Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(113)
Forma i typ
Książki
(113)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(18)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(161)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(54)
Czytelnia Piotrków
(7)
Wypożyczalnia Bełchatów
(40)
Czytelnia Bełchatów
(4)
Wypożyczalnia Opoczno
(23)
Czytelnia Opoczno
(1)
Wypożyczalnia Radomsko
(29)
Wypożyczalnia Tomaszów
(33)
Autor
Niemierko Bolesław (1935- )
(8)
Wysocka Ewa
(7)
Deptuła Maria
(5)
Naprawa Renata
(5)
Sołtys Danuta
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(4)
Skałbania Barbara
(4)
Zielińska Ewa
(4)
Badura Jan.
(3)
Guziuk-Tkacz Marta
(3)
Jarosz Ewa
(3)
Klaczak Marzena.
(3)
Kołodziejska Dorota.
(3)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(3)
Majewicz Piotr.
(3)
Rokicińska Iwona.
(3)
Skarbek Karolina
(3)
Sujak-Lesz Krystyna.
(3)
Szmigiel Maria Krystyna.
(3)
Wrońska Irmina.
(3)
Deptuła Maria (pedagog)
(2)
Franczyk Anna
(2)
Górniewicz Ewa (1959- ).
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Misiuk Agnieszka.
(2)
Mulawa Janusz.
(2)
Nawalany Dorota.
(2)
Skibska Joanna
(2)
Szmigel Maria Krystyna.
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Tryzno Ewa.
(2)
Ziętara Renata.
(2)
Biela Agnieszka.
(1)
Bińkiewicz Ewa (1962- ).
(1)
Bolechowska Maria (1921-1993).
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Borowicz Aleksandra
(1)
Borsich Szymon
(1)
Borzęcka Anna (pedagog)
(1)
Brejnak Wojciech (1944-2020)
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Dołęga Zofia.
(1)
Dąbrowska Teresa Elżbieta
(1)
Dłużniewska Agnieszka
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Gospodarczyk Joanna.
(1)
Grabowska Anna.
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia (1895-1978)
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa.
(1)
Kałużny Anna.
(1)
Kinal Mariola
(1)
Kopała Jolanta.
(1)
Kołodziejczyk Renata
(1)
Koźmiński Grzegorz.
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Koźniewska Elżbieta.
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog).
(1)
Krakowiak Kazimiera (1946- )
(1)
Krysiak Beata.
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Luszczyński Hubert (1944- ).
(1)
Marek Bogusław
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Matuszewski Andrzej.
(1)
Michalska-Niedenthal Dorota.
(1)
Mike Mariusz.
(1)
Nalepa Maria
(1)
Nalepa Zofia
(1)
Niestorowicz Ewa (1972- )
(1)
Ochinowska Hanna.
(1)
Panasiuk Jolanta
(1)
Parczewska Teresa.
(1)
Pasìčnik Volodimir Romanovič
(1)
Pielachowski Józef (1940- )
(1)
Pielachowski Józef (1940- ).
(1)
Pietraczuk Łukasz.
(1)
Potorska Alicja
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Półtorak Agata.
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Riebisch Roswitha (1955- ).
(1)
Roszkowska Dagmara (1978- ).
(1)
Rudyk Yaroslav
(1)
Siegień-Matyjewicz Alicja Joanna.
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Sobolewska Maria
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Strykowska Justyna
(1)
Strykowska Justyna.
(1)
Strykowski Wacław (1942- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(113)
Język
polski
(112)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(17)
Pedagodzy
(9)
Studenci
(8)
Szkoły wyższe
(8)
Psycholodzy
(6)
Rodzice
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pracownicy oświaty
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Studenci
(1)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(110)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(18)
Dojrzałość szkolna
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Efektywność nauczania
(9)
Uczniowie
(8)
Podręczniki
(7)
Podręczniki akademickie
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dziecko
(6)
Nauczyciele
(6)
Diagnoza psychologiczna
(5)
Nauczanie
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Oceny szkolne
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Dzieci
(4)
Kształcenie nauczycieli
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Psychoterapia
(4)
Socjoterapia
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Diagnoza
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko trudne
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Młodzież
(3)
Nauki społeczne
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(3)
Praca kulturalno-oświatowa
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Zapobieganie
(3)
Badania naukowe
(2)
Diagnoza resocjalizacyjna
(2)
Dyskalkulia
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Egzaminy szkolne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kształcenie
(2)
Metodologia
(2)
Metody nauczania
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Szkolnictwo
(2)
Terapia dydaktyczna
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zdolności
(2)
Zespół ADHD
(2)
Ankieta
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bezradność
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele wychowania
(1)
Chłopcy
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko leworęczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET)
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Kompetencje diagnostyczne
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(9)
Monografia
(7)
Poradnik
(6)
Opracowanie
(4)
Bibliografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Skrypt (typ publikacji)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(57)
Psychologia
(24)
Medycyna i zdrowie
(4)
Nauka i badania
(2)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
113 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30070 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100247, 100248, 100246 (3 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31231 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41670, 41669, 41671 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
(Engram)
W ciągu ostatnich lat znacząco zmieniło i nadal zmienia swoje oblicze diagnozowanie nauczycielskie. Dziś pedagodzy są nie tylko zobowiązani do prowadzenia diagnozy, ale również mają coraz szerszy dostęp do standaryzowanych narzędzi. Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu. To książka dla osób, które chcą się rozwijać zawodowo, nie obawiają się nowości i łamania stereotypów, które stale poszukują sposobów podnoszenia jakości własnych działań edukacyjnych. źródło opisu: od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112303 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36023 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34679 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38140 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44446 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104280, 103244 (2 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31975 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika przedszkolna z metodyką / Wiesława Leżańska, Elżbieta Płóciennik. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021. - 488, [1] strona : fotografie, wykresy, tabele ; 24 cm.
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. źródło: www.ksiegarnia.pwn.pl.
Publikacja zawiera części: I, Geneza i rozwój pedagogiki przedszkolnej w Polsce ; II, Podstawy wychowania przedszkolnego ; III, Metodyka wychowania przedszkolnego ; IV, Diagnoza przedszkolna ; V, Przestrzeń edukacyjna w przedszkolu ; VI, Nauczyciel wychowania przedszkolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112964 (1 egz.)
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 113015 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36928 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35195 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38212 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44477 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109654 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114407 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92425 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99948 F, 99949 F, 111201 F (3 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich - diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy - negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej. Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki. źródło opisu: od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112307 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36451 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotną rolę w polecanej publikacji odgrywają przede wszystkim rodzina i szkoła. Znamienna jest także rola osób wspierających (pedagogów, psychologów, nauczycieli, pracowników poradni, pracowników socjalnych, pracowników sądu i innych pracowników placówek pomocy i wsparcia rodziny) dzieci i młodzież w procesie wychowawczym. Stąd w rozdziale pierwszym niniejszego opracowania ukazano znaczenie rodziny w kontekście wychowania dzieci. Dokonano analizy kwestii teoretycznych dotyczących rodziny w procesie przemian społecznych, polityki społecznej na rzecz rodzin, podstawowych regulacji prawnych w polityce społecznej, zakresu świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych, ochrony prawnej rodziny i dzieci oraz postępowania z dzieckiem w sądzie. W rozdziale drugim przybliżono zagadnienie osamotnienia dziecka w rodzinie i jego skutków. W kolejnym Autorzy skupili się na problemach edukacyjno-wychowawczych dziecka w placówce szkolnej – „inności”, kłopotach z integracją w klasie szkolnej oraz pomocy, jakiej można mu udzielić. W rozdziale czwartym zajęli się szerzej zagadnieniem nieprzystosowania społecznego uczniów i jego zapobiegania – czyli istotą profilaktyki społecznej. Koncentrują się też na roli sądu w obszarze przeciwdziałania demoralizacji młodzieży. W rozdziale piątym przedstawili indywidualne przypadki młodych ludzi, będących w spektrum niedostosowania społecznego i pogłębiającej się demoralizacji. W ostatnim zaś analizują opisane przypadki. Autorzy mają nadzieję, że publikacja będzie stanowić uzupełnienie literatury podejmującej tematykę dotyczącą roli rodziny i jej znaczenia w formowaniu młodych pokoleń, a także przybliży mechanizmy funkcjonowania dzieci i młodzieży wywodzących się z dysfunkcyjnych systemów rodzinnych. źródło: https://www.impulsoficyna.com.pl/literatura-dla-nauczycieli/2256-1715-drogi-do-demoralizacji-dzieci-i-mlodziezy-uwarunkowania-i-diagnoza.html.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112855 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36005 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38180 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela. Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym. W niniejszej książce Autorki przedstawiają przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez nie propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwszy rozdział książki, zatytułowany Kompetencje zawodowe współczesnego nauczyciela, poza ustaleniami terminologicznymi, prezentuje zakresy znaczeniowe kompetencji oraz ich analizę kontekstową. Omawia elementy struktury kompetencji, model edukacji nauczyciela XXI wieku, jak również cechy nauczyciela warunkujące efektywność jego pracy. Odnosi się do obszarów kompetencji zawodowych nauczyciela i przedstawia różne typologie kompetencji, które krystalizowały się na przełomie dekad. Ta część opracowania stanowi niejako tło dla ulokowania kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych, które stały się przedmiotem teoretycznych analiz zaprezentowanych w kolejnych rozdziałach publikacji. Rozdział drugi, Diagnoza i jej rola w przestrzeni edukacyjnej, dotyczy problematyki diagnozy jako globalnego działania ukierunkowanego na poznanie osoby, z uwzględnieniem wielopłaszczyznowego jej funkcjonowania. Opisuje składowe kompetencji diagnostycznych jako wyznaczniki profesjonalizmu nauczyciela diagnosty. Odnosi się do aspektów badawczej postawy nauczyciela, która wyznacza jego zadania i role w obszarze działań edukacyjnych i terapeutycznych. Rozdział trzeci, Terapia jako działanie pomocowe, to analiza pojęcia terapii jako wielopłaszczyznowego systemu oddziaływań zmierzających do wyrównywania opóźnień, niwelowania zaburzeń rozwojowych, radzenia sobie z problemami zdrowotnymi czy trudnościami edukacyjnymi dziecka/ucznia. Przedstawia rodzaje i fazy postępowania terapeutycznego, a także wymienia zadania nauczyciela terapeuty oraz zasady, którymi powinien się kierować. Ta część publikacji charakteryzuje kompetencje nauczyciela terapeuty rozpatrywane z perspektywy szkoły ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej. Kolejna część monografii (rozdziały czwarty i piąty) prezentuje założenia metodologiczne i badania dotyczące wybranych problemów związanych z procesem diagnozy i terapii, ze szczególnym uwzględnieniem roli i znaczenia kompetencji diagnostycznych i terapeutycznych w ocenie samych zainteresowanych, czyli nauczycieli. Przygotowanie tej części książki było podyktowane rozpoznaniem źródeł specjalistycznej wiedzy i rodzajów umiejętności w zakresie diagnozy i terapii wykorzystywanych przez nauczycieli szkół ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych, a także analizą ich uwarunkowań. Z uwagi na poruszaną problematykę niniejsza publikacja skierowana jest do szerokiego grona czytelników. Z jednej strony do środowisk naukowych, jako kontynuatorów dalszych i pogłębionych empirycznych poszukiwań w tym temacie, z drugiej – do osób związanych z praktyką pedagogiczną, czyli nauczycieli, specjalistów oraz studentów kierunków pedagogicznych, a także tych wszystkich, którzy poszukują inspiracji i nowych możliwości działań wspomagających codzienną pracę dziecka/ucznia. źródło: https://www.impulsoficyna.com.pl/terapie/2206-kompetencje-diagnostyczne-i-terapeutyczne-w-percepcji-nauczycieli-szkol-ogolnodostepnych-integracyjnych-i-specjalnych.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 227, [2] strony : rysunki, tabele, wykresy ; 24 cm.
Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne. Czytelnik znajdzie tu: Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży. Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń. Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji. Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych. Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty. źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl/Socjoterapia-mlodziezy,884895751,p.html
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112822, 114289 (2 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35832 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100421, 114390 (2 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja wpisuje się w aktualną obecnie w polskiej pedagogice problematykę efektywności oddziaływań wychowawczych. Praca resocjalizacyjna z młodzieżą niedostosowaną społecznie ukierunkowana jest na przygotowanie wychowanków na powrót do środowiska otwartego oraz funkcjonowanie w oparciu o obowiązujące normy społeczno-prawne. Cel ten nie może być osiągnięty bez stałych poszukiwań skutecznych rozwiązań, jak również wdrażaniu innowacji pedagogicznych. Autorki poza umocowaniem teoretycznym (opartym o różne nurty psychologiczne istotne z punktu widzenia resocjalizacji) zagadnienia resocjalizacji dzieci i młodzieży, wskazują przykładowe programy pracy, a przede wszystkim zachęcają czytelnika do tworzenia własnych autorskich programów ukierunkowanych na pomoc i wsparcie zarówno dziecka jak i jego rodziny. Publikacja zawiera również opis Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, zasad jego tworzenia i znaczenia dla przebiegu całego procesu resocjalizacji. Ponadto, czytelnik zostanie zapoznany z różnymi modyfikacjami tych programów w zależności od potrzeb i posiadanych przez dziecko jaki jego rodzinę zasobów. Interesujące jest również to jak tworzenie indywidualnych oraz grupowych programów pracy z wychowankami łączy się z zagadnieniem efektywności procesu resocjalizacji, pozwala projektować poszczególne jego etapy, wskazywać skuteczne działania i na bieżąco je modyfikować. źródło opisu: www.czytam.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie jestem PROJEKTEM ani rodzica, ani nauczyciela. Mam własny POTENCJAŁ i BIOSTRUKTURY (dane od natury), które powodują, że JESTEM taki, jaki jestem. Mam także własne PROBLEMY ROZWOJOWE… Nie mogę zachowywać się jak TY, bo jestem SOBĄ - pomóż mi, jeśli umiesz… Rozwój dziecka przebiega dynamicznie. Czasem jest harmonijny, podręcznikowy, a problemy niemal nie występują. Czasem jest inaczej. To kwestia bardzo indywidualna. W przypadku rozwoju nieharmonijnego i występowania problemów rozwojowych szczególne znaczenie mają uważna obserwacja funkcjonowania dziecka oraz jak najszybsze udzielenie mu odpowiedniej pomocy. Wczesna diagnoza to najlepsza profilaktyka trudności szkolnych i załamania się losów dzieci. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113616 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej