Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(169)
Forma i typ
Książki
(169)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Poradniki i przewodniki
(19)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(210)
wypożyczone
(10)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(76)
Czytelnia Piotrków
(2)
Wypożyczalnia Bełchatów
(36)
Wypożyczalnia Opoczno
(21)
Wypożyczalnia Radomsko
(47)
Wypożyczalnia Tomaszów
(40)
Autor
Dzierzgowska Irena (1946-2009)
(44)
Kotowska Maria.
(40)
Schilling Dianne
(8)
Jedlińska Joanna.
(7)
Komorowska Hanna (1946- )
(7)
Należyty Jan Jakub (1964- )
(6)
Bartoszewska Barbara.
(5)
Góralczyk Ewa
(5)
Sadowska Barbara.
(5)
Sokołowska Ewa (1969- ).
(5)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina (1974- ).
(4)
Jankowska-Poleganow Lena
(4)
Janowski Andrzej (1935- ).
(4)
Kasperek Grażyna.
(4)
Machowska Magdalena.
(4)
Niezgoda Ewa
(4)
Zdral Zofia.
(4)
Jackson Luke (1988- ).
(3)
Kuchta Sylwia
(3)
Lewandowska Dominika.
(3)
Minahan Jessica
(3)
Niezgoda Ewa.
(3)
Ostrowska Krystyna (1940- )
(3)
Palomares Susanna.
(3)
Wójcicka Maria.
(3)
Bednarkowa Wiga.
(2)
Biała Monika
(2)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(2)
De Clercq Hilde (1958- ).
(2)
Fast Yvona.
(2)
Fronckiewicz Bożena.
(2)
Gnatek Adrian.
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Hamid Habibi.
(2)
Harasimik Agnieszka.
(2)
Janicka-Panek Teresa
(2)
Karwat Robert
(2)
Klimek-Lewandowska Marta.
(2)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(2)
Konieczny-Rozenfeld Bogumiła.
(2)
Kołodziejczyk Magdalena (tłumacz)
(2)
Larson Jim (1942- ).
(2)
Marczak Anna.
(2)
McEwan Elaine K. (1941- ).
(2)
Pamuła Małgorzata.
(2)
Plummer Deborah (1957- )
(2)
Rappaport Nancy (1959- )
(2)
Rączkowska Marzenna
(2)
Sip Krystyna Alicja.
(2)
Stewart Jan.
(2)
Umińska Marta.
(2)
Umiński Krzysztof.
(2)
Whitaker Todd.
(2)
Willey Liane Holliday (1959- )
(2)
Winch Cathy
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Ashton-Smith Jacqui.
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baum Ewa.
(1)
Bałutowski Dawid.
(1)
Binstock Teresa.
(1)
Bleach Fiona.
(1)
Bogdańska Teresa.
(1)
Breaux Annette.
(1)
Błońska Ewelina.
(1)
Clark Trevor
(1)
Costley Debra
(1)
Cotugno Albert J.
(1)
Dzierzgowska Irena.
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Frączak-Faure Olga
(1)
Gallagher Bridie
(1)
Grzegorczyk Tomasz (1949- ).
(1)
Guziński Bogdan
(1)
Jadach Beata Barbara
(1)
Janowska Zofia
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Kapica-Przewoźnik Daria
(1)
Katra Grażyna
(1)
Keane Elaine
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna
(1)
Knowles Sue
(1)
Kochanowska Magdalena
(1)
Kowalczyk Marianna.
(1)
Kowalik Beata.
(1)
Kozielec Beata Joanna
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kołodziejska Jolanta
(1)
Krokocka Beata.
(1)
Księżpolska Agnieszka
(1)
Kwiatkowska-Saferna Hanna.
(1)
Lane Kathie
(1)
Lawrence Denis.
(1)
Lewandowska Marta (tłumacz)
(1)
Lochman John.
(1)
Lundine Vicki
(1)
Mah Ronald.
(1)
Markiewicz Wioletta
(1)
Maruńczak Żaneta
(1)
McCandless Jaquelyn.
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(136)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(169)
Język
polski
(162)
angielski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(19)
Rodzice
(9)
Pedagodzy
(6)
Dyrektorzy szkół
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Studenci
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Terapeuci
(3)
Nauczyciele szkół średnich
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Wychowawcy świetlic
(2)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
9-13 lat
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Nauczyciele
(42)
Poradniki dla nauczycieli
(41)
Uczniowie
(14)
Dziecko autystyczne
(10)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(10)
Scenariusz zajęć
(10)
Agresywność
(9)
Dyrektorzy szkół
(9)
Nauczyciel kontraktowy
(9)
Nauczyciel mianowany
(9)
Przemoc w szkole
(9)
Dziecko trudne
(8)
Nauczyciel stażysta
(8)
Inteligencja emocjonalna
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Języki
(6)
Metody nauczania
(6)
Nauczanie języków obcych
(6)
Awans zawodowy
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Podręczniki akademickie
(5)
Poradnik
(5)
Poradniki dla rodziców
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Gniew
(4)
Matematyka
(4)
Praca pozalekcyjna
(4)
Prawo
(4)
Psychoterapia
(4)
Socjalizacja
(4)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Świetlice szkolne
(4)
Nadzór pedagogiczny
(3)
Oceny szkolne
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Podręczniki szkolne
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Scenariusze imprez szkolnych
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zachowanie
(3)
Zapobieganie
(3)
Biblioteki szkolne
(2)
Decyzje
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Dziecko z zaburzeniami lękowymi
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Empatia
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Odpowiedzialność
(2)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rynek pracy
(2)
Samopostrzeganie
(2)
Samoświadomość
(2)
Socjologia
(2)
Trening grupowy (psychol.)
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Autystycy
(1)
Boże Narodzenie
(1)
CD ROM
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytelnictwo dziecięce
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Poradnik
(23)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Gry i zabawy
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(44)
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
169 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Umowa z klasą / Ewa Góralczyk. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2006. - 49 stron : rysunki ; 24 cm.
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Jest wiele sposobów motywowania uczniów do większego zaangażowania w naukę i wspierania ich we właściwym zachowaniu. Każdy z tych sposobów powinien uwzględniać osobowość osoby motywującej, jak i motywowanej, co dostrzegły autorki projektu Pozytywne przyłapania. źródło opisu: www.tantis.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114287 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36829 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30037 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90313 F, 90504 F (2 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30152 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kod zachowania powinni przeczytać wszyscy nauczyciele, pedagodzy (doradcy), dyrektorzy szkół i rodzice! Przesłanie tu zawarte jest jasne: problemowe zachowania naszych dzieci będą nadal trwały, jeśli będziemy nadal stosować tylko system kar i nagród. Naszym zadaniem jako opiekunów jest zrozumienie tych problemów i nauczenie dzieci metod lepszego radzenia sobie z nimi. Autorki nie unikają tematów trudnych, takich jak uczniowie mówiący: „Nic mnie to nie obchodzi”, albo mający skłonność do zachowań o seksualnym podłożu. Kod zachowania zawiera praktyczne rady oraz wzory formularzy (arkuszy roboczych), które pomogą zorganizować pracę w oparciu o opisany tu szczegółowo plan FAIR. Nie trać więcej czasu na bezowocne próby opanowania ‘trudnych’ uczniów; pozwól, żeby twoim przewodnikiem stała się tak dobrze opisana tu metoda działania.” „Kod zachowania zawiera mnóstwo mądrych, konkretnych rad dla nauczycieli i pedagogów od przedszkola do końca szkoły podstawowej. Z głębokim zrozumieniem została tu opisana natura zachowań lękowych, opozycyjnych, wynikających z wycofania (zamknięcia się w sobie), oraz mających podłoże seksualne. Szczegółowe propozycje tu zawarte pomogą pracownikom szkół w przewidywaniu i przeciwdziałaniu tym trudnym, często przytłaczającym ich problemom.” „Praktyczny przewodnik, który pomoże nauczycielom zrozumieć i poprawić zachowanie uczniów i u wszystkich zmniejszyć stres. Książka ta przyda się z pewnością doświadczonym nauczycielom, a dla studentów i stażystów, czy świeżo upieczonych konsultantów szkolnych - jest wprost nieocenionym wstępem do ich pracy. Szczególne wrażenie zrobiła na mnie oryginalność i kreatywność użytych tu materiałów, a także liczne opisane przykłady.” „Nauczyciele oraz szkolni konsultanci do spraw zdrowia psychicznego na pewno uznają tę książkę za ważną pomoc. Jest niezwykle pouczająca; w sposób praktyczny kieruje pracą z uczniami, którzy mają problemy emocjonalne lub/i behawioralne. Mające duże doświadczenie autorki, łączą tu funkcjonalną analizę zachowań z dogłębną wiedzą na temat czterech często występujących typów problemów. Opisują wiele strategii pomocnych w zmianie zachowań, nauczaniu i nawiązywaniu dobrych relacji z tymi uczniami.” Autorzy tych recenzji to znani konsultanci, lekarze i naukowcy. Doskonale oddają wartość i przydatność tej książki - do pracy na co dzień, dla nauczycieli, rodziców dyrektorów, psychologów i pedagogów. Źródło opisu: https://fraszka.edu.pl/produkt/n-rappaport-j-minahan-kod-zachowania-jak-rozszyfrowac-i-zmieniac-najtrudniejsze-zachowania/.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115513 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97191 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30153 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
80 gier i zabaw - niezastąpione źródło pomysłów dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów, terapeutów, pracowników świetlic, wychowawców kolonijnych, rodziców oraz wszystkich innych osób, które pragną w bezpiecznej atmosferze zabawy pomagać dzieciom rozwijać umiejętności społeczne. Proponowane gry i zabawy pomogą między innymi: - zintegrować grupę dzieci, które dopiero się poznają - rozwijać u dzieci samoświadomość i samokontrolę - wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych - ćwiczyć umiejętność słuchania, obserwacji i współpracy - rozwiązywać problemy poprzez negocjacje w grupie. Zawarte w zbiorze gry i zabawy mają różny stopień trudności.. Dzięki proponowanym adaptacjom, wybrane gry doskonale nadają się nie tylko dla dzieci w różnym wieku, ale również dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo lub z zaburzeniami mowy. Szczególną uwagę autorka poświęca dzieciom z zaburzeniami umiejętności społecznych i szkolnych, podpowiadając, w jaki sposób dorośli mogą świadomie i umiejętnie pomóc im w podejmowaniu kolejnych wyzwań. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/155785/jak-ksztaltowac-umiejetnosci-spoleczne-gry-i-zabawy-grupowe-dla-dzieci-od-lat-pieciu-do-jedenastu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Jak nauczyć dzieci szacunku do samych siebie stanowi zbiór 80 gier i zabaw grupowych wzmacniających samoocenę dzieci od lat pięciu do jedenastu, przygotowanych przez Deborah M. Plummer. Autorka ma za sobą szereg doświadczeń związanych z pracą jako terapeutka mowy i języka oraz starszy wykładowca psychologii zdrowia i doradztwa. Przyglądając się zabawom dzieci, możemy zauważyć, jak różnorodne i intensywne interakcje powstają między nimi. Organizując z najlepszą intencją grę dla nich możemy jednak nie zauważać, że każde dziecko będzie nieco inaczej odbierać sytuację, w jakiej zostało postawione. Dla części dzieci gry będą źródłem rozrywki, energii i przyjemności, dla innych (np. nieśmiałych, przepełnionych strachem lub mających problemy ze zrozumieniem polecenia) mogą okazać się udręką czy też po prostu męczącym punktem dnia do przetrzymania. A ponieważ interakcje między rówieśnikami są jednym z ważniejszych elementów budujących samoocenę i skutkujących w dorosłym życiu, ważne jest, by dostrzegać wagę i siłę procesów, jakie zachodzą w grupie. Taka sama gra, w zależności od sposobu jej przeprowadzenia, może zarówno pogrążać dziecko w negatywnych emocjach i doświadczeniach, jak i wspierać je, wydobywając jego wartość oraz budując szacunek dzieci między sobą. Lektura ta stanowi materiał pokazujący, jak prawidłowo kierować procesami grupowymi i jak nauczyć dzieci szacunku do samych siebie. Książka dzieli się na dwie główne części. Pierwsza stanowi niedługie wprowadzenie w poruszaną tematykę, czyli przedstawia teoretyczne i praktyczne podstawy, dotyczące budowania poczucia własnej wartości. Dowiemy się tutaj, czym jest samoocena i dlaczego poprzez gry i zabawy warto wspierać zdrowe odniesienie dzieci do samych siebie. Część druga, która stanowi trzon książki, zawiera zbiór gier i zabaw wzmacniających samoocenę. Aktywności są podzielone na kilka sekcji według schematu: rozgrzewka, siedem podstawowych elementów zdrowej samooceny i kończenie. Są one nastawione na uczenie dzieci postrzegania szerszej perspektywy świata, siebie i innych, na rozumienie zachowań innych ludzi i dostrzeganie ich wartości. Opis każdej gry zawiera spis dodatkowych umiejętności i nastawień, które są przy okazji ćwiczone przez dzieci, takich jak zaufanie, współpraca, słuchanie, udzielanie wskazówek, obserwacja czy samoświadomość. Pozycja ta stanowi cenne narzędzie dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców, pracowników świetlic, rodziców i terapeutów, którzy chcą wspierać dzieci w budowaniu zdrowego poczucia własnej wartości przez rozwijanie adekwatnej i stabilnej samooceny. Gry są zamieszczone wraz ze wskazówkami dla prowadzącego, które to wskazówki dotyczą stopnia trudności, wieku uczestników, możliwości wzbogacenia lub adaptacji dla dzieci niepełnosprawnych, dzięki czemu zabawy można bez trudu przystosować do najróżniejszych grup. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4917917/jak-nauczyc-dzieci-szacunku-do-samych-siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
50 pomyłów ćwiczeń. Pełny program rozwijania kompetencji emocjonalnej! Pomóż swoim uczniom powiększyć ich EQ! Naucz ich, jak: - konstruktywnie wyrażać swoje emocje i panować nad nimi; - przewidywać konsekwencje swojego zachowania; - spojrzeć na sytuację z perspektywy drugiego człowieka i zrozumieć jego uczucia; - przyjąć odpowiedzialność za swoje decyzje i działania; - nauczyć się uczciwie rozwiązywać konflikty i uczciwie argumentować. Kompetencja emocjonalna to sprawność kluczowa! Uczucia nie są niepokornymi pozostałościami wieku kamienia łupanego, które należy uciszyć lub zignorować, w międzyczasie wpajając dzieciom wiedzę akademicką. Uczucia kierują naszym zachowaniem, kształtują wartości, które wyznajemy, i warunkują wybór takiego, a nie innego działania. Sprawność emocjonalna i sprawność akademicka są równie ważnymi i wzajemnie się przeplatającymi składnikami ludzkiej inteligencji, a badania potwierdzają, że warto poświęcić swój czas i włożyć wysiłek w pracę w tej dziedzinie. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114924 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Dzieci mają dwa umysły. Jeden z nich myśli, drugi czuje. Tuż pod loczkami i czapkami z daszkiem, tuż za szkłami kontaktowymi i rzęsami znajdują się dwa systemy kierujące dwoma różnymi, choć współzależnymi rodzajami inteligencji: racjonalną (IQ) i emocjonalną (EQ). To, jak dzieci funkcjonują każdego dnia i przez całe życie, zdeterminowane jest przez działanie obu tych systemów”. Program szkolny jest silnie skierowany na rozwój myślenia racjonalnego, ale jak pomóc dzieciom w kształtowaniu umysłu emocjonalnego? Jak wykształcić inteligencję emocjonalną. Poziom podstawowy to jedna z książek z serii dotyczącej rozwijania zdolności na płaszczyźnie emocjonalnej u dzieci. Seria składa się z trzech części: poziom podstawowy, poziom ponadpodstawowy i kształcenie zintegrowane. Każda z książek zawiera pełen program rozwijania kompetencji emocjonalnej, na który składają się scenariusze zajęć, zawierające w sumie 50 ćwiczeń, innych w każdej z książek. Serię tą można nazwać przewodnikiem po wybranych, najbardziej efektywnych ćwiczeniach, dotyczących nauczania o emocjach. Autorce, Dianne Schilling, przyświeca idea wprowadzenia do szkół programu nauczania inteligencji emocjonalnej, w związku z czym zaprojektowała i w niniejszej książce przedstawia czytelnikom część planu ciągłych, dostosowanych do dzieci lekcji. We wstępie poznamy teoretyczne podstawy dotyczące korzystania z książki, kształcenia umysłu emocjonalnego i stosowanej tu strategii uczenia przez dyskusję w kręgu. Dalsza część książki zawiera scenariusze zajęć w dziesięciu rozdziałach, dotyczących kolejno: samoświadomości, kontrolowania uczuć, podejmowania decyzji, kontrolowania stresu, postrzegania samego siebie, odpowiedzialności osobistej, empatii, komunikacji, dynamiki grupy i rozwiązywania konfliktów. W każdym z tych rozdziałów zostały zamieszczone opisy pięciu zajęć z ćwiczeniami na poziomie podstawowym w formie zadań pisemnych, przedstawień teatralnych, odgrywania ról, eksperymentów komunikacyjnych, symulacji i przede wszystkim dyskusji – w kręgu lub w parach. Sprawność emocjonalna jest równie ważna, co zdolności szkolne i akademickie. Jest jedną z kluczowych kompetencji, pozwalających ludziom budować satysfakcjonujące życie i dobrze funkcjonować w społeczeństwie. Książka stanowi cenny materiał dla wychowawców, psychologów i pedagogów, pokazujący, jak wykształcić inteligencję emocjonalną u dzieci, jakie ćwiczenia do tego zastosować i na co zwracać uwagę, by u dzieci wzrastały umiejętności komunikacyjne, rozpoznawania i regulacji emocji, rozwiązywania konfliktów i rozumienia drugiego człowieka. Dzięki temu, zgodnie z poniższym postulatem Daniela Golemana, wyposażymy dzieci w umiejętności, zapobiegające przyszłym problemom lub przynajmniej łagodzące ich skutki: „W ciągu ostatnich dziesięciu lat wiele razy wypowiadano „wojnę” przypadkom ciąży nastolatek, narkotykom i przemocy. Szkopuł w tym, że kampanie tego rodzaju są podejmowane zbyt późno, w momencie gdy rozmiar problemu sięga zenitu i zdążył wgryźć się w życie młodych ludzi na dobre. Akcje takie mają formę interwencji kryzysowych, które można by przyrównać do wysyłania karetki ratunkowej, gdy choroba zdążyła już zaatakować, zamiast jej zapobiegać. Prewencja powinna być na pierwszym miejscu, dlatego starajmy się, aby nasze dzieci nauczyły się od nas najważniejszych umiejętności, które w ich dalszym życiu pozwolą im uniknąć wielu problemów.” Daniel Goleman. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc rodzinom z trudnymi dziećmi została napisana z myślą o psychologach, terapeutach, psychiatrach dziecięcych, pedagogach szkolnych i specjalnych, pracownikach socjalnych, ale także rodzicach , rodzicach zastępczych i opiekunach dzieci. Liczba problemów psychicznych i agresji wśród młodzieży wciąż rośnie, a to sugeruje, że kluczową sprawą jest praca z rodzicami w celu zapobieżenia tym problemom. Uznanie, że wiele trudności przeżywanych przez młodych ludzi i dorosłych rozpoczyna się w dzieciństwie, doprowadziło do zakrojonych na szeroką skalę badań w psychologii, psychiatrii i dyscyplinach pokrewnych. Jeśli spojrzymy na konkretne interwencje, proponowane w tej książce, co do których niezbicie udowodniono, że po ich zastosowaniu nastąpiła u dzieci poprawa zachowania, widzimy, że najskuteczniejsze okazały się te, które pomagają rodzicom kierować zachowaniem dzieci w sposób jasny i spójny. Facylitatorzy, którzy stosowali te interwencje, kierowali rodzicami tak, aby ci ustanawiali dla dzieci twarde granice, żeby rozwijali strategie zapewniające poszanowanie tych granic, oraz, co szczególnie ważne, żeby zawsze pamiętali o pochwałach za zachowanie pozytywne. Jeżeli rodzice naprawdę chcą odwrócić swoje dzieci od działań, które mogą prowadzić do kłopotów, zarówno rozległe badania, jak i zdrowy rozsądek wskazują, że dzieci potrzebują silnego nadzoru. Niezwykle pouczające są tu badania Harriet Wilson (1980, 1987). Porównała ona proporcje przestępczości wśród dzieci żyjących albo w mieście, albo na przedmieściach według tego, czy stopień rodzicielskiej kontroli nad nimi był surowy, pośredni, czy luźny. Odkryła, że po sprawdzeniu innych zmiennych surowość zdefiniowana jako wiedza rodziców, gdzie synowie są i co robią, stanowiła ochronę przeciw przestępczości. Głównym czynnikiem ochronnym było więc nie miejsce zamieszkania, ale to, jaką kontrolę rodzice sprawowali nad dziećmi. Modele rodzicielskiej kontroli prawdopodobnie utrwalają się w bardzo wczesnym okresie życia dziecka i dlatego są bardzo ważnym składnikiem zapobiegania zachowaniom niepożądanym. Szeroki wachlarz innych publikacji potwierdza wpływ programów opartych na teorii poznawczo-behawioralnej na uaktywnianie rodziców, jeśli chodzi o skuteczne wychowywanie swoich małych dzieci. Niniejsza książka powinna znajdować się zawsze pod ręką osób zajmujących się dziećmi, zarówno zawodowo, jak i w środowisku rodzinnym, bo niemal w każdej trudnej sytuacji można w niej znaleźć profesjonalną radę i pomoc. źrodło opisu: www.Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISO w szkole / Stefan Wlazło. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2006. - 99 stron : rysunki, tabele ; 24 cm.
(Dla Dyrektora Szkoły)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94387 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29500 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej