Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(81)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(80)
Publikacje dydaktyczne
(42)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje naukowe
(19)
E-booki
(11)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(101)
wypożyczone
(36)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(59)
Czytelnia Piotrków
(3)
Wypożyczalnia Bełchatów
(34)
Czytelnia Bełchatów
(2)
Wypożyczalnia Opoczno
(12)
Wypożyczalnia Radomsko
(14)
Wypożyczalnia Tomaszów
(20)
Autor
Lasota Agnieszka
(4)
Hinz Magdalena
(3)
Jońca Dominika
(3)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(3)
Bentkowska Dorota
(2)
Borkowska Anna
(2)
Deptuła Maria
(2)
Gawroński Krzysztof
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Jarosz-Bilińska Anna
(2)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(2)
Kud Marzena
(2)
Lubner-Piskorska Anna
(2)
Misiuk Agnieszka.
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Pelc Maria
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Witkowska Marta
(2)
Węglarz Joanna
(2)
Aksamit Diana.
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Baker Jed
(1)
Baker Jed‏
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Berendt Joanna
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Christoph Monika
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cobham Vanessa.
(1)
Daniels Natasha
(1)
Daszkiewicz Danuta
(1)
De Muyshondt Faye.
(1)
Druczak Katarzyna
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Gajdzińska Joanna
(1)
Gasper Dorota
(1)
Geldard David
(1)
Geldard Kathryn
(1)
Granholm Eric L.
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hayes Louise L.
(1)
Holden Jason L.
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Jarosz Anna (filolog).
(1)
Jedlińska Joanna.
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula (1952- ).
(1)
Jędrzejko Mariusz (1959- )
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna.
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kellerman Gabriella Rosen‪
(1)
Kirstein Iwona
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koch-Kozioł Marta
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Konarzewska Anna.
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Kośkiewicz Agnieszka
(1)
Krekora Renata
(1)
Kron Friedrich W. (1933- ).
(1)
Kruk-Krymula Ewa
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kwiatkowski Stefan T.
(1)
Lamri Jérémy
(1)
Lasocka-Biczysko Anna
(1)
Lasota Adam
(1)
Lew-Starowicz Rafał (1979- )
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lyneham Heidi J.
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Marzec Helena
(1)
McQuaid John Robert (1964- )
(1)
Mierzyńska Anna
(1)
Mojska Elżbieta
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Mrówczyńska-Haładaj Kamila
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina.
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nocuń Aleksander Wojciech
(1)
Nolewajka Natalia
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(50)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(71)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(92)
Język
polski
(90)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(29)
Rodzice
(20)
Pedagodzy
(16)
Psycholodzy
(12)
Szkoły podstawowe
(12)
Terapeuci zajęciowi
(9)
9-13 lat
(7)
Dzieci
(7)
6-8 lat
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Studenci
(6)
Klasa 4.
(5)
Klasa 5.
(5)
Klasa 6.
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wychowawcy klas
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Młodzież
(4)
Szkoły średnie
(4)
Terapeuci
(4)
14-17 lat
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Asystenci rodzin
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Wychowawcy świetlic
(2)
Arteterapeuci
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Katecheci
(1)
Kuratorzy sądowi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pediatrzy
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psychologowie
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kompetencje społeczne
(68)
Uczucia
(14)
Kompetencje emocjonalne
(13)
Komunikacja interpersonalna
(13)
Kompetencje medialne
(12)
Relacje międzyludzkie
(11)
Kompetencje kluczowe
(9)
Trening umiejętności społecznych
(9)
Asertywność
(7)
Rozwiązywanie konfliktów
(7)
Samopoznanie
(7)
Dzieci
(6)
Godzina wychowawcza
(6)
Kreatywność
(6)
Młodzież
(6)
Nauczyciele
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Internet
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Kompetencje zawodowe
(5)
Kształcenie
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Czas wolny od pracy ucznia
(4)
Interakcje społeczne
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Praca zespołowa
(4)
Samoakceptacja
(4)
Savoir-vivre
(4)
Tolerancja
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Bezpieczeństwo
(3)
Dobre praktyki
(3)
Dojrzewanie
(3)
Empatia
(3)
Gry komputerowe
(3)
Integracja społeczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Lęk
(3)
Nastolatki
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Norma społeczna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Socjalizacja
(3)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wybór zawodu
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zarządzanie czasem
(3)
Autyzm
(2)
Awans zawodowy
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Cyfrowi tubylcy
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dopalacze (substancje odurzające)
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja medialna
(2)
Fonoholizm
(2)
Gniew
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kultura masowa
(2)
Media społecznościowe
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mnemotechnika
(2)
Motywacja
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Negocjacje
(2)
Odpowiedzialność
(2)
Partycypacja społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Podmiotowość
(2)
Pokolenie Y
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Praca
(2)
Prawo oświatowe
(2)
Prezentacje i wystąpienia
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia pracy
(2)
Psychoterapia
(2)
Rezyliencja
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Samodzielność
(2)
Sens życia
(2)
Smutek
(2)
Stereotyp
(2)
Strach
(2)
Stres
(2)
Temat: czas
2001-
(15)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Scenariusz zajęć
(21)
Opracowanie
(13)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Praca zbiorowa
(10)
Karty pracy ucznia
(8)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręcznik
(4)
Poradnik metodyczny
(4)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Broszura
(1)
Gry i zabawy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(60)
Psychologia
(26)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Media i komunikacja społeczna
(14)
Rozwój osobisty
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
92 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Co Masz na Myśli?)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
W niniejszej książce opracowano kilkadziesiąt sytuacji i podano najbardziej popularne zdania, frazy lub wyrazy, które należy wtedy wypowiedzieć. Pracując z tą publikacją, dziecko będzie ćwiczyło zasady powitań i pożegnań z rówieśnikiem, członkiem rodziny i obcą osobą dorosłą; utrwali wiedzę, w jakich sytuacjach używać słów „dziękuję”, „proszę”, „przepraszam”; będzie wiedziało, jak grzecznie rozmawiać przez telefon i domofon, w jakich słowach wyrażać troskę o innych, jak okazywać sympatię, jak grzecznie zachowywać się w szkole, w miejscach publicznych, przy stole i w towarzystwie innych.W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych zapisano pytania, które czyta dorosły pracujący z uczniem. Źródło opisu: https://www.empik.com/co-moglbys-odpowiedziec-cwiczenia-ksztaltujace-umiejetnosci-spoleczne-hopkins-amanda,p1235889156,ksiazka-p#ProductDescription.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci...)
Książka jest kontynuacją "Komiksu społecznego". Część druga to 20 zupełnie nowych historyjek wzbogaconych o dodatkowe zadania, a także o karty, na których dziecko tworzy własne komiksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Tomaszów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45188 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36496 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Rozdział 1: Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie. Rozdział 2: Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym. Rozdział 3: Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii. Rozdział 4: Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5: Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego. Rozdział 6: Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. 6.1: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy. 6.2: Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych. 6.3: Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi. 6.4: Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć. 6.5: Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie. 6.6: Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110416 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego))
Spis treści: Część I. Podstawy teoretyczne, wyniki badań oraz stosowanie ich w praktyce: Rozdział 1. Usprawnianie funkcjonowania osób ze schizofrenią ; Rozdział 2. Trening CBSST jako praktyka oparta na dowodach ; Rozdział 3. Rozpoczęcie pracy ; Rozdział 4. Ocena: mierzenie skuteczności terapeutycznej CBSST. Część II. Praktyczny przewodnik: Rozdział 5. Wprowadzenie i sesja wyznaczania celów ; Rozdział 6. Moduł umiejętności poznawczych ; Rozdział 7. Moduł umiejętności społecznych ; Rozdział 8. Moduł umiejętności rozwiązywania problemów ; Rozdział 9. Grupy pacjentów o specjalnych potrzebach terapeutycznych. Część III. Zeszyt ćwiczeń dla pacjenta: moduł umiejętności poznawczych: Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów ; Sesja 2: związek między myślami, uczuciami i zachowaniami ; Sesja 3: technika 3z - złap, zbadaj, zmień ; Sesja 4: technika 3z - zbadaj to ; Sesja 5: technika 3z - zmień to ;Sesja 6: ćwiczenie techniki 3z. Moduł umiejętności społecznych: Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów ; Sesja 2: skuteczna komunikacja kluczem do osiągnięcia celów ; Sesja 3: wyrażanie przyjemnych uczuć ; Sesja 4: formułowanie próśb w sposób pozytywny ; Sesja 5: proszenie o pomoc w realizacji celów ; Sesja 6: wyrażanie nieprzyjemnych uczuć. Moduł umiejętności rozwiązywania problemów: Sesja 1: wprowadzenie i wyznaczanie celów ; Sesja 2: wprowadzenie do techniki SCALE ; Sesja 3: określanie problemu ; Sesja 4: rozważanie wszystkich rozwiązań problemu ; Sesja 5: opracowanie planu ; Sesja 6: rozwiązywanie problemów związanych z celami. Aneks A. Narzędzia oceny pacjenta. Aneks B. Gry służące nauczaniu i zwiększeniu zaangażowania pacjenta. Aneks C. Materiały dodatkowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115468 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34191 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107113 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33405 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS, oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowie specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części - wprowadzenia teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów. źródło opisu: www.harmonia.edu.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112962 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34681 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”. [źródło opisu: www.lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34687 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk jest jedną z podstawowych i najbardziej potrzebnych emocji. Czasem jednak typowe dziecięce obawy przeradzają się w ataki paniki, lęk społeczny albo zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, odbierając dziecku codzienną radość. I chociaż rodzice starają się pomóc, często nie wiedzą, jak to zrobić. Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw. Tytuł ten łączy w sobie wiadomości teoretyczne - opatrzone przykładami i poradami dla rodziców - z praktycznymi ćwiczeniami do wspólnego wykonania. To doskonała pozycja dla rodziców, opiekunów i bliskich dzieci lękowych. Będzie też zajmować ważne miejsce na półkach psychoterapeutów, psychologów i pedagogów. Gotowy program do samodzielnego wykorzystania w domu, zawierający przykłady, porady i praktyczne zadania dla dzieci i rodziców. Pomóż swojemu dziecku w stosowaniu „detektywistycznego myślenia”, aby umiało rozpoznać nieuzasadnione obawy Naucz się reagować, gdy dziecko wpada w przerażenie Zacznij stopniowo oswajać dziecko z trudnymi dla niego sytuacjami Rozwijaj wraz z dzieckiem ważne umiejętności społeczne. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111335 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: - 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; - Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; - Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; - Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; - Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach/lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 114255 W F (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci...)
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one m.in.: • relacji rówieśniczych, • bezpieczeństwa i dobrych nawyków, • skutecznej komunikacji, • rozwiązywania konfliktów, • dylematów moralnych, • budowania asertywnej postawy, • empatii, • bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych. Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.[Grupa Wydawnicza Harmonia].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110797 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Uczę się samodzielności. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, cz. 2: „Uspołecznienie” Prezentowane karty pracy składają się z działów: 1. Ja – członek rodziny: a) Moja rodzina, b) Moje miejsce zamieszkania. 2. Ja – uczeń: a) Moja szkoła. 3. Ja – członek społeczności lokalnej. 4. Ja – członek społeczeństwa. 5. Moje zdrowie. 6. Ja w chorobie. 7. Ja jako konsument. 8. Ja w bezpiecznym świecie. 9. Ja w świecie kultury. 10. Mój czas wolny. Materiały są zgodne z postawą programową i nawiązują do publikacji: A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017; A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017; A. Tanajewska, R. Naprawa, Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017. źródło opisu: od wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112351 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Współczesny człowiek żyje w społeczeństwie informacji i wiedzy. Rozwój technologiczny sprawia, że dostęp do informacji jest obecnie nieporównanie większy niż dawniej, zaś wiedza dużo szybciej się zmienia. Dziś encyklopedyczna erudycja nie stanowi już kapitału na ścieżce kariery. Wydaje się, że pewniejszą inwestycją w realny zasób na przyszłość jest rozwój społecznych kompetencji, gdyż wciąż funkcjonujemy w zespołach - w pracy i w rodzinie. Zdolności, które warto u siebie rozwijać to przede wszystkim empatia, psychowzroczność i umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, a także postawy prospołeczne takie jak: obywatelskość i tolerancja oraz umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Są one niezbędne do budowania satysfakcjonujących relacji w zespole oraz dystansu do samego siebie. Książka poświęcona jest znaczeniu tych kompetencji zarówno dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na drodze kariery jak i dla doświadczonych menedżerów. Omawia także sposoby ich wykształcania i wzmacniania poprzez odpowiedni trening. Publikacja stanowi rezultat wieloletniej praktyki w obszarach edukacyjnych. Zawarte w niej informacje to suma doświadczeń Autora zaczerpniętych od studentów, słuchaczy, nauczycieli i menadżerów, z którymi współpracuje. Dzięki przykładom zaczerpniętym z praktyki ukazane zostało „kulturowe uwikłanie” społecznych kompetencji. Okazuje się, że trenowanie ich jest trudne w społeczeństwie konsumpcji, koncentrującym się bardziej na budowaniu ego niż na kultywowaniu zasad współpracy. źródło opisu: www.czytam.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112331 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dla nauczycieli, studentów, wykładowców akademickich prowadzących przedmioty z zakresu przygotowania do zawodu, pedeutologii, psychologii, dydaktyki, samokształcenia itp. Publikacja wpisuje się w politykę edukacyjną (gdzie coraz częściej podkreślane są ważne zmiany w kształceniu i pracy zawodowej nauczycieli), ponieważ poruszane są takie tematy, jak znaczenie praktyk w kształceniu, edukacja włączająca i praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwój emocjonalny i społeczny, radzenie sobie ze stresem, zagrożenia cyberprzestrzeni oraz zagrożenia związane z uzależnieniami od alkoholu i narkotyków, zaburzeniami odżywiania, agresją i przemocą rówieśniczą. Czytelnik otrzyma oprócz podstaw teoretycznych, również wskazówki metodyczne i propozycje rozwiązań, które z pewnością okażą się przydatne zarówno w pracy, jak i w organizacji kształcenia (np. modelowe rozwiązania dotyczące organizacji i przebiegu praktyk). źródła: https://ksiegarnia.difin.pl/nauczyciel-w-obliczu-szans-i-zagrozen-wspolczesnego-swiata-w-perspektywie-ksztalcenia-i-pracy-zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112828 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35842 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38143 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44424 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej