Terapeuci zajęciowi
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(74)
Forma i typ
Książki
(74)
Publikacje fachowe
(55)
Publikacje dydaktyczne
(42)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje naukowe
(10)
Muzyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(79)
wypożyczone
(27)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(47)
Wypożyczalnia Bełchatów
(17)
Wypożyczalnia Opoczno
(9)
Wypożyczalnia Radomsko
(12)
Wypożyczalnia Tomaszów
(22)
Autor
Hinz Magdalena
(6)
Bac Aneta
(4)
Gubała Magdalena (1982- )
(4)
Hopkins Amanda
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Bentkowska Dorota
(3)
Bystrzanowska Maria.
(3)
Pelc Maria
(3)
Wyszyński Dariusz (pedagog)
(3)
Węglarz Joanna
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988).
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Janus Edyta
(2)
Jońca Dominika
(2)
Kaleta Tadeusz (1953- ).
(2)
Kokocińska Agata Maria.
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Lewczuk Dorota.
(2)
Małasiewicz Alicja
(2)
Naprawa Renata
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Piekarski Wiesław
(2)
Przyrowski Zbigniew
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Wieczór Elżbieta.
(2)
Święcicka Ewa
(2)
Aleksander-Szymanowicz Paulina.
(1)
Bala Joanna.
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Bowers Keri.
(1)
Broszkiewicz Barbara
(1)
Cabała Monika.
(1)
Czachorowska Dominika
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Franczyk Anna
(1)
Garnett Michelle
(1)
Giese-Szczap Klaudia.
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Jarek Jerzy
(1)
Jaśkowiak Mateusz.
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta.
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika.
(1)
Koscinsky Cara.
(1)
Kospin Małgorzata
(1)
Kot Marcin
(1)
Kotowska Adrianna.
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog).
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria.
(1)
Kutscher Martin L.
(1)
Lara Joanne.
(1)
Lasota Adam
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Malek Renata
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga.
(1)
Młynarska Iwona.
(1)
Nolewajka Natalia
(1)
Nowotny Janusz (1940-2016)
(1)
Nowotny Janusz (1940-2016).
(1)
Pawlak-Kindler Agnieszka (1971- ).
(1)
Pawluczuk Joanna
(1)
Paździo Renata
(1)
Piekarska Jolanta
(1)
Piekarska Jolanta (filolog)
(1)
Pilch Alicja.
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota.
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sałamacha Przemysław
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- ).
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Shore Stephen M. (1961- ).
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skiba Anna
(1)
Sutton Carole
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szczęśniak Sylwia.
(1)
Szprych Anita.
(1)
Szubstarska Dorota.
(1)
Szyszka Katarzyna (pedagog).
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Winczewska Aneta
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wolff Robert R.
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Ślusarska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(68)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(74)
Język
polski
(74)
Odbiorca
Dzieci
(2437)
6-8 lat
(1605)
9-13 lat
(1253)
Szkoły wyższe
(1120)
0-5 lat
(873)
Terapeuci zajęciowi
(74)
Młodzież
(845)
Nauczyciele
(692)
Rodzice
(656)
Studenci
(584)
14-17 lat
(480)
Szkoły podstawowe
(456)
Niewidomi
(263)
Szkoły średnie
(248)
Dorośli
(234)
Pedagodzy
(208)
Psycholodzy
(197)
Nauczyciele przedszkoli
(157)
Przedszkola
(141)
Nauczyciele nauczania początkowego
(140)
Niedowidzący
(127)
Szkoły ponadgimnazjalne
(112)
Gimnazja
(108)
Logopedzi
(96)
Szkoły zawodowe
(85)
Terapeuci
(82)
Klasa 3.
(78)
Klasa 1.
(77)
Klasa 2.
(74)
Psychoterapeuci
(69)
Klasa 4.
(63)
Nauczanie początkowe
(61)
Słabowidzący
(61)
Nauczyciele języka polskiego
(60)
Klasa 5.
(58)
Klasa 6.
(56)
Menedżerowie
(54)
Dyrektorzy szkół
(50)
Klasa 7.
(47)
Klasa 8.
(43)
Pracownicy socjalni
(39)
Lekarze
(38)
Nauczyciele akademiccy
(36)
Uczniowie
(36)
18+
(35)
Bibliotekarze
(33)
Szkoły ponadpodstawowe
(33)
Szkoły specjalne
(33)
Uczniowie szkół średnich
(33)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(31)
Terapeuci pedagogiczni
(31)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Wychowawcy klas
(26)
Fizjoterapeuci
(25)
Osoby w wieku starszym
(25)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Nauczyciele matematyki
(23)
Pedagodzy specjalni
(23)
Socjolodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(22)
Niepełnosprawni intelektualnie
(21)
Wychowawcy małych dzieci
(21)
Psychiatrzy
(19)
Nauczyciele szkół średnich
(18)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(18)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Prawnicy
(17)
Nauczyciele historii
(16)
Kobieta
(15)
Licea
(14)
Pedagodzy szkolni
(14)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(14)
Technikum
(14)
Klasa 1
(13)
Pracownicy naukowi
(13)
Ekonomiści
(12)
Nauczyciele geografii
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Dziennikarze
(11)
Klasa 4
(11)
Nauczyciele języków
(11)
Doradcy zawodowi
(10)
Klasa 3
(10)
Nauczyciele biologii
(10)
Policjanci
(10)
Pracodawcy
(10)
Arteterapeuci
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(9)
Klasa 5
(8)
Klasa 8
(8)
Nastolatki
(8)
Nauczyciele chemii
(8)
Nauczyciele muzyki
(8)
Pediatrzy
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy oświaty
(8)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(8)
Adwokaci
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Terapia zajęciowa
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(12)
Integracja sensoryczna
(9)
Kompetencje społeczne
(9)
Dzieci
(8)
Uczucia
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(7)
Motoryka mała
(6)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Spostrzeganie
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Trening umiejętności społecznych
(5)
Asertywność
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Ekspresja emocji
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Percepcja wzrokowa
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Terapia zabawą
(4)
Arteterapia
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Uczenie się
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Animaloterapia
(2)
Choreoterapia
(2)
Dobre praktyki
(2)
Dogoterapia
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Etologia
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Felinoterapia
(2)
Geragogika
(2)
Hipoterapia
(2)
Kończyna górna
(2)
Kreatywność
(2)
Logopedia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mowa
(2)
Mutyzm
(2)
Mutyzm wybiórczy
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie
(2)
Nauka pisania
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Norma społeczna
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Postawa ciała
(2)
Przyjaźń
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samopoznanie
(2)
Sprawność psychomotoryczna
(2)
Terapia manualna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Trudne sytuacje życiowe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Aplikacja mobilna
(1)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore na nowotwór
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Ergonomia
(1)
Fonetyka
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Ignorancja
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Gatunek
Poradnik
(28)
Scenariusz zajęć
(14)
Materiały pomocnicze
(12)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Opracowanie
(11)
Podręcznik
(11)
Praca zbiorowa
(7)
Karty pracy ucznia
(6)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Program nauczania
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Raport z badań
(1)
Rozkład materiału
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Psychologia
(34)
Medycyna i zdrowie
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Językoznawstwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
74 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Kolekcja Bystre Oko)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Publikacja składa się z ośmiu kategorii ćwiczeń (np. dobieranie w pary, znajdowanie różnic, odbijanie wzoru, śledzenie labiryntu), które zawierają po dziesięć kart praktycznego treningu wzroku dziecka. W zależności od poziomu percepcji wzroku podopiecznego terapeuta może dobrać na zajęcia karty z poszczególnych kategorii. Przygotowane ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą małą grafomotorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów i całych układów, pamięć wzrokową i logiczne myślenie. Źródło opisu: https://www.eduksiegarnia.pl/trenuj-wzrok-cwiczenia-dla-uczniow-starszych-klas-szkoly-podstawowej-gimnazjalistow-i-licealistow-z-zaburzona-percepcja-wzrokowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115692 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38137 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Krzyś i Leon to przyjaciele z jednej klasy, których spotykają trudności dobrze znane wszystkim uczniom. Historyjki opowiadające o ich codziennych doświadczeniach pozwolą więc dzieciom zrozumieć i przezwyciężyć różne problemów związane z funkcjonowaniem społecznym. Tematy poruszone w materiałach to między innymi: nawiązywanie znajomości z nowymi uczniami w klasie, asertywność, ignorowanie, krytykowanie, kompromis, siła plotki, strach. Opowiadania o małych i dużych problemach społecznych Krzysia i Leona zostały przedstawione w formie kart pracy. Historyjki uzupełniają pytania do tekstu oraz ćwiczenia dla uczniów klas 1-6. Dzięki temu ćwiczenia doskonale nadają się do wykorzystania podczas Treningu Umiejętności Społecznych, godziny wychowawczej czy zajęć rewalidacyjnych. Dołączony aneks zawiera z kolei rysunki postaci, które służą do nazywania emocji bohaterów opowiadań. Ilustracje można wyciąć i zalaminować. Dzieci mogą rysować na nich za pomocą suchościeralnego pisaka emocje, które odczuwają bohaterowie historyjek. Mogą to robić podczas słuchania/czytania opowiadań, a także nadać postaciom odpowiednie imiona czy wypisać ich cechy. Korzystanie z suchościeralnego pisaka i zalaminowanych kart pozwoli na ich wielokrotne użycie. Forma historyjek społecznych ułatwia poruszenie problemów, z jakimi dzieci mogą się spotkać w szkole, a z którymi nie zawsze wiedzą, jak sobie poradzić. Opowiadania pozwalają na zrozumienie tematu, wczucie się w rolę postaci, a także nazwanie emocji, omówienie zachowań dobrych i niewłaściwych, a w konsekwencji - sformułowanie sposobów na rozwiązanie szkolnych problemów! [źródło opisu: https://zdrowepodejscie.pl/moje-male-i-duze-problemy-spoleczne-opowiadania-i-karty-pracy-dla-uczniow-klas-16-natalia-nolewajka,p826011].
Spis treści: Odmawianie - co to takiego? ; Nowy kolega w klasie ; Asertywność - co to takiego? ; Czy muszę rozmawiać z każdym? ; Ignorowanie - co to takiego? ; Krytyka - co to takiego? ; Kompromis - co to takiego? ; Komentowanie - co to takiego? ; Przyznanie się do błędu ; Zły dzień ; Urodziny ; Plotka i konsekwencje naszych słów ; Strach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116155 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
120 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej : stymulowanie, rozwijanie, usprawnianie funkcji wzrokowych / Renata Paździo. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Wydawnictwo Harmonia, 2023. - 2 teki (23, [1] strona, [145, 175] kart tablic luzem) : ilustracje ; 21x30 cm.
Publikacja „120 pomysłów na terapię percepcji wzrokowej” to narzędzie pracy wydane w formie teczki terapeutycznej. Teczka zawiera 120 ćwiczeń, a 320 kart pracy (ponieważ jednemu ćwiczeniu przypisanych jest np. 5–6 kart pracy). Zadania służą stymulacji, rozwijaniu i usprawnianiu percepcji wzrokowej w zakresie: ·stałości spostrzegania, ·spostrzegania figury i tła, ·spostrzegania stosunków przestrzennych, ·spostrzegania położenia przedmiotów w przestrzeni, ·koordynacji wzrokowo-ruchowej, ·analizy i syntezy wzrokowej. Teczka przeznaczona jest dla specjalistów terapii pedagogicznej, pedagogów, psychologów, nauczycieli kształcenia zintegrowanego, nauczycieli przedszkola oraz rodziców dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Źródło opisu: https://www.harmonia.edu.pl/pl/product/120-pomyslow-na-terapie-percepcji-wzrokowej-komplet-2-teczek-0.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115520 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka uczy, jak krok po kroku zorganizować i przeprowadzić warsztaty aktywizacji intelektualnej seniorów oraz zawiera gotowe scenariusze różnorodnych zajęć z tego zakresu. Część praktyczna obudowana jest informacjami na temat problemów seniorów, sposobów spędzania przez nich wolnego czasu, ich zainteresowań. Ukazany jest też obraz seniora w świadomości ludzi młodych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108801 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Senior sprawny intelektualnie : ćwiczenia, zadania, gra edukacyjna / Jolanta Piekarska, Wiesław Piekarski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 149 stron : ilustracje (w tym kolorowe), fotografie ; 22 cm.
(Engram)
Europa się starzeje! Rośnie średnia długość życia, a w raz z nią świadomość ludzi w wieku emerytalnym, że ten okres życia można spędzić równie ciekawie i przyjemnie. Stereotyp mówi, że seniorom już niewiele potrzeba, że oni w ciszy i w spokoju powinni oczekiwać nadejścia śmierci. Tymczasem współczesny emeryt może czerpać z życia jeszcze pełnymi garściami, musi być jednak sprawny tak fizycznie, jak i intelektualnie. Seniorzy o obie sprawności powinni zadbać sami. Nie zawsze jednak potrafią, a czasem zwyczajnie nie mają możliwości zaspokojenia potrzeby, zwłaszcza jeżeli mieszkają na wsi. Książka zawiera konkretne scenariusze zajęć, na podstawie których można zorganizować i przeprowadzić warsztaty aktywizacji seniorów np. w domu kultury, w domu opieki, w klubie seniora, w bibliotece, świetlicy wiejskiej itp. Źródło opisu: www.difin.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110974 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej / Zbigniew Przyrowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Empis & Sensum Mobile, 2021. - 102 strony : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
Przedstawiona w książce koncepcja terapii ręki oparta o teorię integracji sensorycznej J. Ayres i własne doświadczenia autora nie stanowi zamkniętego zestawu ćwiczeń i nie zawiera jedynego możliwego kanonu układu ćwiczeń. Jest raczej pewnym źródłem inspiracji dla wszystkich terapeutów borykających się z trudnościami w zakresie terapii ręki wśród małych dzieci. Zawiera nie podstawę teoretyczną tej formy terapii, sposoby i narzędzia diagnozy oraz przede wszystkim oparty o diagnozę program terapii z gotowymi zestawami ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia ręki w teorii integracji sensorycznej / Zbigniew Przyrowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Empis & Sensum Mobile sp. z o.o. sp. k., 2021. - 102 strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Książka ta ma za zadanie przedstawienie specyficznej formy terapii ręki opartej o wskazówki dr J.Ayres, twórcy teorii integracji sensorycznej. Program terapii jest moim autorskim programem, który po raz pierwszy został przedstawiony w drugiej połowie lat 90-tych dwudziestego wieku na studiach podyplomowych w Warszawie i od tej chwili setki uczestników szkoleń i studiów podyplomowych poszukiwało swego rodzaju podręcznika do tych wykładów i szkoleń. I oto jest. Przedstawiona w książce koncepcja terapii ręki oparta o teorię integracji sensorycznej J.Ayres i własne doświadczenia autora nie stanowi zamkniętego zestawu ćwiczeń i nie zawiera jedynego możliwego kanonu układu ćwiczeń. Jest raczej pewnym źródłem inspiracji dla wszystkich terapeutów borykających się z trudnościami w zakresie terapii ręki wśród małych dzieci. Zawiera nie podstawę teoretyczną tej formy terapii, sposoby i narzędzia diagnozy oraz przede wszystkim oparty o diagnozę program terapii z gotowymi zestawami ćwiczeń. Wszystkich czytelników zachęcam do własnych poszukiwań najlepszego zestawu ćwiczeń opartych o założenia terapii integracji sensorycznej w zakresie zaburzeń grafomotorycznych. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114316 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108838 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35252 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34777 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Osoby z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego wykazują podwyższoną lub obniżoną wrażliwość na określone bodźce, co w różny sposób wpływa na ich codzienność. Dla rodziców zapewnienie odpowiedniego wsparcia dzieciom z trudnościami sensorycznymi może stanowić nie lada wyzwanie. Niniejsza publikacja zawiera propozycje sprawdzonych zabaw, które wzmocnią nie tylko układ sensoryczny dziecka, lecz także więzi rodzinne. W książce czytelnik znajdzie: sto prostych, wesołych i skutecznych zabaw dla dzieci i rodziców; krótkie omówienie zaburzeń przetwarzania sensorycznego w przyjaznej formie; niebanalne pomysły, jak zainteresować dzieci zabawą, wykorzystując materiały, które są łatwo dostępne w każdym domu; jasne wskazówki dotyczące wieku uczestników gier oraz modyfikacje wybranych zabaw dla starszych dzieci. źródło opisu: materiały od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114283, 110818 (2 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc rodzinom z trudnymi dziećmi została napisana z myślą o psychologach, terapeutach, psychiatrach dziecięcych, pedagogach szkolnych i specjalnych, pracownikach socjalnych, ale także rodzicach , rodzicach zastępczych i opiekunach dzieci. Liczba problemów psychicznych i agresji wśród młodzieży wciąż rośnie, a to sugeruje, że kluczową sprawą jest praca z rodzicami w celu zapobieżenia tym problemom. Uznanie, że wiele trudności przeżywanych przez młodych ludzi i dorosłych rozpoczyna się w dzieciństwie, doprowadziło do zakrojonych na szeroką skalę badań w psychologii, psychiatrii i dyscyplinach pokrewnych. Jeśli spojrzymy na konkretne interwencje, proponowane w tej książce, co do których niezbicie udowodniono, że po ich zastosowaniu nastąpiła u dzieci poprawa zachowania, widzimy, że najskuteczniejsze okazały się te, które pomagają rodzicom kierować zachowaniem dzieci w sposób jasny i spójny. Facylitatorzy, którzy stosowali te interwencje, kierowali rodzicami tak, aby ci ustanawiali dla dzieci twarde granice, żeby rozwijali strategie zapewniające poszanowanie tych granic, oraz, co szczególnie ważne, żeby zawsze pamiętali o pochwałach za zachowanie pozytywne. Jeżeli rodzice naprawdę chcą odwrócić swoje dzieci od działań, które mogą prowadzić do kłopotów, zarówno rozległe badania, jak i zdrowy rozsądek wskazują, że dzieci potrzebują silnego nadzoru. Niezwykle pouczające są tu badania Harriet Wilson (1980, 1987). Porównała ona proporcje przestępczości wśród dzieci żyjących albo w mieście, albo na przedmieściach według tego, czy stopień rodzicielskiej kontroli nad nimi był surowy, pośredni, czy luźny. Odkryła, że po sprawdzeniu innych zmiennych surowość zdefiniowana jako wiedza rodziców, gdzie synowie są i co robią, stanowiła ochronę przeciw przestępczości. Głównym czynnikiem ochronnym było więc nie miejsce zamieszkania, ale to, jaką kontrolę rodzice sprawowali nad dziećmi. Modele rodzicielskiej kontroli prawdopodobnie utrwalają się w bardzo wczesnym okresie życia dziecka i dlatego są bardzo ważnym składnikiem zapobiegania zachowaniom niepożądanym. Szeroki wachlarz innych publikacji potwierdza wpływ programów opartych na teorii poznawczo-behawioralnej na uaktywnianie rodziców, jeśli chodzi o skuteczne wychowywanie swoich małych dzieci. Niniejsza książka powinna znajdować się zawsze pod ręką osób zajmujących się dziećmi, zarówno zawodowo, jak i w środowisku rodzinnym, bo niemal w każdej trudnej sytuacji można w niej znaleźć profesjonalną radę i pomoc. źrodło opisu: www.Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Bystre Oko)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Książka zawiera 52 propozycje zadań polegające na rozpoznaniu i zaznaczeniu konturów różnych przedmiotów i postaci. Publikacja stanowi kompleksowy materiał pomocny w rehabilitacji widzenia, usprawnianiu percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz orientacji przestrzennej. Ćwiczenia przeznaczone są zarówno dla dzieci, już od 4 roku życia, jak i dla osób dorosłych. Źródło opisu: https://www.poczytaj.pl/ksiazka/superoko-cwiczenia-usprawniajace-percepcje-wzrokowa-koordynacje-ruchowo-wzrokowa-i-orientacje-przestrzenna-dla-dzieci-i-doroslych-katarzyna-szlapa,310251.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115516 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy. Publikacja adresowana jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać również w swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparcia w codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemy z koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych, podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszących jakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czy wręcz niezdarności. Źródło opisu: www.ksiegarnia.difin.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112995 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36347 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Brak informacji o dostępności: sygn. 37715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest refleksyjną narracją w formie autoetnograficznej opowieści o dzieciach doświadczających choroby nowotworowej i znaczeniu jakie nadają swoim twórczym działaniom. Jest ona wyrazem próby dojrzenia tego co może powiedzieć, wyrazić dziecko, angażujące się lub nie w proces własnej aktywności twórczej poprzez swoją kreację artystyczną i ekspresję własną. Opisana praca badawcza pozwala dostrzec ważne aspekty opisanego w niej problemu. Z jednej strony jest próbą opisu szczególnej, naznaczonej cierpieniem sytuacji dzieci chorych onkologicznie. Z opisu tego dowiadujemy się, jak dzieci i ich rodzice przeżywają swoją trajektorię cierpienia. Co jest dla nich źródłem lęku, jak sobie z nim radzą, jakiego wsparcia potrzebują. Z drugiej zaś strony praca ta jest próbą pokazania pewnej drogi, dzięki której możliwy staje się nie tylko rozwój dziecka w chorobie i poprzez chorobę ale także jest otwarciem problematyki cierpienia na przestrzeń sztuki. Okazuje się bowiem, że dzięki kreacji i autokreacji możliwy staje się inny niż dotychczas ogląd rzeczywistości, pojawia się nowy język, nowe znaczenia, dzięki którym nie tylko poszerza się doświadczenie osób cierpiących ale pojawiają się także nowe, niedostępne dotychczas środki wyrazu tego trudnego, egzystencjalnego doświadczenia. Sztuka otwiera przed nami nowe perspektywy naszej własnej egzystencji. Pomaga w naszym zmaganiu się z cierpieniem. Pozwala na wyrażenie tego, co bolesne, a przez to często niewyrażalne. To poznawcze aspekty tej pracy. Jej praktyczny wymiar związany jest z możliwościami, jakie daje arteterapia. Można traktować ją jako jedną z metod, dróg, sposobów pracy z dziećmi, dorosłymi , zmagającymi się z trudnymi problemami, znajdującymi się na trajektorii cierpienia. Jest dostępna, jest możliwa do natychmiastowego zastosowania, jest ważna. Ma ogromny rozwojowy potencjał i może być sposobem pracy wielu terapeutów towarzyszących człowiekowi w cierpieniu. Twórcy teorii trajektorii cierpienia zauważyli, iż do wyjścia, do poradzenia sobie z cierpieniem niezbędna jest obecność innego człowieka. Nazwali te osoby pomocnikiem na trajektorii lub opiekunem biograficznym. Prezentowana praca dowodzi, iż taka osobą może być także arteterapeutą. Książka może stanowić źródło wiedzy i inspiracji do działań twórczych z dziećmi doświadczającymi choroby nowotworowej, ale też do twórczego dialogu z każdym dzieckiem, bez względu na jego kondycję fizyczną czy psychiczną. Daje szansę otwarcia się na świat wewnętrznych przeżyć dziecka i umożliwić z nim rozmowę. Symboliczna, tytułowa „Biała kartka” to przestrzeń do zapełnienia w poszukiwaniu indywidualnych sensów i znaczeń rzeczywistości dzieci doświadczających choroby nowotworowej. Badania pokazały znaczenie i sens działań twórczych, jako możliwość wsparcia dzieci podczas długotrwałej hospitalizacji. Efektem dodatkowym - praktycznym pracy są opowiadania terapeutyczne/motywacyjne, których treść jest z jednej strony wynikiem obserwacji i podsumowaniem pracy, z drugiej zaś strony jest okazją do podejmowania twórczych działań wraz z dzieckiem, w wyniku których może ono podjąć próbę radzenia sobie z własną sytuacją. Zaprezentowane badania nie tylko poszerzają naszą wiedzę o skomplikowanej, wielowarstwowej sytuacji życiowej wszystkich członków rodziny dziecka chorego na chorobę nowotworową. Mogą one być także inspiracją do samodzielnej pracy dzieci wraz z opiekunami w trakcie długotrwałej hospitalizacji. Książka zarówno dla praktyków jak i teoretyków, zajmujących się szeroko pojętą arteterapią, pedagogiką, psychologią, psychoterapią, psychoonkologią a także dla studentów pedagogiki, psychologii. Książka adresowana także do rodziców i opiekunów dzieci doświadczających chorób przewlekłych, wymagających długotrwałej hospitalizacji, personelu medycznego, artystów zainteresowanych terapeutycznym działaniem poprzez sztukę. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111528 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej