Karty pracy ucznia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(68)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(62)
Książki
(57)
Publikacje fachowe
(38)
Poradniki i przewodniki
(7)
Druki ulotne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(31)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piotrków
(56)
Czytelnia Piotrków
(3)
Wypożyczalnia Bełchatów
(8)
Wypożyczalnia Opoczno
(9)
Wypożyczalnia Radomsko
(11)
Wypożyczalnia Tomaszów
(9)
Autor
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Kolanko Agnieszka
(4)
Oszczyk Sylwia
(4)
Radwańska Anna (1987- )
(4)
Dudek Sandra
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Kmiecik Anna M.
(3)
Krukowska Małgorzata
(3)
Kłodnicka Olga
(3)
Masłowska Joanna (ilustrator)
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(3)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(2)
Crowder Amanda K.
(2)
Elsenraat Tracy
(2)
Hull Robert
(2)
Kołodziej Lidia
(2)
Krzyśpiak Wiktoria
(2)
Naprawa Renata
(2)
Phifer Lisa Weed
(2)
Remus-Duda Joanna
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Zając Paulina
(2)
Zgondek Elżbieta
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barszczowska Ewa
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Dzierżyńska-Białończyk Anna
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gnatowska Ewa
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gołąb Dominika
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gwardys-Bartmańska Marianna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Huebner Dawn
(1)
Iwanowska Monika
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Kaim Anna
(1)
Karczmarska-Strzebońska Alicja
(1)
Klimiuk Emilia
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kozłowska Iweta
(1)
Kołodziej Agnieszka
(1)
Kress Christina
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lasota Agnieszka (1971- )
(1)
Leclerq Klaudia
(1)
Leduchowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Matthews Bonnie (1963- )
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Mrówczyńska-Haładaj Kamila
(1)
Nizińska Justyna
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Oleksy Ewa
(1)
Parikh Puja Trivedi
(1)
Paździo Renata
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Porter Joseph
(1)
Powałowska Daria
(1)
Ruzik-Kulińska Urszula
(1)
Schampera Maryna
(1)
Sims Sean
(1)
Skiba Dorota
(1)
Sosin Irena
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Stawska Paulina
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Teczke Dagmara
(1)
Wardęszkiewicz Bożenna
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(1)
Wiechuła Aleksandra.
(1)
Zawadzka Elżbieta (edukacja)
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(56)
2010 - 2019
(11)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(59)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(24)
Nauczyciele
(23)
Rodzice
(19)
Dzieci
(18)
6-8 lat
(17)
Przedszkola
(15)
9-13 lat
(13)
Pedagodzy
(12)
Psycholodzy
(12)
Młodzież
(10)
14-17 lat
(9)
Terapeuci pedagogiczni
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Klasa 1.
(7)
Klasa 2.
(7)
Klasa 3.
(7)
Klasa 7.
(7)
Klasa 8.
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Klasa 5.
(6)
Klasa 6.
(6)
Szkoły specjalne
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Klasa 4.
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
0-5 lat
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
13-17 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Klasa 0.
(1)
Licea
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Osoby jąkające się
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologowie
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadpostawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Temat
Uczucia
(11)
Kompetencje społeczne
(8)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(8)
Godzina wychowawcza
(7)
Gniew
(6)
Nauczanie
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Spostrzeganie
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Agresywność
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Nastolatki
(4)
Nauka czytania
(4)
Percepcja wzrokowa
(4)
Terapia dydaktyczna
(4)
Terapia logopedyczna
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Czytanie ze zrozumieniem
(3)
Język polski
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Praca domowa ucznia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samopoznanie
(3)
Socjalizacja
(3)
Trening umiejętności społecznych
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Arteterapia
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dokumentacja szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Ekspresja emocji
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Mnemotechnika
(2)
Motoryka mała
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Myślenie pozytywne
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka pisania
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Samodzielność
(2)
Trauma
(2)
Trening koncentracji
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wymowa
(2)
Zaburzenia lękowe
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zespół ADHD
(2)
Święta
(2)
Analiza danych
(1)
Asertywność
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Chemia
(1)
Czynności samoobsługowe (fizjologia)
(1)
Czytanie globalne
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Dodawanie (matematyka)
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekologia
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Higiena
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jąkanie
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Kategoryzacja (językoznawstwo)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kreatywność
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Kryzys rozwojowy
(1)
Gatunek
Powieść
(3611)
Praca zbiorowa
(3229)
Powieść obyczajowa
(3224)
Poradnik
(2400)
Podręcznik
(2018)
Karty pracy ucznia
(68)
Opracowanie
(1715)
Opowiadania i nowele
(1493)
Kryminał
(1394)
Biografia
(996)
Powieść historyczna
(782)
Pamiętniki i wspomnienia
(662)
Thriller
(641)
Publikacja bogato ilustrowana
(567)
Antologia
(542)
Powieść przygodowa
(539)
Wiersze
(520)
Wydawnictwa popularne
(512)
Romans
(505)
Materiały pomocnicze
(455)
Powieść psychologiczna
(454)
Monografia
(445)
Sensacja
(437)
Saga rodzinna
(423)
Ćwiczenia i zadania
(374)
Reportaż
(354)
Fantasy
(330)
Scenariusz zajęć
(287)
Fantastyka
(278)
Dokumenty dźwiękowe
(270)
Materiały konferencyjne
(269)
Publicystyka
(257)
Literatura dla dzieci
(214)
Audiobooki
(195)
Przewodnik turystyczny
(195)
Powieść biograficzna
(194)
Encyklopedia
(192)
Raport z badań
(191)
Album
(189)
Publikacje dla dzieci
(180)
Wywiad dziennikarski
(169)
Broszura
(165)
Esej
(160)
Science fiction
(159)
Bajki i baśnie
(157)
Język angielski
(146)
Książka obrazkowa
(138)
Powieść polska
(121)
Przepisy kulinarne
(121)
Podręczniki akademickie
(120)
Lektura z opracowaniem
(118)
Literatura polska
(113)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(89)
Dramat (gatunek literacki)
(85)
Pamiętniki polskie
(80)
Felieton
(73)
Horror
(73)
Podręczniki
(70)
Książka mówiona
(69)
Źródła historyczne
(67)
Listy
(65)
Powieść erotyczna
(65)
Wywiad-rzeka
(64)
Relacja z podróży
(61)
Romans historyczny
(58)
Bibliografia
(56)
Książka kucharska
(56)
Opowiadania i nowele przygodowe
(56)
Powieść podróżnicza
(56)
Książka dla niewidomych
(55)
Powieść autobiograficzna
(54)
Gry i zabawy umysłowe
(53)
Informator
(53)
Księga pamiątkowa
(53)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(50)
Poezja polska
(49)
Poezja
(47)
Słownik
(47)
Encyklopedie dla dzieci polskie
(45)
Książki dla małych dzieci
(45)
Legendy i podania
(45)
Książka do wypełniania
(44)
Autobiografia
(43)
Poradniki dla nauczycieli
(43)
Publicystyka polska
(43)
Komiks
(42)
Opowiadania i nowele biograficzne
(42)
Publikacje dla niewidomych
(41)
Satyra
(41)
Fotografia polska
(39)
Powieść amerykańska
(38)
Program nauczania
(38)
Materiały pomocnicze dla szkół
(37)
Powieść polityczna
(37)
Słownik biograficzny
(37)
Gry i zabawy ruchowe
(36)
Literatura dla młodzieży
(36)
Case study (studium przypadku)
(35)
Powieść filozoficzna
(35)
Powieść angielska
(33)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(61)
Psychologia
(20)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Matematyka
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Chemia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115523 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37693 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37694 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8-15 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem poczucia własnej wartości. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy czują się bezwartościowi i nieakceptowani. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: Jak akceptować samego siebie? ; Jak przeciwdziałać niskiej samoocenie? ; Jak radzić sobie z niepowodzeniami? ; Jakie zachowania innych osób mogą powodować, że czujemy się niedowartościowani? ; Jak może wyglądać osoba z wysoką/niską samooceną?. Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z brakiem wiary we własne umiejętności. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: wysoka i niska samoocena, talenty i słabości, zasady pozytywnego myślenia, sukcesy i porażki, optymizm i pesymizm. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik samooceny - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu budowania poczucia własnej wartości, ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/buduje-poczucie-wlasnej-wartosci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114950 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 9–16 lat, przygotowują do zmierzenia się z trudnym zagadnieniem przemocy w szkole i w Internecie. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy nie potrafią poradzić sobie z nękaniem i brakiem akceptacji. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: W jakich miejscach można spotkać się z przemocą? ; Jak chronić się przed przemocą? ; Jak zareagować w sytuacjach przemocowych? ; Jak dbać o bezpieczeństwo w sieci? ; Jak postąpić, gdy jesteśmy świadkami/ofiarami przemocy?. Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z agresją w szkole, a ostatnio coraz częściej także z cyberprzemocą. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: przemoc psychiczna i przemoc fizyczna, wykluczenie społeczne, dokuczanie w szkole, przyczyny i skutki przemocy, cyberprzemoc, nękanie w sieci. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik odpowiedniego zachowania oraz reagowania na przemoc – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie ze złością i sytuacjami przemocowymi - ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/radze-sobie-z-przemoca-w-szkole-i-internecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114949 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat)
Publikacja to zestaw kart pracy do treningu umiejętności komunikacyjnych skierowany do dzieci i młodzieży w wieku 8–17 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.: dowie się, czym jest komunikacja werbalna i niewerbalna ; nauczy się, kiedy i jak rozpoczynać rozmowę ; zrozumie, dlaczego nie warto przeklinać ; pozna różnicę między komunikacją pozytywną a negatywną ; nauczy się prosić o pomoc. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik umiejętności komunikacyjnych – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnych, ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/trenuje-umiejetnosci-komunikacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115388 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat)
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, przygotowują do zmierzenia się z zagadnieniem wchodzenia w interakcje społeczne. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy borykają się z poczuciem osamotnienia i niezrozumienia. Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: po czym można poznać, że ktoś chciałby być twoim przyjacielem? jakie cechy powinien mieć przyjaciel? jakie mogą być przeszkody w znalezieniu przyjaciela? jak postępować w sytuacjach problemowych? jak rozpocząć rozmowę z rówieśnikiem?   Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy mają problemy z powodu niewystarczających kompetencji społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: przyjaźń – koleżeństwo – znajomość sposoby znajdowania przyjaciół przykładowa rozmowa z kolegą za pomocą SMS-ów przeszkody w nawiązywaniu znajomości sposoby rozwiązywania konfliktów cechy dobrego przyjaciela. Dodatkowo publikacja zawiera: kalendarz relacji przyjacielskiej – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu budowania relacji ponad 500 naklejek do wypełnienia kalendarza.   Karty mogą być wykorzystane przez pedagogów, nauczycieli oraz terapeutów podczas zajęć indywidualnych, a także grupowych. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych. źródło opisu: https://harmonia.edu.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114348 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki "Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć". Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną. źródło opisu: www.taniaksiazka.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113019 F (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie społeczne / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 70 stron, [18] kart tablic luzem : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
W przedszkolu dziecko wchodzi w zupełnie nowy, obcy sobie świat - z dala od rodziców i krewnych. Pierwsze lata funkcjonowania społecznego mogą być dla niego poważnym wyzwaniem. Dlatego często potrzebuje ono dodatkowego wsparcia pedagogiczno-psychologicznego w obszarze rozwoju kompetencji społecznych. Właśnie z myślą o nich powstała publikacja "Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Funkcjonowanie społeczne", która jest częścią cyklu "Biblioteka Nauczyciela". Jeżeli szukasz angażujących ćwiczeń, które łączą doskonałą zabawę ze wsparciem rozwoju społecznego przedszkolaka - tu znajdziesz szeroką gamę zadań i scenariuszy pracy, które pozwolą Ci zaplanować ciekawe i efektywne zajęcia. Książka jest dostosowana do pracy w dwóch grupach wiekowych: z 3- i 4-latkami oraz 5- i 6-latkami. Zawiera test przesiewowy, który pozwala rzetelnie sprawdzić poziom rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych przedszkolaka. Oferuje 10 kompletnych scenariuszy zajęć, bogatych w inspirujące gry, ćwiczenia oraz 18 kart tematycznych kart pracy. Jest wzbogacona o ilustracje - to kolorowe pomoce dydaktyczne, które ułatwią pracę z grupą. Wspomaga rozwój prawidłowych postaw moralnych i społecznych. Uczy, jak radzić sobie m.in. z funkcjonowaniem w grupie, niepowodzeniami oraz w trudnych sytuacjach. Pozwala poznać różne role społeczne. To zestaw materiałów, które ubogacą kształcenie emocjonalno-społeczne dziecka podczas zajęć grupowych i indywidualnych. źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl/Zajecia-korekcyjno-kompensacyjne-w-przedszkolu-Funkcjonowanie-spoleczne,734402903,p.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112814 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koordynacja wzrokowo-słuchowo-ruchowa / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017. - 63 strony, [5] kart tablic luzem (w tym 1 złożona) : ilustracje ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
(Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
Publikacja jest przystosowana do pracy z młodszymi (2-4 l.) i starszymi (5-6 l.) grupami. Zawiera 10 kompletnych scenariuszy zajęć, które zaangażują i zaciekawią dzieci oraz pozwolą przezwyciężyć wyzwania związane z koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową. Oferuje 18 interesujących kart pracy nawiązujących do tematyki - sprawdzą się podczas zajęć grupowych oraz indywidualnych. Jest wzbogacona o test przesiewowy sprawdzający poprawność koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej oraz kolorowe pomoce dydaktyczne. Zawiera dodatkowo gazetkę dla rodziców poświęconą kluczowemu zagadnieniu poruszanemu w wydaniu. Praktyczne materiały sprawią, że zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i inne, poświęcone wsparciu dla motoryki, wzroku i słuchu, będą radosne i efektywne. To wsparcie, które przyda się każdemu nauczycielowi w przedszkolu, a także pedagogom i psychologom, którzy prowadzą zajęcia dodatkowe. Ćwiczenia możesz wykorzystać bez względu na to, jaki program edukacyjny realizujesz. źródło: https://ksiegarnia.pwn.pl/Zajecia-korekcyjno-kompensacyjne-w-przedszkolu-Koordynacja-wzrokowo-sluchowo-ruchowa,734402561,p.html
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112816 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mówię płynnie : ćwiczenia do terapii jąkania / Iweta Kozłowska. - Wydanie III. - Gdańsk : Wydawnictwo Wydawnictwo Harmonia, 2022. - 74, [2] strony : fotografie, ilustracje, wykres ; 30 cm.
Publikacja to zbiór ćwiczeń adresowanych do pacjentów ze zdiagnozowaną niepłynnością mowy. Autorka – logopeda praktyk oddaje w ręce czytelników ćwiczenia i zadania logopedyczne sprawdzone podczas codziennej pracy terapeutycznej. Logoterapeuci dzięki tej książce wzbogacą swój warsztat pracy, rodzice – oprócz motywacji do codziennej, systematycznej pracy – znajdą w niej inspirujące pomysły. „Propozycje zajęć adresowanych do pacjentów ze zdiagnozowaną niepłynnością mowy o typie jąkania zawarte w książce pani Iwety Kozłowskiej są interesujące i inspirujące. Autorka – logopeda praktyk, zamieszcza w oddawanej do rąk terapeutów i rodziców książce ćwiczenia, zabawy, zadania logopedyczne, które z powodzeniem wykorzystuje w swojej pracy. Osiągane w codziennej pracy zawodowej sukcesy stanowią najlepszą rekomendację dla autorskich propozycji pani Iwety Kozłowskiej. Logoterapeuci, którzy sięgną po tę książkę, na pewno wzbogacą swój warsztat pracy, rodzice oprócz motywacji do codziennej, systematycznej pracy znajdą w niej gotowe, inspirujące pomysły”. Źródło opisu: https://www.harmonia.edu.pl/pl/product/mowie-plynnie-cwiczenia-do-terapii-jakania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114952 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(4 Potwory i Złość)
Książka rekomendowana przez psychoterapeutów dziecięcych. Książka-narzędzie, które może być stosowane zarówno w domu z rodzicem, jak i w gabinecie psychologa. Złość rzadko rodzi się w próżni, najczęściej odczuwamy tę emocję w kontekście relacji międzyludzkich. Często jest przykrywką dla wielu innych emocji, które w sobie nosimy. Opierając się na powyższych założeniach, książka przedstawia 35 aktywacji inspirowanych terapią dialektyczno-behawioralną. Niewiele teorii, dużo ćwiczeń, gra psychoedukacyjna i autorskie metody pracy psychologicznej inspirowane DBT, np. rozbrajanie bomby złości inspirowane analizą łańcuchową czy Domek Złości. DBT jest certyfikowaną metodą terapeutyczną o kliniczne udowodnionej skuteczności. Ćwiczenia mogą być też wykorzystywane w ramach elementarnej pracy psychologicznej. To pierwsza książka z serii 4 potwory i złość. Seria nawiązuje do 4 stylów radzenia sobie ze złością: apatyczny, pasywny, wybuchowy, asertywny. Workbook powstał z myślą o dzieciach, które złość odczuwają intensywnie i reagują wybuchowo. "Wspaniała ćwiczeniówka, która pomaga terapeutom i rodzicom wspierać dzieci, które nie radzą sobie z silnymi emocjami. W obecnych czasach, gdy dzieci i ich rodziny pozostają pod niespotykaną dotąd presją, taka pomoc jest niezwykle ważna. Autorka opisuje tak wiele przydatnych pomysłów, że z pewności znajdziesz tu narzędzie odpowiednie dla twojego dziecka". Susan Nightingale, LICSW, wiceprezeska ds. zdrowia psychicznego w SOME "Na każdej stronie widać ekspercką wiedzę i lata praktyki Christiny w pracy psychologicznej z dziećmi. Aktywacje są przemyślane i zwięzłe. Różnorodne zadania angażują małych odbiorców i przemawiają do nich. To łatwe w użyciu narzędzie dla rodziców i praktyków". Amy Robinson, certyfikowana analityczka behawioralna, doktorantka na wydziale psychologii "Aktywacje świetnie się sprawdzają, gdy dzieci i młodzież wykonują je samodzielnie, ale mogą również stanowić uzupełnienie kompleksowej terapii. Bardzo mi się podoba, jak skomplikowane koncepcje związane z emocjami rozłożono na części pierwsze". Amy Board, MSW, LCSW, dyrektorka działu zdrowia psychicznego w Little City Foundation. Źródło opisu: https://www.empik.com/sposoby-na-zlosc-gniew-i-dobre-relacje-christina-kress,p1364760797,ebooki-i-mp3-p.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114576 (1 egz.)
Wypożyczalnia Opoczno
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: - 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; - Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; - Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; - Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; - Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach/lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 114255 W F (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo kryzys. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to otwarcie się na nowe możliwości. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzeczywistością oraz na analizę dotychczasowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Materiały te mogą być pomocne w stworzeniu planu działania i pomocy nastolatkowi w kryzysie. Prezentowana teczka zawiera 55 kart: 11 kart kolorowych (pokazowych) o charakterze terapeutycznym, które można wykorzystać do pracy grupowej z uczniami, pobudzić młodzież do dyskusji, zastosować burzę mózgów, uświadomić młodym ludziom, jakie są odpowiednie postawy wobec depresji, żałoby czy przemocy. Pozostałe 44 karty to karty czarno-białe, służące do pracy indywidualnej każdego ucznia. Karty przeznaczone są dla uczniów w okresie adolescencji, czyli między 12. a 18. rokiem życia. Karty te można również wykorzystywać do pracy z osobami będącymi w różnym wieku (nawet w okresie dorosłości), dostosowując materiały zawarte w teczce do możliwości poznawczych i emocjonalnych osób, które chcemy wspierać w kryzysie. Karty podzielone zostały na kilka kategorii problemowych. Pierwsza część dotyczy wspierania nastolatków w sytuacjach kryzysowych: depresja, przemoc, cyberprzemoc, agresja, strata bliskiej osoby. Druga część dotyczy odkrywania pozytywnych zasobów: talenty, pragnienia, marzenia, cele w życiu oraz rozwijania zachowań prospołecznych: empatia, życzliwość, wdzięczność. źródło opisu: www.lubimyczytac.pl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114251 W F (1 egz.)
Wypożyczalnia Radomsko
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38990 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Składa się z trzech głównych części: Praca z tekstem ; Praca z danymi liczbowymi ; Praca nad sobą. Dzięki pracy z publikacją uczniowie zyskają umiejętności potrzebne nie tylko w szkole, ale również w codziennym życiu. Zadania związane z wyzwaniami każdego dnia, od analizowania przepisów kulinarnych przez odczytywanie danych z ogłoszeń po rozpoznawanie własnych emocji, to cenna pomoc dla młodych ludzi. Źródło opisu: https://edukacyjna.pl/karty-pracy/33493-dasz-rade-karty-pracy-do-zajec-rewalidacyjnych.html.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115383 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Bystre Oko)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Proponowany zestaw ćwiczeń przeznaczony jest do treningu wzroku dla dzieci z młodszych klas szkoły podstawowej. W książce znajduje się sześć kategorii ćwiczeń, które mają na celu ćwiczyć i usprawniać spostrzeganie kształtów i układów elementów oraz różnic i podobieństw, koordynację wzrokowo-ruchową, grafomotorykę, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz orientację przestrzenną. Dziecko ma również okazję zapoznać się z pojęciami symetrii i osi oraz nauczyć się posługiwania linijką. Karty pracy są zróżnicowane pod względem trudności. Terapeuta może je dobierać w zależności od poziomu percepcji wzrokowej ucznia [źródło opisu: https://www.harmonia.edu.pl/pl/product/sokoli-wzrok-0].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116154 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Proponowane w książce ćwiczenia umożliwiają stopniowe pokonywanie trudności w czytaniu i pisaniu dzieciom, które ze względu na obniżoną sprawność widzenia i spostrzegania mają w tym zakresie ograniczenia. Publikacja składa się z kilku części: Analiza wzrokowa, Synteza wzrokowa, Stałość spostrzegania: porównywanie kształtu i wielkości, Spostrzeganie stosunków przestrzennych. Podane propozycje zadań można wykorzystywać w rewalidacji wzroku, na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych lub wyrównawczych. Ćwiczenia te poprawiają nie tylko percepcję wzrokową, ale także doskonalą koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, logiczne myślenie. Zadania składają się z części graficznej i części literowej. Powinny być wykonywane pod kierunkiem terapeuty, nauczyciela bądź rodzica. Źródło opisu: https://harmonia.edu.pl/pl/product/spostrzegam-i-mysle.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115524 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Bystre Oko)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Publikacja składa się z ośmiu kategorii ćwiczeń (np. dobieranie w pary, znajdowanie różnic, odbijanie wzoru, śledzenie labiryntu), które zawierają po dziesięć kart praktycznego treningu wzroku dziecka. W zależności od poziomu percepcji wzroku podopiecznego terapeuta może dobrać na zajęcia karty z poszczególnych kategorii. Przygotowane ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą małą grafomotorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów i całych układów, pamięć wzrokową i logiczne myślenie. Źródło opisu: https://www.eduksiegarnia.pl/trenuj-wzrok-cwiczenia-dla-uczniow-starszych-klas-szkoly-podstawowej-gimnazjalistow-i-licealistow-z-zaburzona-percepcja-wzrokowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115692 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja "Głowy łamanie" to zestaw 100 fascynujących ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych, przygotowanych specjalnie dla uczniów klas I–III. Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, kreatywność oraz logiczne myślenie. To wyjątkowa kolekcja, która nie tylko dostarcza radości, ale również wspomaga rozwijanie kluczowych umiejętności w edukacji wczesnoszkolnej. Głowy łamanie to prawdziwa skarbnica pomysłów dla nauczycieli, opiekunów i rodziców, pragnących uczynić proces nauki innowacyjnym i angażującym doświadczeniem. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne W publikacji znajdziesz: Ćwiczenia ortograficzne, które doskonale uzupełniają i korygują umiejętności pisania oraz poprawności językowej. Zadania oparte na tekście, rozwijające zdolności czytania ze zrozumieniem i analizy treści. Kreowanie i uzupełnianie zdań, wspierające logiczne myślenie oraz zdolności językowe. Zadania z elementami kodowania, wprowadzające uczniów w podstawy programowania i kształtujące zdolności rozwiązywania problemów. Labirynty, które doskonalą zdolności przestrzenne oraz umiejętność rozwiązywania trudności. Kolorowanki, stymulujące kreatywność i rozwijające zdolności artystyczne. Krzyżówki, poszerzające słownictwo oraz zdolności logicznego myślenia. Zagadki logiczne, które stymulują myślenie analityczne oraz zdolność rozwiązywania łamigłówek. Publikacja "Głowy łamanie" to wyjątkowy przewodnik, który pozwala dzieciom rozwijać umysł i zdolności w sposób innowacyjny i angażujący dzięki zestawowi różnorodnych i edukacyjnych wyzwań. Źródło opisu: https://edukacyjna.pl/cwiczenia-korekcyjno-kompensacyjne/35138-glowy-lamanie-100-cwiczen-korekcyjno-kompensacyjnych-dla-uczniow-klas-iiii.html.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115384 F (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kuferek Marcelka to propozycja scenariuszy do wykorzystania na lekcjach etyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej, a także podczas treningów umiejętności społecznych (TUS). Książka powstała na podstawie wieloletniego doświadczenia Autorki w nauczaniu wczesnoszkolnym. Kuferek Marcelka jest zbiorem 22 scenariuszy zajęć z elementami arteterapii na I etapie szkoły podstawowej zgodnymi z najnowszą podstawą programową oraz 41 kart pracy. Wszystkie scenariusze spina klamra w postaci Marcelka - chłopca z lustra, który nie zna wartości. Autorka wykorzystała element bajkoterapii, który pozwala dzieciom wejść w rolę i utożsamić się z Marcelkiem. Taki zabieg ma pozytywny wpływ na uczestników zajęć - pomagając chłopcu, uczniowie podświadomie pomagają sobie. Zajęcia oparte na scenariuszach zawartych w Kuferku Marcelka pomagają w poznaniu: - otaczającego świata (dobro, zło), - wartości (godność, szacunek, wolność), - emocji (złość, miłość), - sposobów rozładowania emocji, - znaczenia słów, pojęć, przysłów i powiedzeń. Dzieci dowiadują się również jak żyć w zgodzie z naturą i dlaczego należy szanować przyrodę, a także na czym polega poczucie przynależności do społeczeństwa. Scenariusze dostosowane są do pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera. Służą rozwijaniu m.in. umiejętności: słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, budowania własnej tożsamości poprzez poznawanie swoich słabych i mocnych stron. Podczas proponowanych zajęć wykorzystany jest proces modelowania, uczenia się oraz odgrywania ról. Proponowane scenariusze pomagają w wypracowaniu schematów radzenia sobie w życiu codziennym. Źródło opisu: https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5071343/kuferek-marcelka-scenariusze-zajec-z-elementami-arteterapii-na-i-etapie-szkoly-podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piotrków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115390 F (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej