Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(65)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(65)
Proza
(28)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(89)
wypożyczone
(8)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(35)
Czytelnia Piotrków
(1)
Wypożyczalnia Bełchatów
(22)
Czytelnia Bełchatów
(1)
Wypożyczalnia Opoczno
(15)
Wypożyczalnia Radomsko
(11)
Czytelnia Radomsko
(1)
Wypożyczalnia Tomaszów
(17)
Autor
Filipczuk Halina (1924-2003).
(4)
Janowski Andrzej (1935- ).
(3)
Molnár Ferenc (1878-1952).
(3)
Stachyra Roman.
(3)
Breene K. F.
(2)
Busz Anna
(2)
Gaś Zbigniew B. (1952- ).
(2)
Janecka Leonia (1909-1983)
(2)
Kowalewska Hanna (1960- )
(2)
Mayer Shannon (1979- )
(2)
Misztal Bronisław (1946- ).
(2)
Mortkowiczowa Janina (1875-1960).
(2)
Parcheta-Kołoszuk Małgorzata
(2)
Ruszkowska Marta (1986- )
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Staroń Przemysław
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- ).
(1)
Baker Jed
(1)
Bartczak Jowita.
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Brejnak Wojciech (1944-2020)
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Bugajski Jarosław.
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chamielec Grażyna.
(1)
Chęć Magdalena
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Collins Nancy A. (1959- ).
(1)
Coupland Douglas (1961- ).
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- ).
(1)
Detner Małgorzata
(1)
Eriksson Ester (1987- )
(1)
Fudali Maria.
(1)
Galas Barbara
(1)
Gmerek Tomasz.
(1)
Grabowska Marta (ilustratorka)
(1)
Grabowska Małgorzata (pedagog).
(1)
Grabowski Andrzej Marek (1956- )
(1)
Gray Peter (1946- ).
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka.
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Hale Shannon.
(1)
Harasimowicz Cezary (1955- )
(1)
Hoffmann Beata (1964- ).
(1)
Hurwitz Johanna (1937- )
(1)
Jaczewska Edyta.
(1)
Jastremska Alona
(1)
Jehoruszkina Katerina (1984- )
(1)
Jędrzejko Mariusz.
(1)
Kaczarowska Małgorzata.
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna.
(1)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(1)
Kinney Jeff (1971- )
(1)
Kinney Jeff (1971- ).
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kozak Dominika
(1)
Kubiak Hanna.
(1)
Kurczewska Marta (1977- )
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kuziel-Kalina Anna
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(1)
Makowska Ola (1974- )
(1)
Maté Gabor (1944- )
(1)
Mayer Shannon (1979- ).
(1)
Maziarski Wojciech (1960- )
(1)
McGrory Anik
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- ).
(1)
Molnár Ferenc (1878-1952)
(1)
Młodnicka Magdalena
(1)
Młodnicka Ula
(1)
Namysłowska Irena
(1)
Neufeld Gordon (1946- )
(1)
Nożyńska-Demianiuk Agnieszka (1964- )
(1)
Oleszkowicz Anna (1956- )
(1)
Olszański Tadeusz (1929- ).
(1)
Oparkowska Anna
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna (1974- )
(1)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(1)
Pham LeUyen (1973- ).
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Przybylski Błażej.
(1)
Płoszaj Agnieszka (1981- )
(1)
Romaniuk Agata
(1)
Rusinek Joanna (1979- )
(1)
Rybińska Anna (pedagog)
(1)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(1)
Sajdera Jolanta.
(1)
Schilling Dianne
(1)
Senejko Alicja (1954- )
(1)
Sigunsdotter Kristina (1981- )
(1)
Stanisławska-Meysztowicz Mira
(1)
Stróżyk Agnieszka
(1)
Sycamore Hilary.
(1)
Szwedzik Adam.
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tyl Aleksandra (1978- )
(1)
Tyl Aleksandra (1978- ).
(1)
Voigt Cynthia (1942- ).
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1989-2000
(5)
1901-1914
(4)
1901-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(66)
Język
polski
(65)
angielski
(1)
ukraiński
(1)
nieznany (xxx)
(1)
Odbiorca
Dzieci
(22)
9-13 lat
(17)
6-8 lat
(9)
Młodzież
(5)
Rodzice
(5)
14-17 lat
(4)
Nauczyciele
(3)
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(15)
Literatura amerykańska
(7)
Literatura węgierska
(4)
Literatura kanadyjska
(3)
Literatura ukraińska
(1)
Temat
Grupy rówieśnicze
(64)
Przyjaźń
(9)
Rodzina
(9)
Wychowanie
(8)
Nastolatki
(7)
Uczniowie
(7)
Uczucia
(7)
Chłopcy
(6)
Dojrzewanie
(5)
Młodzież
(5)
Postawy
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Rodzeństwo
(5)
Socjalizacja
(5)
Współzawodnictwo
(5)
Poczucie własnej wartości
(4)
Szkoły
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziewczęta
(3)
Klasa szkolna (socjologia)
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Prestiż
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Wrażliwość
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zabawa
(3)
Śmierć
(3)
Agresywność
(2)
Asertywność
(2)
Bajkoterapia
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Konflikt
(2)
Lęk
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Pierwsza miłość
(2)
Postać filmowa
(2)
Postać literacka
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój moralny
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Socjoterapia
(2)
Szkoła
(2)
Szkoły magii
(2)
Więź rodzinna
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zadania rozwojowe
(2)
Zima
(2)
Śmierć dziecka
(2)
Akceptacja (postawa)
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Anomalie pogodowe
(1)
Astmatycy
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Bunt
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Decyzje
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Drzewa owocowe
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziedzińce i podwórza
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Empatia
(1)
Gender
(1)
Globalizacja
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Greg Heffley (postać fikcyjna)
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Hospicja
(1)
Humor
(1)
Inność
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język dziecka
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Korepetycje
(1)
Kradzież
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1801-1900
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Australia
(2)
Budapeszt
(2)
Budapeszt (Węgry)
(2)
Bułgaria
(1)
Muranów (Warszawa ; część miasta)
(1)
Nowy Jork
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
RPA
(1)
Vancouver (Kanada)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Opowiadania i nowele
(9)
Powieść
(9)
Powieść obyczajowa
(5)
Literatura dla dzieci
(4)
Powieść przygodowa
(4)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Powieść psychologiczna
(3)
Raport z badań
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Fantasy
(2)
Język angielski
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Broszura
(1)
Fantastyka
(1)
Komiks
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Powieść dziecięca węgierska
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(12)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Rozwój osobisty
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36825 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci potrzebują zabawy. Potrzebują zabawy z innymi dziećmi bez nadzoru dorosłych. Tylko w takiej zabawie mogą nauczyć się radzenia sobie z emocjami, nawiązywania przyjaźni, rozwiązywania konfliktów i wielu, wielu innych umiejętności. Dzieci spędzają coraz więcej czasu w szkole, gdzie muszą siedzieć spokojnie w ławkach i wykonywać polecenia nauczycieli. Zajęcia dodatkowe i praca domowa sprawiają, że w ich życiu jest coraz mniej wolności i coraz mniej zabawy. W efekcie mamy wiele bezwolnych, przemęczonych i często samotnych dzieci, które zupełnie straciły zapał do nauki. Peter Gray, amerykański psycholog badający procesy uczenia się, twierdzi, że dzieci przychodzą na świat z wrodzonym instynktem do nauki i zabawy. Wystarczy stworzyć im odpowiednie warunki, a będą z pasją poszukiwały wiedzy i zdobywały nowe umiejętności. Same zbudują podwalin pod własną odpowiedzialność, samodzielność i nauczą się kontrolować swoje życie. Peter Gray propaguje rodzicielstwo oparte na zaufaniu!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Część piąta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych dla różnych grup odbiorców, doświadczających zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych czy zaburzeń w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają następujące zagadnienia: - zaniżone poczucie własnej wartości skutkujące wycofaniem z relacji rówieśniczych u dzieci z klas VII–VIII; - nieśmiałość oraz trudności we współpracy w grupie u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - profilaktykę zachowań dyskryminacyjnych wśród dzieci w wieku 12–14 lat. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Brak informacji o dostępności: sygn. 116138 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Był ciepły wiosenny dzień, gdy chłopcy z Placu Broni wbili w ziemię włócznie ze srebrnymi grotami, a na szczycie swej twierdzy wywiesili czerwono-zieloną chorągiewkę. Wiedzieli, że walczyć i zwyciężać można tylko wtedy, gdy panuje zgoda. Czy pokonali Czerwone Koszule? Czy ogród znów stał się dla nich spokojnym miejscem zabaw? źródło opisu: Nasza Księgarnia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107912 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110416 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed czytelnikiem tom spostrzegawczych i refleksyjnych analiz psychologów, pedagogów i socjologów, którzy przyglądają się Archipelagowi Młodości, w perspektywie oscylowania jego fal przypływu i odpływu na biegunach ZAGROŻEŃ i zachowań zrównoważonych. Autorzy trafnie ukazują specyfikę współczesności, którą nazywają „nowym światem”, w którym socjalizują się i doświadczają szczególnej zmienności kontekstowej nastolatkowie, dzieci i młodzież. W kryteriach tej zmienności znajdują się między innymi: „prawda”, która co rusz jest podważana, zniekształcana, relatywizowana; „wolność”, która nieodmiennie pulsuje pomiędzy wolnością do… i wolnością od… oraz nieoczywistość, nieodgadnioność najbliższej przyszłości naznaczonej niebywałym tempem zmian, choćby z powodu wpadania w infostrady, rwące w szaleńczym tempie megabajtów informacji, komunikatów, wzorców i antywzorców. Opracowanie cechuje aktualność i poruszanie się po obszarach zbyt rzadko nawiedzanych analitycznie i wychowawczo, a także troska o wyniki młodzieńczej brawury, zagubienia i niepewności. dr hab. Jacek Kurzępa, prof. AHE.
Wraz ze zmianami społecznymi i przechodzeniem od społeczeństwa tradycyjnego do ponowoczesnego, katalog zagrożeń społecznych zdecydowanie się zmienia, a w każdej dekadzie powstaje co najmniej jedno znaczące nowe zagrożenie, którego koszty obciążają wiele sfer życia społecznego. Ich cechą charakterystyczną jest opóźniona reakcja na nie, co skutkuje w pierwszej kolejności niedowierzaniem, że tak jest, a w drugiej kolejności opóźnionymi już działaniami. Tak się stało z „dopalaczami”, tak jest z cyberzagrożeniami. Powstaje zatem pytanie, czy społeczeństwo i jego instytucje są przygotowane na zmiany w sferze dysfunkcjonalnych zachowań dzieci i młodzieży. Do tych nowych zagadnień nawiązuje kolejna publikacja przygotowana pod kierunkiem wytrawnych pedagogów - praktyków. Powinni po nią sięgnąć nie tylko nauczyciele i pedagodzy, rodzice, dyrektorzy szkół, przedstawiciele władz oświatowych odpowiadający za oświatę i wychowanie. władze samorządowe, czy politycy społeczni. dr hab. Eugeniusz Moczuk, prof. PRz.
Praca dotyka niezwykle ważnych ze społecznego punktu widzenia, a jednocześnie poznawczo interesujących kategorii problemowych. Zaliczają się do nich w szczególności kwestie uwarunkowań rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży rozpatrywane w kontekście zmiany społecznej. W zasadzie nieustannie zaznaczają one swoją obecność w przestrzeni interdyscyplinarnie zorientowanych dociekań prowadzonych na gruncie pedagogiki, socjologii wychowania, psychologii, filozofii czy prawa. Trzeba zaznaczyć, że fenomen zmiany społecznej i związanych z nią szans oraz zagrożeń dla przebiegu procesu socjalizacji dzieci i młodzieży nieodmiennie fascynuje badaczy, a jednocześnie stanowi przedmiot dynamicznej, wielopłaszczyznowej, społecznej debaty. Przedkładana Czytelnikowi praca stanowi w tej debacie ważny głos. Jego wartość dodatkowo podkreśla fakt oparcia jej o wyniki rzetelnie przeprowadzonych, naukowych dociekań. Jest to walor niebagatelny, bowiem pozwala na znalezienie równowagi pomiędzy ważkimi, ale częstokroć skrajnie różniącymi się stanowiskami, a jednocześnie w znacznym stopniu neutralizuje jakże często pojawiające się w takich przestrzeniach wątki obarczone populizmem. Sądzę, że praca powinna zainteresować zarówno przedstawicieli środowisk akademickich, jak osoby zorientowane na praktykę wsparcia społecznego dzieci i młodzieży. dr hab. Przemysław Frąckowiak, prof. WWSSE. źródło opisu: www.ravelo.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 346)
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi. Podejmują próbę uchwycenia zmian w postrzeganiu roli i zadań przedszkola i relacji nauczycielek i nauczycieli z rodzicami dzieci oraz szerszym środowiskiem lokalnym. Te zmiany zmierzały od kierowniczej, dyrektywnej roli nauczycieli i nauczycielek do co raz szerzej ujmowanego współdziałania jako kluczowego elementu „kultury instytucji edukacyjnej”, obejmującego wspólne określanie celów, zasad, warunków współpracy, sposobów realizacji działań, itp. Przykładem rozwiązania wywiedzionego z nowoczesnych koncepcji psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych na kompetencje współdziałania dzieci przedszkolnych jest projekt „Przedszkolaki na Uniwersytecie” realizowany na Wydziale Studiów Edukacyjnych od 2014 roku, opisany przez autorki w jednym z rozdziałów monografii. Prezentując założenia projektu autorki zwracają uwagę na tworzenie przestrzeni wspólnej, przestrzeni współpracy przez różne podmioty: przedstawicieli uczelni wyższej: nauczycielki i nauczycieli akademickich i studentki oraz studentów, dyrektorki i nauczycielki przedszkoli, dzieci przedszkolne i ich rodziców. Odwołują się do wybranych wypowiedzi i komentarzy uczestników i uczestniczek projektu. W dalszej części przywołują dziecięcą perspektywę ujmowania pojęcia współpracy z drugim człowiekiem na podstawie wypowiedzi dzieci przedszkolnych. W zakończeniu opracowania prezentują wybrane zabawy sprzyjające rozwijaniu współpracy między dziećmi przedszkolnymi. Źródło opisu: https://press.amu.edu.pl/pl/wsp%C3%B3%C5%82praca%20dzieci%20w%20wieku%20przedszkolnym%20zmieniaj%C4%85ce%20si%C4%99%20konteksty%20i%20perspektywy%20(pdf).html.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114938 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81969, 95922, 81968, 82032, 81971, 82031, 82030, 87185 (8 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26809, 25118 (2 egz.)
Czytelnia Bełchatów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 28919 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26953, 27143 K (2 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31076, 31033, 32985, 31828, 31691, 32856, 31282 (7 egz.)
Czytelnia Radomsko
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33193-CZT. (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36527, 36525, 36687, 36528 (4 egz.)
Książka
W koszyku
„Dzieci mają dwa umysły. Jeden z nich myśli, drugi czuje. Tuż pod loczkami i czapkami z daszkiem, tuż za szkłami kontaktowymi i rzęsami znajdują się dwa systemy kierujące dwoma różnymi, choć współzależnymi rodzajami inteligencji: racjonalną (IQ) i emocjonalną (EQ). To, jak dzieci funkcjonują każdego dnia i przez całe życie, zdeterminowane jest przez działanie obu tych systemów”. Program szkolny jest silnie skierowany na rozwój myślenia racjonalnego, ale jak pomóc dzieciom w kształtowaniu umysłu emocjonalnego? Jak wykształcić inteligencję emocjonalną. Poziom podstawowy to jedna z książek z serii dotyczącej rozwijania zdolności na płaszczyźnie emocjonalnej u dzieci. Seria składa się z trzech części: poziom podstawowy, poziom ponadpodstawowy i kształcenie zintegrowane. Każda z książek zawiera pełen program rozwijania kompetencji emocjonalnej, na który składają się scenariusze zajęć, zawierające w sumie 50 ćwiczeń, innych w każdej z książek. Serię tą można nazwać przewodnikiem po wybranych, najbardziej efektywnych ćwiczeniach, dotyczących nauczania o emocjach. Autorce, Dianne Schilling, przyświeca idea wprowadzenia do szkół programu nauczania inteligencji emocjonalnej, w związku z czym zaprojektowała i w niniejszej książce przedstawia czytelnikom część planu ciągłych, dostosowanych do dzieci lekcji. We wstępie poznamy teoretyczne podstawy dotyczące korzystania z książki, kształcenia umysłu emocjonalnego i stosowanej tu strategii uczenia przez dyskusję w kręgu. Dalsza część książki zawiera scenariusze zajęć w dziesięciu rozdziałach, dotyczących kolejno: samoświadomości, kontrolowania uczuć, podejmowania decyzji, kontrolowania stresu, postrzegania samego siebie, odpowiedzialności osobistej, empatii, komunikacji, dynamiki grupy i rozwiązywania konfliktów. W każdym z tych rozdziałów zostały zamieszczone opisy pięciu zajęć z ćwiczeniami na poziomie podstawowym w formie zadań pisemnych, przedstawień teatralnych, odgrywania ról, eksperymentów komunikacyjnych, symulacji i przede wszystkim dyskusji – w kręgu lub w parach. Sprawność emocjonalna jest równie ważna, co zdolności szkolne i akademickie. Jest jedną z kluczowych kompetencji, pozwalających ludziom budować satysfakcjonujące życie i dobrze funkcjonować w społeczeństwie. Książka stanowi cenny materiał dla wychowawców, psychologów i pedagogów, pokazujący, jak wykształcić inteligencję emocjonalną u dzieci, jakie ćwiczenia do tego zastosować i na co zwracać uwagę, by u dzieci wzrastały umiejętności komunikacyjne, rozpoznawania i regulacji emocji, rozwiązywania konfliktów i rozumienia drugiego człowieka. Dzięki temu, zgodnie z poniższym postulatem Daniela Golemana, wyposażymy dzieci w umiejętności, zapobiegające przyszłym problemom lub przynajmniej łagodzące ich skutki: „W ciągu ostatnich dziesięciu lat wiele razy wypowiadano „wojnę” przypadkom ciąży nastolatek, narkotykom i przemocy. Szkopuł w tym, że kampanie tego rodzaju są podejmowane zbyt późno, w momencie gdy rozmiar problemu sięga zenitu i zdążył wgryźć się w życie młodych ludzi na dobre. Akcje takie mają formę interwencji kryzysowych, które można by przyrównać do wysyłania karetki ratunkowej, gdy choroba zdążyła już zaatakować, zamiast jej zapobiegać. Prewencja powinna być na pierwszym miejscu, dlatego starajmy się, aby nasze dzieci nauczyły się od nas najważniejszych umiejętności, które w ich dalszym życiu pozwolą im uniknąć wielu problemów.” Daniel Goleman. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorki sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki. Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana jest również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo. źródło: https://www.znak.com.pl/ksiazka/zachowania-ryzykowne-i-problemowe-mlodziezy-uwarunkowania-psychospoleczne-i-rola-aktywnosci-wolnoczasowej-magdalena-chec-186930
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114293 (1 egz.)
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112829 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36355 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35443, 34931 (2 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W drugiej części „Szkoły bohaterek i bohaterów” Przemek Staroń proponuje wnieść się na wyższy poziom studiowania życia. Choć obie części można czytać niezależnie, książka została pomyślana w taki sposób, że stanowi rozwinięcie pierwszej części. Dotyka trudniejszych tematów, jak wstyd czy zazdrość, skupiając się na zagadnieniach związanych z budowaniem własnej wartości, rozpoznawaniem i obroną przed manipulacją, spełnianiem cudzych oczekiwań kosztem własnej autentyczności, ćwiczeniem się w asertywności. W książce nie zabraknie nawiązań do współczesnego kanonu kultury. Pojawi się tu Alicja z „Alicji w Krainie Czarów”, Pippi, bohaterowie z „Władcy Pierścienia” sagi o „Harrym Potterze”, Narnii. Wystąpią również Neo z „Matriksa”, Pan Kleks, Enola Holmes i postaci z „Fantastycznych zwierząt”. Nie zabraknie też osobistych historii z życia Przemka Staronia i jego uczniów. Podobnie jak w pierwszej części, teksty dopełniają pełne fantazji i swobody ilustracje Marty Ruszkowskiej. Wszystko to sprawia, że młode czytelniczki i młodzi czytelnicy, ich rodzice i nauczyciele zyskują nie tylko przewodnik po współczesnej kulturze, ale ponownie znajdą u Przemka Staronia źródło inspiracji oraz zachęty do twórczego myślenia w poszukiwaniu swojej własnej życiowej drogi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113200 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4919592/zabawa-sztuka-socjoterapeutyczne-wsparcie-dzieci-nadpobudliwych-i-niesmialych-w-przedszkolu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37820 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44313 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103061, 103062 (2 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31923 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36290 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji. Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak: proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie, rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego, konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych, istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie, możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków. Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury. Książka jest przeznaczona dla studentów, nauczycieli, wykładowców akademickich, dyrektorów szkół, przedstawicieli administracji oświatowej i ośrodków doskonalenia nauczycieli, a także rodziców i wszystkich zainteresowanych problemami edukacji. źródło opisu: https://www.profinfo.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/304147/wychowanie-w-praktyce-szkolnej-scenariusze-godzin-wychowawczych-dla-klas-iv-vi-szkoly-podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114922 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35930 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43370 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej