Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(461)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(460)
Publikacje naukowe
(91)
Poradniki i przewodniki
(40)
Publikacje fachowe
(31)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
E-booki
(3)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(652)
wypożyczone
(48)
nieokreślona
(20)
tylko na miejscu
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(219)
Czytelnia Piotrków
(16)
Wypożyczalnia Bełchatów
(145)
Czytelnia Bełchatów
(3)
Wypożyczalnia Opoczno
(111)
Wypożyczalnia Radomsko
(119)
Wypożyczalnia Tomaszów
(126)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002).
(14)
Makowska Alicja
(12)
Sujak Elżbieta.
(12)
Wojnar Irena (1924- ).
(11)
Obuchowska Irena (1932-2016)
(7)
Birch Ann
(6)
Clero Claude.
(6)
Gloton Robert.
(6)
Olejnik Marian.
(6)
Urban Bronisław (1942- )
(6)
Łuczyński Jan (1957-2010).
(6)
Żebrowska Maria (1900-1978).
(6)
Borecka-Biernat Danuta
(5)
Browne Deborah.
(5)
Debesse Maurice (1903-1992)
(5)
Filipczuk Halina (1924-2003).
(5)
Gaś Zbigniew B. (1952- ).
(5)
Hollin Clive R.
(5)
Niebrzydowski Leon (1931-2003)
(5)
Palmer Emma J.
(5)
Rembowski Józef (1923-1995).
(5)
Robinson Bryan E. (1945- ).
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Suchodolski Bogdan (1903-1992).
(5)
Faber Adele (1928- )
(4)
Horosiewicz Beata
(4)
Jusewicz-Kalter Ewa.
(4)
Malim Tony
(4)
Mazlish Elaine (1925- )
(4)
Moneta-Malewska Maria.
(4)
Ochmański Marian (1936- ).
(4)
Okupniak Liliana
(4)
Parnowski Tadeusz (1946- ).
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Plopa Mieczysław (1948- )
(4)
Pospiszyl Irena.
(4)
Ribner Neil G.
(4)
Rola Jarosław.
(4)
Strelau Jan (1931-2020)
(4)
Waśkiewicz Olena (1974- )
(4)
Wilmes David J.
(4)
Wolańczyk Tomasz
(4)
Wysocka Ewa
(4)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(4)
Andruszko Robert
(3)
Aron Elaine N.
(3)
Carr Alan (1957- ).
(3)
Chłopkiewicz Maria (1943- ).
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Dymara Bronisława (1932-2013).
(3)
Dąbrowski Kazimierz (1902-1980).
(3)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(3)
Gębuś Dorota
(3)
Jablow Martha M.
(3)
Jackiewiczowa Elżbieta (1902-1976)
(3)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(3)
Jędrzejko Mariusz (1959- )
(3)
Kendall Philip C. (1950- )
(3)
Ogińska-Bulik Nina
(3)
Pospiszyl Kazimierz (1938- ).
(3)
Prokosz Małgorzata (1962- )
(3)
Ptaszyńska Wanda.
(3)
Radziwiłłowicz Wioletta.
(3)
Rhoden J. Lyn.
(3)
Rybski Jarosław (1966- ).
(3)
Szymankiewicz Monika.
(3)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(3)
Widawska Edyta
(3)
Wieczorek Zbigniew
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Augustyn Józef (1950- ).
(2)
Babiuch Małgorzata (1960- )
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Bartkowicz Zdzisław (1947- ).
(2)
Bennett Shannon M.
(2)
Bujnik Adam
(2)
Burch Noel.
(2)
Campbell Ross (1936- ).
(2)
Carper Steve.
(2)
Carr Alan (1957- )
(2)
Chiles John.
(2)
Collados Zorraquino José.
(2)
Dimoff Timothy.
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Elliott Julian (1955- )
(2)
Erikson Erik H. (1902-1994).
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- ).
(2)
Gaca Andrzej (1951- ).
(2)
Gandecki Andrzej.
(2)
Gołąb Andrzej (1945- ).
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(2)
Gulla Bożena.
(2)
Gurycka Antonina (1920-2009).
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hejmej Przemysław.
(2)
Hornowski B.
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(68)
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(117)
1990 - 1999
(88)
1980 - 1989
(35)
1970 - 1979
(43)
1960 - 1969
(30)
1950 - 1959
(6)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(98)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(462)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(461)
nieznany (0)
(1)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(42)
Nauczyciele
(37)
Psycholodzy
(29)
Pedagodzy
(17)
Psychoterapeuci
(14)
Studenci
(12)
Szkoły wyższe
(10)
Młodzież
(6)
Terapeuci
(6)
Pediatrzy
(5)
9-13 lat
(4)
Lekarze
(3)
Neurolodzy
(3)
Psychiatrzy
(3)
14-17 lat
(2)
Nastolatki
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 7.
(1)
Logopedzi
(1)
Medioznawcy
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Politolodzy
(1)
Pracownicy młodzieżowi
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rodzice adopcyjni
(1)
Rodzice zastępczy
(1)
Socjolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Młodzież
(329)
Psychologia dziecka
(93)
Wychowanie w rodzinie
(59)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(47)
Dzieci
(40)
Niedostosowanie społeczne
(33)
Psychologia rozwojowa
(29)
Psychoterapia
(28)
Depresja psychiczna
(27)
Dziecko
(27)
Psychologia
(25)
Rodzina
(25)
Agresywność
(24)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(22)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(21)
Metody wychowawcze
(20)
Nastolatki
(20)
Twórczość dzieci i młodzieży
(20)
Wychowanie
(20)
Wydawnictwa popularne
(20)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(19)
Młodzież niedostosowana społecznie
(18)
Samobójstwo
(18)
Młodzież trudna
(17)
Osobowość
(17)
Podręczniki akademickie
(17)
Socjologia młodzieży
(17)
Uczucia
(17)
Dojrzewanie
(16)
Narkomania dzieci i młodzieży
(16)
Psychologia młodzieży
(16)
Relacje międzyludzkie
(15)
Rozwój osobowości
(15)
Wychowanie estetyczne
(13)
Alkoholizm
(12)
Materiały konferencyjne
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Psychologia wychowawcza
(12)
Zaburzenia zachowania
(12)
Psychologia społeczna
(11)
Samookaleczenie
(11)
Uczniowie
(11)
Zaburzenia psychiczne
(11)
Zachowanie
(11)
Dziecko trudne
(10)
Myślenie twórcze
(10)
Pokwitanie
(10)
Socjologia
(10)
Zachowania samobójcze
(10)
Zapobieganie
(10)
Narkotyki
(9)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Lęk
(8)
Postawy
(8)
Socjoterapia
(8)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(8)
Zaburzenia emocjonalne
(8)
Anoreksja
(7)
Narkomania
(7)
Patologia społeczna
(7)
Poczucie własnej wartości
(7)
Przemoc
(7)
Przyjaźń
(7)
Stres
(7)
Wartość
(7)
Zdrowie psychiczne
(7)
Bulimia
(6)
Czytelnictwo młodzieżowe
(6)
Pedagogika opiekuńcza
(6)
Psychologia kliniczna
(6)
Rodzice
(6)
Samopoznanie
(6)
Stres pourazowy
(6)
Zaburzenia odżywiania
(6)
Zachowania ryzykowne
(6)
Zdolności
(6)
Cyberprzemoc
(5)
Dziewczęta
(5)
Grupy rówieśnicze
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Leczenie
(5)
Młodzież z depresją
(5)
Nauczyciele
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Podręczniki
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Rodzicielstwo
(5)
Szkolnictwo
(5)
Sztuka
(5)
Sztuka dziecka
(5)
Techniki projekcyjne (psychol.)
(5)
Temperament
(5)
Twórczość
(5)
Zaburzenia lękowe
(5)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(5)
Alkoholizm w rodzinie
(4)
Aspiracje
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-2000
(8)
1945-1989
(4)
1901-2000
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Goniądz (woj. podlaskie, pow. moniecki, gm. Goniądz)
(1)
Milwaukee (Stany Zjednoczone)
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(48)
Praca zbiorowa
(29)
Opracowanie
(23)
Podręcznik
(23)
Raport z badań
(9)
Wydawnictwa popularne
(7)
Monografia
(6)
Wywiad dziennikarski
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Materiały konferencyjne
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Kompendia i repetytoria
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Esej
(1)
Gry komputerowe
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Program nauczania
(1)
Protokoły
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(169)
Edukacja i pedagogika
(78)
Medycyna i zdrowie
(46)
Socjologia i społeczeństwo
(37)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(15)
Filozofia i etyka
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
464 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci...)
Grupowy trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera stanowi gotowy program nauczania, przeznaczony dla psychologów, nauczycieli i pozostałych specjalistów prowadzących tego typu terapię. Oparty na ustaleniach naukowych materiał stanowi wprowadzenie do zagadnienia zespołu Aspergera i problematyki umiejętności społecznych, w tym kwestii diagnostyki i oceny, znaczenia dobrych umiejętności społecznych oraz podejść terapeutycznych. Główna część publikacji jest przygotowana do powielania i składa się z opisu 10 sesji podstawowych oraz 13 sesji uzupełniających, które obejmują takie tematy, jak powitania, emocje, wyraz twarzy i umiejętności konwersacyjne. W każdej sesji przedstawiono określone cele i rezultaty, wyjaśnienie ich znaczenia, szczegółowe instrukcje krok po kroku przeznaczone dla osób prowadzących grupę oraz ulotki dla rodziców i nauczycieli. Kompletny i praktyczny program treningu umiejętności społecznych stanowi przydatny materiał dla psychologów, nauczycieli, rodziców oraz pozostałych specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą z zespołem Aspergera. Źródło opisu: https://www.harmonia.edu.pl/pl/product/grupowy-trening-umiejetnosci-spolecznych-dla-dzieci-i-mlodziezy-z-zespolem-aspergera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115586 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34437 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103061, 103062 (2 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31923 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36290 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kończę z tym : dlaczego dzieci nie chcą żyć / Marta Guzowska. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2022. - 302, [2] strony ; 21 cm.
Ta książka nigdy nie powinna powstać. Nikt nigdy nie powinien musieć o tym rozmawiać. To nie powinno się dziać. Ale się dzieje. I musimy o tym rozmawiać. Dlatego ta książka musiała powstać. Według statystyk Światowej Organizacji Zdrowia samobójstwo jest drugą najczęstszą przyczyną śmierci wśród nastolatków na świecie. Być może nawet pierwszą. Tak bardzo dzieci nie chcą żyć. Także polskie dzieci. "Kończę z tym. Dlaczego dzieci nie chcą żyć?" - książka Guzowskiej Marta Guzowska, pisarka i matka, otwiera nam oczy na wiele rzeczy. Pokazuje, jak wielki ból potrafią odczuwać nastolatkowie. Pokazuje ich codzienną walkę o kolejny dzień życia. Pokazuje naszą bezradność. Nasze błędy i nasz strach. Rozmawia z ekspertami, którzy próbują nam wyjaśnić, jak bardzo może boleć życie. I co możemy zrobić, by ten ból złagodzić. Wreszcie o ból spyta nastolatków. I ten ból poczujemy także my. Wszystko po to, by uratować życie dzieci. Być może także naszych. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Narkotyki a demoralizacja : szansa na zmianę / redakcja naukowa Grzegorz Kudlak, Wojciech Wypler. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2018. - 225 stron : wykres ; 23 cm.
(Engram)
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Zebrane artykuły, autorstwa specjalistów w takich dziedzinach naukowych jak psychiatria, psychologia, pedagogika czy prawo, oraz praktyków pracujących z młodzieżą w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych, wspierają aktualną wiedzę dotyczącą omawianych zagadnień. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich. źródło opisu: www.ksiegarnia.difin.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Rozdział 1: Socjoterapia w pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie / Marta Porembska ; "Moja reakcja w relacjach" - program socjoterapeutyczny dla uczniów klas II szkoły podstawowej doświadczających trudności w budowaniu relacji rówieśniczych / Anna Izdebska ; "Wciśnij ESc i żyj - w zgodzie ze sobą i światem" - program socjoterapetyczny usprawniający funkcjonowanie w grupie rówieśniczej dzieci z klas VII zaburzone przez izolację z powodu pandemii CONID-19 / Anna Buczek.
Część szósta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych do różnych grup odbiorców, przede wszystkim przejawiających zaburzenia zachowania, a także zaburzenia w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają zagadnienia dotyczące trudności m.in. w: - budowaniu relacji u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - kształtowaniu adekwatnego obrazu samego siebie wynikające z braku zaufania w relacjach z innymi ludźmi (w tym z rówieśnikami) wśród dzieci w wieku 8-10 lat; - funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej wśród dzieci z klas VII szkoły podstawowej, będące wynikiem izolacji z powodu pandemii COVID-19. [Difin]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy - doświadczeni polscy terapeuci - ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie, w tym: • stawianie diagnozy, • tworzenie planu leczenia, • zawieranie kontraktu z pacjentem i jego rodzicami, • wybór programu terapeutycznego, • opracowanie konceptualizacji przypadku, • budowane relacji, • wzbudzanie motywacji, • omawianie trudności w pracy z pacjentem podczas superwizji. Prezentowane wiadomości zostały zilustrowane przykładami i opisami przypadków leczenia takich zaburzeń, jak: depresja, choroba afektywna-dwubiegunowa, zaburzenia lękowe, PTSD, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne, samookaleczenia, zaburzenia odżywiania, ADHD, agresja i zaburzenia zachowania, choroba tikowa, moczenie nocne oraz zanieczyszczanie się. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów do wykorzystania w trakcie terapii - zarówno jako podpowiedź dla specjalisty (wzór wywiadu, schemat sesji, wzory kontraktów terapeutycznych, szablony do konceptualizacji), jak i do pracy z dzieckiem i jego rodzicami podczas sesji. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Sytuacje trudne są integralną część ludzkiego życia. Stanowią one zarówno zagrożenie dla dobrostanu jednostki, jak i szansę dla jej rozwoju i wzrostu, czasami są jedyną drogą prowadzącą do uzyskania pożądanych rezultatów. Zatem ważne jest, aby jednostka konfrontująca się z sytuacjami trudnymi, miała umiejętność radzenia sobie z nimi. Autorka opracowania za sytuację trudną uznaje taką, która przerasta możliwości adaptacyjne jednostki. Sytuacje tego typu są bardzo rozpowszechnione w życiu każdego człowieka i są one bardzo różnorodne. Przedmiotem swojego zainteresowania Autorka czyni jeden rodzaj takich sytuacji, a mianowicie sytuacje konfliktu społecznego. Ważne jest skupienie uwagi właśnie na konfliktach społecznych, ze względu na powszechność oraz na ich ogromne znaczenie w życiu każdego człowieka. Autorka swoje zainteresowanie tym zagadnieniem ogranicza się do ściśle określonej grupy, jaką jest młodzież w okresie dorastania. Cenne należy uznać podjęcie przez Autorkę kwestii zmagania się młodzieży z sytuacjami konfliktu społecznego, poznanie strategii w radzeniu sobie z nimi i psychospołecznych uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów. Zagadnienie radzenia sobie przez młodego człowieka w sytuacji konfliktu społecznego ma duże znaczenie teoretyczne, ponieważ pozwala na coraz lepsze rozumienie mechanizmów rządzących funkcjonowaniem adolescenta w konflikcie i na coraz lepszą konceptualizację tego zjawiska. Duże jest także znaczenie praktyczne tego opracowania. To znaczenie praktyczne widoczne jest szczególnie w obszarze psychologii wychowania i psychologii klinicznej. Zdobyta wiedza pozwala bowiem na opracowanie adekwatnych i skutecznych interwencji terapeutycznych oraz działań profilaktycznych. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36379 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29032 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26605 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychospołeczne konteksty relacji rodzinnych / redakcja Teresa Rostowska, Aleksandra Lewandowska-Walter. - Warszawa : Difin, 2019. - 363 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Rodzina jest podstawową komórką społeczną, wspólnotą osób, która cechuje się niepowtarzalnym i jedynym w swoim rodzaju układem relacji międzyludzkich, stanowiących nieodzowną potrzebę każdego człowieka i część jego życia. Specyfika relacji rodzinnych, warunkowana jest przez wiele czynników, między innymi takich jak: rodzaj grupy i jej struktura, siła więzi międzyosobowej, preferowany system wartości, społecznie określone role i zadania rozwojowe, które członkowie danej grupy zobowiązani są pełnić. Monografia składa się z opracowań wielu polskich psychologów, mających duże doświadczenie w badaniach nad różnymi problemami życia małżeńskiego i rodzinnego. Teksty poszczególnych autorów zamieszczone w tej książce, z uwagi na specyfikę poruszanych w nich problemów, ujęte zostały w trzech następujących obszarach tematycznych: Relacje rodzinne w kontekście współczesnych przemian społecznych; Relacje rodzinne w kontekście rozwoju indywidualnego; Relacje rodzinne w kontekście zdrowia. Takie usystematyzowanie opracowania pozwala spojrzeć na problem relacji rodzinnych z różnej perspektywy psychologicznej oraz w sposób bardziej wyrazisty dostrzec ich specyfikę, złożoność i wielorakość uwarunkowań. źrodło opisu: www.taniaksiazka.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110825 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychospołeczne konteksty relacji rodzinnych / redakcja Teresa Rostowska, Aleksandra Lewandowska-Walter. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 363 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Rodzina jest podstawową komórką społeczną, wspólnotą osób, która cechuje się niepowtarzalnym i jedynym w swoim rodzaju układem relacji międzyludzkich, stanowiących nieodzowną potrzebę każdego człowieka i część jego życia. Specyfika relacji rodzinnych, warunkowana jest przez wiele czynników, między innymi takich jak: rodzaj grupy i jej struktura, siła więzi międzyosobowej, preferowany system wartości, społecznie określone role i zadania rozwojowe, które członkowie danej grupy zobowiązani są pełnić. Monografia składa się z opracowań wielu polskich psychologów, mających duże doświadczenie w badaniach nad różnymi problemami życia małżeńskiego i rodzinnego. Teksty poszczególnych autorów zamieszczone w tej książce, z uwagi na specyfikę poruszanych w nich problemów, ujęte zostały w trzech następujących obszarach tematycznych: Relacje rodzinne w kontekście współczesnych przemian społecznych; Relacje rodzinne w kontekście rozwoju indywidualnego; Relacje rodzinne w kontekście zdrowia. Takie usystematyzowanie opracowania pozwala spojrzeć na problem relacji rodzinnych z różnej perspektywy psychologicznej oraz w sposób bardziej wyrazisty dostrzec ich specyfikę, złożoność i wielorakość uwarunkowań. Źródło opisu: https://ksiegarnia.difin.pl/psychospoleczne-konteksty-relacji-rodzinnych.
Spis treści: Część I. RELACJE RODZINNE W KONTEKŚCIE WSPÓŁCZESNYCH PRZEMIAN SPOŁECZNYCH: Rozdział 1. Specyfika funkcjonowania podsystemu rodzicielskiego we współczesnej rodzinie / Barbara Harwas-Napierała. Rozdział 2. Relacje rodziców z dzieckiem prenatalnym / Dorota Kornas-Biela. Rozdział 3. Postrzeganie relacji i postaw rodzicielskich przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. Rozdział 4. Rola dziadków we współczesnym systemie rodzinnym / Teresa Rostowska. Rozdział 5. Relacje międzypokoleniowe w rodzinie: rola dziadków w percepcji wnuków w wieku szkolnym / Karolina Appelt. Rozdział 6. Wybrane uwarunkowania jakości życia małżeńskiego u bezdzietnych kobiet i mężczyzn / Joanna Kucharewicz, Ewelina Stryjniak. Rozdział 7. Rozwody jako niepokojące zjawisko współczesności. Psychologiczna perspektywa badań / Mieczysław Plopa. Część II. RELACJE RODZINNE W KONTEKŚCIE ROZWOJU INDYWIDUALNEGO: Rozdział 1. Relacje pomiędzy rolami rodzinnymi a pracą zawodową / Adam Biela. Rozdział 2. Praca zawodowa rodziców poza granicami kraju a poziom spójności rodziny / Barbara Sordyl-Lipnicka, Irena Pufal-Struzik. Rozdział 3. Rola relacji między rodzeństwem w procesie kształtowania się tożsamości / Aleksandra Lewandowska-Walter, Piotr Połomski, Aleksandra Peplińska, Judyta Borchet. Rozdział 4. Temperament i struktura rodziny a nieprzystosowanie społeczne adolescentów w klasie szkolnej / Magdalena Chęć, Ewa Łodygowska. Rozdział 5. Między normą a patologią, czyli zawiłe drogi trajektorii rozwojowej psychopatii / Beata Pastwa-Wojciechowska, Marcin Szulc. Część III. RELACJE RODZINNE W KONTEKŚCIE ZDROWIA: Rozdział 1. Choroby dermatologiczne jako czynniki ryzyka zaburzeń w funkcjonowaniu rodziny / Stanisława Steuden. Rozdział 2. Psychologiczne aspekty funkcjonowania rodzin zmagających się ze stwardnieniem rozsianym / Natalia Treder-Rochna, Krzysztof Jodzio. Rozdział 3. Stan cywilny a nasilenie problemów zdrowia psychicznego u osób starszych / Ewa Zasępa, Monika Misiec. Rozdział 4. Rola wybranych predyktorów dobrostanu psychicznego u dorosłego rodzeństwa osób z niepełnosprawnością / Joanna Kucharewicz, Magdalena Kornatka. Rozdział 5. Komunikacja z pacjentami z MPD i niepełnosprawnością intelektualną w ocenie opiekunów rodzinnych / Aleksandra Kroll. Rozdział 6. Terapia psychologiczna a jakość życia małżonków osób chorujących przewlekle / Anna Szeniman-Łysak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko - takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: • radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, • być „tu i teraz”, • nauczyć się tolerować niepewność, • rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego. Agnieszka Tousty-Ingielewicz psycholożka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna PTTPB, Centrum psychoterapii E-Moc-Ja. źródło opisu: https://www.gwp.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 110683 W (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27234 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienia dotyczące uwarunkowań nieprzystosowania społecznego stanowią częstą problematykę prac badawczych i naukowych w Polsce, jednak analiza tego problemu w kontekście zasobów, jakie posiada młodzież nieprzystosowana, wydaje się na tym polu sfragmentaryzowana. Autorzy, którzy podejmują się badań związanych z młodzieżą przejawiającą symptomy demoralizacji i popełniającą czyny karalne, skupiają się na przyczynach dezadaptacji młodych ludzi czy znaczeniu różnych problemów w ich życiu. W naszym przekonaniu, aby działania naprawcze były skuteczne, powinno się analizować funkcjonowanie młodzieży nieprzystosowanej z perspektywy posiadanych przez nią zasobów. Sądzimy, że istnieje wysoka potrzeba diagnozowania zasobów osobistych i społecznych młodzieży, ponieważ mogą być płaszczyzną odbicia, która będzie sprzyjać kształtowaniu zachowań akceptowanych i rozwojowi tożsamości zintegrowanej. Celem przeprowadzonych badań było rozpoznanie poziomu zasobów osobistych (poczucie koherencji, prężność, sprężystość) w grupie młodzieży nieprzystosowanej społecznie (nieletnich skierowanych do ośrodków kuratorskich) oraz ustalenie czy poziom zasobów osobistych łączy się z poczuciem otrzymywanego wsparcia (od rodziców, nauczycieli rówieśników) oraz z poczuciem negatywnych relacji w rodzinie, szkole i grupie rówieśników. Rezultaty prowadzonych badań pozwalają sformułować hipotezy badawcze, w których zakłada się że na rozwój i wystąpienie prężności, sprężystości i poczucia koherencji ma wpływ szereg czynników, do których zalicza się: atrybuty indywidualne, środowisko rodzinne i czynniki kontekstualne (wsparcie społeczne). Otrzymane wyniki badań wskazywały, że zasoby osobiste są związane z czynnikami wspierającymi i czynnikami ograniczającymi. Predyktorem wszystkich wyróżnionych zasobów jest wsparcie rodzinne. Wsparcie szkolne pełni funkcję predykcyjną dla sprężystości psychicznej, natomiast negatywne relacje w szkole obniżają poczucie koherencji. Wyniki badań przedstawione w książce, które oddajemy w ręce Czytelników, wnioski, proponowany program profilaktyczno-wychowawczy, analizy teoretyczne, informacje o funkcjonowaniu elementów systemu resocjalizacji mogą być przydatne nie tylko dla studentów pedagogiki resocjalizacyjnej, pracowników naukowo-dydaktycznych, teoretyków, specjalistów, lecz także szerokiego grona praktyków, profesjonalistów pracujących z młodzieżą niedostosowaną społecznie. Mogą stać się gotowym materiałem do zastosowania, skłaniać do prowadzenia dalszych badań i aktywności w zakresie rozwijania problematyki zasobów oraz pracy na podstawie potencjałów jednostki i grupy czy środowisk wychowawczych. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111518 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka niniejszej pracy obejmuje zagadnienie życia codziennego młodzieży z niepełnosprawnością ruchową. Celem nadrzędnym podjętych działań badawczych jest rekonstrukcja świata życia przeżywanego przez uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Główny cel uzupełnia cel o charakterze praktycznym: włączenie kategorii codzienności do obszarów badawczych poszukiwań w pedagogice specjalnej, a w szczególności analiz podmiotowego bycia w świecie uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza z nich gromadzi wyjściowe zasoby wiedzy, które są kluczowe dla prowadzonych rozważań nad światem życia codziennego. W centrum rozważań postawiono konkretne jednostki ludzkie – uczniów z niepełnosprawnością ruchową – z ich właściwą naturą, niepowtarzalnością i złożonością. W drugiej części pracy przedstawiono przyjętą w badaniach perspektywę badawczą oraz wyniki analiz ukierunkowanych na odkrywanie tytułowego świata życia uczniów z niepełnosprawnością ruchową. Prezentowane wyniki odnoszą się do indywidualnych doświadczeń uczniów z niepełnosprawnością ruchową w różnych czasoprzestrzeniach życia codziennego takich jak: dom, szkoła, działania leczniczo-rehabilitacyjne oraz przestrzenie czasu wolnego. U progu analiz przyjęto, iż świat społeczny kształtował osoby z niepełnosprawnością oraz pozostaje we wzajemnej relacji ze strukturą „ja” badanych. Książka adresowana jest do opiekunów i nauczycieli młodzieży z niepełnosprawnością ruchową, studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej, kierunków nauczycielskich, pedagogów specjalnych oraz wszystkich zainteresowanych podjętym w niej zagadnieniem. Źródło opisu: https://pedagogiczna.pl/swiat-zycia-codziennego-mlodziezy-z-niepelnosprawnoscia-ruchowa/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115199 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Połóż kres destrukcyjnym zachowaniom – raz na zawsze • Poradź sobie z niepokojącymi, bolesnymi myślami • Naucz się zdrowych strategii radzenia sobie z emocjami Samookaleczanie świadczy o tym, że przeżywasz intensywne, trudne do zniesienia, bardzo nieprzyjemne emocje, z którymi nie potrafisz sobie poradzić. Ranienie ciała pozwala ci dać im upust. Być może masz poczucie, że jesteś do niczego, nie radzisz sobie z życiem lub nienawidzisz siebie. Może często targają tobą uczucia takie jak rozpacz, wstyd, smutek, lęk, gniew czy poczucie winy. Istnieje wiele powodów, dla których ludzie się okaleczają. Niezależnie jednak od powodu prawda jest taka, że samookaleczanie jest destrukcyjnym – i mogącym prowadzić do śmierci – sposobem radzenia sobie z bólem emocjonalnym. Jakaś część ciebie rozumie, że takie postępowanie na dłuższą metę jest niezdrowe i nieskuteczne. Na szczęście istnieją zdrowe i bezpieczne sposoby radzenia sobie z emocjami. Zapoznasz się z nimi w tym poradniku. Dzięki tej książce rozwiniesz cztery ważne umiejętności: uważność – która pozwala doświadczać emocji bez konieczności działania; tolerancję na stres – która pomoże ci zwalczyć chęć okaleczania siebie; regulację emocji – która pomaga zrozumieć i kontrolować bolesne uczucia; skuteczność interpersonalną – która przekłada się na szacunek dla siebie i minimalizuje poczucie bezwartościowości i beznadziei. Źródło opisu: https://www.gwp.pl/samookaleczenia-nastolatkow.html.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114519 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej