Krytycyzm
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(6)
Wypożyczalnia Bełchatów
(2)
Wypożyczalnia Radomsko
(1)
Wypożyczalnia Tomaszów
(1)
Autor
Conford Ellen (1942-2015)
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kowalewska Elżbieta
(1)
Lamri Jérémy
(1)
Lipman Matthew (1923-2010)
(1)
Winch Guy
(1)
Zieliński Kamil
(1)
Zręda Agnieszka
(1)
Łagodzka Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Filozofowie
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Podręczniki akademickie
(6779)
Powieść polska
(5249)
Polska
(4554)
Biografia
(4394)
Poezja polska
(3770)
Krytycyzm
(-)
Literatura polska
(3678)
Język polski
(3382)
Wydawnictwa popularne
(3012)
Podręczniki
(2481)
Kobieta
(2170)
Antologia
(2062)
Pamiętniki polskie
(2041)
Pisarze polscy
(1944)
Matematyka
(1889)
Historia
(1712)
Opowiadanie polskie
(1625)
Rodzina
(1531)
Nauczanie
(1297)
Pedagogika
(1289)
Wychowanie
(1272)
Encyklopedie
(1268)
Wychowanie w rodzinie
(1259)
Publicystyka polska
(1257)
Poradnik
(1226)
Literatura
(1211)
Dramat polski
(1176)
Filozofia
(1176)
Powieść amerykańska
(1118)
Poradniki dla nauczycieli
(1095)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1079)
Szkolnictwo
(1078)
Relacje międzyludzkie
(1055)
Język niemiecki
(1040)
Nauczanie początkowe
(1037)
Wychowanie przedszkolne
(1026)
Fizyka
(1022)
Materiały konferencyjne
(1017)
Miłość
(1011)
Psychologia
(1006)
Uczniowie
(992)
Materiały pomocnicze dla szkół
(990)
Język angielski
(958)
Powieść angielska
(958)
Nauczyciele
(951)
Powieść obyczajowa
(929)
Młodzież
(870)
Warszawa
(821)
Dziecko
(811)
Psychologia dziecka
(790)
Powieść francuska
(783)
Ćwiczenia i zadania
(762)
Album
(758)
Przyjaźń
(741)
Sztuka
(724)
II wojna światowa (1939-1945)
(711)
Język rosyjski
(694)
Chemia
(652)
Wojsko
(646)
Uczucia
(642)
Źródła historyczne
(635)
Biologia
(631)
Polacy za granicą
(629)
Tajemnica
(621)
Powieść rosyjska
(617)
Muzyka
(613)
Oświata
(608)
Powieść historyczna
(608)
Socjologia
(598)
Dzieci
(574)
Życie codzienne
(566)
Kultura
(563)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(558)
Zarządzanie
(557)
Powieść młodzieżowa polska
(555)
Wojna 1939-1945 r.
(552)
Słownik języka polskiego
(533)
Przewodnik turystyczny
(518)
Psychoterapia
(505)
Geografia
(501)
Uczenie się
(499)
Poeci polscy
(494)
Teatr polski
(489)
Polityka międzynarodowa
(481)
Osobowość
(476)
Technika
(474)
Małżeństwo
(466)
Powieść psychologiczna
(466)
Powieść niemiecka
(464)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(454)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(449)
Metody nauczania
(448)
Żydzi
(444)
Zabójstwo
(438)
Politycy
(436)
Psychologia społeczna
(435)
Etyka
(427)
Podręczniki dla szkół średnich
(427)
Zwierzęta
(426)
Przyroda
(425)
Psychologia wychowawcza
(415)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Język angielski - teksty
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Felicia the Critic / by Ellen Conford. - Boston ; "Little, Brown and Company", copyright 1992. - 137 stron ; 19 cm.
A little girl's constant criticism of everyone and everything leads her into trouble until she learns that constructive suggestions can be helpful at the right time.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Spis treści: Rozdział 1. Co to jest myślenie krytyczne?: 1.1. Jak zdefiniować myślenie krytyczne? ; 1.2. Jakie są rodzaje krytycyzmu? Krytycyzm destruktywny, bezstronny i konstruktywny ; 1.3. Gdzie i dlaczego myślenie krytyczne jest potrzebne?. Rozdział 2. Jak rozwijać myślenie krytyczne?: 2.1. Jak ujawnia się krytycyzm w rozwoju człowieka? ; 2.2. Dlaczego boimy się krytyki? ; 2.3. Jak nauczyć myślenia krytycznego? Psychopedagogiczne uwarunkowania stymulujące konstruktywną krytykę. Rozdział 3. Przykłady ćwiczeń i projektów w szkole podstawowej: 3.1. Materiały dla nauczyciela cz. 1. Uwagi do przygotowania i realizacji zajęć ; 3.2. Materiały dla nauczyciela cz. 2. Ćwiczenia i projekty dla kl. 1–3 „PoWażne Sprawy – poszukiwania Małych Myślicieli” ; 3.3. Materiały dla nauczyciela cz. 3. Strategie i projekty dla kl. 4–8 „PoWażne Sprawy – poszukiwania Samodzielnych Myślicieli”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114741 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Spis treści: WSTĘP. 1. Kluczowe pytania o istotę funkcjonowania szkoły i nauczycieli. 2. Nie ucz tego, ucz, jak. I. ORGANIZACJA PROCESU. 1. Nauczanie czy uczenie się uczniów. 2. Tajemnice organizacji procesu. 3. Non scholae, sed vitae discimus. II. BUDOWANIE RELACJI. 1. Być jak uczniowie. 2. Nauczyciel na trudne czasy. 3. Cyfrowy wymiar relacji. III. TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W ROZWOJU. 1. Czynniki stymulacji zaangażowania uczniów. 2. Pozyskiwanie uczniów. IV. KORZYSTANIE ZE ŹRÓDEŁ I PRZETWARZANIE INFORMACJI. 1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji. 2. Rozumienie treści a kompetencje XXI wieku. 3. Promowanie krytycznego myślenia. 4. Biblioteka a zarządzanie informacją. V. ROZWIJANIE KOMPETENCJI UCZNIÓW. 1. Podstawy angażowania uczniów i nauczycieli. 2. Uczenie się uczniów. 3. Osobiste zaangażowanie ucznia. VI. PRACA Z PYTANIAMI. 1. Pytania zadawane przez nauczycieli. 2. Znaczenie pytań w procesie uczenia się. VII. UWAŻNOŚĆ, SŁUCHANIE, ROZMOWA. 1. Znaczenie słów. 2. Szkoła jako społeczność dialogu. 3. Korzystanie z ciszy. Spis treści cd.: VIII. DBAŁOŚĆ O WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW. 1. Współpraca w klasie. 2. Czynniki wspierające zespołowe uczenie się. IX. UNIKANIE OCEN 1. Ocenianie jako element ukrytego programu szkoły. 2. Psychologiczne aspekty oceniania. 3. Pożyteczne ocenianie. 4. Informacja zwrotna. X. DBAŁOŚĆ O PRZESTRZEŃ. 1. Ważny aspekt organizacji pracy szkoły. 2. Przestrzeń edukacyjna przyjazna uczeniu się. 3. Szkoła jako przestrzeń dorastania i rozwoju. XI. PRACA Z BŁĘDEM. 1. Błąd jako sytuacja uczenia się przez doświadczenie. 2. Kultura błędu. 3. Odwracanie błędnych koncepcji. XII. PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO SAMODZIELNEGO UCZENIA SIĘ. XIII. WSPIERANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I ROZWOJU UCZNIÓW. 1. Podstawy rozwoju autonomii uczniów. 2. Nic nie dzieje się samo przez się. 3. Metody pracy wspierające rozwój i zaangażowanie uczniów. 4. Organizacja środowiska uczenia się i rozwoju. 5. Wspieranie rozwoju ucznia. 6. Podstawy rozwoju kompetencji nauczycielskich. 7. Tworzenie środowiska edukacyjnego. XIV. ROZWIJANIE WARSZTATU. 1. Warsztat pracy a rozwój kompetencji uczniowskich. 2. Profesjonalizacja procesu rozwoju. XV. SZKOŁA PEŁNA INNOWACJI. 1. Kierunki edukacji przyszłości. 2. Szkoła dla innowatora. 3. Samodzielność myślenia. 4. Rozwiązywanie problemów. 5. Zarządzanie sobą. 6. Współpraca. 7. Liderstwo. POSŁOWIE. Dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113603 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38444 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor w ciekawy sposób prezentuje pełną złożoność zjawisk, które obecnie zachodzą w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie biznesu: zmian gospodarczych, technologicznych i społecznych, oraz podpowiada, jakie działania można podjąć, aby za tymi zmianami nadążyć i odnaleźć się w nieustannie ewoluującej rzeczywistości. Kluczową rolę Jérémy Lamri przypisuje kształtowaniu nowych kompetencji. Umiejętności, które gwarantują sukces zawodowy w XXI w., różnią się znacznie od tych, które były pożądane jeszcze niedawno. Podczas gdy profesjonaliści XX w. stosowali tzw. kompetencje rutynowe, ostatnie dwie dekady pokazały, że wzrosło zapotrzebowanie na umiejętności interakcji i analizy. Pracodawcy cenią obecnie osoby potrafiące się uczyć i adaptować do nowych ról w organizacji, kreatywne i wykazujące inicjatywę. W obliczu szybkości i różnorodności informacji, aby osiągać ponadprzeciętne rezultaty, powinniśmy nauczyć się efektywnej komunikacji oraz sprawnej pracy zespołowej. Autor nakreśla kierunek działania, który ułatwi zarówno pracownikom, jak i pracodawcom sprostać wyzwaniom XXI wieku. źródło opisu: od wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112311 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Tłumaczenie publikacji M. Lipmana (1923-2010) - klasyka teorii edukacji, twórcy programu Philosophy for Children, który zapoczątkował nowy ruch edukacyjny ukierunkowany na rozwijanie myślenia. Książka stanowi syntezę wiedzy na ten temat. Autor skupia się na trzech formach myślenia: twórczym, krytycznym I troskliwym oraz sposobach Ich rozwijania. Publikacja dla pedagogów, nauczycieli, edukatorów, studentów pedagogiki i innych kierunków humanistyczno-społecznych, badaczy edukacji, filozofów - dla wszystkich zainteresowanych sposobami postępowania umożliwiającymi uczniom na wszystkich poziomach kształcenia stanie się ludźmi bardziej refleksyjnymi, rozumniejszymi i rozsądniejszymi. Lipman nie tylko przedstawia podstawy rzemiosła myślenia i sądzenia, ale pokazuje również, jak podstawowe narzędzie ukierunkowywania edukacji na myślenie - wspólnotę dociekania - można wykorzystać do zmniejszenia przemocy w klasie szkolnej i udoskonalenia kształcenia dzieci z grup ryzyka. Dla praktyki pedagogicznej cenne są zwłaszcza przykłady naturalnych sytuacji szkolnych (instruktażowe dialogi, cytowane pytania). Mogą one dostarczyć nauczycielom ogólnych wskazówek, w jaki sposób konstruował własną praktykę edukacyjną ukierunkowaną na myślenie. Parafrazując tytuł książki i łącząc go z serią wydawniczą: edukacja ukierunkowana na myślenie to mądra edukacja - taka, która w przemyślany sposób prowadzi uczniów i nauczycieli ku mądrości. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113634 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor bestsellerowego „Emocjonalnego SOS” i mówca Ted Talks Guy Winch powraca, by nauczyć nas skutecznie wyrażać swoje potrzeby i walczyć o swoje. Narzekamy na niejedno, często nawet nie oczekując, a tym bardziej nie osiągając zamierzonych celów. Bezproduktywne marudzenie zatruwa nam życie, psuje nastrój, męczy i pogarsza samopoczucie. Wystarczy jednak umieć prosić, by osiągnąć cel i ukoić zszargane nerwy. Autor przedstawia praktyczne i uzasadnione psychologicznie techniki, ułatwiające zrozumienie, na które aspekty naszego życia warto narzekać i w jaki sposób wyrażać swoje uwagi, by zachęcić drugą stronę do współpracy. Z każdym można się porozumieć, korzystając z metod skutecznego proszenia, dzięki którym osiągniemy nasze cele oraz wzmocnimy osobiste, rodzinne i zawodowe relacje oraz poczucie własnej wartości! źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus (Wydawnictwo Helion))
Narzędziownik współczesnego człowieka Psychokompetencje? Bez nich trudno z powodzeniem radzić sobie we współczesnym świecie. Niestety, z jakiegoś powodu nie uczą ich w przedszkolu. Ani w szkole. Ba, takiego przedmiotu nie ma nawet na studiach. Oczywiście poza kierunkami związanymi z psychologią... Nie uczą? Trudno. W takim razie niezbędne kompetencje psychologiczne trzeba zdobyć samodzielnie. Szczęśliwie podręcznik do nauki jest już dostępny. Jak dobrze, że trzymasz go w ręku! Psychokompetencje to inaczej kompetencje miękkie. Należą do nich między innymi umiejętności: budowania relacji, komunikacyjne, negocjacyjne, myślenia kreatywnego i krytycznego, a także adaptacji do zmieniających się warunków czy rozwiązywania konfliktów. Bez ich opanowania trudno osiągnąć sukces w życiu zawodowym, a i życie prywatne osoby, która jest od nich "wolna", prawdopodobnie nie będzie wyglądało różowo. Dlatego też na kolejnych stronach tej książki jej autor dzieli się wiedzą dotyczącą dziesięciu najważniejszych psychokompetencji i oferuje skuteczne narzędzia ich opanowania - zarówno na poziomie umiejętności, jak i odpowiednich postaw. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114321 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej