
Menedżerowie
(54)
Dyrektorzy szkół
(50)
Klasa 7.
(46)
Klasa 8.
(43)
Pracownicy socjalni
(39)
Lekarze
(38)
Nauczyciele akademiccy
(36)
Uczniowie
(36)
18+
(35)
Bibliotekarze
(33)
Szkoły ponadpodstawowe
(33)
Szkoły specjalne
(33)
Uczniowie szkół średnich
(33)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(31)
Terapeuci pedagogiczni
(31)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Wychowawcy klas
(26)
Fizjoterapeuci
(25)
Osoby w wieku starszym
(25)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Nauczyciele matematyki
(23)
Pedagodzy specjalni
(23)
Socjolodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(22)
Niepełnosprawni intelektualnie
(21)
Wychowawcy małych dzieci
(20)
Psychiatrzy
(19)
Nauczyciele szkół średnich
(18)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(18)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Prawnicy
(17)
Nauczyciele historii
(16)
Kobieta
(15)
Licea
(14)
Pedagodzy szkolni
(14)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(14)
Technikum
(14)
Klasa 1
(13)
Pracownicy naukowi
(13)
Ekonomiści
(12)
Nauczyciele geografii
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Dziennikarze
(11)
Klasa 4
(11)
Nauczyciele języków
(11)
Klasa 3
(10)
Nauczyciele biologii
(10)
Policjanci
(10)
Pracodawcy
(10)
Arteterapeuci
(9)
Doradcy zawodowi
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(9)
Klasa 5
(8)
Klasa 8
(8)
Nastolatki
(8)
Nauczyciele chemii
(8)
Nauczyciele muzyki
(8)
Pediatrzy
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy oświaty
(8)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(8)
Adwokaci
(7)
Temat
Kompetencje społeczne
(2)
Dzieci
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia wychowania
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Lisiecki, Kazimierz (1902-1976)
(1)
Nastolatki
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pewność siebie
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychoterapia
(1)
Radość
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samoocena (ocenianie)
(1)
Samoświadomość
(1)
Smutek
(1)
Socjalizacja
(1)
Strach
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Gry i zabawy
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Opracowanie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W publikacji poznają Państwo system wychowania naszych wybitnych pedagogów, ich pracę z dziećmi i młodzieżą w ogniskach wychowawczych, w trudnych czasach przedwojennych, w czasach wojny i w powojennym PRL-u. Książkę przekazuję pedagogom, wychowawcom pracującym w szkołach, w świetlicach miejskich, w ogniskach, w domach dziecka, w każdej placówce oświatowej i wychowawczej, którym na sercu leży dobro dzieci i młodzieży, ich rozwój psychofizyczny, wychowanie ku wartościom. Niniejsza publikacja nie ma ambicji podręcznika akademickiego dla studentów pedagogiki, jednak może być zachętą do poznania polskich i europejskich autorytetów w dziedzinie wychowania. Dla obecnych wychowawców, pracujących w różnych ośrodkach oświatowych i wychowawczych, będzie przewodnikiem po meandrach wychowania. Zawiera bowiem podstawowe praktyczne zasady pedagogiki i sposoby radzenia sobie z dziećmi i młodzieżą w różnych sytuacjach wychowawczych. Źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114319 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104023 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32570, 33675 (2 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35205 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: - 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; - Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; - Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; - Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; - Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach/lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 114255 W F (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom rozwijać umiejętności społeczne. Proponowane gry i zabawy pomogą między innymi: - zintegrować grupę dzieci, które dopiero się poznają - rozwijać u dzieci samoświadomość i samokontrolę - wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych - ćwiczyć umiejętność słuchania, obserwacji i współpracy - rozwiązywać problemy poprzez negocjacje w grupie. Zawarte w zbiorze gry i zabawy mają różny stopień trudności.. Dzięki proponowanym adaptacjom, wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub z zaburzeniami mowy. Szczególną uwagę autorka poświęca dzieciom z zaburzeniami umiejętności społecznych i szkolnych, podpowiadając, w jaki sposób dorośli mogą świadomie i umiejętnie pomóc im w podejmowaniu kolejnych wyzwań. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/155785/jak-ksztaltowac-umiejetnosci-spoleczne-gry-i-zabawy-grupowe-dla-dzieci-od-lat-pieciu-do-jedenastu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Jak nauczyć dzieci szacunku do samych siebie stanowi zbiór 80 gier i zabaw grupowych wzmacniających samoocenę dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych przez Deborah M. Plummer. Autorka ma za sobą szereg doświadczeń związanych z pracą jako terapeutka mowy i języka oraz starszy wykładowca psychologii zdrowia i doradztwa. Przyglądając się zabawom dzieci, możemy zauważyć, jak różnorodne i intensywne interakcje powstają między nimi. Organizując z najlepszą intencją grę dla nich możemy jednak nie zauważać, że każde dziecko będzie nieco inaczej odbierać sytuację, w jakiej zostało postawione. Dla części dzieci gry będą źródłem rozrywki, energii i przyjemności, dla innych (np. nieśmiałych, przepełnionych strachem lub mających problemy ze zrozumieniem polecenia) mogą okazać się udręką czy też po prostu męczącym punktem dnia do przetrzymania. A ponieważ interakcje między rówieśnikami są jednym z ważniejszych elementów budujących samoocenę i skutkujących w dorosłym życiu, ważne jest, by dostrzegać wagę i siłę procesów, jakie zachodzą w grupie. Taka sama gra, w zależności od sposobu jej przeprowadzenia, może zarówno pogrążać dziecko w negatywnych emocjach i doświadczeniach, jak i wspierać je, wydobywając jego wartość oraz budując szacunek dzieci między sobą. Lektura ta stanowi materiał pokazujący, jak prawidłowo kierować procesami grupowymi i jak nauczyć dzieci szacunku do samych siebie. Książka dzieli się na dwie główne części. Pierwsza stanowi niedługie wprowadzenie w poruszaną tematykę, czyli przedstawia teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące budowania poczucia własnej wartości. Dowiemy się tutaj, czym jest samoocena i dlaczego poprzez gry i zabawy warto wspierać zdrowe odniesienie dzieci do samych siebie. Część druga, która stanowi trzon książki, zawiera zbiór gier i zabaw wzmacniających samoocenę. Aktywności są podzielone na kilka sekcji według schematu: rozgrzewka, siedem podstawowych elementów zdrowej samooceny i kończenie. Są one nastawione na uczenie dzieci postrzegania szerszej perspektywy świata, siebie i innych, na rozumienie zachowań innych ludzi i dostrzeganie ich wartości. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych umiejętności i nastawień, które są przy okazji ćwiczone przez dzieci, takich jak zaufanie, współpraca, słuchanie, udzielanie wskazówek, obserwacja czy samoświadomość. Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, pracowników świetlic, rodziców i terapeutów, którzy chcą wspierać dzieci w budowaniu zdrowego poczucia własnej wartości przez rozwijanie adekwatnej i stabilnej samooceny. Gry są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego, które to wskazówki dotyczą stopnia trudności, wieku uczestników, możliwości wzbogacenia lub adaptacji dla dzieci niepełnosprawnych, dzięki czemu zabawy można bez trudu przystosować do najróżniejszych grup. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4917917/jak-nauczyc-dzieci-szacunku-do-samych-siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36511 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej