Odpowiedzialność
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Proza
(12)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(14)
Wypożyczalnia Bełchatów
(11)
Wypożyczalnia Opoczno
(4)
Wypożyczalnia Radomsko
(2)
Wypożyczalnia Tomaszów
(3)
Autor
Camus Albert (1913-1960)
(4)
Guze Joanna (1917-2009)
(4)
Antosiewicz Agnieszka
(2)
Fabisińska Liliana (1971- )
(2)
Piotrowska Eliza (1976- )
(2)
Schilling Dianne
(2)
Żurawska Beata
(2)
Bednarek Justyna (1970- )
(1)
Beręsewicz Paweł (1970- )
(1)
Bielecki Robert (pedagogika)
(1)
Bleja-Sosna Barbara (1946- )
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Celusta Joanna
(1)
Czaplewska Joanna (1993- )
(1)
Czechowska Anna
(1)
Daszkiewicz Danuta
(1)
Frączek Agnieszka (1969- )
(1)
Gajewska Barbara (1955- )
(1)
Gawryluk Barbara (1957- )
(1)
Gierulanka Danuta (1909-1995).
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Harny Marek (1946- )
(1)
Ibarrola Begoña (1954- )
(1)
Illinicz-Kiełkiewicz Agnieszka (1939- )
(1)
Ingarden Roman (1893-1970).
(1)
Jung Joanna (1967- )
(1)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana (1969- )
(1)
Kidacka Elżbieta
(1)
Kirstein Iwona
(1)
Kochański Krzysztof (1958- )
(1)
Kosmowska Barbara
(1)
Kowalik Lucyna.
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kozioł Marcin (1977- )
(1)
Krzyżanek Joanna
(1)
Kuchta Sylwia
(1)
Landau Irena (1932- )
(1)
Letki Maria Ewa (1948- )
(1)
Lundie Isobel
(1)
Mikołajczak-Bąk Agata
(1)
Nelsen Jane
(1)
Okrasko Katarzyna
(1)
Onichimowska Anna (1952- )
(1)
Paz Rodero
(1)
Przewoźniak Marcin (1969- )
(1)
Raúf Onjali Q.‏
(1)
Rosiak Anna
(1)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(1)
Rzeczkowski Marcin
(1)
Samojlik Tomasz (1978- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schab Lisa M.
(1)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(1)
Sójka-Leszczyńska Anna
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Usenko Natalia (1969- )
(1)
Wielbut-Łepkowska Anna (1966- )
(1)
Wilczyńska Berenika
(1)
Witek Rafał (1971- )
(1)
Wojtyszko Maciej (1946- )
(1)
Węgrzecki Adam (1937-2018).
(1)
Yalom Irvin D. (1931- )
(1)
Święcicka Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1945-1989
(5)
1901-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Dzieci
(8)
6-8 lat
(7)
9-13 lat
(5)
Rodzice
(4)
Młodzież
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
6-12 lat
(1)
Dorośli
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura francuska
(4)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Podręczniki akademickie
(6779)
Powieść polska
(5249)
Polska
(4554)
Biografia
(4394)
Poezja polska
(3770)
Odpowiedzialność
(-)
Literatura polska
(3678)
Język polski
(3382)
Wydawnictwa popularne
(3012)
Podręczniki
(2481)
Kobieta
(2177)
Antologia
(2062)
Pamiętniki polskie
(2041)
Pisarze polscy
(1944)
Matematyka
(1889)
Historia
(1712)
Opowiadanie polskie
(1625)
Rodzina
(1534)
Nauczanie
(1298)
Pedagogika
(1289)
Wychowanie
(1274)
Encyklopedie
(1268)
Wychowanie w rodzinie
(1259)
Publicystyka polska
(1257)
Poradnik
(1226)
Literatura
(1211)
Dramat polski
(1176)
Filozofia
(1176)
Powieść amerykańska
(1118)
Poradniki dla nauczycieli
(1095)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1081)
Szkolnictwo
(1078)
Relacje międzyludzkie
(1064)
Język niemiecki
(1040)
Nauczanie początkowe
(1038)
Wychowanie przedszkolne
(1027)
Fizyka
(1022)
Materiały konferencyjne
(1017)
Miłość
(1013)
Psychologia
(1006)
Uczniowie
(992)
Materiały pomocnicze dla szkół
(990)
Język angielski
(958)
Powieść angielska
(958)
Nauczyciele
(951)
Powieść obyczajowa
(929)
Młodzież
(869)
Warszawa
(821)
Dziecko
(811)
Psychologia dziecka
(790)
Powieść francuska
(783)
Ćwiczenia i zadania
(762)
Album
(758)
Przyjaźń
(745)
Sztuka
(724)
II wojna światowa (1939-1945)
(712)
Język rosyjski
(694)
Chemia
(653)
Uczucia
(647)
Wojsko
(646)
Źródła historyczne
(635)
Biologia
(631)
Polacy za granicą
(629)
Tajemnica
(624)
Powieść rosyjska
(617)
Muzyka
(613)
Oświata
(608)
Powieść historyczna
(608)
Socjologia
(598)
Dzieci
(574)
Życie codzienne
(568)
Kultura
(563)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(558)
Zarządzanie
(557)
Powieść młodzieżowa polska
(555)
Wojna 1939-1945 r.
(552)
Słownik języka polskiego
(533)
Przewodnik turystyczny
(518)
Psychoterapia
(505)
Geografia
(501)
Uczenie się
(499)
Poeci polscy
(494)
Teatr polski
(489)
Polityka międzynarodowa
(481)
Osobowość
(476)
Technika
(474)
Małżeństwo
(468)
Powieść psychologiczna
(466)
Powieść niemiecka
(464)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(454)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(449)
Metody nauczania
(448)
Żydzi
(444)
Zabójstwo
(441)
Politycy
(436)
Psychologia społeczna
(435)
Etyka
(427)
Podręczniki dla szkół średnich
(427)
Zwierzęta
(426)
Przyroda
(425)
Psychologia wychowawcza
(416)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Oran (Algieria)
(4)
Polska
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(7)
Poradnik
(6)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Powieść
(3)
Antologia
(2)
Opracowanie
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Esej
(1)
Gry i zabawy
(1)
Język rosyjski
(1)
Listy
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Powieść filozoficzna
(1)
Powieść psychologiczna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Proza poetycka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(7)
Filozofia i etyka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jesteś kimś więcej, niż myślisz : dla nastolatków / Lisa M. Schab ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021. - 192 strony : ilustracje ; 25 cm.
"• Zaakceptuj to, kim jesteś • Zbuduj poczucie własnej wartości • Odkryj swoje pasje i przekonania • Przestań porównywać się z innymi • Osiągnij to, czego pragniesz • Zostaw niepewność za sobą Każdy człowiek, bez wyjątku, przychodzi na ten świat, mając wartość i znaczenie. Absolutnie każdy. Również ty. Zdrowa samoocena oznacza, że masz silne poczucie własnej wartości. Rozumiesz i akceptujesz swoje słabości, a także doceniasz swoje mocne strony i cieszysz się nimi. Mając zdrową samoocenę, uznajesz wrodzoną wartość każdego człowieka - w tym również siebie. Wielu z nas nadmiernie koncentruje się na swoich niedoskonałościach. To błąd! Ważne jest zrozumienie, że wszyscy jesteśmy wartościowi. Każdy z nas ma wspaniałe, wyjątkowe cechy - po prostu ich nie dostrzegamy i nie cenimy, ponieważ skupiamy się na tym, czego w sobie nie lubimy. Wyolbrzymiamy swoje wady i niedoskonałości, a bagatelizujemy zalety i osiągnięcia. To rzutuje na nasze ogólne nastawienie - wobec relacji z ludźmi, własnych dokonań, własnych działań - niczym chmura, która nieustannie rzuca na nas swój cień. Jak zmienić takie nastawienie - jak przegonić chmury samokrytyki i odkryć własną wartość? Jest to szczególnie istotne w okresie dorastania, kiedy samoocena spada. Nastolatki często zmagają się z niepokojem, niewiarą w siebie, samokrytyką, stresem, nadmiernym zamartwianiem i innymi przytłaczającymi emocjami. Do tego dochodzą presja ze strony rówieśników, obawa przed oceną innych czy trudności w szkole. Wszystko to składa się na trudną do zniesienia mieszankę emocji i znacząco obniża samoocenę, wpływając na każdą sferę życia. Niniejszy poradnik, napisany lekkim i bezpośrednim językiem, jest naszpikowany ćwiczeniami, przykładami i wskazówkami. Pomoże ci odkryć twoją wrodzoną wartość, wzmocnić poczucie własnej wartości i uwierzyć w siebie. W rezultacie będziesz podejmować racjonalne decyzje, zbudujesz zdrową samoocenę, nauczysz się akceptować swoje słabości oraz doceniać mocne strony. Zrozumiesz, że jesteś wyjątkową i wartościową osobą dokładnie taki, jaki jesteś. W wieku nastoletnim najważniejszym zadaniem rozwojowym jest odkrywanie własnej tożsamości. Młody człowiek poszukuje odpowiedzi na pytanie, kim jest, poznaje własne możliwości i ograniczenia, próbuje radzić sobie z tym, co trudne. Zdrowa samoocena to jeden z fundamentów zrównoważonego Ja, a dzięki zamieszczonym w tej książce praktycznym i kreatywnym ćwiczeniom oraz inspirującym opowieściom nastolatek może zgłębiać historię swojego życia, rozwijać osobowość i walczyć o istotne dla siebie wartości." Monika Kalinowska, autorka bloga Monikapsycholog.pl. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113181 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
50 pomyłów ćwiczeń. Pełny program rozwijania kompetencji emocjonalnej! Pomóż swoim uczniom powiększyć ich EQ! Naucz ich, jak: - konstruktywnie wyrażać swoje emocje i panować nad nimi; - przewidywać konsekwencje swojego zachowania; - spojrzeć na sytuację z perspektywy drugiego człowieka i zrozumieć jego uczucia; - przyjąć odpowiedzialność za swoje decyzje i działania; - nauczyć się uczciwie rozwiązywać konflikty i uczciwie argumentować. Kompetencja emocjonalna to sprawność kluczowa! Uczucia nie są niepokornymi pozostałościami wieku kamienia łupanego, które należy uciszyć lub zignorować, w międzyczasie wpajając dzieciom wiedzę akademicką. Uczucia kierują naszym zachowaniem, kształtują wartości, które wyznajemy, i warunkują wybór takiego, a nie innego działania. Sprawność emocjonalna i sprawność akademicka są równie ważnymi i wzajemnie się przeplatającymi składnikami ludzkiej inteligencji, a badania potwierdzają, że warto poświęcić swój czas i włożyć wysiłek w pracę w tej dziedzinie. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114924 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Dzieci mają dwa umysły. Jeden z nich myśli, drugi czuje. Tuż pod loczkami i czapkami z daszkiem, tuż za szkłami kontaktowymi i rzęsami znajdują się dwa systemy kierujące dwoma różnymi, choć współzależnymi rodzajami inteligencji: racjonalną (IQ) i emocjonalną (EQ). To, jak dzieci funkcjonują każdego dnia i przez całe życie, zdeterminowane jest przez działanie obu tych systemów”. Program szkolny jest silnie skierowany na rozwój myślenia racjonalnego, ale jak pomóc dzieciom w kształtowaniu umysłu emocjonalnego? Jak wykształcić inteligencję emocjonalną. Poziom podstawowy to jedna z książek z serii dotyczącej rozwijania zdolności na płaszczyźnie emocjonalnej u dzieci. Seria składa się z trzech części: poziom podstawowy, poziom ponadpodstawowy i kształcenie zintegrowane. Każda z książek zawiera pełen program rozwijania kompetencji emocjonalnej, na który składają się scenariusze zajęć, zawierające w sumie 50 ćwiczeń, innych w każdej z książek. Serię tą można nazwać przewodnikiem po wybranych, najbardziej efektywnych ćwiczeniach, dotyczących nauczania o emocjach. Autorce, Dianne Schilling, przyświeca idea wprowadzenia do szkół programu nauczania inteligencji emocjonalnej, w związku z czym zaprojektowała i w niniejszej książce przedstawia czytelnikom część planu ciągłych, dostosowanych do dzieci lekcji. We wstępie poznamy teoretyczne podstawy dotyczące korzystania z książki, kształcenia umysłu emocjonalnego i stosowanej tu strategii uczenia przez dyskusję w kręgu. Dalsza część książki zawiera scenariusze zajęć w dziesięciu rozdziałach, dotyczących kolejno: samoświadomości, kontrolowania uczuć, podejmowania decyzji, kontrolowania stresu, postrzegania samego siebie, odpowiedzialności osobistej, empatii, komunikacji, dynamiki grupy i rozwiązywania konfliktów. W każdym z tych rozdziałów zostały zamieszczone opisy pięciu zajęć z ćwiczeniami na poziomie podstawowym w formie zadań pisemnych, przedstawień teatralnych, odgrywania ról, eksperymentów komunikacyjnych, symulacji i przede wszystkim dyskusji – w kręgu lub w parach. Sprawność emocjonalna jest równie ważna, co zdolności szkolne i akademickie. Jest jedną z kluczowych kompetencji, pozwalających ludziom budować satysfakcjonujące życie i dobrze funkcjonować w społeczeństwie. Książka stanowi cenny materiał dla wychowawców, psychologów i pedagogów, pokazujący, jak wykształcić inteligencję emocjonalną u dzieci, jakie ćwiczenia do tego zastosować i na co zwracać uwagę, by u dzieci wzrastały umiejętności komunikacyjne, rozpoznawania i regulacji emocji, rozwiązywania konfliktów i rozumienia drugiego człowieka. Dzięki temu, zgodnie z poniższym postulatem Daniela Golemana, wyposażymy dzieci w umiejętności, zapobiegające przyszłym problemom lub przynajmniej łagodzące ich skutki: „W ciągu ostatnich dziesięciu lat wiele razy wypowiadano „wojnę” przypadkom ciąży nastolatek, narkotykom i przemocy. Szkopuł w tym, że kampanie tego rodzaju są podejmowane zbyt późno, w momencie gdy rozmiar problemu sięga zenitu i zdążył wgryźć się w życie młodych ludzi na dobre. Akcje takie mają formę interwencji kryzysowych, które można by przyrównać do wysyłania karetki ratunkowej, gdy choroba zdążyła już zaatakować, zamiast jej zapobiegać. Prewencja powinna być na pierwszym miejscu, dlatego starajmy się, aby nasze dzieci nauczyły się od nas najważniejszych umiejętności, które w ich dalszym życiu pozwolą im uniknąć wielu problemów.” Daniel Goleman. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Będę dorosły / [opracowanie merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka]. - Wydanie 1. - [Gdańsk] : Wydawnictwo Wydawnictwo Harmonia, [2019]. - 93, [2] strony : fotografie ; 24 cm.
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Będę dorosły”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje. źródło opisu: od wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podstawy Współczesnej Psychoterapii)
"Przez ostanie kilka lat, prowadząc wykłady na rozmaite tematy z dziedziny psychoterapii, pytam słuchaczy: "Kto z was uważa siebie za terapeutę zorientowanego egzystencjalnie?". Do postawy egzystencjalnej przyznaje się znaczna część publiczności, na ogół ponad 50%. Zapytani jednak, co to jest podejście egzystencjalne, mają trudności ze znalezieniem odpowiedzi. Język, jakiego używają psychoterapeuci, by opisać jakiekolwiek podejście terapeutyczne, nigdy nie słynął z rzeczowości czy choćby ze zwykłej jasności, jednakże spośród wszystkich słowników terapeutycznych żaden nie może się równać z egzystencjalnym pod względem jego mglistości i panującego w nim zamętu. Terapeuci wiążą podejście egzystencjalne z takimi, z natury rzeczy nieprecyzyjnymi i najwyraźniej niepowiązanymi ze sobą terminami, jak "autentyczność", "spotkanie", "odpowiedzialność", "wybór", "humanistyczny", "samorealizacja", "ześrodkowanie", "Sartrowski" bądź "Heideggerowski", a wielu specjalistów od zdrowia psychicznego od dawna uważa podejście egzystencjalne za mętne, "niewyraźne", nieracjonalne i romantyczne – nie "podejście" właściwe, lecz coś, co daje licencję na improwizację, na to, by niezdyscyplinowani, mętni terapeuci robili "co im się podoba". Mam nadzieje wykazać, że tego rodzaju wnioski są nieuzasadnione, że podejście egzystencjalne jest wartościowym, skutecznym paradygmatem psychoterapeutycznym, równie racjonalnym, równie spójnym i systematycznym jak każde inne." Irvin D. Yalom źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111091 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej