Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(197)
Forma i typ
Książki
(197)
Publikacje fachowe
(98)
Publikacje naukowe
(96)
Publikacje dydaktyczne
(71)
Poradniki i przewodniki
(28)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Proza
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(270)
wypożyczone
(59)
tylko na miejscu
(12)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(102)
Czytelnia Piotrków
(8)
Wypożyczalnia Bełchatów
(103)
Czytelnia Bełchatów
(4)
Wypożyczalnia Opoczno
(42)
Wypożyczalnia Radomsko
(37)
Wypożyczalnia Tomaszów
(47)
Autor
Grudziewska Ewa
(6)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(5)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(4)
Mach Cecylia
(4)
Naprawa Renata
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Szczepańska Krystyna
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Wolańczyk Tomasz
(4)
Ambroziak Konrad
(3)
Domagała Aneta
(3)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(3)
Kmiecik Anna M.
(3)
Kolanko Agnieszka
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Pawłowska Paulina (1990- )
(3)
Trempała Janusz (1953- )
(3)
Armstrong Nicky.
(2)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988).
(2)
Bac Aneta
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Bentkowska Dorota
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Carr Alan (1957- )
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Crowder Amanda K.
(2)
Czapiński Janusz (1951- )
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Elsenraat Tracy
(2)
Emich-Widera Ewa (1952- )
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Gębka Artur
(2)
Hull Robert
(2)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(2)
Jędrzejko Mariusz (1959- )
(2)
Kaleta Tadeusz (1953- ).
(2)
Kazek Beata
(2)
Kendall Philip C. (1950- )
(2)
Kennedy Sarah M.
(2)
Kokocińska Agata Maria.
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Lewczuk Dorota.
(2)
Louis John Philip (1963- )
(2)
Louis Karen McDonald (1962- )
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Paprocka Justyna
(2)
Phifer Lisa Weed
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pollak Monika
(2)
Radzicki Józef
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Różycka Jagoda
(2)
Sherman Jamie A.
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Suchecki Jacek (1950- )
(2)
Sunderland Margot
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Wasilewska-Kogut Joanna
(2)
Adamek Irena
(1)
Aleksandrowicz Jerzy Witold (1936- )
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ames Louise Bates (1908-1996).
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Argyle Michael (1925-2001)
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Badura-Madej Wanda (1943- )
(1)
Baker Jed‏
(1)
Baker Sidney M.
(1)
Barbaro Maria de.
(1)
Bartnik Ewa.
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Beisert Maria (1951- ).
(1)
Bennett Shannon M.
(1)
Berent Damian
(1)
Bilek Emily L.
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Bliźniewska-Kowalska Katarzyna
(1)
Bomba Jacek.
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Boyer Robin
(1)
Bronowska Zofia.
(1)
Browne Deborah.
(1)
Bryńska Anita.
(1)
Brzezińska Anna I. (1949- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Budajczak Marek
(1)
Bujnowska Anna.
(1)
Busz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(93)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(146)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(197)
Język
polski
(197)
Odbiorca
Dzieci
(2438)
6-8 lat
(1605)
9-13 lat
(1254)
Szkoły wyższe
(1120)
0-5 lat
(873)
Psycholodzy
(197)
Młodzież
(846)
Nauczyciele
(692)
Rodzice
(656)
Studenci
(584)
14-17 lat
(481)
Szkoły podstawowe
(456)
Niewidomi
(263)
Szkoły średnie
(248)
Dorośli
(234)
Pedagodzy
(208)
Nauczyciele przedszkoli
(157)
Przedszkola
(141)
Nauczyciele nauczania początkowego
(140)
Niedowidzący
(127)
Szkoły ponadgimnazjalne
(112)
Gimnazja
(108)
Logopedzi
(96)
Szkoły zawodowe
(85)
Terapeuci
(82)
Klasa 3.
(78)
Klasa 1.
(77)
Klasa 2.
(74)
Terapeuci zajęciowi
(74)
Psychoterapeuci
(69)
Klasa 4.
(63)
Nauczanie początkowe
(61)
Słabowidzący
(61)
Nauczyciele języka polskiego
(60)
Klasa 5.
(58)
Klasa 6.
(56)
Menedżerowie
(54)
Dyrektorzy szkół
(50)
Klasa 7.
(47)
Klasa 8.
(43)
Pracownicy socjalni
(39)
Lekarze
(38)
Nauczyciele akademiccy
(36)
Uczniowie
(36)
18+
(35)
Bibliotekarze
(33)
Szkoły ponadpodstawowe
(33)
Szkoły specjalne
(33)
Uczniowie szkół średnich
(33)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(31)
Terapeuci pedagogiczni
(31)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Osoby w wieku starszym
(26)
Wychowawcy klas
(26)
Fizjoterapeuci
(25)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Nauczyciele matematyki
(23)
Pedagodzy specjalni
(23)
Socjolodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(22)
Niepełnosprawni intelektualnie
(21)
Wychowawcy małych dzieci
(21)
Psychiatrzy
(19)
Nauczyciele szkół średnich
(18)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(18)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Prawnicy
(17)
Nauczyciele historii
(16)
Kobieta
(15)
Licea
(14)
Pedagodzy szkolni
(14)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(14)
Technikum
(14)
Klasa 1
(13)
Pracownicy naukowi
(13)
Ekonomiści
(12)
Nauczyciele geografii
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Dziennikarze
(11)
Klasa 4
(11)
Nauczyciele języków
(11)
Doradcy zawodowi
(10)
Klasa 3
(10)
Nauczyciele biologii
(10)
Policjanci
(10)
Pracodawcy
(10)
Arteterapeuci
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(9)
Klasa 5
(8)
Klasa 8
(8)
Nastolatki
(8)
Nauczyciele chemii
(8)
Nauczyciele muzyki
(8)
Pediatrzy
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy oświaty
(8)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(8)
Adwokaci
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Dzieci
(29)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(23)
Młodzież
(22)
Uczucia
(19)
Psychoterapia
(16)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(12)
Diagnoza psychologiczna
(11)
Kompetencje społeczne
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Integracja sensoryczna
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Terapia zajęciowa
(10)
Zaburzenia zachowania
(10)
Autyzm
(9)
Depresja psychiczna
(9)
Socjoterapia
(9)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(8)
Nastolatki
(8)
Poczucie własnej wartości
(8)
Rozwój psychiczny
(8)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Zespół ADHD
(8)
Gniew
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Rodzina
(7)
Wychowanie
(7)
Zaburzenia lękowe
(7)
Zaburzenia psychiczne
(7)
Asertywność
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Lęk
(6)
Osobowość
(6)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Rozwój emocjonalny
(6)
Stres
(6)
Trening umiejętności społecznych
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Zachowania ryzykowne
(6)
Zespół Aspergera
(6)
Agresywność
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Leczenie
(5)
Mutyzm wybiórczy
(5)
Pomoc psychologiczna
(5)
Przywiązanie (psychologia)
(5)
Rodzice
(5)
Rozwiązywanie konfliktów
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Uczniowie
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zapobieganie
(5)
Afazja
(4)
Arteterapia
(4)
Dojrzewanie
(4)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(4)
Empatia
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Mowa niewyraźna
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Samobójstwo
(4)
Trauma
(4)
Wymowa
(4)
Zaburzenia odżywiania
(4)
Zachowania samobójcze
(4)
Zadania rozwojowe
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Cyberprzemoc
(3)
Diagnoza logopedyczna
(3)
Dobrostan psychiczny
(3)
Dziecko
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Etyka zawodowa
(3)
Fonoholizm
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Hipoterapia
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Jąkanie
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Mózg
(3)
Nauczyciele
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Łódź
(1)
Gatunek
Podręcznik
(53)
Poradnik
(44)
Opracowanie
(30)
Scenariusz zajęć
(24)
Praca zbiorowa
(21)
Ćwiczenia i zadania
(18)
Karty pracy ucznia
(12)
Materiały pomocnicze
(12)
Monografia
(10)
Case study (studium przypadku)
(6)
Program nauczania
(5)
Wzory dokumentów
(5)
Opowiadania i nowele
(4)
Literatura dla dzieci
(3)
Raport z badań
(3)
Kompendia i repetytoria
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Informator
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Rymowanki
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(140)
Edukacja i pedagogika
(91)
Medycyna i zdrowie
(44)
Socjologia i społeczeństwo
(31)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Nauka i badania
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
197 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95901 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29934 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego czuje za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5028146/trafiony-zatopiony-jak-pomoc-dziecku-i-sobie-przejsc-przez-powodz-emocji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115681 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37749 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36021 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla dzieci oraz ich rodziców, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. źródło opisu: https://www.gwp.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113184 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. źródlo opisu: https://www.gwp.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113185 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39195 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie pierwsze - 1 dodruk. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2023. - 257, [1] strona : fotografie, wykresy ; 24 cm.
Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autyzm u dzieci : wiedza kliniczna / redakcja naukowa Ewa Emich-Widera, Beata Kazek, Justyna Paprocka. - Wydanie pierwsze - 2 dodruk. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2023. - 257, [1] strona : fotografie, wykresy ; 24 cm.
Osoby autystyczne cierpią z powodu licznych schorzeń takich jak: choroby przewodu pokarmowego, zaburzenia neurologiczne i psychiatryczne, czy genetyczne. Pacjenci wymagają profesjonalnej terapii i wielodyscyplinarnej opieki. Celem książki jest przedstawienie nowoczesnej i przekrojowej wiedzy na temat stanu zdrowia osób z autyzmem i ich specyficznych potrzeb. Monografia powstała dzięki wieloletniej współpracy wielu wybitnych specjalistów. Treści oparte są na najnowszym piśmiennictwie, wytycznych i doświadczeniu zawodowym zespołu autorskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33755 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36075 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorki w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie i jak wynikające z niego zachowania wpływają na funkcjonowanie rodziny. Tłumaczą, na czym polega proponowana terapia, opisują cele leczenia, stosowane techniki oraz przebieg poszczególnych sesji. Program terapeutyczny jest przeznaczony dla małych dzieci, więc ogromnie ważne jest zaangażowanie rodziny pacjenta. Dlatego też rodzice wraz z dzieckiem poznają narzędzia pozwalające im zrozumieć objawy zaburzenia, a tym samym skuteczniej je kontrolować i pracować nad ich ograniczaniem. Istotne jest także zrozumienie przez rodziców, jak ich własne obawy i lęki wpływają na zachowanie dziecka. źródło opisu: https://www.gwp.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Brak informacji o dostępności: sygn. 37711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia osobowości : nurty, teorie, koncepcje / Henryk Gasiul. - Wydanie trzecie rozszerzone. - Warszawa : Difin, 2020. - 654 strony : rysunki, tabele ; 24 cm.
(Engram)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35032 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38820 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Inspirująca książka dla dzieci w wieku 9-13 lat, która pomaga im zrozumieć, w jaki sposób nasze myśli wpływają na nasze zachowanie i samopoczucie. Nasze umysły są pełne myśli, niektóre korzystne, a niektóre szkodliwe. Ale jak odróżnić te, które nam służą, od tych, które nas ograniczają? Źródło opisu: https://natuli.pl/pl/p/Na-tropie-podejrzanych-mysli.-Terapia-ACT-i-CBT/26189.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115583 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych zachowań. Niektóre z nich pomagają nam budować relacje, osiągać ważne dla nas cele oraz chronić się przed niebezpieczeństwem, z kolei inne mogą sprowadzać na nas kłopoty, ranić naszych bliskich, a nawet nas samych. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które zachowania nam służą, a które nie? Czy możliwe jest wyeliminowanie ze swojego życia wszystkich podejrzanych zachowań? I czy można oceniać kogoś tylko na podstawie jego zachowania? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych zachowań. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku coraz częściej pojawiają się zachowania, które mogą niepokoić rodziców i opiekunów. Dzieci w naturalny sposób zaczynają śmielej eksplorować otaczający je świat, podejmując również zachowania bardziej ryzykowne. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomogą dziecku ograniczyć zachowania, które mu nie służą, i budować obraz siebie w sposób życzliwy, bez krzywdzących ocen na swój temat. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi zachowaniami. Zachowania te stanęły na drodze dzieci, sprowadzając na nie wiele kłopotów [Od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116149 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko w rodzinie : kontekst prawno-metodyczny / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 140, [6] stron : wykresy ; 23 cm.
(Metodyka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom. Obiektem zainteresowania publikacji jest dziecko w rodzinie w kontekście prawno-metodycznych wskazań dla pracowników socjalnych udzielających w swojej codziennej pracy wsparcia i pomocy tej grupie osób, które ze względu na swoją sytuację nie są w stanie poradzić sobie z doświadczanymi trudnościami czy kryzysami. Dobór podjętej tematyki nie jest przypadkowy, ponieważ chodzi przede wszystkim o pokazanie, w jaki sposób należy interpretować i stosować obowiązujące przepisy prawa w pracy z klientami pomocy społecznej i ich rodzinami w oparciu o ideę pomagania osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej, doświadczając różnorodnych trudności, problemów czy też kryzysów. Książka adresowana jest adresowana do osób kształcących przyszłych przedstawicieli helping professions, tj. pracowników socjalnych, asystentów rodzin, pedagogów, psychologów, wychowawców w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz placówkach socjalizacyjnych. W szczególny sposób skierowana jest do rodzin jako swego rodzaju drogowskaz w ich codziennym wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej i socjalizacyjnej. W serii Metodyka Pracy Socjalnej: 1. Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty 2. Praca socjalna z osobami w kryzysie bezdomności, opuszczającymi jednostki penitencjarne, uzależnionymi 3. Metody i techniki pracy z osobami starszymi, z osobami z chorobami otępiennymi i ich rodzinami 4. Metody i techniki pracy z osobami bezrobotnymi, z niepełnosprawnościami, z osobami z zaburzeniami psychicznymi 5. Dziecko w rodzinie. Kontekst prawno-metodyczny. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114294 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Rozdział 1: Socjoterapia w pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie / Marta Porembska ; "Moja reakcja w relacjach" - program socjoterapeutyczny dla uczniów klas II szkoły podstawowej doświadczających trudności w budowaniu relacji rówieśniczych / Anna Izdebska ; "Wciśnij ESc i żyj - w zgodzie ze sobą i światem" - program socjoterapetyczny usprawniający funkcjonowanie w grupie rówieśniczej dzieci z klas VII zaburzone przez izolację z powodu pandemii CONID-19 / Anna Buczek.
Część szósta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych do różnych grup odbiorców, przede wszystkim przejawiających zaburzenia zachowania, a także zaburzenia w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają zagadnienia dotyczące trudności m.in. w: - budowaniu relacji u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - kształtowaniu adekwatnego obrazu samego siebie wynikające z braku zaufania w relacjach z innymi ludźmi (w tym z rówieśnikami) wśród dzieci w wieku 8-10 lat; - funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej wśród dzieci z klas VII szkoły podstawowej, będące wynikiem izolacji z powodu pandemii COVID-19. [Difin]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39717 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej