Kompetencje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(68)
Forma i typ
Książki
(67)
Publikacje dydaktyczne
(36)
Publikacje fachowe
(32)
Publikacje naukowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(76)
wypożyczone
(30)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(48)
Czytelnia Piotrków
(1)
Wypożyczalnia Bełchatów
(26)
Czytelnia Bełchatów
(1)
Wypożyczalnia Opoczno
(9)
Wypożyczalnia Radomsko
(8)
Wypożyczalnia Tomaszów
(16)
Autor
Lasota Agnieszka
(4)
Hinz Magdalena
(3)
Jońca Dominika
(3)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(3)
Bentkowska Dorota
(2)
Borkowska Anna
(2)
Deptuła Maria
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Jarosz-Bilińska Anna
(2)
Lubner-Piskorska Anna
(2)
Misiuk Agnieszka.
(2)
Pelc Maria
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Witkowska Marta
(2)
Węglarz Joanna
(2)
Aksamit Diana.
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Baker Jed
(1)
Baker Jed‏
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Berendt Joanna
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cobham Vanessa.
(1)
Daniels Natasha
(1)
Daszkiewicz Danuta
(1)
De Muyshondt Faye.
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Gasper Dorota
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Geldard David
(1)
Geldard Kathryn
(1)
Granholm Eric L.
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Hayes Louise L.
(1)
Holden Jason L.
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Jarosz Anna (filolog).
(1)
Jedlińska Joanna.
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula (1952- ).
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna.
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kellerman Gabriella Rosen‪
(1)
Kirstein Iwona
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Konarzewska Anna.
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kołodziej Lidia
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kud Marzena
(1)
Kwiatkowski Stefan T.
(1)
Lamri Jérémy
(1)
Lasocka-Biczysko Anna
(1)
Lasota Adam
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Lyneham Heidi J.
(1)
Majewska Jolanta (pedagog)
(1)
Majewski Andrzej (1954- )
(1)
Marzec Helena
(1)
McQuaid John Robert (1964- )
(1)
Mojska Elżbieta
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Mrówczyńska-Haładaj Kamila
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina.
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nocuń Aleksander Wojciech
(1)
Nolewajka Natalia
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Painter Kim Kiker (1977- )
(1)
Palomares Susanna.
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Plummer Deborah (1957- )
(1)
Rapee Ronald M.
(1)
Rebar Sarah
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Schilling Dianne
(1)
Seligman Martin E. P. (1942- )
(1)
Skolimowska Katarzyna
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Skowroński Bartłomiej (1978- )
(1)
Sochocka Kinga
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sokół-Siedlińska Aneta.
(1)
Sowińska Halina
(1)
Spence Susan H.
(1)
Stasiła-Sieradzka Marta.
(1)
Stolarczyk Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(39)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(59)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Odbiorca
Nauczyciele
(24)
Rodzice
(18)
Pedagodzy
(12)
Psycholodzy
(11)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Szkoły podstawowe
(8)
9-13 lat
(7)
Dzieci
(7)
6-8 lat
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Młodzież
(4)
Studenci
(4)
14-17 lat
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Terapeuci
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Asystenci rodzin
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Wychowawcy świetlic
(2)
Arteterapeuci
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Katecheci
(1)
Kuratorzy sądowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psychologowie
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Podręczniki akademickie
(6779)
Powieść polska
(5249)
Polska
(4554)
Biografia
(4394)
Poezja polska
(3770)
Kompetencje społeczne
(-)
Literatura polska
(3687)
Język polski
(3382)
Wydawnictwa popularne
(3012)
Podręczniki
(2481)
Kobieta
(2186)
Antologia
(2062)
Pamiętniki polskie
(2041)
Pisarze polscy
(1954)
Matematyka
(1889)
Historia
(1712)
Opowiadanie polskie
(1625)
Rodzina
(1540)
Nauczanie
(1298)
Pedagogika
(1289)
Wychowanie
(1276)
Encyklopedie
(1268)
Wychowanie w rodzinie
(1260)
Publicystyka polska
(1257)
Poradnik
(1226)
Literatura
(1209)
Dramat polski
(1176)
Filozofia
(1176)
Powieść amerykańska
(1118)
Poradniki dla nauczycieli
(1095)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1081)
Szkolnictwo
(1078)
Relacje międzyludzkie
(1069)
Język niemiecki
(1040)
Nauczanie początkowe
(1038)
Wychowanie przedszkolne
(1027)
Fizyka
(1022)
Materiały konferencyjne
(1017)
Miłość
(1013)
Psychologia
(1006)
Uczniowie
(992)
Materiały pomocnicze dla szkół
(990)
Język angielski
(958)
Powieść angielska
(958)
Nauczyciele
(953)
Powieść obyczajowa
(929)
Młodzież
(869)
Warszawa
(821)
Dziecko
(811)
Psychologia dziecka
(790)
Powieść francuska
(783)
Ćwiczenia i zadania
(762)
Album
(758)
Przyjaźń
(751)
Sztuka
(724)
II wojna światowa (1939-1945)
(716)
Język rosyjski
(694)
Chemia
(653)
Uczucia
(649)
Wojsko
(646)
Źródła historyczne
(635)
Biologia
(631)
Polacy za granicą
(629)
Tajemnica
(627)
Powieść rosyjska
(617)
Muzyka
(613)
Oświata
(608)
Powieść historyczna
(608)
Socjologia
(598)
Dzieci
(576)
Życie codzienne
(572)
Kultura
(563)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(558)
Zarządzanie
(557)
Powieść młodzieżowa polska
(555)
Wojna 1939-1945 r.
(552)
Słownik języka polskiego
(533)
Przewodnik turystyczny
(518)
Psychoterapia
(506)
Geografia
(501)
Poeci polscy
(500)
Uczenie się
(499)
Teatr polski
(490)
Polityka międzynarodowa
(481)
Osobowość
(476)
Technika
(474)
Małżeństwo
(470)
Powieść psychologiczna
(466)
Powieść niemiecka
(464)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(454)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(449)
Metody nauczania
(448)
Żydzi
(446)
Zabójstwo
(444)
Politycy
(437)
Psychologia społeczna
(435)
Zwierzęta
(428)
Etyka
(427)
Podręczniki dla szkół średnich
(427)
Przyroda
(426)
Psychologia wychowawcza
(416)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(18)
Scenariusz zajęć
(17)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Opracowanie
(10)
Karty pracy ucznia
(8)
Materiały pomocnicze
(4)
Poradnik metodyczny
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Broszura
(1)
Gry i zabawy
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Program nauczania
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(51)
Psychologia
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(18)
Media i komunikacja społeczna
(8)
Rozwój osobisty
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114418 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30577, 31142 (2 egz.)
Czytelnia Bełchatów
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30576 W (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat)
Publikacja to zestaw kart pracy do treningu umiejętności komunikacyjnych skierowany do dzieci i młodzieży w wieku 8–17 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.: dowie się, czym jest komunikacja werbalna i niewerbalna ; nauczy się, kiedy i jak rozpoczynać rozmowę ; zrozumie, dlaczego nie warto przeklinać ; pozna różnicę między komunikacją pozytywną a negatywną ; nauczy się prosić o pomoc. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik umiejętności komunikacyjnych – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnych, ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/trenuje-umiejetnosci-komunikacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115388 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie społeczne / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 70 stron, [18] kart tablic luzem : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
W przedszkolu dziecko wchodzi w zupełnie nowy, obcy sobie świat - z dala od rodziców i krewnych. Pierwsze lata funkcjonowania społecznego mogą być dla niego poważnym wyzwaniem. Dlatego często potrzebuje ono dodatkowego wsparcia pedagogiczno-psychologicznego w obszarze rozwoju kompetencji społecznych. Właśnie z myślą o nich powstała publikacja "Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Funkcjonowanie społeczne", która jest częścią cyklu "Biblioteka Nauczyciela". Jeżeli szukasz angażujących ćwiczeń, które łączą doskonałą zabawę ze wsparciem rozwoju społecznego przedszkolaka - tu znajdziesz szeroką gamę zadań i scenariuszy pracy, które pozwolą Ci zaplanować ciekawe i efektywne zajęcia. Książka jest dostosowana do pracy w dwóch grupach wiekowych: z 3- i 4-latkami oraz 5- i 6-latkami. Zawiera test przesiewowy, który pozwala rzetelnie sprawdzić poziom rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych przedszkolaka. Oferuje 10 kompletnych scenariuszy zajęć, bogatych w inspirujące gry, ćwiczenia oraz 18 kart tematycznych kart pracy. Jest wzbogacona o ilustracje - to kolorowe pomoce dydaktyczne, które ułatwią pracę z grupą. Wspomaga rozwój prawidłowych postaw moralnych i społecznych. Uczy, jak radzić sobie m.in. z funkcjonowaniem w grupie, niepowodzeniami oraz w trudnych sytuacjach. Pozwala poznać różne role społeczne. To zestaw materiałów, które ubogacą kształcenie emocjonalno-społeczne dziecka podczas zajęć grupowych i indywidualnych. źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl/Zajecia-korekcyjno-kompensacyjne-w-przedszkolu-Funkcjonowanie-spoleczne,734402903,p.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112814 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka kierowana jest do nauczycieli, wychowawców i studentów, pragnących pracować z dziećmi i młodzieżą. Może również znacząco i skutecznie wspierać rodziców, którzy troszczą się o stymulowanie rozwoju dziecka. Składa się z dwunastu rozdziałów, odpowiadających ważnym kompetencjom osobistym i społecznym z perspektywy oddziaływań efektywnego pedagoga. Do kształtowania kluczowych kompetencji niezbędny jest odpowiedni trening uświadamiający uczniowi, jakie cechy są u niego ugruntowane, nad którymi warto jeszcze popracować, a które kompletnie nie współgrają z jego osobowością i ich rozwój może być bardzo trudny i nie zawsze prowadzi do sukcesu, ale powinien być podejmowany. Każdy rozdział książki zawiera podstawy teoretyczne, wskazówki oraz propozycje ćwiczeń wraz z opracowanymi kartami ułatwiającymi i pozwalającymi uatrakcyjnić pracę z uczniami/wychowankami. Osoba pracująca z grupą dobiera ćwiczenia, biorąc pod uwagę wiek, wiedzę i umiejętności uczestników zajęć. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta publikacja zdecydowanie pomoże Ci osiągnąć bardziej harmonijne relacje z Twoją pociechą. Dojrzewanie i wchodzenie w dorosłość to zdecydowanie jeden z najbardziej problematycznych okresów zarówno dla dzieci, jak i rodziców, niezależnie od pokolenia. Wraz z autorkami zapoznasz się z podróżą, którą przeżywa każdy nastolatek podczas odkrywania swojej wolności, godności i wartości. Ponadto, w każdym rozdziale znajdziesz informacje, jak poradzić sobie w trudnych sytuacjach. Co więcej, pomogą Ci one znaleźć w sobie siłę, empatię i wyrozumiałość dla często skomplikowanego zachowania Twojej pociechy. Współczesne czasy wiążą się z rozwojem technologicznym i przemianami społecznymi, przez co coraz trudniej określić, jakie umiejętności mogą być przydatne nastolatkom w ich dorosłości. Za sprawą tej lektury każdy rodzic pozna uniwersalne kompetencje, które z łatwością będzie mógł przekazać swojemu dziecku, a tym samym dobrze przygotować je do dalszych etapów ich życia. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113017 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34455 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Współczesny człowiek żyje w społeczeństwie informacji i wiedzy. Rozwój technologiczny sprawia, że dostęp do informacji jest obecnie nieporównanie większy niż dawniej, zaś wiedza dużo szybciej się zmienia. Dziś encyklopedyczna erudycja nie stanowi już kapitału na ścieżce kariery. Wydaje się, że pewniejszą inwestycją w realny zasób na przyszłość jest rozwój społecznych kompetencji, gdyż wciąż funkcjonujemy w zespołach - w pracy i w rodzinie. Zdolności, które warto u siebie rozwijać to przede wszystkim empatia, psychowzroczność i umiejętność komunikacji międzypokoleniowej, a także postawy prospołeczne takie jak: obywatelskość i tolerancja oraz umiejętności w zakresie zarządzania stresem i czasem. Są one niezbędne do budowania satysfakcjonujących relacji w zespole oraz dystansu do samego siebie. Książka poświęcona jest znaczeniu tych kompetencji zarówno dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na drodze kariery jak i dla doświadczonych menedżerów. Omawia także sposoby ich wykształcania i wzmacniania poprzez odpowiedni trening. Publikacja stanowi rezultat wieloletniej praktyki w obszarach edukacyjnych. Zawarte w niej informacje to suma doświadczeń Autora zaczerpniętych od studentów, słuchaczy, nauczycieli i menadżerów, z którymi współpracuje. Dzięki przykładom zaczerpniętym z praktyki ukazane zostało „kulturowe uwikłanie” społecznych kompetencji. Okazuje się, że trenowanie ich jest trudne w społeczeństwie konsumpcji, koncentrującym się bardziej na budowaniu ego niż na kultywowaniu zasad współpracy. źródło opisu: www.czytam.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112331 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44733 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; T. 3)
„Funkcjonowanie systemu edukacji, kształtowanie kompetencji jego uczestników oraz przyszłości nauczania i uczenia się, szczególnie w kontekście koncepcji uczenia się przez całe życie – to tematy poruszane podczas konferencji naukowych dotyczących systemu szkolnictwa, m.in. Kongresu Rozwoju Systemu Edukacji. Kompetencjom poświęcamy również niniejszy tom Serii Naukowej Wydawnictwa FRSE. Zagadnienie to jest jednym z najważniejszych obszarów współpracy europejskiej – zdefiniowanie kompetencji kluczowych jako niezbędnych na każdym krajowym i europejskim rynku pracy to priorytet przekrojowy łączący różne programy i inicjatywy Unii Europejskiej. Publikacja Kompetencje przyszłości daje nam podstawę do dyskusji i wymiany doświadczeń dotyczących przyszłości nauczanych umiejętności oraz w samym kontekście rozwoju edukacji. Temat kompetencji omawiamy na różne sposoby – od artykułu o kompetencjach przyszłości, po tekst pokazujący wyniki – prowadzonych przez Fundację – badań dotyczących tego, jak mobilność edukacyjna w programie Erasmus+ staje się sposobem na rozwijanie umiejętności potrzebnych na rynku pracy. Zainteresowanych tematyką wartości zapraszam do lektury artykułu Przyszłość należy do świadomych i aktywnych obywateli, a osoby szukające inspiracji w dziedzinie wspierania rozwoju kreatywności wśród uczniów – do przeczytania tekstu na ten temat. W naszej publikacji nie zabrakło także kwestii ważnych ze względu na postępujący z dnia na dzień rozwój technologiczny, który ma ogromne znaczenie, zarówno stricte w procesie nauczania i uczenia się, jak i w kwestii cyberbezpieczeństwa uczniów i nauczycieli. Jest sprawą oczywistą, że bez wyposażenia nauczycieli w konieczne i pożądane w tym zawodzie kompetencje społeczne, nie można mówić o rozwoju systemu edukacji oraz kompetencji uczniów i słuchaczy. 10 Dlatego nie zapomnieliśmy również o artykułach z zakresu psychologii i coachingu, które m.in. dotyczą znaczenia oraz prestiżu w zawodzie nauczyciela, mówią o wpływie różnych rodzajów inteligencji na funkcjonowanie ucznia i nauczyciela oraz podnoszeniu skuteczności nauczania i wychowania poprzez coaching i mentoring edukacyjny. Mam nadzieję, że lektura naszej publikacji stanowić będzie dla Państwa źródło wiedzy oraz inspiracje do owocnych i ważnych naukowych dyskusji”. prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski redaktor naukowy. źródło opisu: http://czytelnia.frse.org.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112545 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38738 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44377 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor w ciekawy sposób prezentuje pełną złożoność zjawisk, które obecnie zachodzą w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie biznesu: zmian gospodarczych, technologicznych i społecznych, oraz podpowiada, jakie działania można podjąć, aby za tymi zmianami nadążyć i odnaleźć się w nieustannie ewoluującej rzeczywistości. Kluczową rolę Jérémy Lamri przypisuje kształtowaniu nowych kompetencji. Umiejętności, które gwarantują sukces zawodowy w XXI w., różnią się znacznie od tych, które były pożądane jeszcze niedawno. Podczas gdy profesjonaliści XX w. stosowali tzw. kompetencje rutynowe, ostatnie dwie dekady pokazały, że wzrosło zapotrzebowanie na umiejętności interakcji i analizy. Pracodawcy cenią obecnie osoby potrafiące się uczyć i adaptować do nowych ról w organizacji, kreatywne i wykazujące inicjatywę. W obliczu szybkości i różnorodności informacji, aby osiągać ponadprzeciętne rezultaty, powinniśmy nauczyć się efektywnej komunikacji oraz sprawnej pracy zespołowej. Autor nakreśla kierunek działania, który ułatwi zarówno pracownikom, jak i pracodawcom sprostać wyzwaniom XXI wieku. źródło opisu: od wydawcy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112311 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36759 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Spis treści: Rozdział 1: Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie. Rozdział 2: Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym. Rozdział 3: Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii. Rozdział 4: Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne. Rozdział 5: Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego. Rozdział 6: Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. 6.1: Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy. 6.2: Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych. 6.3: Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi. 6.4: Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć. 6.5: Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie. 6.6: Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: - 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; - Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; - Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; - Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; - Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach/lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 114255 W F (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychomotoryki)
Wiele trudności dzieci można pokonać, wprowadzając odpowiednie ćwiczenia ruchowe. Psychomotoryka łączy przeżycia emocjonalno-psychiczne ze zdolnościami motorycznymi, percepcją i doświadczeniami, dlatego wykazuje szczególną skuteczność w pracy nad: - problemami z koordynacją ruchową - zaburzeniami procesów uczenia się - trudnościami wychowawczymi - zwiększeniem koncentracji uwagi. Psychomotoryka pozwala dzieciom nabrać pewności siebie, uczy empatii oraz pomaga kształtować umiejętności społeczne, kreatywność i odporność psychiczną (rezyliencję). Autorzy - cenieni specjaliści z zakresu terapii psychomotorycznej - przystępnie omawiają założenia oraz cele metody i proponują ponad 70 zajęć i scenariuszy do natychmiastowego wykorzystania przez rodziców, nauczycieli i terapeutów. Książka Jolanty i Andrzeja Majewskich to pasjonujące wprowadzenie do zasad i form psychomotoryki, ale też zajmująca narracja, z której można dowiedzieć się m.in., dlaczego Einstein nigdy nie nauczył się angielskiego, jak rozmawiać z dziećmi, aby nas słuchały, i w jaki sposób można kształtować rozwój kognitywno-emocjonalny poprzez psychomotoryczną ofertę ruchową. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113746 (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38358 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kuferek Marcelka to propozycja scenariuszy do wykorzystania na lekcjach etyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej, a także podczas treningów umiejętności społecznych (TUS). Książka powstała na podstawie wieloletniego doświadczenia Autorki w nauczaniu wczesnoszkolnym. Kuferek Marcelka jest zbiorem 22 scenariuszy zajęć z elementami arteterapii na I etapie szkoły podstawowej zgodnymi z najnowszą podstawą programową oraz 41 kart pracy. Wszystkie scenariusze spina klamra w postaci Marcelka - chłopca z lustra, który nie zna wartości. Autorka wykorzystała element bajkoterapii, który pozwala dzieciom wejść w rolę i utożsamić się z Marcelkiem. Taki zabieg ma pozytywny wpływ na uczestników zajęć - pomagając chłopcu, uczniowie podświadomie pomagają sobie. Zajęcia oparte na scenariuszach zawartych w Kuferku Marcelka pomagają w poznaniu: - otaczającego świata (dobro, zło), - wartości (godność, szacunek, wolność), - emocji (złość, miłość), - sposobów rozładowania emocji, - znaczenia słów, pojęć, przysłów i powiedzeń. Dzieci dowiadują się również jak żyć w zgodzie z naturą i dlaczego należy szanować przyrodę, a także na czym polega poczucie przynależności do społeczeństwa. Scenariusze dostosowane są do pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera. Służą rozwijaniu m.in. umiejętności: słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, budowania własnej tożsamości poprzez poznawanie swoich słabych i mocnych stron. Podczas proponowanych zajęć wykorzystany jest proces modelowania, uczenia się oraz odgrywania ról. Proponowane scenariusze pomagają w wypracowaniu schematów radzenia sobie w życiu codziennym. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5071343/kuferek-marcelka-scenariusze-zajec-z-elementami-arteterapii-na-i-etapie-szkoly-podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115390 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Uczę się samodzielności. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, cz. 2: „Uspołecznienie” Prezentowane karty pracy składają się z działów: 1. Ja – członek rodziny: a) Moja rodzina, b) Moje miejsce zamieszkania. 2. Ja – uczeń: a) Moja szkoła. 3. Ja – członek społeczności lokalnej. 4. Ja – członek społeczeństwa. 5. Moje zdrowie. 6. Ja w chorobie. 7. Ja jako konsument. 8. Ja w bezpiecznym świecie. 9. Ja w świecie kultury. 10. Mój czas wolny. Materiały są zgodne z postawą programową i nawiązują do publikacji: A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017; A. Tanajewska, R. Naprawa, Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017; A. Tanajewska, R. Naprawa, Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017. źródło opisu: od wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112351 F (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111914 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bełchatów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34669 (1 egz.)
Wypożyczalnia Tomaszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42757 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Krzyś i Leon to przyjaciele z jednej klasy, których spotykają trudności dobrze znane wszystkim uczniom. Historyjki opowiadające o ich codziennych doświadczeniach pozwolą więc dzieciom zrozumieć i przezwyciężyć różne problemów związane z funkcjonowaniem społecznym. Tematy poruszone w materiałach to między innymi: nawiązywanie znajomości z nowymi uczniami w klasie, asertywność, ignorowanie, krytykowanie, kompromis, siła plotki, strach. Opowiadania o małych i dużych problemach społecznych Krzysia i Leona zostały przedstawione w formie kart pracy. Historyjki uzupełniają pytania do tekstu oraz ćwiczenia dla uczniów klas 1-6. Dzięki temu ćwiczenia doskonale nadają się do wykorzystania podczas Treningu Umiejętności Społecznych, godziny wychowawczej czy zajęć rewalidacyjnych. Dołączony aneks zawiera z kolei rysunki postaci, które służą do nazywania emocji bohaterów opowiadań. Ilustracje można wyciąć i zalaminować. Dzieci mogą rysować na nich za pomocą suchościeralnego pisaka emocje, które odczuwają bohaterowie historyjek. Mogą to robić podczas słuchania/czytania opowiadań, a także nadać postaciom odpowiednie imiona czy wypisać ich cechy. Korzystanie z suchościeralnego pisaka i zalaminowanych kart pozwoli na ich wielokrotne użycie. Forma historyjek społecznych ułatwia poruszenie problemów, z jakimi dzieci mogą się spotkać w szkole, a z którymi nie zawsze wiedzą, jak sobie poradzić. Opowiadania pozwalają na zrozumienie tematu, wczucie się w rolę postaci, a także nazwanie emocji, omówienie zachowań dobrych i niewłaściwych, a w konsekwencji - sformułowanie sposobów na rozwiązanie szkolnych problemów! [źródło opisu: https://zdrowepodejscie.pl/moje-male-i-duze-problemy-spoleczne-opowiadania-i-karty-pracy-dla-uczniow-klas-16-natalia-nolewajka,p826011].
Spis treści: Odmawianie - co to takiego? ; Nowy kolega w klasie ; Asertywność - co to takiego? ; Czy muszę rozmawiać z każdym? ; Ignorowanie - co to takiego? ; Krytyka - co to takiego? ; Kompromis - co to takiego? ; Komentowanie - co to takiego? ; Przyznanie się do błędu ; Zły dzień ; Urodziny ; Plotka i konsekwencje naszych słów ; Strach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116155 F (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej