Niezgoda Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(4)
Wypożyczalnia Bełchatów
(1)
Wypożyczalnia Radomsko
(1)
Wypożyczalnia Tomaszów
(1)
Autor
Krzyżanowski Julian (1892-1976).
(425)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(411)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(395)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(376)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(325)
Niezgoda Ewa
(-)
Suchodolski Bogdan (1903-1992).
(317)
Prus Bolesław (1847-1912)
(311)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(297)
Szekspir William (1564-1616).
(272)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(256)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(221)
Okoń Wincenty (1914-2011).
(219)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(212)
Markiewicz Henryk (1922-2013).
(198)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(187)
Wyka Kazimierz (1910-1975)
(180)
Kochanowski Jan (1530-1584).
(179)
Tuwim Julian (1894-1953)
(178)
Żeleński (Boy) Tadeusz.
(174)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(172)
Konopnicka Maria
(165)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(165)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(160)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(158)
Praca zbiorowa
(157)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(157)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(154)
Hertz Paweł (1918-2001)
(153)
Kieniewicz Stefan (1907-1992)
(152)
Lem Stanisław (1921-2006)
(148)
Jakubowski Jan Zygmunt (1909-1975)
(145)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(145)
Popławska Anna
(142)
Jastrun Mieczysław (1903-1983).
(141)
Parandowski Jan (1895-1978).
(141)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(139)
Staff Leopold (1878-1957)
(138)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(137)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(135)
Broniewski Władysław (1897-1962).
(134)
Puszczewicz Barbara.
(134)
Tołstoj Lew.
(134)
Klemensiewicz Zenon (1891-1969).
(133)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(132)
Słowacki Juliusz
(132)
Tolstoj Lev Nikolaevič (1828-1910).
(131)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(130)
Doroszewski Witold (1899-1976)
(127)
Kotarbiński Tadeusz (1886-1981).
(126)
Pigoń Stanisław (1885-1968).
(126)
Krasicki Ignacy (1735-1801)
(125)
Lenin Vladimir Il'ič (1870-1924).
(125)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832).
(124)
Conrad Joseph (1857-1924)
(122)
Krawczuk Aleksander (1922-2023)
(121)
Radzicki Józef
(119)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(117)
Bratny Roman (1921-2017).
(116)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(116)
Tazbir Janusz (1927-2016)
(112)
Lenartowicz Teofil
(111)
Lenin Włodzimierz.
(111)
Stawar Andrzej (1900-1961).
(111)
Kydryński Juliusz (1921-1994)
(109)
Nałkowska Zofia (1884-1954)
(108)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(105)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(105)
Żeromski Stefan (1864-1925).
(105)
Dostoevskij Fëdor Mihajlovič (1821-1881).
(104)
Sandemo Margit (1924-2018)
(104)
Estreicher Karol (1827-1908).
(103)
Kobyliński Szymon (1927-2002)
(103)
Rzehak Wojciech (1967- )
(101)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(101)
Bunsch Karol (1898-1987)
(100)
Dostojewski Fiodor.
(100)
Prus Bolesław
(100)
Gałczyński Konstanty Ildefons (1905-1953).
(99)
Głowiński Michał (1934-2023)
(99)
Jasienica Paweł (1909-1970)
(99)
Zimnicka Iwona (1963- )
(99)
Żukrowski Wojciech (1916-2000)
(99)
Janion Maria (1926-2020)
(98)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(97)
Mann Thomas (1875-1955).
(97)
Jałowiec Magdalena.
(96)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(95)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(94)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(94)
Witkiewicz Stanisław Ignacy (1885-1939)
(93)
Mróz Remigiusz (1987- )
(92)
Steel Danielle (1947- )
(92)
Błoński Jan (1931-2009)
(91)
Galsworthy John (1867-1933)
(91)
Gomulicki Wiktor
(91)
Pieter Józef (1904-1989)
(91)
Pollak Seweryn (1907-1987)
(91)
Włodarczyk Barbara.
(91)
Helsztyński Stanisław (1891-1986).
(90)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Temat
Zaburzenia zachowania
(3)
Psychologia dziecka
(2)
Psychoterapia
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Marihuana
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samoocena (ocenianie)
(1)
Samoświadomość
(1)
Seksualność
(1)
Uczniowie
(1)
Wpływ na zdrowie
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Gry i zabawy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdziały tej książki jakkolwiek różnych autorów tworzą bardzo logiczny ciąg zdarzeń naprawczo-terapeutycznych dzieci i młodzieży trudnej i krnąbrnej. Zaczynając od rozmowy motywującej z takim delikwentem, przyprowadzonym do poradni przez rodziców i zupełnie niemającym ochoty na jakiekolwiek naprawianie, która jeśli jest umiejętnie przeprowadzona powoduje, że młody człowiek już mniej niechętnie przychodzi na następną sesję i naprawcze koło zaczyna się kręcić. Kolejne rozdziały omawiają przydatność technik poznawczo-behawioralnych w szkole, jak postępować z przypadkami zachowań seksualizujących w szkole, dzieci lękowe, środki odurzające, ze szczególnym uwzględnieniem dopalaczy i marihuany (uwaga: marihuana jest w pewnym sensie społecznie akceptowana, natomiast autorka tu jasno pokazuje, jak wielkie i nieodwracalne szkody czyni w młodym organizmie), a na koniec wskazówki postępowania, kiedy trzeba do szkoły zawezwać policję. Bardzo ciekawa lektura dla psychologów, pedagogów, rodziców, nauczycieli i wszystkich innych zainteresowanych. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93498 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29540 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Jak nauczyć dzieci szacunku do samych siebie stanowi zbiór 80 gier i zabaw grupowych wzmacniających samoocenę dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych przez Deborah M. Plummer. Autorka ma za sobą szereg doświadczeń związanych z pracą jako terapeutka mowy i języka oraz starszy wykładowca psychologii zdrowia i doradztwa. Przyglądając się zabawom dzieci, możemy zauważyć, jak różnorodne i intensywne interakcje powstają między nimi. Organizując z najlepszą intencją grę dla nich możemy jednak nie zauważać, że każde dziecko będzie nieco inaczej odbierać sytuację, w jakiej zostało postawione. Dla części dzieci gry będą źródłem rozrywki, energii i przyjemności, dla innych (np. nieśmiałych, przepełnionych strachem lub mających problemy ze zrozumieniem polecenia) mogą okazać się udręką czy też po prostu męczącym punktem dnia do przetrzymania. A ponieważ interakcje między rówieśnikami są jednym z ważniejszych elementów budujących samoocenę i skutkujących w dorosłym życiu, ważne jest, by dostrzegać wagę i siłę procesów, jakie zachodzą w grupie. Taka sama gra, w zależności od sposobu jej przeprowadzenia, może zarówno pogrążać dziecko w negatywnych emocjach i doświadczeniach, jak i wspierać je, wydobywając jego wartość oraz budując szacunek dzieci między sobą. Lektura ta stanowi materiał pokazujący, jak prawidłowo kierować procesami grupowymi i jak nauczyć dzieci szacunku do samych siebie. Książka dzieli się na dwie główne części. Pierwsza stanowi niedługie wprowadzenie w poruszaną tematykę, czyli przedstawia teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące budowania poczucia własnej wartości. Dowiemy się tutaj, czym jest samoocena i dlaczego poprzez gry i zabawy warto wspierać zdrowe odniesienie dzieci do samych siebie. Część druga, która stanowi trzon książki, zawiera zbiór gier i zabaw wzmacniających samoocenę. Aktywności są podzielone na kilka sekcji według schematu: rozgrzewka, siedem podstawowych elementów zdrowej samooceny i kończenie. Są one nastawione na uczenie dzieci postrzegania szerszej perspektywy świata, siebie i innych, na rozumienie zachowań innych ludzi i dostrzeganie ich wartości. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych umiejętności i nastawień, które są przy okazji ćwiczone przez dzieci, takich jak zaufanie, współpraca, słuchanie, udzielanie wskazówek, obserwacja czy samoświadomość. Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, pracowników świetlic, rodziców i terapeutów, którzy chcą wspierać dzieci w budowaniu zdrowego poczucia własnej wartości przez rozwijanie adekwatnej i stabilnej samooceny. Gry są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego, które to wskazówki dotyczą stopnia trudności, wieku uczestników, możliwości wzbogacenia lub adaptacji dla dzieci niepełnosprawnych, dzięki czemu zabawy można bez trudu przystosować do najróżniejszych grup. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4917917/jak-nauczyc-dzieci-szacunku-do-samych-siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36511 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej