Terapeuci pedagogiczni
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(31)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje dydaktyczne
(24)
Publikacje fachowe
(20)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Gry i zabawki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
wypożyczone
(6)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(21)
Czytelnia Piotrków
(2)
Wypożyczalnia Bełchatów
(7)
Wypożyczalnia Opoczno
(8)
Wypożyczalnia Radomsko
(3)
Wypożyczalnia Tomaszów
(5)
Autor
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Bala Agnieszka
(3)
Krukowska Małgorzata
(3)
Masłowska Joanna (ilustrator)
(3)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Dudek Sandra
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Abramowska Barbara Ewa
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gnatowska Ewa
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Gąsieniec Stefan (1979- )
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lasota Agnieszka (1971- )
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa.
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Mrówczyńska-Haładaj Kamila
(1)
Oszwa Urszula.
(1)
Pawłowska Paulina (1990- )
(1)
Podhajska Krystyna.
(1)
Podleśna Małgorzata
(1)
Rudnik Agata
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Toczyska Bogumiła.
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Walczak-Klimek Małgorzata (1987- )
(1)
Wasylik Magda (1995- )
(1)
Weber Magdalena
(1)
Wiertelak Magdalena.
(1)
Zabdyr Łukasz.
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Ławczys Elżbieta.
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Dzieci
(2433)
6-8 lat
(1603)
9-13 lat
(1253)
Szkoły wyższe
(1120)
0-5 lat
(871)
Terapeuci pedagogiczni
(31)
Młodzież
(844)
Nauczyciele
(692)
Rodzice
(656)
Studenci
(584)
14-17 lat
(479)
Szkoły podstawowe
(456)
Niewidomi
(263)
Szkoły średnie
(248)
Dorośli
(234)
Pedagodzy
(208)
Psycholodzy
(197)
Nauczyciele przedszkoli
(157)
Przedszkola
(141)
Nauczyciele nauczania początkowego
(140)
Niedowidzący
(127)
Szkoły ponadgimnazjalne
(112)
Gimnazja
(108)
Logopedzi
(96)
Szkoły zawodowe
(85)
Terapeuci
(82)
Klasa 3.
(78)
Klasa 1.
(77)
Klasa 2.
(74)
Terapeuci zajęciowi
(74)
Psychoterapeuci
(69)
Klasa 4.
(63)
Nauczanie początkowe
(61)
Słabowidzący
(61)
Nauczyciele języka polskiego
(60)
Klasa 5.
(58)
Klasa 6.
(56)
Menedżerowie
(54)
Dyrektorzy szkół
(50)
Klasa 7.
(47)
Klasa 8.
(43)
Pracownicy socjalni
(39)
Lekarze
(38)
Nauczyciele akademiccy
(36)
Uczniowie
(36)
18+
(35)
Bibliotekarze
(33)
Szkoły ponadpodstawowe
(33)
Szkoły specjalne
(33)
Uczniowie szkół średnich
(33)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(31)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(27)
Wychowawcy klas
(26)
Fizjoterapeuci
(25)
Osoby w wieku starszym
(25)
Nauczyciele szkół podstawowych
(24)
Nauczyciele matematyki
(23)
Pedagodzy specjalni
(23)
Socjolodzy
(23)
Przedsiębiorcy
(22)
Niepełnosprawni intelektualnie
(21)
Wychowawcy małych dzieci
(21)
Psychiatrzy
(19)
Nauczyciele szkół średnich
(18)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(18)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Prawnicy
(17)
Nauczyciele historii
(16)
Kobieta
(15)
Licea
(14)
Pedagodzy szkolni
(14)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(14)
Technikum
(14)
Klasa 1
(13)
Pracownicy naukowi
(13)
Ekonomiści
(12)
Nauczyciele geografii
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Dziennikarze
(11)
Klasa 4
(11)
Nauczyciele języków
(11)
Doradcy zawodowi
(10)
Klasa 3
(10)
Nauczyciele biologii
(10)
Policjanci
(10)
Pracodawcy
(10)
Arteterapeuci
(9)
Poziom podstawowy
(9)
Pracownicy samorządowi
(9)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(9)
Klasa 5
(8)
Klasa 8
(8)
Nastolatki
(8)
Nauczyciele chemii
(8)
Nauczyciele muzyki
(8)
Pediatrzy
(8)
Poziom średniozaawansowany
(8)
Pracownicy oświaty
(8)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(8)
Adwokaci
(7)
Temat
Dzieci
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Nauczanie
(4)
Gry edukacyjne
(3)
Leczenie
(3)
Pomoc psychologiczna
(3)
Arteterapia
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Emocje podstawowe
(2)
Gniew
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Język polski
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Korekcja mowy
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Radość
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Smutek
(2)
Strach
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Trening umiejętności społecznych
(2)
Uczucia
(2)
Afazja
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Autyzm
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorośli
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Kryzys rozwojowy
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Miłość
(1)
Mobbing
(1)
Myślenie pozytywne
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepowodzenie
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odżywianie
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Pamięć słuchowa
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pesymizm
(1)
Pisownia
(1)
Piękno
(1)
Plotka
(1)
Pokwitanie
(1)
Portal randkowy
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przemoc
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychoprofilaktyka
(1)
Psychoterapia
(1)
Reklama
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Rozwój tożsamości
(1)
Samobójstwo
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Socjologia ciała
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Spółgłoski szumiące
(1)
Stereotyp
(1)
Stres
(1)
Sukces
(1)
Sława
(1)
Słuch
(1)
Teatroterapia
(1)
Terapia dydaktyczna
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Poradnik
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Broszura
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dyktando
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Krzyżówki (gry)
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(9)
Językoznawstwo
(6)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Porozmawiaj ze mną!" to wyjątkowa publikacja stworzona specjalnie dla uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy stopniowo wkraczają w dorosłe życie i napotykają coraz więcej różnorodnych doświadczeń. Jej celem jest przygotowanie młodzieży na wyzwania, jakie stawia im otoczenie oraz na przyszłe zmiany, które ich czekają. Karty zamieszczone w publikacji oferują możliwość prowadzenia rozmów, które pozwalają grupie zastanowić się, jak można radzić sobie w sytuacjach zagrożenia lub jak ich uniknąć. Dodatkowo, proponowane tematy umożliwiają poznawanie poglądów młodych ludzi, ich postrzegania świata i tego, w jaki sposób widzą samych siebie. "Porozmawiaj ze mną" to doskonały materiał do wykorzystania podczas zajęć z wychowawcą, rewalidacji czy treningu umiejętności społecznych. Karty pomagają aktywizować uczniów do podejmowania dyskusji na istotne dla nich tematy. Pozwalają ćwiczyć sztukę argumentacji, wyrażania własnego zdania oraz szacunku dla odmienności perspektywy innych osób. Zajęcia oparte na proponowanych tematach ułatwią naukę podejmowania odpowiedzialności za własne decyzje i zachęcą młodzież do osobistego rozwoju. Publikacja "Porozmawiaj ze mną!" stanowi inspirację dla nauczycieli i terapeutów do prowadzenia otwartych dyskusji na ważne tematy oraz poszukiwania rozwiązań w sytuacjach problemowych, które mogą dotknąć każdego. Spis tematów: Z życia wzięte ; Media społecznościowe ; Słowa w sieci ; Fabryka plotek i ploteczek ; Wirtualne uczucia ; Pierwsze wrażenie ; Przyjaźń, miłość czy zauroczenie? ; Portale randkowe ; Kulisy sławy ; Stereotypy ; Czy oceny w szkole mają sens? ; Być czy mieć? ; Konsumpcjonizm i minimalizm ; Reklama ; Sekrety sukcesu ; Zmiana siebie ; Mobbing ; Stres i depresja. Źródło opisu: https://edukacyjna.pl/szkola-srednia/35107-porozmawiaj-ze-mna-karty-pracy-dla-uczniow-szkoly-ponadpodstawowej-do-zajec-rewalidacyjnych.html.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115469 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35923 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci...)
W książce „Po nitce do kłębka” opracowano 30 przysłów i powiedzeń polskich. Na początku uczeń „poruszając się” po diagramie zgodnie ze strzałkami, „zbiera” litery i zapisuje je na liniach - w ten sposób dowiaduje się, jakie przysłowie lub powiedzenie będzie poznawał. Następnie wykonuje zadania dotyczące jego znaczenia, sytuacji, w których możemy go używać, i przykładowych zastosowań. Ćwiczenia umieszczone w tej książce mogą być wykorzystywane przez nauczycieli i terapeutów podczas lekcji (np. języka polskiego), zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, terapii pedagogicznej lub przez rodziców jako forma rozrywki w domu. [Grupa Wydawnicza Harmonia].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110796 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34835 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44283 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci...)
Publikacja została przygotowana przede wszystkim dla nauczycieli, terapeutów oraz logopedów, którzy pracują z uczniami mającymi problemy z percepcją słuchową. Materiał przedstawiony w książce jest bardzo bogaty. Ćwiczenia dotyczą rozmaitych operacji (np. analizy i syntezy, zamiany, dodania i opuszczenia), które dziecko ma wykonać na wyrazach, sylabach i głoskach. Poziom trudności poleceń jest różny: od zadań stosunkowo łatwych do dość trudnych. Dorosły pracujący z uczniem powinien więc określić stopień problemów dziecka i dobrać właściwe ćwiczenia. Może też pominąć trudniejsze przykłady lub dopisać własne. źródło opisu: https://harmonia.edu.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110991 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: - 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; - Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; - Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; - Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; - Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach/lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 114255 W F (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo kryzys. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to otwarcie się na nowe możliwości. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzeczywistością oraz na analizę dotychczasowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Materiały te mogą być pomocne w stworzeniu planu działania i pomocy nastolatkowi w kryzysie. Prezentowana teczka zawiera 55 kart: 11 kart kolorowych (pokazowych) o charakterze terapeutycznym, które można wykorzystać do pracy grupowej z uczniami, pobudzić młodzież do dyskusji, zastosować burzę mózgów, uświadomić młodym ludziom, jakie są odpowiednie postawy wobec depresji, żałoby czy przemocy. Pozostałe 44 karty to karty czarno-białe, służące do pracy indywidualnej każdego ucznia. Karty przeznaczone są dla uczniów w okresie adolescencji, czyli między 12. a 18. rokiem życia. Karty te można również wykorzystywać do pracy z osobami będącymi w różnym wieku (nawet w okresie dorosłości), dostosowując materiały zawarte w teczce do możliwości poznawczych i emocjonalnych osób, które chcemy wspierać w kryzysie. Karty podzielone zostały na kilka kategorii problemowych. Pierwsza część dotyczy wspierania nastolatków w sytuacjach kryzysowych: depresja, przemoc, cyberprzemoc, agresja, strata bliskiej osoby. Druga część dotyczy odkrywania pozytywnych zasobów: talenty, pragnienia, marzenia, cele w życiu oraz rozwijania zachowań prospołecznych: empatia, życzliwość, wdzięczność. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114251 W F (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38990 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szumiące czytanki… to zbiór krótkich opowiadań pisanych z myślą o dzieciach w wieku wczesnoszkolnym. Historyjki mają pomóc maluchom w doskonaleniu wymowy głosek szumiących: [sz], [cz], [ż], [dż], a dołączone do nich krzyżówki – umilić lekturę. Publikacja może stanowić źródło inspiracji dla rodziców, nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich, których interesuje prawidłowy rozwój mowy dziecka. źródło opisu: z okładki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112271 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kuferek Marcelka to propozycja scenariuszy do wykorzystania na lekcjach etyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej, a także podczas treningów umiejętności społecznych (TUS). Książka powstała na podstawie wieloletniego doświadczenia Autorki w nauczaniu wczesnoszkolnym. Kuferek Marcelka jest zbiorem 22 scenariuszy zajęć z elementami arteterapii na I etapie szkoły podstawowej zgodnymi z najnowszą podstawą programową oraz 41 kart pracy. Wszystkie scenariusze spina klamra w postaci Marcelka - chłopca z lustra, który nie zna wartości. Autorka wykorzystała element bajkoterapii, który pozwala dzieciom wejść w rolę i utożsamić się z Marcelkiem. Taki zabieg ma pozytywny wpływ na uczestników zajęć - pomagając chłopcu, uczniowie podświadomie pomagają sobie. Zajęcia oparte na scenariuszach zawartych w Kuferku Marcelka pomagają w poznaniu: - otaczającego świata (dobro, zło), - wartości (godność, szacunek, wolność), - emocji (złość, miłość), - sposobów rozładowania emocji, - znaczenia słów, pojęć, przysłów i powiedzeń. Dzieci dowiadują się również jak żyć w zgodzie z naturą i dlaczego należy szanować przyrodę, a także na czym polega poczucie przynależności do społeczeństwa. Scenariusze dostosowane są do pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera. Służą rozwijaniu m.in. umiejętności: słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, budowania własnej tożsamości poprzez poznawanie swoich słabych i mocnych stron. Podczas proponowanych zajęć wykorzystany jest proces modelowania, uczenia się oraz odgrywania ról. Proponowane scenariusze pomagają w wypracowaniu schematów radzenia sobie w życiu codziennym. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5071343/kuferek-marcelka-scenariusze-zajec-z-elementami-arteterapii-na-i-etapie-szkoly-podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115390 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96787 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych). Teczka zawiera: wzór karty informacyjnej; wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej; kwestionariusz wywiadu z rodzicami; arkusz obserwacji dziecka; kwestionariusz dla rodziców; 5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą; karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/teczka-psychologa-dzieciecego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114963 F (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prewencja ryzyka samobójstw wśród dzieci i młodzieży : skąd mieliśmy wiedzieć? / Agata Rudnik. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 158, [4] strony : tabele, wykresy ; 23 cm.
Motto: "Wróci słońce - myślał Muminek podniecony - Koniec z ciemnościami, koniec z samotnością. Można będzie usiąść sobie na werandzie i pogrzać plecy... " Tove Jansson.
Rozmawiając z bliskimi osób, które podjęły próbę samobójczą, nieraz można usłyszeć: "Skąd mieliśmy wiedzieć?". Co powinno nas niepokoić? Jakie są pierwsze oznaki tego, że dziecko przeżywa kryzys? Jak pomóc i gdzie szukać pomocy? W książce znajdziemy m.in. informacje dotyczące tego, jak aktywnie reagować i wspierać osobę w kryzysie oraz jak wygląda pomoc specjalistów. Dodatkowo uwzględnione zostały najnowsze wyzwania, z jakimi przychodzi nam się mierzyć, takie jak m.in. hejt w sieci, "rzeczywistość" mediów społecznościowych, świat w/po pandemii. Obserwujmy, słuchajmy, pytajmy..., aby WIEDZIEĆ. Spis treści: Wstęp Rozdział 1. Dlaczego? 1.1. Skala problemu 1.2. Przyczyny samobójstw 1.2.1. Dlaczego młode osoby popełniają samobójstwa? 1.3. Kto jest najbardziej zagrożony? Wybrane grupy ryzyka 1.3.1. Kim jestem? O poszukiwaniu siebie 1.3.2. Różne oblicza przemocy 1.3.3. Pandemia samotności 1.3.4. Co się dzieje w mojej głowie? Dzieci i młodzież z zaburzeniami psychicznymi 1.4. To więcej niż smutek 1.4.1. Różne twarze depresji 1.4.2. Obawa o przyszłość. Jak my będziemy żyć? Rozdział 2. Martwię się 2.1. Niepokojące wypowiedzi 2.2. Zmiana zachowania 2.3. Problemy w szkole 2.4. Trudności w relacjach 2.5. Samouszkodzenia i zaburzenia odżywiania 2.6. Dolegliwości bólowe Rozdział 3. Jak mogę pomóc? 3.1. Obserwuj, pytaj, słuchaj i rozmawiaj 3.2. Gdy dzieje się najgorsze 3.4. Czynniki ochronne 3.4.1. Jak budować odporność psychiczną? 3.5. Nie zapomnij o sobie Rozdział 4. Kto może mi pomóc? 4.1. Centra, punkty i ośrodki interwencji kryzysowej 4.2. Pedagog, terapeuta, psycholog, a może psychiatra? Jaka jest różnica? 4.3. Pierwsze spotkanie 4.4. Historia 17-letniej Ewy Rozdział 5. Gdzie mogę szukać pomocy? Lista kontaktów 5.1. Kontakty do miejsc udzielających bezpłatnego wsparcia psychologicznego 5.2. Co warto (bezpłatnie) obejrzeć, posłuchać i poczytać? Źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114306 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37104 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45088 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu : wybrane zagadnienia / Barbara Skałbania, Teresa Lewandowska-Kidoń. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2019. - 288 stron : tabele ; 24 cm.
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. Niniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka - ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że "Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia" stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 111342 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35250 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Krok po kroku : jak rozwijać mowę dziecka : materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Wydanie VI. - Gdańsk : Wydawnictwo Wydawnictwo Harmonia, 2021. - Teka (28, [46] stron, [18] kart tablic luzem) : ilustracje (głównie kolorowe) ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD).
Materiały składają się z teczki, w której znajduje się książka, kolorowe załączniki oraz płyta CD. Ta część zawiera następujące rozdziały: Krok I. Zabawy oddechowe Krok II. Zabawy usprawniające narządy mowy Krok III. Zabawy słuchowe Krok IV. Zabawy logorytmiczne Krok V. Zabawy dźwiękonaśladowcze Krok VI. Zabawy ze słowem Zabawy oddechowe i usprawniające narządy mowy oprócz opisu zostały wzbogacone o fotografię dziecka demonstrującego sposób wykonywania ćwiczenia. Do zabaw słuchowych, dźwiękonaśladowczych i ze słowem dodano kolorowe karty. Do zabaw słuchowych, logorytmicznych i dźwiękonaśladowczych dołączona jest płyta CD, na której znajdują się nagrania ścieżek i scenek słuchowych oraz muzyka do ćwiczeń ruchowo-słuchowych. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/krok-po-kroku-jak-rozwijac-mowe-dziecka-materialy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115392 F + CD (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Gra edukacyjna „Słowa na orbicie” to propozycja zabawy doskonalącej syntezę i analizę sylabową, percepcję wzrokową oraz słuchową. Usprawnia czytanie, umiejętność kojarzenia, rozwija słownik czynny i bierny dziecka, jak również służy ćwiczeniu pamięci, orientacji przestrzennej, wymowy głosek i utrwalaniu pisowni wyrazów. Publikacja skierowana jest nie tylko do logopedów i terapeutów pedagogicznych, ale także do nauczycieli edukacji przedszkolnej i nauczania zintegrowanego oraz rodziców, którzy chcą spędzić czas ze swoim dzieckiem na zabawie edukacyjnej. źródło opisu: od wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110794 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30023 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40643, 40963 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Teatr jest ciekawą podróżą do niesamowitego świata, niewyczerpanie nieodgadnionego, przestrzenią do uzewnętrznienia siebie, choć za pośrednictwem wykreowanej postaci – i właśnie to sprawia, że przyciąga on do siebie ludzi w różnym wieku, z różnorakich kręgów kulturowych i po rozmaitych przejściach życiowych. Nie bez powodu właśnie teatr wykorzystywany jest chociażby w procesie resocjalizacji w zakładach penitencjarnych, stanowi także element socjoterapii w placówkach wsparcia dziennego, instytucjach socjalizacyjnych czy w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, a w ostatnich latach na szerszą skalę rozpowszechnia się również w klubach seniora. W niniejszej książce pragnę się skupić nie tyle na temacie morałów, jakie wypływają z samych treści spektakli teatralnych (choć warto tutaj podkreślić ich ogromne znaczenie w procesie wychowania młodego człowieka), ile raczej na walorach profilaktycznych i terapeutycznych uczestnictwa w całym procesie współtworzenia spektakli przez aktorów-amatorów dziecięcych i młodzieżowych teatrów prowadzonych przez wychowawców w świetlicach środowiskowych i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz tych o charakterze specjalistycznym. Bo już samo zaangażowanie w konstruktywną formę spędzania wolnego czasu minimalizuje ryzyko demoralizacji przez tzw. środowisko uliczne i zmniejsza skłonność do zachowań ryzykownych. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36812 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Dojrzewanie to taki czas w rozwoju człowieka, w którym ujawnić się może wiele zaburzeń psychicznych i/lub zachowań ryzykownych, a zatem takich, które szkodzą prawidłowemu fizycznemu i psychospołecznemu rozwojowi młodych ludzi. Dane epidemiologiczne wskazują, że wzrasta liczba młodzieży ujawniającej zachowania dysfunkcjonalne, a zatem niosące niebezpieczeństwo negatywnych konsekwencji zarówno dla ich fizycznego i psychicznego dobrostanu, jak i dla funkcjonowania jej otoczenia społecznego. Na szczęście, podobnie jak z pomocą odpowiednich działań można przygotowywać dzieci na wejście w okres dojrzewania, tak też można zapobiegać zaburzeniom, dla których ekspresji dojrzewanie jest okresem sensytywnym. Nieocenioną rolę odgrywają w tym procesie nauczyciele, wychowawcy, trenerzy, pedagodzy czy psychologowie szkolni. Bywa, że to oni właśnie, wcześniej niż rodzice, dostrzegają niepokojące zmiany w zachowaniu dzieci i młodzieży. Zdarza się nawet, że są pierwszymi osobami, którym młodzi powierzają swoje troski. Adresatem niniejszej książki są właśnie nauczyciele, wychowawcy i inne osoby pracujące w placówkach oświatowych i pozostające w stałym kontakcie z dziećmi i młodzieżą. Głównym celem książki jest - z jednej strony - wyposażenie pracowników szkół w niezbędną wiedzę konieczną dla uruchomienia wśród młodzieży działań profilaktycznych przeciwdziałających zaburzeniom łaknienia oraz nieprawidłowościom w sferze spostrzegania własnego ciała, z drugiej - przedstawienie konkretnych narzędzi służących do celów prewencyjnych w postaci gotowych scenariuszy zajęć. ["Difin"]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101701 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33738 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej