Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(190)
Forma i typ
Książki
(190)
Publikacje naukowe
(140)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Publikacje informacyjne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(237)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(132)
Czytelnia Piotrków
(6)
Wypożyczalnia Bełchatów
(49)
Wypożyczalnia Opoczno
(27)
Wypożyczalnia Radomsko
(22)
Wypożyczalnia Tomaszów
(20)
Autor
Szuścik Urszula
(4)
Cudak Sławomir
(3)
Adamek Irena
(2)
Bryl Stanisław Roman (1941- ).
(2)
Cupiał Dariusz
(2)
Czepczor-Bernat Kamila
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Delors Jacques (1925- )
(2)
Fila Jadwiga
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Jakubczak-Krawczyńska Kamila.
(2)
Kornas-Biela Dorota (1949- )
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Kusztal Justyna
(2)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Piątek Karolina
(2)
Rabczuk Wiktor (1931-2020)
(2)
Straus Grażyna.
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Tsirigotis Konstantinos
(2)
Abramowicz Marta (1978- )
(1)
Abramowska Barbara Ewa
(1)
Afeltowicz Łukasz (1982- )
(1)
Al Mufti In'am (1929- ).
(1)
Andruszko Robert
(1)
Andrzejewska Jolanta (pedagogika)
(1)
Antczak Mariola
(1)
Augustyniak Maria psycholog.
(1)
Auleytner Julian (1948- ).
(1)
Badora Aleksandra
(1)
Balcerczyk Ilona
(1)
Banasiński Cezary
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Białek Agnieszka
(1)
Białek Ireneusz.
(1)
Bidziński Karol
(1)
Boch Robert
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowczak Anna
(1)
Borowska Barbara (filolog)
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Browarczyk Łukasz
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Buttler Andrzej (1928-2015).
(1)
Błaszczak Anna.
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Carlson Elizabeth A.
(1)
Celińska-Löwenhoff Magdalena
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Chodkiewicz Tomasz.
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Ciesielska Anna Irena
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Collins W. Andrew
(1)
Czapla Tomasz.
(1)
Czapnik Grzegorz
(1)
Czarzasty Jan.
(1)
Depczyńska Paulina
(1)
Depta Henryk (1938- )
(1)
Drogosz-Zabłocka Elżbieta
(1)
Drążek Oliwia
(1)
Dudzińska Agnieszka
(1)
Dumnicka Kinga.
(1)
Durasiewicz Arkadiusz.
(1)
Dybała Anna.
(1)
Dymek Marzena
(1)
Dąbrowska-Resiak Joanna
(1)
Długosz Piotr
(1)
Egeland Byron
(1)
Faszczowa Anna (1977- )
(1)
Felchner Andrzej (1947- )
(1)
Felhorska Felicja (1895-1970).
(1)
Frejman Mirosław.
(1)
Gacek Justyna.
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gal Katarzyna.
(1)
Gardawski Juliusz (1948- ).
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Giermanowska Ewa.
(1)
Gierszewski Janusz
(1)
Gieseke Wiltrud (1947- )
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- ).
(1)
Golec Agnieszka
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Grabowska Izabela.
(1)
Gruszka Zbigniew
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guszkowska Monika.
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Góralska Renata (1969- )
(1)
Harewska Natalia
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Hrynkiewicz Józefina (1946- ).
(1)
Imiołczyk Barbara.
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(72)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(152)
1989-2000
(7)
1945-1989
(5)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(190)
Język
polski
(189)
Odbiorca
Studenci
(13)
Nauczyciele
(7)
Szkoły wyższe
(6)
Pedagodzy
(5)
Rodzice
(5)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pracownicy naukowo dydaktyczni
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Menedżerowie
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Specjaliści ds. kadr
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Nauczyciele
(16)
Kompetencje zawodowe
(10)
Młodzież
(10)
Rodzina
(10)
Rynek pracy
(9)
Uczniowie
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Jakość życia
(8)
Postawy
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Studenci
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Szkolnictwo
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dzieci
(6)
Opieka społeczna
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Kształcenie
(5)
Młodzież trudna
(5)
Rodzice
(5)
Uczucia
(5)
Absolwenci szkół wyższych
(4)
Adaptacja społeczna
(4)
Aktywizacja zawodowa
(4)
Badania naukowe
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dostęp do oświaty
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Integracja społeczna
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Odbiór społeczny
(4)
Ojcostwo
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pokolenie Z
(4)
Praca
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Zachowania ryzykowne
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Zatrudnienie
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Absolwenci szkół zawodowych
(3)
Aktywność fizyczna
(3)
Aspiracje
(3)
COVID-19
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Edukacja artystyczna
(3)
Ewaluacja
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kultura popularna
(3)
Macierzyństwo
(3)
Media społecznościowe
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie on-line
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Patologia społeczna
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Profilaktyka szkolna
(3)
Rozmnażanie
(3)
Rozwój osobowości
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Socjologia rodziny
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Starzenie się społeczeństwa
(3)
Stres
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Służba więzienna
(3)
Trauma
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Ubóstwo
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowankowie domów poprawczych i wychowawczych
(3)
Zaburzenia psychiczne
(3)
Zawód
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Życie seksualne
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność zawodowa
(2)
Animacja kultury
(2)
Bezdomność
(2)
Chorzy psychicznie
(2)
Czytelnictwo
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dom dziecka
(2)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko z dysleksją
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Temat: czas
2001-
(105)
1989-2000
(21)
1901-2000
(19)
1945-1989
(9)
1801-1900
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1901
(1)
Temat: miejsce
Polska
(103)
Województwo łódzkie (1999- )
(7)
Niemcy
(5)
Czechy
(2)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Piotrków Trybunalski
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Szwecja
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Chiny
(1)
Emilia-Romania (Włochy)
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Goniądz (woj. podlaskie, pow. moniecki, gm. Goniądz)
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Kielce
(1)
Kielce (okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Norwegia
(1)
Obszar Chronionego Krajobrazu Pradoliny Warszawsko-Berlińskiej
(1)
Piotrków Trybunalski (okolice)
(1)
Portugalia
(1)
Powiat białostocki (woj. podlaskie)
(1)
Powiat cieszyński (woj. śląskie)
(1)
Rosja
(1)
Serengeti
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Tarnów (woj. małopolskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Unia Europejska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Zjednoczone Emiraty Arabskie
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(190)
Opracowanie
(73)
Monografia
(33)
Praca zbiorowa
(26)
Dane statystyczne
(5)
Case study (studium przypadku)
(2)
Atlas zwierząt
(1)
Film animowany
(1)
Film japoński
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Manga
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Stan badań
(1)
Sztuka polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(87)
Socjologia i społeczeństwo
(81)
Psychologia
(35)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(17)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(10)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
Zarządzanie i marketing
(5)
Biologia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Historia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Nauka i badania
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
190 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka przedstawia życie poszczególnych członków rodziny, którzy są uwikłani w przemoc domową. W publikacji Czytelnicy znajdą informację, które mogą przyczynić się do lepszego zrozumienia przemocy w rodzinie, jej diagnozy, zasad udzielania pomocy psychologicznej i interwencji kryzysowej w sytuacji przemocy wobec dorosłych i dzieci. Autorka analizuje przemoc ze szczególnym uwzględnienie rodzin, w których, oprócz zjawiska przemocy występuje również alkoholizm, będący dość często źródłem wszystkich nieszczęść i kryzysów rodzinnych. Na uwagę zasługuje opisany system wsparcia dla rodzin dotkniętych przemocą i alkoholizmem. Oprócz analiz teoretycznych w opracowaniu znajdziemy badania diagnostyczne, dotyczące funkcjonowania rodzin przemocowych. Książka jest dedykowana dla osób, decydujących o polityce społecznej w szczególności zaś dla specjalistów do spraw przemocy w rodzinie, osób podejmujących interwencję w przypadku przemocy, pracowników wymiaru sprawiedliwości i pracowników socjalnych. źródło opisu: www.bookmaster.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji omówiono następujące zagadnienia: stosunki w obrębie rodzin, szczególnie w tych prezentujących postawę nadopiekuńczą ; opinie kobiet na temat ich relacji z nadopiekuńczymi rodzicami ; funkcjonowanie kobiet w dorosłości w wybranych rolach społecznych. źródło opisu: www.w.bibliotece.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112591 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka pt.: Zarządzanie w pedagogice, kulturze i sztuce Piotra Szymańskiego i Mirosława Szpakowskiego to z pewnością pozycja innowacyjna, z nowoczesnym (w pozytywnym znaczeniu) spojrzeniem na rozwijające się zespoły stanowiące o współczesnej kulturze Kościoła katolickiego, a zwłaszcza na pracę ich kierownika - lidera, od którego tak wiele zależy. Działalność wszelkiego rodzaju amatorskich chórów, scholi i przykościelnych orkiestr wymaga przecież nie tylko zdolności muzycznych, ale też niezwykłej kreatywności i wiedzy, także tej z zakresu zarządzania. W tym kontekście niniejsza publikacja jest szczególnie potrzebna. Mając świadomość szybkich przemian zachodzących w społeczeństwie z pewnością wymagać będzie kolejnych aktualizacji, na które z niecierpliwością będziemy czekali. prof. dr hab. Monika Mielko-Remiszewska. Źródło opisu: https://www.poczytaj.pl/ksiazka/zarzadzanie-w-pedagogice-kulturze-i-sztuce-szymanski,560233.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114936+CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
"W niniejszej publikacji ocenię ewoluowanie tematyki gier i zabaw ruchowych od początków XIX wieku do dziś. Wyeksponuję przy tym szczególnie te jej komponenty, które pojawiły się w fabułach gier i zabaw współcześnie, jako najbardziej przydatne dla obecnej praktyki szkolnej". źródło opisu: z wprowadzenia/
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z trzech części. Pierwsza część, obejmująca trzy rozdziały, została przygotowane na podstawie kwerendy literatury pedagogicznej i psychologicznej. W rozdziale pierwszym, wprowadzającym w tematykę zdolności, przedstawiłam definicje oraz ważniejsze koncepcje i modele zdolności ogólnych i specyficznych, systemowych oraz rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest zagadnieniu uzdolnień matematycznych. W szczególności ma na celu ukazanie sposobów definiowania i postrzegania struktury uzdolnień matematycznych oraz zaprezentowanie wybranych koncepcji i modeli tychże. W rozdziale trzecim przedstawiłam wyniki ważniejszych badań prowadzonych nad zjawiskiem występowania uzdolnień matematycznych u dzieci i młodzieży, za źródło mając literaturę przedmiotu. Część druga monografii zawiera dziewięć rozdziałów, w których zaprezentowałam wyniki badań własnych. Rozdział czwarty zawiera szczegółowo przedstawiony program badawczy, m.in. cele i zadnia badawcze, charakterystykę osób badanych oraz metod, technik i narzędzi badawczych, którymi posłużyłam się, realizując zamierzenia badawcze. Rozdziały piąty, szósty, siódmy, ósmy, dziewiąty, dziesiąty, jedenasty i dwunasty stanowią prezentację otrzymanych wyników ilościowych i jakościowych, ukazujących, jak kształtują się losy szkolne dzieci uzdolnionych matematycznie. W rozdziałach tych opisuję również czynniki mające związek z demonstrowaniem uzdolnień matematycznych. W części trzeciej niniejszej monografii, na którą składają się rozdziały trzynasty i czternasty, przedstawiłam syntetycznie najważniejsze ustalenia badawcze, wnioski, ich interpretację oraz elementy publicznego dyskursu dotyczącego tych zagadnień w kontekście dotychczasowych ustaleń naukowych. Książkę kończę refleksją nad tym, co moje badania wnoszą do obecnego stanu wiedzy oraz rekomendacjami dla praktyki edukacyjnej. Przygotowana monografia stanowi istotny wkład do obecnego stanu wiedzy o problematyce dotyczącej dziecka uzdolnionego matematycznie. Przeprowadzona wnikliwa kwerenda literatury pokazuje, że niewiele jest publikacji naukowych zajmujących się identyfikacją i rozwijaniem zadatków uzdolnień matematycznych u dzieci na przełomie okresu przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Zaletą tej publikacji jest to, że oparta jest ona na wnikliwych badaniach podłużnych, ale się do nich nie ogranicza, zawiera bowiem także praktyczne rekomendacje dla praktyki edukacyjnej, które mogą być bardzo pomocne w kreowaniu optymalnego środowiska dla dzieci przejawiających zachowania znamionujące uzdolnienia matematyczne. Książka jest adresowana do rodziców i nauczycieli oraz wszystkich, którym los i kariera edukacyjna dzieci uzdolnionych matematycznie nie jest obojętna, a także do studentów i pracowników naukowych, którzy zainteresowani są w ogóle zjawiskiem manifestowania uzdolnień matematycznych u dzieci. źródło opisu: www.impulsoficyna.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 267, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
„Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom. Autorzy objęli przedmiotem swoich rozważań teoretycznych oraz badań empirycznych ważny dla teorii zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) problem badawczy,odpowiadający także na aktualne oraz przyszłe potrzeby praktyki gospodarczej. Publikacja dotyczy kształtowania procesu ZZL w taki sposób, by stymulował on osiąganie celów zrównoważonego rozwoju. Autorzy starają się odpowiedzieć na pytanie,w jaki sposób HRM i projektowanie systemów pracy może przyczynić się do zrównoważonego rozwoju organizacji biznesowych. (…) W książce przedstawiono opis rezultatów badań jakościowych oraz ilościowych, a także wstępnych metaanaliz dotyczących efektów zrównoważonego i zielonego ZKL.” dr hab . Katarzyna Piwowar-Sulej , prof. UEW. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura ruchu dziecka przedszkolnego / Agnieszka Zalewska-Meler. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2019. - 254 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
"Kiedy kończę pisać określony tekst, od razu powstaje w mojej głowie nowe wyzwanie: jak zachęcić do czytania, aby ożywić myśli przelane na papier? Impulsem do realizacji przedsięwzięcia badawczego była chęć wypełnienia luki, jaką dostrzegłam w opracowaniach dotyczących problematyki aktywności ruchowej dziecka przedszkolnego, która najczęściej wpisana jest w obszar rozważań nad prawidłowościami rozwoju, w biologiczno-behawioralną optykę postrzegania dziecka. Posługując się w życiu zawodowym i prywatnym fotografią, dostrzeg­łam, że zdjęcia dziec­ka, które pokazują prawdę utrwalonej danej chwili dzieciństwa, często ukazują je ruchu. Album dziecka zawiera zatrzymane w kadrze gest, mimikę, a przede wszystkim bycie w ruchu, gdzie z perspektywy czasu dziecko samo odkrywa dokonujące się za sprawą ruchu zmiany. Wspomnienia z dzieciństwa niejednokrotnie wiążą się z poczuciem sprawstwa, wolności, niezależności oraz radością, jaką dają bieganie, wspinanie się, pływanie, odbijanie piłki, jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach, łyżwach czy też - jak przekonuje Michał Rusinek - huśtanie.[...] Wyrażam nadzieję, że książka okaże się interesująca dla jej adresatów, czyli nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz kandydatów do tego zawodu, jak również rodziców i opiekunów, tzn. pozwoli zrozumieć istotny obszar dziecięcej codzienności, a zatem zdobywanie doświadczeń ruchowych oraz nadawanie im znaczeń. Wyniki szczegółowej dokumentacji dziecięcych narracji (konstruowanych w relacji dialogicznej z dorosłym/badaczem) oraz analizy zebranego materiału badawczego za pomocą metody ciągłego porównania (z zewnątrz i wewnątrz przypadków) uzmysławiają, że świat ruchu dziecka przedszkolnego, przez bogactwo form aktywności ruchowej, a także zróżnicowanie kontekstu sytuacyjnego i specyfiki językowej dziecka tego okresu, przybiera postać kalejdoskopowego obrazu. Niejednokrotnie elementy związane z dynamiką prezentowanych doświadczeń ruchowych zaskakiwały bądź też zyskiwały na znaczeniu w kolejnych analitycznych zestawieniach pozyskanego materiału badawczego. Świat ruchu dziecka przedszkolnego to świat nieoczywistych zwrotów akcji, sekretów, tajemnic, które dopiero w kołowym obiegu myśli zyskują na znaczeniu". źródło opisu: od autorki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Autorka monografii podjęła wielce udaną próbę ukazania społecznego problemu rodziny w wymiarze wybranego rejonu i środowiska jednego z wielkopolskich miast średniej wielkości, ulokowanego w rejonie tradycyjnie rolniczym o dużym kapitale i potencjale ekonomicznym, a także bogatych wielokulturowych tradycjach strukturyzowania i funkcjonowania społeczności mieszkańców opisywanego miasta i jego wiejskiego zaplecza. Formułowane w pracy tezy zostały udokumentowane materiałem faktograficznym zebranym w toku realizacji autorskiego projektu badania terenowego przeprowadzonego w drugiej dekadzie XXI wieku i stosownie wykorzystane do konstrukcji projektu poznawania i rozwiązywania tego problemu siłami środowiska jego obecności, lokując tym samym zawarty w niej potencjał intelektualny i jego dyskursywny wyraz w obszarze pedagogiki społecznej - dyscypliny szczególnie zainteresowanej losami polskich rodzin i inicjatywami zmierzającymi do łagodzenia i przełamywania doświadczanych przez nie trudności". prof. Jerzy Modrzewski. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114288 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje cyfrowe i ich cyfrowy rozwój / Marlena Plebańska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 222 strony : ilustracje ; 23 cm.
Książka poświęcona jest analizie roli kompetencji cyfrowych we współczesnym świecie, a w tym kontekście zasadności rozwoju w e-edukacji. W publikacji przedstawiono historię, przyczyny powstania edukacji cyfrowej w kontekście społecznym i gospodarczym, historię rozwoju światowej e-edukacji oraz na tym tle powstanie, a także rozwój polskiej e-edukacji. Publikacja prezentuje wyniki prac badawczych autorki poświęconych roli kompetencji cyfrowych w społeczeństwie oraz wpływowi i roli edukacji cyfrowej na ich rozwój. Monografia prezentuje początki edukacji cyfrowej w Polsce, pierwsze konferencje poświęcone tej tematyce, produkty edukacji cyfrowej, modele i programy edukacyjne online, ich potencjał oraz kierunki rozwoju. Źrodło opisu: https://ksiegarnia.difin.pl/kompetencje-cyfrowe-i-ich-cyfrowy-rozwoj?manufacturer_id=1.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114536 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiedza na temat wielowymiarowego zjawiska niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży jest niezbędna do planowania oraz realizacji konkretnych działań w procesie wychowania nieletnich. W prezentowanej publikacji autorka przyjmuje, że proces resocjalizacji nieletnich powinien być organizowany przede wszystkim z uwzględnieniem perspektywy rozwojowej. Jednym z głównych celów procesu resocjalizacji w tym ujęciu staje się zatem wspieranie wychowanków w pokonywaniu trudności związanych z realizacją zadań rozwojowych okresu adolescencji. Identyfikacja oraz wzmacnianie potencjałów nieletnich stanowią jego uzupełnienie. Wychowankowie młodzieżowych ośrodków wychowawczych są w okresie intensywnych zmian kształtującej się osobowości, która u części z nich zmierza w nieprawidłowym kierunku, stwarzając tym samym ryzyko określonych zaburzeń psychicznych. Dostosowanie realizowanych działań do indywidualnych potrzeb rozwojowych wychowanków, daje możliwości dokonania trwałych pozytywnych zmian w ich funkcjonowaniu psychospołecznym. źródło opisu: www.czytam.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113508, 113509 (2 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36857 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35224 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110649 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z pedagogicznego i społecznego punktu widzenia podjęta przez Autora problematyka jest niezmiernie istotna dla każdego człowieka a tym bardziej dla dziecka. Dotyczy bowiem życia i zdrowia ludzkiego, które stanowi najwyższą wartość. Książka dra Krzysztofa Kruszki ujmuje całościowo problematykę zagrożeń w odniesieniu do jednej konkretnej grupy ludzkiej, a mianowicie dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nie było dotychczas takiego kompleksowego opracowania na rynku księgarskim, a nie ulega wątpliwości, że jest ono bardzo potrzebne. Współcześnie cywilizacja nie tylko nie zmniejszyła zagrożeń, ale nawet spowodowała ich powiększenie i nasilenie. Publikacja powinna zainteresować zarówno placówki edukacyjne, rodziców, jak wiele innych instytucji, w tym policję oraz mass media. Źródło opisu: https://wydawnictwo.umcs.eu/produkt/2778/pedagogiczne-aspekty-bezpieczenstwa-dzieci-w-wieku-wczesnoszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115192 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera interesujące refleksje nad bezpieczeństwem personalnym i strukturalnym w ujęcie teoretycznym i praktycznym. Autorzy podejmują próbę odpowiedzi na pytanie czym jest bezpieczeństwo personalne i strukturalne oraz jakie ma ono znaczenie dla teorii i praktyki bezpieczeństwa. Ślady poszukiwań omawianej tematyki można odnaleźć w warstwie prezentowanych poglądów przedstawicieli nauk o bezpieczeństwie. Z analizy tekstów przebija postulat dokonania szerszej refleksji nad określeniem paradygmatu dla tej, tak ważnej z prakseologicznego punktu widzenia, dyscypliny naukowej. W publikacji przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat badań w tym zakresie. W części praktycznej monografii zaprezentowane zostały wyniki badań pokazujące możliwości wykorzystania tych kategorii analitycznych w praktyce. Jest to książka o przejrzystej strukturze, napisana komunikatywnym językiem, wskazującym na dogłębną znajomość omawianych zagadnień. Została wzbogacona tabelami i wykresami, a także obudowana aparaturą naukową z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Oceniając jej zawartość, chciałbym podkreślić jej uniwersalność i przydatność dla szerokiego grona potencjalnych czytelników, w tym studentów i nauczycieli akademickich różnych kierunków i specjalności naukowych. źródło: https://ksiegarnia.difin.pl/bezpieczenstwo-personalne-i-strukturalne-w-trakcie-zmian-kulturowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112823, 113625 (2 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35034 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to znaczy być matką córki? Jakie są doświadczenia córek? Jak matki i córki rozumieją „bycie kobietą” i jak budują swoje miejsce w świecie, w którym płeć jest jednym z głównych punktów odniesienia? Kobiecość ma być przekazywana córkom przez matki - jaką wersję kobiecości przekazały nam matki, a jaką my przekazujemy córkom? Autorka odpowiada na te pytania, analizując wizerunki relacji matka-córka obecne w polskiej kulturze popularnej i sztuce oraz doświadczenia dwóch pokoleń kobiet. Książka ma charakter nowatorski, gdyż w polskiej literaturze z zakresu socjologii i psychologii oraz gender studies wciąż niewiele jest prac na ten temat. Unikalny jest też jej interdyscyplinarny charakter - autorka odwołuje się do badań i teorii z obszaru socjologii, psychologii społecznej, kulturoznawstwa i krytyki sztuki, wypełniając lukę w wiedzy i rozumieniu tego, czym jest związek matki i córki. Dziś, gdy kobiety są coraz bardziej świadome swojej historii i odrębności własnych doświadczeń, szukają wiedzy o tym, co determinuje relacje między nimi - zarówno w rodzinie, jak i społeczeństwie. Ta książka dostarcza wiedzy o często najważniejszej w życiu kobiet relacji: o związku między matką a córką. „Głęboka świadomość metodologiczna, jawność warsztatu empirycznego i umiejętność (socjologowie wiedzą jak trudno osiągalna) balansowania między teorią a empirią to podstawowe atuty książki. Tylko bardzo mocno ugruntowana wiedza i głęboki namysł mogą dać efekt w postaci niecodziennego stylu tej pracy: język jest prosty, czytelny, dojrzały. Skąd się to bierze? Otóż - poza szacunkiem dla przyszłego odbiorcy - powodem jest według mnie pewność metodologiczna i pewność poznawcza autorki. Interdyscyplinarność jawi się w tej książce jako szansa, a nie przejaw socjologicznej bezradności. Nowe sfery rzeczywistości i nowe sposoby o niej mówienia - oto podstawowa wiara badaczki”. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja odpowiada na ciągle aktualną i niezaspokojoną potrzebę budowania edukacyjnego dialogu w polskiej szkole. Fundamentem i podstawowym warunkiem niezbędnym dla realizacji w środowisku szkolnym procesu uczenia się jako obiecującej perspektywy kształcenia są bowiem właściwe relacje uczestników tego procesu, oparte na szeroko rozumianym, budującym i wartościowym dialogu, w obszarze którego wzajemne oddziaływania nauczyciela i ucznia przeplatają się, uzupełniają oraz wzbogacają. Relacje takie są niezbędne dla organizowania procesu wszechstronnego rozwoju wychowanków oraz budowania solidnych podstaw umożliwiających ich wartościowe, świadome i racjonalne przyszłe uczestnictwo społeczne. Autorzy publikacji zaprezentowali problematykę budowania dialogu edukacyjnego z perspektywy społecznej, aksjologicznej i epidemicznej, wskazując na liczne szanse, ale także bariery występujące w procesie rozwijania wartościowych, dialogowych relacji szkolnych. Treści monografii mogą być pomocne w budowaniu wśród wszystkich uczestników procesu edukacyjnego otwartości na zmiany, w dążeniach do nieustannego kreowania i współtworzenia nowych, znaczących dla procesu wychowania młodego pokolenia sytuacji edukacyjnych oraz w podejmowaniu krytycznej refleksji nad przebiegiem i rezultatami dialogu w środowisku szkolnym, służącej nieustannemu jego doskonaleniu. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Za Kurtyną Resocjalizacji)
"Problematyka wychowawczego oddziaływania na jednostki wykolejone obyczajowo i przestępczo niezmiennie koncentruje na sobie uwagę nie tylko doświadczonych specjalistów nauk społecznych - od lat obserwujących, komentujących i starających się kreować rzeczywistość resocjalizacyjną (penitencjarną) - ale także olbrzymią rzeszę młodszych reprezentantów pedagogiki resocjalizacyjnej, prawa czy kryminologii. Opracowanie dokumentuje zainteresowanie tej właśnie grupy badaczy oraz praktyków." dr hab. Mariusz Sztuka, prof. UJ. "Artykuły zaprezentowane w monografii poruszają wybrane aspekty pracy resocjalizacyjnej z perspektywy pedagogiki, psychologii oraz prawa. Interdyscyplinarne podejście do omawianych problemów sprawia, że publikacja może być polecana każdemu, kto poszukuje determinantów oddziaływań profilaktycznych i resocjalizacyjnych. Opracowanie może z powodzeniem służyć studentom prawa, socjologii, pedagogiki czy pracy socjalnej. Jego zawartość może również zainteresować pracowników instytucji resocjalizacyjnych (penitencjarnych), oświatowych, zwłaszcza nauczycieli i pedagogów szkolnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, kuratorów sądowych, pracowników socjalnych, a także różnych organizacji pozarządowych, które w swoich działaniach profesjonalnych zajmują się wspieraniem osób niedostosowanych społecznie." dr hab. Anna Fidelus, prof. UKSW. źródło opisu: od wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113118 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej